Ерлан Жүніс « Менің атым -Тәуелсіздік» өлеңі. Көркемдік ерекшелігі

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Ерлан Жүніс « Менің атым -Тәуелсіздік» өлеңі. Көркемдік ерекшелігі

Материал туралы қысқаша түсінік
шығармадағы көркем ауыстыруларды (троптарды: метафора, кейіптеу, метонимия, гипербола, литота, аллегория, антитеза, градация, арнау) анықтай алады.
Материалдың қысқаша нұсқасы


Бөлім:

4 – бөлім: Тәуелсіздік-қасиет тұнған ұлы ұғым

Педагогтің тегі, аты, әкесінің аты :

Балбырова Сабира Орынбекқызы

Күні:

11.04.2025 жыл

Сынып: 6 «Б»

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Ерлан Жүніс « Менің атым -Тәуелсіздік» өлеңі. Көркемдік ерекшелігі

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:

6.2.3.1 шығармадағы көркем ауыстыруларды (троптарды: метафора, кейіптеу, метонимия, гипербола, литота, аллегория, антитеза, градация, арнау) анықтау;

Сабақтың мақсаты

шығармадағы көркем ауыстыруларды (троптарды: метафора, кейіптеу, метонимия, гипербола, литота, аллегория, антитеза, градация, арнау) анықтай алады.

Құндылықтарға баулу

Тәуелсіздік және отаншылдық: Қазақстанның тарихы мен мәдениетіне құрмет көрсету;




Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі//

уақыты

Педагогтің әрекеті

Білім алушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басталуы

5 минут










Сабақтың ортасы


5 минут





























5 минут




















































10 минут




























10 минут


































Сабақтың соңы

5 минут

Ұйымдастыру кезеңі. Сыныптың сабаққа қатысуын, дайындығын пысықтау.

Психологиялық ахуал

«Мотивация»

Оқушыларға бүгінгі сабақтың

тақырыбы, мақсаты, бағалау критерийлері айтылады.


1-тапсырма

«Төрт сөйлем» тәсілі арқылы өлең мазмұны туралы пікірлеріңді білдіріңдер.

Пікір. Өлең мазмұны туралы пікірлеріңді бір сөйлеммен жазыңдар.

Дәлел. Пікірлеріңді бір сөйлеммен дәлелдеңдер.

Мысал. Пікірлеріңді өмірмен байланыстырып, мысал келтіріңдер.

Қорытынды. Тақырып бойынша қорытынды шығарыңдар.


Өзіңді тексер!

Пікір. Ақын өлеңде тәуелсіздік алған кезде алты жаста болғанын жырына арқау етеді.

Дәлел. Алып қорғанның құлағанын көрдім,

Небәрі алты жасымда. Ақынның өлең жолдарынан өршіл, рух байқалады.

Мысал.… Тәуелсіздік ше?

Ол – менің тегім, ұлдарыма оны дарыттым.

Өлең жолдары арқылы ақынның елін шынайы сүйетінін жеткізеді.

Қорытынды. Қазақ елі алғаш Тәуелсіздігін алғанда, еңкейген қариялар мен әжелер көзіне жас алды. Ақын бала да болса сол кезеңге куә болғанын жеткізеді.


Тақырыптық ақпарат

Құбылту – троптар

Метафора (ауыстыру) – суреттелген затты не құбылысты айқындай түсу үшін оларды сөздеріне ұқсас затқа не құбылысқа балау.

Сөз – жаңбыр, даусым – дауыл, әнім – ескек,

Ойнақтап басылайын аз желдетіп.

(І. Жансүгіров, «Әнші»)


Кейіптеу – табиғат құбылыстарын жандандырып, адам кейпінде суреттеу.

Мөлдіреген «Жетімкөл» көкке қарап,

Мөлдіреген көз жасын тыя алмай тұр. (М. Мақатаев, «Аққулар ұйықтағанда»)


Метонимия (алмастыру) – өзара байланысты ұғымдар мен шартты сөздерді бірінің орнына бірін алмастыра қолдану.

Үйі мәз боп қой сойды,

Сүйіншіге шапқанға. («Абай, «Мәз болады болысың»)


Гипербола (ұлғайту) – затты не құбылысты шамадан тыс ұлғайтып көрсету.


Литота (кішірейту) – затты не құбылысты кішірейтіп көрсету.


