Авторы: Зиядина
Салтанат Таттибековна
Алматы қаласы, Бостандық ауданы , № 70
ЖББМ
"Ежелгі діни нанымдар"
тақырыбында жаңа ұғымдармен жұмыс істеудің маңызы.
Бұл тақырып материалдарын оқушыларға ең
күрделі ұғымдардан бастап ,бөлшектеп дұрыс ұсынылса ,түсінікті әрі
нақты білімбекітіледі. Оған қол жеткізу үшін жаңа ұғымдармен жүйелі
жұмыс істеу маңызды. 10 сынып оқушылары : әлемдік діндердің даму
кезеңдері мен ерекшеліктерін сипаттауда,әлемдік діндердің
философиялық негіздерін түсіну барысында,әлемдік діндер
ілімдеріндегі жалпы адамгершілік құндылықтарды анықтауда, заманауи
өркениет жағдайында әлемдік даму тенденциясын анықтауда адамның
танымдық қабілетінің үш сатысында қолданып білім алады.
Оқушылар мәтінді өз беттерімен
оқиды,суреттер мен бейнелер көмегімен әр діннің ерекшеліктерін
анықтайды және сандар мен сөздердің көмегімен мағынысын аша
алады.Бұл тақырыпта синтоизм,индуизм,зорастризм,манихейлік,даосизм
діндерінің ерекшеліктерін салыстырып,
анықтап,қорытындылайды.Өзгелердің мәдениетіне және көзқарастарына
құрметпен қарау құндылықтарын жүзеге асыра отырып ,оқушылар
"Дін"сөзінің мәні "Ассоциаграмма"әдісімен ғылыми -зерттеу
дағдыларын қолдана отырып ашады.Тақырыптағы кілт сөздер: синто,
ками,удзигами,тэнно,микадо,догматика,цуми,ведалық дін, брахманизм,
сансар, карма, мокша, дхарма, монотеизм, синагога, раввин, жарық,
түнек, дайвтар, жақсылық ,жамандық, мессия, дао, әрекетсіздік,
ажалсыздық сөздері арқылы әр діннің ерекшеліктерін анықтайды және
арнайы кестені толтырады.Оқушылар сыни ойлау әдісін пайдалана
отырып, әрбір ұғымды діни бағытына қарай жіктейді,мысал
келтіріп,қорытындылайды.Сабақта жаңа ұғымдардың сұрақ ретінде
қойылып бірнеше рет қайталанып,оқушылардың жадында
сақталуына,проблемалық жағдаят туындатып "Діндер арасында диалог
өткізіп ","Өзара бағалау"арқылы қорытындылаудың маңызы
зор.
Оқушылар
салыстыру,талдау,сәйкестендіру,жіктеу,бағалау,қорытындылау сияқты
ойлау сатыларынан өтіп,білімді жаттанды емес ,шығармашылық жолмен
алуға мүмкіндік алады.