Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Entertainment and media 7 grade reading, writing skills SAU
Summative assessment for the unit “Entertainment and Media” I variant
Name: __________________________ Grade:_____________ Date:__________
Learning objective: 7.L2 Understand with little support most specific information in extended
talk on a limited range of general and curricular topics
7.W3 Write with moderate grammatical accuracy on a limited range of
familiar general and curricular topics
Reading. Task 1. Read the dialogue and complete the task.
Two friends are trying to decide what film to watch.
- We could see The Good, the Bad and the Ugly. It’s an old western.
-I saw that a few weeks ago with my dad.
- Did you like it?
- I found it boring. Too many cowboys and horses. I prefer horror films. Let’s get Friday the
13th. It’s a classic.
- I watched it last night on TV. It didn’t scare me at all.
- Well, what about a comedy with Jim Carrey?
- Again? We rented a comedy last week. How about Star Wars?
- No, not science fiction again. And no more adventure films, please. Let’s get something
different.
-Well, what’s left? What about this one, A Love Story? Ha, ha!
-Yuk! Not a romance. No way. How about one with crime or a drama?
-I know! Silence of the Lambs with Jodie Foster and Anthony Hopkins. It won Oscars for
best actress, actor and director in 1992.
-It’s also a horror film. Wicked – let’s get it.
Find the words from the text that refer to each type of film.
1. a film that makes you feel afraid ______________________
2. a film with cowboys ____________________
3. a funny film _____________________
4. a film with aliens and about space _____________________
5. a film about murders, thieves and robbers _____________________
6. a love story ____________________
7. an action film ____________________________
Writing
Task 2. Write a letter to a friend on the topic ``My favourite movie`` using about 60-70 words.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Assessment criteria |
Task |
Descriptor |
Mark |
A learner |
|||
Identify facts and details in extended talks with little support |
1 |
Matches the word with its definition. |
1 |
Matches the word with its definition. |
1 |
||
Matches the word with its definition. |
1 |
||
Matches the word with its definition. |
1 |
||
Matches the word with its definition. |
1 |
||
Matches the word with its definition. |
1 |
||
Matches the word with its definition. |
1 |
||
Demonstrate the ability to write grammatically correct sentences on familiar topics. Write a text keeping appropriate format and plan of a given genre. |
2 |
chooses words that will make the writing clear and interesting to the reader; |
2 |
uses strong verbs, sensory words, and precise nouns in places that help create a picture; |
2 |
||
provides grammatically correct sentences; |
1 |
||
writes with a structure that fits the purpose; |
1 |
||
Total marks |
13 |
«Entertainment and Media » бөлімі бойынша жынтық бағалау нәтижесіне қатысты
ата –аналарға ақпарат ұсынуға рубрика
Оқушының аты –жөні ----------------------------------------
Бағалау критерийі |
Оқу жетістіктерінің деңгейі |
||
Төмен |
Орта |
Жоғары |
|
Әңгімедегі нақты деректер мен мәліметтерді анықтайды. |
Нақты ақпаратты іздеуде қиындықтар туындайды. Тапсырманы орындау барысында көп қателіктер жібереді |
Әңгімедегі нақты ақпаратты іздеуде кейбір қиындықтарды бастан кешіреді. Тапсырманы орындау кезінде кейбір қателіктер жібереді. |
Сұрақтарға нақты ақпарат табады. Тапсырманы дұрыс орындайды |
Мәтінді жазу брысында берілген форматты сақтайды. |
.Мәтінді жазу барысында қиындықтар кездеседі, сөздік қоры шектеулі.Етістіктің формаларын қолдануда қателіктер жібереді. |
Мәтінді жазу барысында қателіктер жібереді, сөздік қоры жеткілікті.Етістіктің формаларын қолдануда кейбір қателіктер жібереді. |
Мәтінді сенімді түрде жаза алады.Тақырыпқа қатысты сөздерді кең көлемде қолданады..Етістіктердің құрылымдарын дұрыс пайдаланады. |
Summative assessment for the unit “Entertainment and Media” II variant
Name: _______________________ Grade:_____________ Date:__________
Learning objective: 7.L2 Understand with little support most specific information in extended
talk on a limited range of general and curricular topics
7.W3 Write with moderate grammatical accuracy on a limited range of
familiar general and curricular topics
Reading. Task 1. Read the dialogue and complete the task.
