Сыныптан тыс
жұмыс
Тақырыбы: «
Физика әлеміне саяхат »
Тақырыбы: «
Физика әлеміне саяхат »
Мақсаты: Оқушылардың белсенділігін және
логикалық ойлау қабілеттерін арттыра отырып, оларды зеректілікке,
ой шапшаңдылығына,тапқырлыққа, төзімділікке және өзара сыйластыққа,
сөйлеу мәдениетілігіне тәрбиелеу. Татулық қарым – қатынасын нығайта
отырып, оқушылардың адамгершілік қасиеттерін қалыптастыру және
пәнге деген қызығушылығын
туғызу.
Сабақтың
түрі: Дәстүрлі емес
сабақ
Сабақтың
әдісі: Сұрақ – жауап,
әңгімелесу,ойын,
практикалық
Сабақтың
көрнекілігі: Ғалымдар
суреті, 4
плакат,сиқырлы кубик, формулалар жазылған қағаздар, құрастырмалы
формулалар жиынтығы,
сыйлықтар.
Сабақтың
барысы:
1 –
жүргізуші: Уа,
халайық, халайық!
Бәріңе жар
салайық!
Бүгінгі кеш
төрінде,
Физика
елінде,
Физика
тілінде,
Есеп шешіп
жарысып,
Жұмбақ шешіп
аңдысып...
2 –
жүргізуші: Шабыттасып
шалқысып,
Есеппен ән
салысып.
Көңілді кеш
жасайық,
Жұмбақ шерді
шашайық.
Ат салысып
аянбай,
Бар өнерге
басайық.
1–
жүргізуші: Әділ баға
беретін,
Топ аралар
сыншысы.
Әділ сыншы
кәнекей,
Қарсалайық
оқушы.
Қайырлы кеш
құрметті ұстаздар, әділ қазылар алқасы, сайыскерлер, оқушылар және
көрермен қауым! Бүгінгі біздің « Физика әлеміне саяхат »
кештігімізге хош келдіңіздер»! Кештігімізді ашық деп
жариялаймыз!
2 –
жүргізуші: Біреуінің
жүрегінің түгі бар,
Біреуінің
арқалап жүрген қоғамдық жүгі
бар,
Біреуінің
күмбірлеген күйі бар,
Енді біреуінің
қатты істейтін миы бар –
Ойыншыларымызды
ортаға шақырамыз! Ойынға қатысушы екі топ, әр топ алты ойыншыдан
тұрады. Қарсы алыңыздар!
1 –
жүргізуші: Мәңгі –
бақи есте қалар,
Қызықты бір
жиын болсын.
Білімдірек
шәкір озар,
Сұрақтары қиын
болсын.
2 –
жүргізуші: 1 – ші
сайыс.Ойнымыздың I – бөлімі « Білімділік
»
деп
аталады.
Ойын шарты:
сұрақ – жауап, әр топқа он сұрақтан
қойылады.
Бірінші топқа
қойылатын сұрақтар:
1 –
жүргізуші:
-
Сандыққа нені тығып қоюға болмайды? ( жарық
)
-
Күн күркірегенде ең алдымен найзағайды көреміз бе, әлде күркіреген
дауысты естиміз бе? (найзағайды)
-
Атом массасының өлшем бірлігіне не алынған?
(кг)
-
Ең кішкентай заряд? (электрон)
-
Идеал газ күйінің теңдеуін ашқан ғалым кім? (
Менделeeв)
-
Ареометр нені өлшеуге арналған құрал? (Сұйықтың
тығыздығын)
-
Күш импульсі дегеніміз не? ( I=Ft, берілген бірдей уақыт ішінде күш
әсерінің өлшемі болып саналатын векторлық физикалық шама
).
-
Басқа денелер әрекетін тигізбегенде дененің жылдамдығын сақтау
құбылысы, ол....? (инерция)
-
Жылу берілудің қандай түрлері бар?( жылу өткізгіштік, конвекция,
сәуле шығару)
-
Дененің жұмыс істеу қабілеттілігін сипаттайтын физикалық шама...
(энергия)
Екінші топқа
қойылатын сұрақтар:
2 –
жүргізуші:
-
Сұйықтың ең кішкетай бөлшегі қалай аталады? (
тамшы)
-
Термометрді кім жасады? ( Швед астрономы, физигі
Цельсий)
-
Бұл кім? : өз өмірінде 40 т тамақ жейді, дүние жүзіндегі ең ақылды
жыртқыш, қуаты орта есеппен 2,2Вт. ( адам
)
-
Үдеуді қандай құралмен өлшейді? (
акселерометр)
-
Дене импульсі дегеніміз не? ( Р=mv, механикалық қозғалыстың
өлшеуіші болып саналатын векторлық физикалық шама
).
-
Табиғатты зерттеудің қандай негізгі үш әдісі бар? ( бақылау,
эксперимент, теориялық әдіс)
-
Бір заттың малекулаларының екінші заттың малекулалар аралық бос
орындарына өзара өтуі – бұл ....
(диффузия)
-
Электр сыйымдылығының өлшем бірлігі.
(
)
-
Дене пішінінің немесе өлшемдерінің өзгеруі? ( деформация
)
-
Дененің тірекке немесе аспаға түсіретін күші? ( салмақ
)
1 –
жүргізуші:
Бұл адамдар
ардақтаған халықты,
Физикада даңқы
шыққан алыптар.
Қара, ойлан
зерек болсаң балақай,
Алыптарды
әрқашанда танып қал.
2 –
жүргізуші: 2 – ші
сайысымыз.Ал, енді біздің ойнымыздың II –
бөлімі
« Танымдылық »
деп аталады.
Ойын шарты:
Ғалымдардың суретіне қарап, олард тану,олардың есімін атау және
қандай жаңалық ашқанын
айту.
1 –
жүргізуші: Кубикті
лақтыр бағыңа,
Кездесті қандай
формула.
Айтып жібер,
ойлан тез,
Формула болды
қандай кез.
2 –
жүргізуші: Келесі сайыс
« Сиқырлы кубик сайысы
»
Ойын шарты:
Берілген кубикті
латырып,
ол кубикте
берілген 1 – ден 6 – ға
дейінгі
сандардың бірі
кубиктің үстінгі бетіне
түссе,
онда сол санға
сәйкес келетін номерленген
қағазды
алып ондағы
берілген формуланы табамыз.
Кубикте
берілген номерлерге сәйкес келетін
формулалар:
-
.Джоль – Ленц заңы: өткізгіштен ток өткенде онда
бөлінетін жылу ток кушінің квадратына, өткізгіш кедергісіне және
токтың өту уақытына тура пропорционал.
-
. Сыну заңы: түсу бұрышы синусының сыну бұрышының
синусына қатынасы берілген қос орта үшін тұрақты болып
табылады.
-
. Сұйықтың қысымы тек қана сұйық бағанының
биіктігіне және оның тығыздығына
байланысты.
-
. Гармоникалық тербелістің
теңдеуі
-
шеңбер бойымен бір қалыпты қозғалатын
дененің сызықтық жылдамдығы. Бұрыштық және сызықтық жылдамдықтар
арасындағы қатынас.
-
. Серпімді деформацияның шамасы ( созылу және
сығылу ) түсірілген күшке тура
пропорционал.
1 –
жүргізуші: Келесі
сайысқа көшетін болсақ , келесі
сайысымыз
« Шапшаңдық ».
бұл сайыста екі топқа бірдей мазмұнды есептер
беріледі.
Есептің
берілгені:
-
Индукциясы 0,4 м Тл біртекті магнит өрісіне орналасқан активті
ұзындығы 0,5 см өткізгішке 2 Н күш әсер етеді. Ток күші магнит
индукциясы сызықтарына перпендикуляр болса мәні неге тең
болады?
-
Магнит индукция векторына 300 бұрыш жасай орналасқан, ұзындығы 40 см
өткізгішке 0,4 Н күш әсер етеді. өткізгіштен өтетін ток күші 2А.
Магнит өрісінің индукциясы неге тең?
2 –
жүргізуші: Соңығы
сайысымыз « Бөлшектерден бір бүтін құрастыру
».
(2 топқа
конвертке салынған формулалар жиныны
мозайкасы
беріледі.)
1 –
жүргізуші: Олар
жайлы төреші,
Көрермендер
өздерің.
Ақ – қарасын
айырып,
Куә болды
көздерің. –деп әділ қазылар алқасына сөз
беріледі.
2 –
жүргізуші: Көңіл
бөліп бұл кешке,
Келгендерге көп
рахмет.
Шын сезінген
көрерменге,
Мың рахымет,
мың рахымет!
1 –
жүргізуші: Осмен
біздің кештігіміз аяқталды. Келесі кезіккенше сау
болыңыздар!