Астында мінген тарланның

Тұрпатына қараса,

От орнындай тұяқтан (гипербола)

Оймақтайы қалыпты. (литота)

Етектейін еріннен (гипербола)

Екі елісі қалыпты. (литота)

Қиған қамыс құлақтан

Бір тұтамы қалыпты. (литота)

Жалбыраған жалынан

Жалғыз қарыс қалыпты. (литота)

Бір құшақтай құйрықтан (гипербола)

Бір уыстай қалыпты. (литота)



5-тапсырма. (оқулықтан)

Кестені үлгі бойынша теориялық талдау жасап, дәптерге толтырыңдар.

Өлеңнен үзінді

Теория

лық талдау

менің пікірім

Алып мүсіндер қирағанын көрдім, Сұлаған жаудай жебеден.

Теңеу

және эпитет


Темір шымылдық түрілерін көрдім, Сахнаға шықты жас өмір!

Метонимия және эпитет


Алып сөздерді айта алғанын көрдім, Ат төбеліндей халықтың.

Эпитет және теңеу


Тәуелсіздік – мен, ол – менің асқақ аңызым, Болмысы ол ұлдың өзіңнен туған, Жарық Күн!

Метафо

ра және эпитет



Жеке жұмыс

6-тапсырма.

1) Берілген үзіндідегі қарамен жазылған сөздердің мағынасын түсіндіріңдер.


Алып сөздерді айта алғанын көрдім, Ат төбеліндей халықтың.

* * *

Аңыз ұнаған

Жаралған Күннен ұл жайлы!

* * *

Тәуелсіздік ше?

Ол – менің тегім, ұлдарыма оны дарыттым.

2) Бодандық, бұғау, кісен, темір шымылдық, құлдық сөздерінің синонимдерін тауып, мағынасын талдаңдар.

ЕББҚ оқушыға тапсырма

Берілген көркемдегіш құрал атауларын мысалдармен сәйкестендір.




Алып таулардың шайқалғанын көрдім

теңеу

Ат төбеліндей халықтың

эпитет

Ол – менің тегім, ұлдарыма оны дарыттым.

ассонанс

Алып сөздерді айта алғанын көрдім, Ат төбеліндей халықтың.

теңеу

Сұлаған жаудай жебеден

метафора


Үйге тапсырма: 10-тапсырма

Рефлексия



Психологиялық ахуал

«Мотивация» Қатысушылар 2 шеңберге бөлінеді. Ішкі шеңбердегілер қарсы тұрғандарға жеке қасиеттері, дағды, тұлғалары, мінез-құлқы, өздерін ұстауы т.с.с. комплимент айтады. Тыңдаған қатысушы: «Рақмет, мен де солай ойлаймын. Сонымен қоса мен кестені жақсы тіге аламын» деген секілді өз бейімділігі мен ерекшелігін қосып отыру керек. Бұл оқушылардың өздеріне деген сенімдерін арттырып, жаңа жұмысты құлшына атқаруға кірісуге мотивация болады.



«Төрт сөйлем» тәсілі арқылы өлең мазмұны туралы пікірлеріңді білдіреді..






















Әдебиет теориясы бойынша троп түрлерін қайталайды.










































Кестені үлгі бойынша теориялық талдау жасайды. Дәптерге жазады.






























Берілген үзіндідегі

қарамен жазылған

сөздердің мағынасын

түсіндіреді..

Ауызша

мадақтау

Жарайсың!

Керемет шешім!
Ойлы шешім!

Мұндай ойлы пікірлерді ешқашан естімеппін!



Дескриптор:

Білім алушы

-өлең мазмұны туралы пікірін білдіреді,

-пікірін дәлелдейді,

-өмірмен байланыстыра

ды,

-мысал келтіреді,

-қорытынды түйін жасайды.











Берілген тапсырмалар

дың барлығына

жетон арқылы бағалау жүргізіледі.











































Дескриптор

Білім алушы

-теориялық талдау жасайды,

-кестені толтырады,

-өз пікірін білдіреді.




Оқулық

Қазақ әдебиеті

«Атамұра» баспасы

2018 ж






Қалыптас

тырушы бағалауға арналған тапсырма

лар жинағы Қазақ әдебиеті (оқыту қазақ тілінде)

6-сынып




















Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
15.05.2025
166
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі