Ертегі еліне саяхат

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Ертегі еліне саяхат

Материал туралы қысқаша түсінік
БАЛАБАҚШАҒА
Материалдың қысқаша нұсқасы

Тақырыбы: Жыл басына таласқан хайуанаттар

Мақсаты: Балаларға он екі жыл атаулары туралы түсіндіру. Балаларды достыққа, бір - бірін сыйлауға тәрбиелеу.
Көрнекілігі:Суреттер, плакаттар, үнтаспа.
Әдіс - тәсілдері: түсіндіру, сұрақ - жауап, ойын түрлері.

 
Шаттық шеңбері. Қуан, шаттан, алақай,
Қуанатын күн бүгін.
Қайырлы таң, қайырлы күн,
Күліп шықты күн бүгін.
- Сәлеметсіздер ме, апайлар!
- Балалар қазір жылдық қай мезгілі екен?
- Қыс мезгілінің айларын атаңдаршы?
- Желтоқсан айында қандай мерекелер бар?
- Дұрыс, жарайсыңдар.
«Жыл басына таласқан хайуанаттар»
- Балалар бізге қонаққа кімдер келіп отыр екен?
- Осы хайуанаттардың жыл басына қалай таласқанын мына үнтаспадан тыңдап көрелік.
- Ал, енді осы ертегі кейіпкерлерін әр қайсымыз рөлге бөліп ойнап көреміз бе?
Тәрбиеші ертегіні бастайды.
- Бұрынғы өткен заманда хайуанаттар жиналып, Жыл басы болуға таласыпты.
- Жылқы айтыпты: Мен алысты жақын қыламын. Күшімді болса көреді, сүтімді болса ішеді, Қылымнан арқан жіп еседі. Адамға менен пайдалы мал жоқ, жыл басы мен боламын.
Сонда түйе оған: Сен адамның жұмысын қылсаң, құлқының үшін құл болдың. Мен сен көтере алмайтын ауырды көтеріп, неше айшылық жерлерге барамын. Аш болдым деп сен сияқты арпа, сұлы сұрамаймын. Көде, жусан жеп табылса су ішіп, табылмаса шөлге де шыдап жүре беремін. Жыл басы болуға мен лайықтымын!- деді.
Барыс: - Тоқта, тоқта кербез түйе! Сен бойыңа сенсең мен күшіме сенемін, ендеше неге мен жыл басы болмаймын? Барыстың әні;
Сиыр тұрып: - Адам егін ексе, жер жыртса мен керекпін. Олар сүтімді ішеді, құрт, майымды жейді, Жыл басы болуға мен лайықпын.
Ит тұрып: - Мен болмасам сендердің барлықтарыңды қасқыр жеп қояр еді, мен бақташымын.
Ұлу: - Неге күштілер жыл басы болу керек. Жыл басы болу үшін ақыл мен ой керек.
Әтеш: - Мен жыл басымын, ерте тұрып, таң атты деп хабар беремін.
Қой: - Мен болмасам қазақ үйін немен жабар еді? Жүнімнен киіз басады, жабағымнан киім тігеді, арқан жіп еседі. Сүтімнен құрт, май алады, шаруаға менен пайдалырағың жоқ, жыл басы мен боламын.
Тышқан: - Таласқаннан еш нәрсе өнбес, жылды қарап тұралық, кім бірінші күннің көзін көрсе сол жыл басы болмақ.
Аңдар жиналып бір ойын ойнайды. Ал түйе болса ойнағысы келмей, аулақтау жерге барып ұйықтайды.
- Достар таң атып, күн шыққанша біраз уақыт бар, келіңдер бір ойын ойнайық.
Ойын: «Кім тез бояйды»
Балалар суреттерді бояйды.
Сергіту кезеңі.
Жылды қарап тұралық,
Ойын сауық құрайық.
Бұрын көрген батырды,
Жыл басы деп ұғайық.
Тышқан қулық ойлайды
Келіспеске қоймайды,
Шығып алып түйенің,
Өркешімен ойнайды
Ойын: мақал мәтелдерді кім шапшаң жаттайды
Мал өсірсең қой өсір,
Өнімі оның көл көсір.

Жылқыда өт жоқ,
Құста сүт жоқ.

Аттан тай озады,
Атадан бала озады.

Малды жақсы баққаның
Өзіңе абырой тапқаның.
Малды жаман баққаның
Келген бақты қаққаның.
Ойын: Жұмбақ шешу.
Иір - иір денесі
Сахараның кемесі
Ащы шөптер тамағы,
Шөлге шыдап бағады. (Түйе)
Жер астында жездекем аты кісінейді. (Тышқан)
Есек құлақты,
Мысық аяқты,
Түйе ерінді,
Ешкі құйрықты. (Қоян)
- Балалар енді бір жұмбақ бар барлығымыз көзімізді жұмамыз,
сол кезде күн шығады, ойынның қызығына түскен аңдар мұны байқамай да қалады тек байқаған тышқан болады.
- Алақай, алақай
Күнді көрдім алақай.
Қулығыммен, ақылыммен,
Бәрін жеңдім алақай.
- Бәрекелді! Міне нағыз жыл басы ақылды тышқан болды. Қалған хайуанаттар мен көрдім, мен көрдім деп алға жылжып жытты. Ал түйе болса сол ұйықтаған жерінде, күнді көре алмай, жыл атауынан құр қалыпты.
Түйені оятып: Түйе мырза, сен әлі маңқиып ұйықтап жатырмысың! Мына жұрт жылды бөлісіп те алды. Кел кімнен кейін кім болғанын білейік.
Хормен: Тышқан, сиыр, барыс, қоян, ұлу, жылан, қой, мешін, тауық, ит, доңызды санап жаттап біліп қой.

Рефлекстік түзету кезеңі.
 
- Соны мен балалар ертегі сендерге ұнады ма? Бүгінгі оқу іс - әрекетімізде не өттік?
- Жарайсыңдар, барлығыңда жақсы қатыстыңдар. Жыл атауларын сендерге үйрену үшін беріп жібердім, жаттап алыңдар. Бүгін оқу іс - әрекетіміз аяқталды, 
апайларға сау болыңыз айтамыз.

Күтілетін нәтиже:
 Білу тиіс: Жыл аттарын білу керек. Үйрену керек: Ертегіні кейіптендіру, кейіпкердің жүрісіндегі, қимылындағы, дауысындағы ерекшелікті бейнелеу.


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
26.10.2018
315
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі