Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Эссе Жеке тұлғаның қалыптасуындағы сынып жетекшінің рөлі.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Жеке тұлғаның
қалыптасуындағы сынып жетекшінің рөлі
Тәрбие –
тәртіптің құлы деп Бауыржан Момышұлы
айтқандай Тәрбие -
халықтың ғасырлар бойы
жинақталған ізгі қасиеттерін жас ұрпақтың бойына сіңіру, балалардың
қоршаған ортадағы қарым - қатынасын, өмірге деген көзқарасын
қалыптастыру. Ал тәрбиенің негізгі мақсаты - дені сау, ұлттық сана
- сезімі, рухани ойлау дәрежесі биік, мәдениетті, ар - ожданы мол,
іскер, бойында игі қасиеттер қалыптасқан адам тәрбиелеу. Жалпы
оқушылардың өмірінде мектептегі тәрбиенің рөлі зор. Мектептегі
басты тұлға ұстаздың міндеті тек білім беру ғана емес, сонымен
қатар әрбір оқушының жүрегіне жол тауып, оларды тәлім - тәрбиемен
сусындату болып табылады.
Оқушыға әрдайым
сын көзбен қарап, пікір айта білсек, талап қойып, болашаққа
ұмтылуға сендірсек, келешекте абзал азамат шығары сөзсіз. Сондай -
ақ оқушының қоршаған ортасы, дос - жарандары, құрбы құрдастары
иманды, адамгершілігі мол, ізгілікті, елжанды болуы керек. Әрбір
баланың бойында еліктеушілік басым келеді, сондықтан әрдайым
баланың жанында жүрген жеткіншектерге назар аударуымыз керек. Жалпы
мәдениетті тұлғаны қалыптастыруда адамгершілік, эстетикалық,
патриоттық, экологиялық, саяси
бағыттарды ұстанамын.
Оқушының
бойында осындай қасиеттерді қалыптастыруда сынып жетекшісінің рөлі
зор. Бүгінгі күні сынып жетекшісі оқушы мен қоғамның арасындағы
рухани жалғастырушы, түрлі іс - шаралар барысында оқушылар арасында
ынтымақтастық қарым - қатынасты қалыптастырушы, олардың жеке тұлға
ретінде дамуын бақылаушы, оқушының күнделікті өміріне кеңес берер
көмекші, сыныпта қолайлы ахуал тудырушы,
үйлестіруші.
Қазіргі кезде
сынып жетекшісі болу ауыртпашылығы бар, жауапкершілігі мол, қиын да
қызықты жұмыс. Оқушылар ұжымын қалыптастыру, оқушының психикалық
ахуалын, әлеуметтік тұрмысын жете білу, балаға сенім білдіру және
оның көзқарасымен санасу, жаңашыл, ізденімпаз ұстаз - тәрбиеші бола
білу сынып жетекшісінің міндеті. Оқушы тәрбиесінде әрбір сынып
жетекшісі сыныпта психологиялық - педагогикалық тұрғыдан зерттеу
жұмысын жүргізуі қажет. Ол психологтың көмегімен мониторинг,
сауалнама, диагностика, тест түрінде оқушының адамгершілік,
интеллектуалдық, эстетикалық құзырлылығын, белсенділік деңгейін
анықтайды.
Сынып жетекшісі
ата - анамен тығыз байланыста болуы керек. Оларды мектепте, сыныпта
өткізілетін түрлі іс - шараларға шақырып, жан - жақты әсер етуіміз
керек. Жеке, топтық, ұжымдық жұмыстар арқылы бала мен ата - ана
арасындағы шынай қасиетті қалыптастыруға
болады.
Оқушы -
қоғамның белсенді мүшесі, жарқын келешек кепілі. Оқушы мәдениетін
қалыптастыру арқылы біз жеке тұлға қалыптастырамыз. Жеке тұлғаның
мерейінің асқақтауына отбасы және мектептегі тәрбиенің маңызы
ерекше.
Осы қасиеттерді
негізге ала отырып ата - аналар, мектеп, ұстаз бірігіп жас ұрпақтың
ұлттық сана сезімін, қоғамдық саяси ой - өрісін байытып, тұлға
бойында мәдени құндылықтарды дамытуға тиіспіз. Тәрбие
кезеңдеріндегі өзіне тән заңдылықтарын сәтті пайдалану ұрпақ
тәрбиесінің жемісті болуының кепілі
болмақ.
Қазіргі таңда
әрбір баланы ең алдымен, өз ұлтына, мемлекетіне, тіліне деген
құрметінің өзі де тәрбиеден басталады. Тәрбие болмаса адам өз
келешегіне балта шапқандай. Себебі, сол тәрбие арқылы үлкенді
құрметтеуге, кішіге ізет көрсете білу, жақсы мен жаманды, ақ пен
қараны ажырата аламыз. Тәрбие бірінші отбасынан
басталады.
Әкеге
қарап ұл
өсер,Шешеге қарап қыз өсер – деп бекер айтылмаса
керек.
Осы әке мен
шешенің және ұстаздың берген тәрбиесін ой - санасына бағындырған,
сол сөздерден нәтиже шығарған бала ерекше болып
саналады.
Біз отбасында
да, жұмыста да жақсы, қатаң тәртіп болуын тілейміз деп Макаренко
айтқандай екі жақтан жақсы тәрбие алса тәртіп болады деп
ойлаймын.
Сынып жетекшісі жұмысының негізгі мақсаты-мектеп оқушыларын қоғамның белсенді және саналы азаматы етіп тәрбиелеуге барынша ықпал жасау.Сыныптағы әрбір жеке тұлғаның ғылыми дүние танымының қалыптасуын, адамгершілік қасиеттерін, еңбекке деген сүйіспеншілігін қамтамасыз етіп, жан-жақты жарасымды дамуына жағдай туғызу.Сондықтан оның жұмысының мазмұны мен тәрбиелік шараларының бәрі осы мақсатқа бағытталуы тиіс. Атап айтқанда тәрбиенің негізгі салалары: ақыл-ой, адамгершілік, эстетикалық, еңбек және дене тәрбиесіне, елжандылық т.б. тәрбие міндеттерін мектеп пен сыныптың нақтылы өмір жағдайларына байланысты қарастыру.
Тұлғаны тәрбиелеуде оның ертеңгі қуаныш күнін,болашағын болжау,оны жобалаудың да маңызы ерекше.А.С.Макаренко адамдағы жақсы қасиет әркезде оны жобалау арқылы келетіндігіне үнемі назар аударған.Сол секілді В.А.Сухомлинский де ‘‘тәрбиені ғылыми тұрғыда алдын ала болжамау, онда ол қарапайым көрініске: тәрбиеші – сауатсыз күтушіге, педагогка – балгерлікке айналар еді’’ – дейді.Сондықтан, тәрбие процесінің нәтижесін алдын ала жобалау, болжау сынып жетекшісі қызметінің маңызды бір буыны болады.Онсыз тәрбиедегі, біріншіден мақсаттылықтың, екіншіден, тәрбие процесінің өзі де болмаған болар еді.
Сынып жетекшісінің оқушылардың оқу және тәрбие процесіне бақылау жүргізіп және оны түзетіп отыруы – бұл оның нәтижесін, сапасын қадағалауға мүмкіндік беріп, оны үнемі жетілдіріп отыруды қамтамасыз етеді.Бақылаудың нәтижесіне талдау жасау барысында сынып жетекшісі қажет болған жағдайда балалар ұжымы немесе жекелеген оқушылардың іс – әрекеттеріне түзету енгізуді жүзеге асырады.Дегенмен де, сынып жетекшісінің оқу – тәрбие процесін бақылауы және түзетіп отыру қызметі тек оқушылармен және пән мұғалімдерімен бірлескен жұмыстары барысында ғана іске асады.Бүгінде сынып жетекшілері өздерінің педагогикалық қызметінің көлемінің тым ұлғайып бара жатқанын айтады.Ол, бір жағдайда, барлық жерде балалар ұйымы жұмысының тоқталуымен байланысты болса , ал екінші жағдайда, көптеген мектептен тыс балалар мекемелері қызметінің ақылы жүйеге ауысуы да кері әсерін тигізуде.
Дұрыс тәрбие – балаға өмір бойы азық.Сол дұрыс тәрбиені ұйымдастырытын басты тұлға – мектептегі сынып жетекшісі.Сынып жетекшісі мектептегі оқу – тәрбие үрдісін жоспарлау барысында оқушылармен қарым – қатынас орнатпаған жағдайда, тәрбие жоспарындағы атқарылатын шаралар оқушыларды қызықтырмауы мүмкін, нәтижесінде ынтымағы жарасқан, белсенді, жауапкершілігі мол оқушылар ұжымын құруға кері әсерін тигізеді.Тәрбие жұмысын жоспарлау оқушылар ұжымының бүгінін ойлауға, ертеңінің негізін қалауға көмектеседі.Жоспарлауда тәрбиенің жүйелік және бірізділік ұстанымдары да барлық жағдайда бірдей ескерілмейтін кездері де болады. Баланыңжан – жақты үйлесімді қалыптасуына әсер ететін тәрбиелік шаралар, олардың мазмұны мен ұйымдастыру тәсілдері жылма – жыл бірізділікпен жүйелі түрде құрылмай, керісінше жеке – дара , үздік – үздік әрекеттер басым болып келеді.Өткенмен – салыстыра отыра шығармашылықпен, ғылыми тұрғыда нақтылы міндеттерді балгілеудің орнына, тіпті сол сынып өміріне қатысы жоқ саны көп, сапасы аз міндеттерді ойша, жылма – жыл өзінің тәрбие жоспарына көшіріп отырды.
Мектеп тәжірибнсінде бүгінгі күні тәрбие жоспарының түрлері көп.Олардың ішінде сынып өміріне тиімдісі де тиімсізі де бар.Кеңестік дәуірде тәрбие жұмысының мазмұны коммунистик тәрбиенің салаларына негізделген (ақыл – ой, адамгершілік, эстетикалық, дене т.б.).Бүгінгі күнде олай емес.Жеке адам әрекет үстінде қалыптасып, дамитындығы бізге мәлім.Олай болса,тәрбиенің мазмұны оқушылар ұжымы мен жеке тұлғаның қалыптасуындағы, олардың сан алуан әрекеттің түрлерімен байланысты.