Мұғалім-әлемдегі ең үздік
мамандық
Мұғалімге қойылатын басты және
тұрақты Талап-балаларға деген сүйіспеншілік, педагогикалық қызмет,
ол балаларды оқытатын салада арнайы білімнің болуы; кең эрудиция,
педагогикалық түйсігі, жоғары дамыған интеллект, жалпы мәдениет пен
адамгершіліктің жоғары деңгейі, балаларды оқыту мен тәрбиелеудің
әртүрлі әдістерін кәсіби меңгеру. Бұл қасиеттердің барлығы туа
біткен емес. Олар жүйелі және қажырлы еңбекпен, мұғалімнің өздері
жасаған үлкен жұмысымен алынады.
Мұғалімге қойылатын қосымша,
бірақ салыстырмалы түрде тұрақты талаптар-бұл көпшілдік, көркемдік,
көңілді мінез, жақсы көрініс және басқалар. Бұл қасиеттер маңызды,
бірақ олардың әрқайсысынсыз мұғалім өте жақсы жасай
алады.
Негізгі және қосалқы
педагогикалық қасиеттер жиынтықта мұғалімнің даралығын құрайды,
соның арқасында әрбір жақсы мұғалім бірегей және ерекше тұлға болып
табылады. Оқушыны жеке тұлға ету үшін - және қазір бізге уақыттың
талаптарына сәйкес келетін адамдар бұрынғыдан да қажет-мұғалімнің
өзі тәуелсіздікке, даралыққа, тәуелсіздікке және басқа да көптеген
қасиеттерге ие болуы керек, оларды жүйелі түрде дамытуы
керек.
В. М. Галузяк пен Н.И.
Сметанский өз жұмысын ойдағыдай орындау үшін мұғалімнің ерекше
педагогикалық қабілеттері болуы керек – жеке тұлғаның белгілі бір
психологиялық ерекшеліктері, бұл оған мұғалім ретінде балаларды
оқыту мен тәрбиелеуде жоғары нәтижелерге қол жеткізудің шарты болып
табылады:
мұғалімге оқытудың мазмұны мен
әдістерін сәтті таңдауға мүмкіндік беретін дидактикалық қабілеттер,
оқушылардың өздерінде танымдық белсенділікті тудыратын оқу
материалын ұсынуға болады;
мұғалімге бағдарламалық
материалды ұсынудың ең жақсы эмоционалды-экспрессивті түрін табуға
мүмкіндік беретін экспрессивті қабілеттер;
қабылдау
қабілеттері-мұғалімнің оқушыларға қатысты психологиялық
бақылауында, олардың ішкі рухани күйіне енуінде, тәрбиеленушілердің
жас және жеке ерекшеліктерін терең түсінуінде
көрінеді;
сыныпта тәртіп пен тәртіпті
қамтамасыз ететін ұйымдастырушылық қабілеттер; сабақта әр минутты
ойластырылған пайдалану, оқушылардың тату және ұйымшыл ұжымын
құру;
суггестивті немесе
авторитарлық қабілеттер-ұсыныс қабілеті, мұғалімнің оқушыларға
күшті эмоционалды-ерікті әсері және осы негізде олардың көз алдында
беделге ие болу мүмкіндігі; академиялық қабілеттер, ғылымның тиісті
саласында білім, Дағдылар мен дағдыларды игерумен байланысты [2,
38-39 беттер].
Жоғарыда айтылғандарды
қорытындылай келе, мұғалім тек білімді тарататын мамандық қана
емес, сонымен бірге жеке тұлғаны құрудың, адамның адамдағы
мәлімдемесінің жоғары миссиясы екенін атап өтеміз. Осыған
байланысты педагогикалық білім мен тәрбиенің мақсаты мұғалімнің
жаңа типтегі үздіксіз жалпы және кәсіби дамуы ретінде ұсынылуы
мүмкін:
жоғары азаматтық жауапкершілік
және әлеуметтік белсенділік;
балаларға деген сүйіспеншілік,
қажеттілік және оларға өз жүрегін беру
қабілеті;
шынайы интеллект, рухани
мәдениет, басқалармен бірге жұмыс істеуге деген ұмтылыс пен
қабілет;
жоғары кәсібилік,
ғылыми-педагогикалық ойлаудың инновациялық стилі, жаңа құндылықтар
жасауға және шығармашылық шешімдер қабылдауға дайын
болу;
үнемі өзін-өзі тәрбиелеу
қажеттілігі және оған дайын болу;
физикалық және психикалық
денсаулық, кәсіби өнімділік[20, б. 401].
Мұғалімнің бұл сыйымды және
қысқа сипаттамасын жеке қасиеттер деңгейіне дейін нақтылауға
болады.
Сонымен, педагогикалық қызмет
білім беру процесінің органикалық, саналы және мақсатты бөлігі
ретінде қоғамның маңызды функцияларының бірі болып
табылады.
Балаларға тиімді әсер ету,
олармен тәрбиелік қарым-қатынасқа түсу, олардың көркемөнерпаздығын
ынталандыру үшін білім, Дағдылар мен дағдыларды игеру, адамдарға
және әлем құбылыстарына қарым-қатынас қалыптастыру процесі жүретін
заңдарды терең білу қажет. Мұғалім бұл білімді іс жүзінде
қолдануды, тәжірибені, шеберлікті, оларды шебер қолдану өнерін
игеруді үйренуі керек. Педагогикалық практика көбінесе қалыптасқан
жағдайды бағалауды және шұғыл педагогикалық реакцияны талап етеді.
Мұғалімге көмекке тәжірибе мен жоғары жеке қасиеттердің үйлесімі
болып табылатын түйсігі келеді. Тәрбие тәжірибесінде педагогикалық
қасиеттердің арсеналынан осы сәттің талаптарына сәйкес келетінін
таңдау мүмкіндігі дамиды.