Бекітемін: Жанаева Ж.Қ.
|
Бөлімі: |
8.3 А Тұрақты электр тогы |
|
Педагогтің аты-жөні: |
Аяпбергенова Л М |
|
Күні: |
5.02.25 |
|
Сыныбы:8 |
Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың тақырыбы: |
Электр тогының жұмысы мен қуаты. |
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты |
8.4.2.12 – жұмыс және қуат формулаларын есептер шығаруда қолдану |
|
Құндылықтарға баулу |
Тұрмыста,ауыл шаруашылығында қуатты құрылғыларды дұрыс қолдана білу, электр энергиясын үнемдеудің жолдарын іздеу |
Сабақтың барысы:
|
Сабақ кезеңі/ Уақыты |
Педагогтің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
Сабақтың басы 10 минут |
Ұйымдастыру кезеңі Оқушылармен сәлемдесу, оқушыларды түгелдеу. Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру. Оқушылардың назарын сабаққа аудару. Сабақтың мақсаты, міндетін айтып, бағалау критерийлерін түіндіремін. Балалар, біз күнделікті тұрмыста токпен жұмыс жасайтын қандай құрылғыларды қолданамыз? (оқушылар өз жауаптарын береді. Мысалы, ұялы телефон, тоңазытқыш,теледидар, үтік т.с.с) Электр тогы дегеніміз не? Электр тогының қандай әсерлері болады? Үй тапсырмасын тексеру.Оқушылар қарама -қарсы сызық бойымен қатарға тұрып, жұптық әңгіме жүргізеді.Үйге берілген тапсырманы бір- біріне сұрақ -жауап қойып өз ойларымен бөліседі. Сұрақтар: өткізгіштерді тізбектей жалғау кезіндеқандай шама тұрақты болады?өткізгіштерді параллель жалғау кезінде қандай шама тұрақты болады? т.б. |
Оқушылар тұрмыстық құрылғылар арқылы бүгінгі сабақ тақырыбын ашады.(теледидар, үтік, тоңазытқыш) |
Дескриптор: -Өткізгіштерді тізбектей, параллель жалғаудың формулаларын біледі -Тізбектей, параллель жалғаудың айырмашылығын ажырата біледі. Жалпы балл-2 |
|
|
Сабақтың ортасы 25 минут |
Жаңа тақырыпты түсіндіру кезеңі Суреттер бойынша бүгінгі жаңа тақырыбымызға шығамыз.
Сабақтың тақырыбын ашады.Жаңа тақырыпты қысқаша шолу жасап түсіндіремін.Электр тогының жұмысы мен қуатының формулаларын қорытып түсіндіріп беремін.Кез келген тогы бар тізбектегі электр энергиясы басқа энергияға, мысалы ішкі энергиясына айналады, яғни тогы бар өткізгіш жұмыс жасайды. Оқушылар токпен жұмыс жасайтын құралдарға мысал келтіреді:(вентилятор,миксер,үтік т.б) Ал, енді сұрақ: электр тогының жұмысы неге байланысты? Тақтадағы электр тізбегі бойынша демонстрациялық тәжірибе көрсетемін.