Two friends are trying to decide what film to watch.
- We could see The Good, the Bad and the Ugly. It’s an old western.
-I saw that a few weeks ago with my dad.
- Did you like it?
- I found it boring. Too many cowboys and horses. I prefer horror films. Let’s get Friday the
13th. It’s a classic.
- I watched it last night on TV. It didn’t scare me at all.
- Well, what about a comedy with Jim Carrey?
- Again? We rented a comedy last week. How about Star Wars?
- No, not science fiction again. And no more adventure films, please. Let’s get something
different.
-Well, what’s left? What about this one, A Love Story? Ha, ha!
-Yuk! Not a romance. No way. How about one with crime or a drama?
-I know! Silence of the Lambs with Jodie Foster and Anthony Hopkins. It won Oscars for
best actress, actor and director in 1992.
-It’s also a horror film. Wicked – let’s get it.
Find the words from the text that refer to each type of film.
1. a film that makes you feel afraid ______________________
2. a film with cowboys ____________________
3. a funny film _____________________
4. a film with aliens and about space _____________________
5. a film about murders, thieves and robbers _____________________
6. a love story ____________________
7. an action film __________________
Writing
Task 2. Write a letter to a friend on the topic ``My favourite TV series`` using about 60-70 words.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Assessment criteria |
Task |
Descriptor |
Mark |
A learner |
|||
Identify facts and details in extended talks with little support |
1 |
Matches the word with its definition. |
1 |
Matches the word with its definition. |
1 |
||
Matches the word with its definition. |
1 |
||
Matches the word with its definition. |
1 |
||
Matches the word with its definition. |
1 |
||
Matches the word with its definition. |
1 |
||
Matches the word with its definition. |
1 |
||
Demonstrate the ability to write grammatically correct sentences on familiar topics. Write a text keeping appropriate format and plan of a given genre. |
2 |
chooses words that will make the writing clear and interesting to the reader; |
2 |
uses strong verbs, sensory words, and precise nouns in places that help create a picture; |
2 |
||
provides grammatically correct sentences; |
1 |
||
writes with a structure that fits the purpose; |
1 |
||
Total marks |
13 |
«Entertainment and Media » бөлімі бойынша жынтық бағалау нәтижесіне қатысты
ата –аналарға ақпарат ұсынуға рубрика
Оқушының аты –жөні ----------------------------------------
Бағалау критерийі |
Оқу жетістіктерінің деңгейі |
||
Төмен |
Орта |
Жоғары |
|
Әңгімедегі нақты деректер мен мәліметтерді анықтайды. |
Нақты ақпаратты іздеуде қиындықтар туындайды. Тапсырманы орындау барысында көп қателіктер жібереді |
Әңгімедегі нақты ақпаратты іздеуде кейбір қиындықтарды бастан кешіреді. Тапсырманы орындау кезінде кейбір қателіктер жібереді. |
Сұрақтарға нақты ақпарат табады. Тапсырманы дұрыс орындайды |
Мәтінді жазу брысында берілген форматты сақтайды. |
.Мәтінді жазу барысында қиындықтар кездеседі, сөздік қоры шектеулі.Етістіктің формаларын қолдануда қателіктер жібереді. |
Мәтінді жазу барысында қателіктер жібереді, сөздік қоры жеткілікті.Етістіктің формаларын қолдануда кейбір қателіктер жібереді. |
Мәтінді сенімді түрде жаза алады.Тақырыпқа қатысты сөздерді кең көлемде қолданады..Етістіктердің құрылымдарын дұрыс пайдаланады. |

