Ұйымдастыру
кезеңі
|
Оқушылармен амандасу. Оқу
мақсатын және бағалау критерийлерімен
таныстыру.
«Миға
шабуыл» жасау арқылы, - бейнебаяндағы
көрсетілген мүсіндерден нені аңғаруға болады? қандай әсер береді?
не ойладыңыз? оқушылардан
сұрау
«Антропология» ғылымың нені
зерттейтінін айтып өту.
|
Оқушылар жауап-тарын
ұсынады: бұл суреттер ежелгі адамдардың тұрмы-сымен және мәдени
жетістіктерімен байланысты.
|
Мадақ
тау
|
Скифы и саки.
Антропологические
реконструкции
|
Жаңа
сабақ
|
І.
Талдау
Оқушыларғақола дәуірінің,
темір дәуірінің сақ, үйсін, ғұн тайпалар өкілдерінің суреттерін
салыстырып, бет пішіндердегі ұқсастық пен айырмашылықты ВЕНН әдісі
арқылы анықтауға тапсырма
беру.
Зерттеу мен
талдау
Оқушыларға қола дәуірінің,
темір дәуірінің сақ, үйсін, ғұн тайпалар өкілдерінің нәсілдік
белгілері туралы мәтін ұсынамын. Қола дәуіріндегі еуропеоидтық
нәсілден темір дәуіріндегі тайпалардың біртіндеп өзгеруін төмендегі
салыстырмалы кестеге жазып
шығады.
Тайпа
атаулары
|
Антропологиялық
ерекшеліктері
|
Андрондықтар
|
|
Сақтар
|
|
Ғұндар
|
|
Үйсін
|
|
Ой-түйін:
(екі сөйлемнен
аспайтын қорытынды жазу)
|
ЕББҚ оқушы (есту, көру, ойлау
қабілеті) тапсырманы саралау арқылы
орындайды.
"Неліктен
Қазақстанда өмір сүрген тайпалардың бет әлпеті әртүрлі
болды?"сұрағына
алдын ала
дайындалған себептер жазылған карточкаларды
таратып, себептердің ішінен негізгі екі
себептерін анықтайды.
Себептері:
-
Тайпалардың қоныс
аударуы;
-
Табиғи-географиялық
жағдай;
-
Тайпалардың
бір-бірімен араласуы
(ассимиляция).
Синтез.
Оқушылардың алған білімдерін
пайдаланып, тайпалардың нәсілдік ерекшеліктерді
анықтау.
Мозаика жасау үшін оқушыларға
суреттердің қиындыларын беру
.
І.Моңғолоидтық
нәсіл
І.Еуропоидтық
нәсіл
ЕББҚ оқушыға мадақтау арқылы
қолдау көрсетіледі.
|
Бағалау
критерийлері:
-
- қола дәуірінің,
темір дәуірінің сақ, үйсін, ғұн тайпалар ұқсастықтарын мен
айырмашылықтарын анықтайды;
Дескриптор.
қола дәуірінің, темір
дәуірінің сақ, үйсін, ғұн тайпалар ұқсастықтарын
біледі;
қола дәуірінің, темір
дәуірінің сақ, үйсін, ғұн тайпалар айырмашылықтарын
біледі.
Бағалау
критерийлері:
тайпалардың тарихи
кезеңдердегі нәсілдік белгілерін
салыстырады.
Дескриптор:
мәтін бойынша қола дәуірі
тайпалары өкілдерінің нәсілдік белгілерін
біледі;
мәтін бойынша темір дәуірі
тайпалары өкілдерінің нәсілдік белгілерін
біледі;
Бағалау
критерийлері:
Қазақстанда өмір сүрген
тайпалардың бет әлпетінің әртүрлі себептерін
анықтайды.
Дескриптор:
тайпалардың бет әлпетіне
тайпалардыңқоныс аудару әсерін
біледі;
тайпалардың бет
әлпетінетабиғи-географиялық жағдайдың әсерін
түсінеді;
Дескриптор:
|
ҚБ
Мұғалім оқушылар жауабын
мұқият тыңдап кері байланыс беріп
отырады
«Ең үздік
жауап»
«Алақан-жұдырық»
«Жұлдызшалар»
«Бармақпен»
|
Қосымша
2
Сарматтар шайқасы туралы
мәтін. «Ұлы дала мемлекеттері», Алматы «Аруна» баспасы. 13-14
бб.
Қосымша
3
Конверт, сұрақтар жазылған
кеспе қағаздар, стикер
Қосымша
6
Қосымша
4
|
Қорытынды
|
Светофор
әдісі.
Қызыл түс – мүлдем
түсініксіз.
Сары түс – тағы да қайталау
керек
Жасыл түс – барлығын түсіндім.
Бәрі жақсы.
Үй тапсырмасы
«Қазақстандағы тайпалардың
антропологиялық ерекшеліктері қандай
болды?»
|
Тақырып бойынша не білетінін,
не білгісі келетінін, не білгенін
жазады
Дескриптор.
-эссе құрылымын
біледі;
-35-50 cөз
жазады;
-тақырып ойын аша
алады
|
ҚБ – сабақтағы өз әрекетіне
рефлексия жасау;
|
А4,
конс
пект
|