Нені байқадыңыз?Оқушылар 2-ші схемада электр шамының 1-шіге қарағанда бәсеңдеу екенін көріп, ток күшінің жұмысы кернеуге байланысты екеніне көздері жетеді.Мұғалім тақтаға A~U белгілеп қояды, оқушылар дәптерлеріне белгілейді. Тағы токтың жұмысы неге байланысты екен, ол үшін тақтадағы схема бойынша тізбек құрамыз,
Реостатың көмегімен ток күшін азайтып көбейте отыра, оқушылар электр шамының жарықтығының өзгергенін байқап, токтың жұмысының ток күшіне тура пропорционал екеніне көзі жетеді. Қорытынды: A~I Сондай-ақ токтың жұмысының уақытқа тәуелді екенін де айта кете A=I·Ut формуланы қорытып шығарамыз.SI жүйесінде джоульмен (Дж) өлшенеді. 1Дж=1A·1B·1c II. Уақыт бірлігіндегі өндірілген токтың жұмысы электр тогының қуаты болып табылады. Электр қуаты P әрпімен белгіленеді. Олай болса қуат мынаған тең: P = А/t= I U Сонымен қатар токтың қуаты үшін мына өрнектер дұрыс: P=U2/R және P = I2R Халықаралық бірліктер жүйесінде қуат бірлігіне ватт алынған: 1Вт
«Айналмалы бекет» әдісі. Жеке жұмы (I) 1. Электр санауышында ток жұмысының 1кВ·сағ=3,6·106 Дж екенін дәлелдеу. 864·106 Дж-ды кВ·сағ айналдыру. 2. 1кВ·сағ-қа тариф 19 теңге болса,бір айда 180 кВ·сағ-қа қанша төлейміз? (оқулықтан ізденіп формуласын табады) 3. Электр тогын қалай үнемдеуге болады?Берілген суреттер бойынша бір айға кеткен энергияның мөлшерін анықтаңдар? Жеке жұмыс.Еептер беріледі, тексеретін кезде жауабын мұғалім айтады, оқушылар өздерін тексереді. 1.Төртінші шамның тұтынатын қуатын анықта.
Жауабы: 26 Вт 2. Қуаттары 1 40 Вт және 2 60 Вт екі шам бірдей кернеуге есептелген. Егер екі шамды ток көзіне тізбектеп қосса, олардың тұтынатын қуаттары қандай болар еді? Жауабы: 14,4 Вт; 9,6 Вт 3. Егер J1 =3 А болса, үшінші шамның тұтынатын қуатын анықта. (Сурет)
Жауабы: 100 Вт 4. Кернеуі 220 В желіге қосылған қуаты 900 Вт электр пешіндегі сым орамасының ұзындығы 50 м, ал көлденең қимасының ауданы 1,2 мм2 болса, орама жасалған сымның меншікті кедергісін анықта. Жауабы: 1,3 Оммм2/м |
Оқушылар сұрақтарға жауап береді, ой-пікірлерін білдіреді Демонстрациялық әдіс-өте тиімді әдіс.Барлық бала қызығушылығымен сабаққа қатысады.Тіпті белсенділігі төмен оқушы да тәжірибе жасап, қолымен ұстап, көзімен көріп сабаққа қатысып отырады «Айналмалы бекет» әдісі барлық оқушы сабаққа қатысып, ұйымшылдыққа, ауызбіршілікке дағдыланады. Оқушылар теориялық білімдерін практикада есептер шығаруда жалғастырады. |
Дескриптор:
-
- Жалпы балл-2 Дескриптор: -Қуат формуласын біледі және оны қолданады -Тізбектей және параллель жалғау заңдылықтарын біледі және қолданады -Кедергі формуласын біледі және оны қолданады. Жалпы балл-6 |
Интерактив тақта, оқулық Физика 8-сынып. Н.А.Закирова Р.Аширов Демонстрациялық құралдар: амперметр, вольтметр,ток көзі, кілт, қыздыру шамы, реостат, сымдар, секундомер
Қосымша-1 |
|
Сабақтың соңы. 10 минут Бағалау Үй тапсырмасы |
Рефлексия Мұғалім тапсырманың орындалу деңгейін талқылай отырып, сабақ мақсатына оралады. Келесі сабақты жоспарлау үшін оқушыларға сұрақтар қойылады: - нені білдім, нені үйрендім - нені толық түсінбедім - немен жұмысты жалғастыру қажет. Сұрақтар ауызша немесе жазбаша талқылануы мүмкін.
Сабақ соңында әр тапсырманың бағалау критерийлері бойынша жалпы баллдық жүйемен бағалау Үй тапсырмасы: §42, 44 21 жаттығу (8,9) |
Оқушылар сабақ бойынша рефлекция жасап сұрақтарға жауап береді. |
Жалпы бағалау критерийлер бойынша 10 балл |
Стикерлер |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Электр тогының жұмысы мен қуаты.
Электр тогының жұмысы мен қуаты.
Бекітемін: Жанаева Ж.Қ.
|
Бөлімі: |
8.3 А Тұрақты электр тогы |
|
Педагогтің аты-жөні: |
Аяпбергенова Л М |
|
Күні: |
5.02.25 |
|
Сыныбы:8 |
Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың тақырыбы: |
Электр тогының жұмысы мен қуаты. |
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты |
8.4.2.12 – жұмыс және қуат формулаларын есептер шығаруда қолдану |
|
Құндылықтарға баулу |
Тұрмыста,ауыл шаруашылығында қуатты құрылғыларды дұрыс қолдана білу, электр энергиясын үнемдеудің жолдарын іздеу |
Сабақтың барысы:
|
Сабақ кезеңі/ Уақыты |
Педагогтің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
Сабақтың басы 10 минут |
Ұйымдастыру кезеңі Оқушылармен сәлемдесу, оқушыларды түгелдеу. Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру. Оқушылардың назарын сабаққа аудару. Сабақтың мақсаты, міндетін айтып, бағалау критерийлерін түіндіремін. Балалар, біз күнделікті тұрмыста токпен жұмыс жасайтын қандай құрылғыларды қолданамыз? (оқушылар өз жауаптарын береді. Мысалы, ұялы телефон, тоңазытқыш,теледидар, үтік т.с.с) Электр тогы дегеніміз не? Электр тогының қандай әсерлері болады? Үй тапсырмасын тексеру.Оқушылар қарама -қарсы сызық бойымен қатарға тұрып, жұптық әңгіме жүргізеді.Үйге берілген тапсырманы бір- біріне сұрақ -жауап қойып өз ойларымен бөліседі. Сұрақтар: өткізгіштерді тізбектей жалғау кезіндеқандай шама тұрақты болады?өткізгіштерді параллель жалғау кезінде қандай шама тұрақты болады? т.б. |
Оқушылар тұрмыстық құрылғылар арқылы бүгінгі сабақ тақырыбын ашады.(теледидар, үтік, тоңазытқыш) |
Дескриптор: -Өткізгіштерді тізбектей, параллель жалғаудың формулаларын біледі -Тізбектей, параллель жалғаудың айырмашылығын ажырата біледі. Жалпы балл-2 |
|
|
Сабақтың ортасы 25 минут |
Жаңа тақырыпты түсіндіру кезеңі Суреттер бойынша бүгінгі жаңа тақырыбымызға шығамыз.
Сабақтың тақырыбын ашады.Жаңа тақырыпты қысқаша шолу жасап түсіндіремін.Электр тогының жұмысы мен қуатының формулаларын қорытып түсіндіріп беремін.Кез келген тогы бар тізбектегі электр энергиясы басқа энергияға, мысалы ішкі энергиясына айналады, яғни тогы бар өткізгіш жұмыс жасайды. Оқушылар токпен жұмыс жасайтын құралдарға мысал келтіреді:(вентилятор,миксер,үтік т.б) Ал, енді сұрақ: электр тогының жұмысы неге байланысты? Тақтадағы электр тізбегі бойынша демонстрациялық тәжірибе көрсетемін.
Нені байқадыңыз?Оқушылар 2-ші схемада электр шамының 1-шіге қарағанда бәсеңдеу екенін көріп, ток күшінің жұмысы кернеуге байланысты екеніне көздері жетеді.Мұғалім тақтаға A~U белгілеп қояды, оқушылар дәптерлеріне белгілейді. Тағы токтың жұмысы неге байланысты екен, ол үшін тақтадағы схема бойынша тізбек құрамыз,
Реостатың көмегімен ток күшін азайтып көбейте отыра, оқушылар электр шамының жарықтығының өзгергенін байқап, токтың жұмысының ток күшіне тура пропорционал екеніне көзі жетеді. Қорытынды: A~I Сондай-ақ токтың жұмысының уақытқа тәуелді екенін де айта кете A=I·Ut формуланы қорытып шығарамыз.SI жүйесінде джоульмен (Дж) өлшенеді. 1Дж=1A·1B·1c II. Уақыт бірлігіндегі өндірілген токтың жұмысы электр тогының қуаты болып табылады. Электр қуаты P әрпімен белгіленеді. Олай болса қуат мынаған тең: P = А/t= I U Сонымен қатар токтың қуаты үшін мына өрнектер дұрыс: P=U2/R және P = I2R Халықаралық бірліктер жүйесінде қуат бірлігіне ватт алынған: 1Вт
«Айналмалы бекет» әдісі. Жеке жұмы (I) 1. Электр санауышында ток жұмысының 1кВ·сағ=3,6·106 Дж екенін дәлелдеу. 864·106 Дж-ды кВ·сағ айналдыру. 2. 1кВ·сағ-қа тариф 19 теңге болса,бір айда 180 кВ·сағ-қа қанша төлейміз? (оқулықтан ізденіп формуласын табады) 3. Электр тогын қалай үнемдеуге болады?Берілген суреттер бойынша бір айға кеткен энергияның мөлшерін анықтаңдар? Жеке жұмыс.Еептер беріледі, тексеретін кезде жауабын мұғалім айтады, оқушылар өздерін тексереді. 1.Төртінші шамның тұтынатын қуатын анықта.
Жауабы: 26 Вт 2. Қуаттары 1 40 Вт және 2 60 Вт екі шам бірдей кернеуге есептелген. Егер екі шамды ток көзіне тізбектеп қосса, олардың тұтынатын қуаттары қандай болар еді? Жауабы: 14,4 Вт; 9,6 Вт 3. Егер J1 =3 А болса, үшінші шамның тұтынатын қуатын анықта. (Сурет)
Жауабы: 100 Вт 4. Кернеуі 220 В желіге қосылған қуаты 900 Вт электр пешіндегі сым орамасының ұзындығы 50 м, ал көлденең қимасының ауданы 1,2 мм2 болса, орама жасалған сымның меншікті кедергісін анықта. Жауабы: 1,3 Оммм2/м |
Оқушылар сұрақтарға жауап береді, ой-пікірлерін білдіреді Демонстрациялық әдіс-өте тиімді әдіс.Барлық бала қызығушылығымен сабаққа қатысады.Тіпті белсенділігі төмен оқушы да тәжірибе жасап, қолымен ұстап, көзімен көріп сабаққа қатысып отырады «Айналмалы бекет» әдісі барлық оқушы сабаққа қатысып, ұйымшылдыққа, ауызбіршілікке дағдыланады. Оқушылар теориялық білімдерін практикада есептер шығаруда жалғастырады. |
Дескриптор:
-
- Жалпы балл-2 Дескриптор: -Қуат формуласын біледі және оны қолданады -Тізбектей және параллель жалғау заңдылықтарын біледі және қолданады -Кедергі формуласын біледі және оны қолданады. Жалпы балл-6 |
Интерактив тақта, оқулық Физика 8-сынып. Н.А.Закирова Р.Аширов Демонстрациялық құралдар: амперметр, вольтметр,ток көзі, кілт, қыздыру шамы, реостат, сымдар, секундомер
Қосымша-1 |
|
Сабақтың соңы. 10 минут Бағалау Үй тапсырмасы |
Рефлексия Мұғалім тапсырманың орындалу деңгейін талқылай отырып, сабақ мақсатына оралады. Келесі сабақты жоспарлау үшін оқушыларға сұрақтар қойылады: - нені білдім, нені үйрендім - нені толық түсінбедім - немен жұмысты жалғастыру қажет. Сұрақтар ауызша немесе жазбаша талқылануы мүмкін.
Сабақ соңында әр тапсырманың бағалау критерийлері бойынша жалпы баллдық жүйемен бағалау Үй тапсырмасы: §42, 44 21 жаттығу (8,9) |
Оқушылар сабақ бойынша рефлекция жасап сұрақтарға жауап береді. |
Жалпы бағалау критерийлер бойынша 10 балл |
Стикерлер |
шағым қалдыра аласыз








Электрсанауышымен жұмыс жасай
алады












