|
Бөлімі:
|
Электростатика
|
|
Педагогтің
аты-жөні:
|
|
|
Күні:
|
|
|
Сыныбы:
|
Қатысушылар саны:
Қатыспағандар саны:
|
|
Сабақтың
тақырыбы:
|
Электр заряды. Зарядтың беттік
және көлемдік тығыздығы. Зарядтың сақталу заңы. Кулон
заңы
|
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу
мақсаты
|
10.4.1.1 -
электр эарядының сақталу заңы
мен Кулон заңын есептер шығаруда
қолдану;
|
|
Сабақтың
мақсаты:
|
Барлық
оқушылар істей алады: Электр заряды, денелердің
электрленуі ұғымдарына сипаттама
береді
Көптеген
оқушылар істей алады:
Кулон заңының физикалық
мағынасын ашып көрсетеді
Кейбір оқушылар істей
алады: Кулон заңы мен электр
зарядының сақталу заңына есептер
шығарады
|
|
Бағалау
критерийлері
|
-
Тұрмыста және өндірісте
денелердің электрленуіне мысалдар
келтіреді;
-
Электр зарядының сақталу заңы
және Кулон заңының
сипаттайды;
-
Электр зарядының
сақталу заңы және Кулон заңы сандық, сапалық есептер шығаруда
қолданады.
|
|
Құндылықтарға
баулу
|
Жалпыға бірдей еңбек қоғамы құндылығын
дарытуда оқушыларға оқу үдерісінде бақылау жүргізуге, топтастыруға,
зерттеуді жүйелеуге, құбылыстарды бір-бірімен байланыстыру мен
оларға түсінік беруге
үйрету.
|
|
Сабақ
кезеңі/
Уақыты
|
Педагогтің
іс-әрекеті
|
Оқушының
іс-әрекеті
|
Бағалау
|
Ресурстар
|
|
Сабақтың
басы
10
минут
|
Оқушылармен
сәлемдесу, оқушыларды түгелдеу. Оқушылардың сабаққа дайындығын
тексеру. Оқушылардың назарын сабаққа
аудару.
Сабақ тақырыбын және
оқу мақсатын таныстыру
«Миға шабуыл» әдісі арқылы
өткен тақырып бойынша сұрақтар
қойылады:
Қандай заряд нүктелік деп
аталады?
Кулон заңын
тұжырымдаңдар.
Кулон заңы қалай
ашылды?
Электр заряды қандай
бірліктермен өлшенеді?
Ортаның диэлектрлік
өтімділігінің физикалық мағынасы
қандай?
Неліктен электрлік тұрақты
енгізілді?
Суперпозиция принципін
тұжырымдаңдар.
|
Оқушылар өткен тақырып
сұрақтарына жылдам жауап беріп, бүгінгі тақырыппен
танысады.
|
Дескриптор:
-нүктелік заряд ұғымын
біледі
-Кулон заңын
біледі
-Кулон заңын
тұжрымдайды
-Заряд өлшембірлігін
біледі
-Диэлектрик
өтімділікті тұжырымдай
біледі
-Электр тұрақтысын
түсінеді
|
Оқулық
Слайд
Таратпа материалдар
беруге болады
|
|
Сабақтың
ортасы
5
минут
10
мин
10
мин
|
Жаңа
тақырып
https://bilimland.kz/kk/courses/physics-kk/ehlektrodinamika/ehlektrostatika/lesson/ehlektr-zaryady-kulon-zangy
сайты бойынша оқушылар жұппен
тапсырма орындайды. Өзара бағалау
жүргізіледі.
«Электр заряды. Кулон заңы.
Электр зарядының түлері және зарядтың сақталу заңы» тақырыбы
бойынша тапсырмалар
орындайды.
|
оқушылар жұппен тапсырма
орындайды. Өзара бағалау
жүргізіледі.
|
Әр жұп бір
тапсырмаға жауап береді, басқа жұп өз тапсырмаларын
бағалайды.
Жауаптары:
-Синтетика киім
терімен үйкеліп зарядталады
-ылғалды
-электрленіп ұшқын
шығу қаупі бар
-Ылғал сүрткіш
қолдану керек
-тең
-бензин
электрленгенде разряд пайда болуы
мүмкін
Дескриптор
-Кулон заңының
формуласын біледі
-Формуланы
түрлендіре алады
-электрон санын
анықтай алады
-Заряд шамасын
анықтайды
|
https://bilimland.kz/kk/courses/physics-kk/ehlektrodinamika/ehlektrostatika/lesson/ehlektr-zaryady-kulon-zangy
Слайдпен көпсетуге болады немесе таратпа материал ретінде
қолдануға болады
|
|
Оқушылар сапалық есептерді
сыныппен талдай отырып
шешеді.
