Материалдар / Excel 6 Unit 8 Theme : Places in a city
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Excel 6 Unit 8 Theme : Places in a city

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақтың қысқа мерзімді жоспары
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
08 Сәуір 2024
56
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short term plan:

Unit 8: Our neighbourhood



Teacher name:


Date:


Grade: 6

Number present:

absent:

Lesson title

Vocabulary: places in a city

Learning objectives


6.2.1.1 understand a sequence of supported classroom instructions

6.3.2.1 ask simple questions to get information about a limited range of general topics

6.6.14.1 use prepositions to talk about time and location use prepositions like to describe things and about to denote topic use prepositions of direction to, into, out of, from, towards and there is / there are on a limited range of familiar general and curricular topics familiar general and curricular topics

Lesson objectives

- read for gist, listen for specific information

-to describe things , to use prepositions

Value links

Freedom: Freedom is the major value of the civil society being formed in Kazakhstan. This must provide everyone with the possibility of creative self-realization.

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up


3 min.





Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.







Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.




Warming up:

What i the weather like today?

What season is it now?

What are the spring months?

What day of the week today?






Lead – In:

-What do you see in the picture?

-

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere


Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others



Learners remember previous lesson vocabulary









Learners answer the questions


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!


Assessment criteria

make basic statements related to personal information, match places to continents



Descriptor:

- answer the questions.

Total: 2 point




















Picture

Middle of the lesson

Presentation part.

30 min













Ex:3 P:89

Ss read the signs and match them to the places they can be seen.

Check Ss' answers. Ask Ss to say which words helped them decide


Ex: 4 P: 89

Explain the task and allow Ss some time to read the sentences and match them to the shops.

Check Ss' answers.


Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.



Ex: 5 P: 89

Explain the task. Ask Ss to identify the places in the photographs.

Play the recording. Ss listen and complete the task.

Check Ss' answers.


Ex: 6 P: 89

Explain the task and allow Ss some time to think of DR another shop and what they will say. Ss then act out their dialogues in closed pairs.

Monitor the activity around the class and then ask some pairs to act out their dialogues in front of the class.


Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.


Learners match the places to the sings.

ANSWERS

1 C

2 A

3 D

4 E

5 B


Learners read the sentences and match them to the shops.

ANSWERS

1 g

2 f

3 d

4 c

5 h

6 e

7 a

8 b

Learners name the places in the pictures.

ANSWERS

A butcher's

B clothes shop

C chemist's


Learners work in pairs, act out a similar dialogue for another shop.

ANSWERS

A: How can I help you?

B: Do you have these shoes in a size 6?

A: Yes, here you are

Descriptor:

- read the signs

- match the places

Total: 2 point

Self assessment


Descriptor:

- read the sentences

- match them to the shops

Total: 2 point


Descriptor:

- identify the places

- name the places in the pictures

Total: 2 point



Descriptor:

- work in pairs

- act out a similar dialogue

Total: 2 point



Students book

End of the lesson

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.








Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!