●
Егер қараңғыда жүн
немесе синтетикалық киімдерді шешсеңіз, ұшқындарды көріп, дыбысын
естуге болады. Неліктен?
●
Қандай ауа райында
электрлендіру жақсы
байқалады
●
Жанар май құю
кезінде аэродромдардағы ұшақтар неге жерге
қонады?
●
Шаң қонбауы үшін
лакталған жиһаздың бетін мұқият сүрту керек
пе?
●
Айтарлықтай үлкен
көлемі бар дене басқа денеге жанастырылды. Осы дене зарядтарының
модульдерін салыстырыңыз.
●
Бензин өте оңай
электрлендіріледі, оны полиэтилен канистрларда сақтауға болмайды.
Неліктен?
Жеке жұмыс. Тапсырманы орындап
болғаннан кейін, мұғалім оқушыларға кері байланыс
береді.
Есептер
шығару.
-
Бір кулон зарядтың шамасы
туралы түсінік болуы үшін вакуумде бір-бірінен 1 м қашықтықта
орналасқан шамасы 1 кулон болатын екі нүктелік зарядтың өзара
әрекеттесу күшін есептеңдер. Суда дәл осындай қашықтықта әрекеттесу
күші қандай болады?
-
Теріс екі нүктелік заряд
вакуумде бір-бірінен 48 см жерде орналасқан және
өзара Н күшпен әрекеттеседі.
Әр зарядта қанша электрон
бар?
-
Шамасы және таңбасы жағынан
бірдей екі нүктелік заряд вакуумде бір-бірінен 3,0 қашықтықта
орналасқан және 0,40 Н күшпен тебіледі. Әр зарядтың шамасын
анықтаңдар.
-
Суда бір-бірінен 3,3 см
қашықтықта орналасқан Кл
және екі заряд өзара қандай
күшпен әрекеттеседі? Өзара әрекеттесу күші өзгеріссіз қалуы үшін
вакуумде оларды бір-бірінен қандай қашықтықта орналастыру
керек?
Кері байланыс беріп,
жауаптарын талдау
|
|
Сабақтың
соңы.
5
мин
Рефлекция
Бағалау
|
Рeфлексия
пирамидаcы:Қарастырылған мәселелерді қаншалықты ұққандығыңды өзің
бағалап, пирамиданы
толықтыр:

Сабақ соңында әр
тапсырманың бағалау критериилері бойынша жалпы баллдық жүйемен
бағалау
-Тақырып соңындағы сұрақтарға
жауап жазу.
|
Сабақты қорытындылау барысында
оқушылар өз ойларын үлестірме қағаздарға жазып, пирамиданы кім қай
мәселені ұққандығына қарай
толтырады.
|
Жалпы сабақты бағалау критерийлер бойынша ең
жоғарғы 20 балл
|
Үлестірме
стикерлер
Дескриптор
Оқулық
|
|
Саралау. Сіз қандай тәсілмен
көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз қабілетті оқушылардың алдына
қандай тапсырмалар қоясыз?
|
Бағалау. Сіз оқушылардың
материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап
отырсыз?
|
Денсаулық және қауіпсіздік
техникасын сақтау
|
|
Оқушыларға жеке
қолдау көрсету, оқу материалдары мен дереккөздерді оқушылардың жеке
қабілеттерін ескере отырып,
Мотивациясы жоғары
оқушылар:
Көмек қажет ететін
оқушыларға «Сәйкестендіру» тәсілі оқушының ынталану қабілетін
арттыруға көпірше болып қызмет
атқарады.
Тапсырмалар бере
отырып, күтілетін нәтижеге
жетелеймін.
|
Әрбір кезең бойынша
оқушыларға ауызша және бас бармақ, смайликтермен кері байланыс
беріп отырамын, сол арқылы оқушыларды ынталандыруға бағыттап
отырамын, қолдау көрсетемін.
Оқушылардың өзін-өзі
бағалауы, топтардағы бағалау жүріп
отырады
«Рефлексия пирамидасы» әдісі
арқылы кері байланыс береді
|
Физика кабинетіндегі
қауіпсіздік ережесі еске
салынады.
|
|
Жалпы
бағалау
Сабақтың қандай екі
аспектісі жақсы өтті? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да
ойланыңыз.
1:
2:
Сабақты жақсартуға
не жәрдемдесер еді? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да
ойланыңыз.
1:
2:
Сабақ кезінде, сынып немесе жекелеген
оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы мен нені
анықтадым?
Келесі сабақтарда неге назар аудару
керек?
1:
2:
|