Физика білгірлері
Эпиграф: «Адам білмегенінен қорқады, ал білім барлық қорқынышты жеңуге көмектеседі» В.Г. Белинский
Сайыс мақсаты: Физика пәні бойынша оқушылардың білімдерін жетілдіру, сондай-ақ ерекше жағдайдағы білімін қолдана алатын дарынды оқушыларды анықтау.
Мақсаттары:
-
Жаратылыстану – математика бағытындағы физика пәніне деген қызығушылықтарын арттыру;
-
Оқушылардың танымдық белсенділігі мен шығармашылығын ынталандыру;
-
жаңа жағдайға алған білімдерін пайдалануды үйрету, сондай-ақ кездесетін физикалық құбылыстарды дұрыс түсіндіру;
-
эксперименталды, жобалық және сапалы мәселелерді шешу дағдыларын дамыту және нығайтуды жалғастыру;
-
оқушылардың коммуникативтік дағдыларын қалыптастыру, топта жұмыс істеу қабілетін, жолдастардың қызметін бағалауды үйрету.
Сайыс барысы
1 кезең. Лабиринт «Физикалық шамалар»
Лабиринтте белгілі физикалық шамалардың 12 атауы берілген, кез-келген бағытта оқуға болады.
|
У |
А |
Ж |
Т |
Ы |
Ұ |
Т |
А |
Қ |
Е |
Т |
|
Ы |
Қ |
Ы |
Ғ |
Ы |
М |
Ж |
У |
П |
М |
Е |
|
Т |
Ж |
Л |
Д |
З |
Ы |
А |
Р |
Е |
Р |
У |
|
Л |
Ы |
Қ |
А |
Д |
М |
С |
У |
Т |
А |
Е |
|
У |
М |
Ы |
М |
Ы |
С |
А |
А |
Д |
Ү |
Д |
|
М |
А |
Д |
Қ |
Қ |
С |
А |
Т |
Ж |
К |
Т |
|
Ө |
І |
Қ |
Ы |
Ү |
О |
Ж |
Л |
О |
Г |
Д |
|
Л |
Р |
Ы |
С |
Ү |
А |
Б |
Э |
Р |
Ш |
З |
|
Ш |
Е |
М |
К |
Ү |
Ш |
Ь |
П |
Н |
В |
Б |
1 кезең жауаптары: уақыт, жылу мөлшері, қысым, қуат, күш, тығыздық, жұмыс, температура, масса, жол, жылдамдық, үдеу.
2 кезең. «Барлығына мәлім..»
Әр дұрыс жауап командаға 3 ұпай береді
Барлығына мәлім физикалық өлшеу құралдары «Метр» сөзімен аяқталады. Бұл құралдарды зертханаларда, мектепте, үйде, машиналарда, цехтарда, фотолабораторияларда қолданады. Бұл кезеңде осы құрылғылар қандай шаманы өлшейтінін анықтау керек.
Мысалы: термометр – температура
Динамометр, метр, спидометр, барометр, манометр, психрометр, амперметр, вольтметр, ваттметр.
2 кезең жауаптары:
-
динамометр – күш;
-
метр – ұзындық;
-
спидометр – жылдамдық;
-
барометр – ауа қысымы;
-
манометр – қысым;
-
гигрометр, психрометр – ауа ылғалдылығы;
-
амперметр – тоқ күші;
-
вольтметр – кернеу;
-
ваттметр – қуат.
3 кезең. «физикалық жұмбақтар»
Әр дұрыс жауап командаға 3 ұпай береді
4 кезең.
«Сіз келісесіз бе
...»
«Сұрақтардың жанында иә немесе жоқ деп
жазыңыз.
Әр дұрыс жауап командаға 3 ұпай әкеледі
-
....су буы ақ бұлттарға ұқсайды ма? (жоқ)
-
...бытыраның меншікті жану жылуы, керосинның меншікті жану жылуынан аз ба? (иә)
-
...салқын су ыстық суға қарағанда отты тез сөндіреді ме? (жоқ)
-
...толы шәйнектегі су, орта шәйнектегі суға қарағанда ақырын суыиды ма? (иә)
-
...Жердің оңтүстік магниттік полюсі Антарктидада орналасқан ба? (жоқ)
-
...ұшақтың қанатында пайда болатын қозғалмалы күш Ом заңы арқылы түсіндіріледі ме? (жоқ)
-
...гигрометрмен ауа ылдалғылы өлшенеді ме? (иа)
-
… атом ядросына электрондар, протондар, нейтрондар кіреді ме? (жоқ)
-
…әдетте үйде қолданылатын электр шамдарының сипаттамасы, шамның шыны бетінде көрсетіледі ме? (иә)
-
…зәкір, ротор, статор сөздерімен жылу двигательдерінің айналмалы бөлшектері аталады. (жоқ)
5 кезең. «Кім кімді?»
Физикалық шамаларды есептеулерде қолданылатын формуларды жазу.
Әр дұрыс жауап 5 ұпаймен бағаланады.
6 кезең. «Физика жасаушылары»
Әр дұрыс жауап 5 ұпаймен бағаланады.

-
(Андре-Мари Ампер)
-
(Георг Ом)
-
(Джеймс Джоуль)
-
(Алессандро Вольта)
-
(Эрнест Резерфорд)
-
(Шарль Кулон)
-
(Эмилий Ленц)
-
(Борис Семенович Якоби)
Жауаптары: Б.Якоби (1–8); А.Ампер (2–1); А.Вольта (3–4); Д.Джоуль (4–3); Ш.Кулон (5–6); Г.Ом (6–2); Э.Ленц (7–7); Э.Резерфорд (8–5)
Сайыс
қорытындысы
Қазылар алқасы әр команданың ұпайын шығарады,
жеңімпаздарды жариялайды.
Жеңімпаздарды марапаттау.
Осымен біздің сайысымыз аяқталды!!!
Сау – саламатта болыңыздар!!!
«Физика білгірлері» ойынының хаттамасы
|
Команда атауы |
Әр сайыс бойынша ұпай саны |
Барлық ұпай саны |
Орын |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Әділ қазылар алқасы:
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Физика пәнінен сыныптан тыс іс - шара "Физика білгірлері"
Физика пәнінен сыныптан тыс іс - шара "Физика білгірлері"
Физика білгірлері
Эпиграф: «Адам білмегенінен қорқады, ал білім барлық қорқынышты жеңуге көмектеседі» В.Г. Белинский
Сайыс мақсаты: Физика пәні бойынша оқушылардың білімдерін жетілдіру, сондай-ақ ерекше жағдайдағы білімін қолдана алатын дарынды оқушыларды анықтау.
Мақсаттары:
-
Жаратылыстану – математика бағытындағы физика пәніне деген қызығушылықтарын арттыру;
-
Оқушылардың танымдық белсенділігі мен шығармашылығын ынталандыру;
-
жаңа жағдайға алған білімдерін пайдалануды үйрету, сондай-ақ кездесетін физикалық құбылыстарды дұрыс түсіндіру;
-
эксперименталды, жобалық және сапалы мәселелерді шешу дағдыларын дамыту және нығайтуды жалғастыру;
-
оқушылардың коммуникативтік дағдыларын қалыптастыру, топта жұмыс істеу қабілетін, жолдастардың қызметін бағалауды үйрету.
Сайыс барысы
1 кезең. Лабиринт «Физикалық шамалар»
Лабиринтте белгілі физикалық шамалардың 12 атауы берілген, кез-келген бағытта оқуға болады.
|
У |
А |
Ж |
Т |
Ы |
Ұ |
Т |
А |
Қ |
Е |
Т |
|
Ы |
Қ |
Ы |
Ғ |
Ы |
М |
Ж |
У |
П |
М |
Е |
|
Т |
Ж |
Л |
Д |
З |
Ы |
А |
Р |
Е |
Р |
У |
|
Л |
Ы |
Қ |
А |
Д |
М |
С |
У |
Т |
А |
Е |
|
У |
М |
Ы |
М |
Ы |
С |
А |
А |
Д |
Ү |
Д |
|
М |
А |
Д |
Қ |
Қ |
С |
А |
Т |
Ж |
К |
Т |
|
Ө |
І |
Қ |
Ы |
Ү |
О |
Ж |
Л |
О |
Г |
Д |
|
Л |
Р |
Ы |
С |
Ү |
А |
Б |
Э |
Р |
Ш |
З |
|
Ш |
Е |
М |
К |
Ү |
Ш |
Ь |
П |
Н |
В |
Б |
1 кезең жауаптары: уақыт, жылу мөлшері, қысым, қуат, күш, тығыздық, жұмыс, температура, масса, жол, жылдамдық, үдеу.
2 кезең. «Барлығына мәлім..»
Әр дұрыс жауап командаға 3 ұпай береді
Барлығына мәлім физикалық өлшеу құралдары «Метр» сөзімен аяқталады. Бұл құралдарды зертханаларда, мектепте, үйде, машиналарда, цехтарда, фотолабораторияларда қолданады. Бұл кезеңде осы құрылғылар қандай шаманы өлшейтінін анықтау керек.
Мысалы: термометр – температура
Динамометр, метр, спидометр, барометр, манометр, психрометр, амперметр, вольтметр, ваттметр.
2 кезең жауаптары:
-
динамометр – күш;
-
метр – ұзындық;
-
спидометр – жылдамдық;
-
барометр – ауа қысымы;
-
манометр – қысым;
-
гигрометр, психрометр – ауа ылғалдылығы;
-
амперметр – тоқ күші;
-
вольтметр – кернеу;
-
ваттметр – қуат.
3 кезең. «физикалық жұмбақтар»
Әр дұрыс жауап командаға 3 ұпай береді
4 кезең.
«Сіз келісесіз бе
...»
«Сұрақтардың жанында иә немесе жоқ деп
жазыңыз.
Әр дұрыс жауап командаға 3 ұпай әкеледі
-
....су буы ақ бұлттарға ұқсайды ма? (жоқ)
-
...бытыраның меншікті жану жылуы, керосинның меншікті жану жылуынан аз ба? (иә)
-
...салқын су ыстық суға қарағанда отты тез сөндіреді ме? (жоқ)
-
...толы шәйнектегі су, орта шәйнектегі суға қарағанда ақырын суыиды ма? (иә)
-
...Жердің оңтүстік магниттік полюсі Антарктидада орналасқан ба? (жоқ)
-
...ұшақтың қанатында пайда болатын қозғалмалы күш Ом заңы арқылы түсіндіріледі ме? (жоқ)
-
...гигрометрмен ауа ылдалғылы өлшенеді ме? (иа)
-
… атом ядросына электрондар, протондар, нейтрондар кіреді ме? (жоқ)
-
…әдетте үйде қолданылатын электр шамдарының сипаттамасы, шамның шыны бетінде көрсетіледі ме? (иә)
-
…зәкір, ротор, статор сөздерімен жылу двигательдерінің айналмалы бөлшектері аталады. (жоқ)
5 кезең. «Кім кімді?»
Физикалық шамаларды есептеулерде қолданылатын формуларды жазу.
Әр дұрыс жауап 5 ұпаймен бағаланады.
6 кезең. «Физика жасаушылары»
Әр дұрыс жауап 5 ұпаймен бағаланады.

-
(Андре-Мари Ампер)
-
(Георг Ом)
-
(Джеймс Джоуль)
-
(Алессандро Вольта)
-
(Эрнест Резерфорд)
-
(Шарль Кулон)
-
(Эмилий Ленц)
-
(Борис Семенович Якоби)
Жауаптары: Б.Якоби (1–8); А.Ампер (2–1); А.Вольта (3–4); Д.Джоуль (4–3); Ш.Кулон (5–6); Г.Ом (6–2); Э.Ленц (7–7); Э.Резерфорд (8–5)
Сайыс
қорытындысы
Қазылар алқасы әр команданың ұпайын шығарады,
жеңімпаздарды жариялайды.
Жеңімпаздарды марапаттау.
Осымен біздің сайысымыз аяқталды!!!
Сау – саламатта болыңыздар!!!
«Физика білгірлері» ойынының хаттамасы
|
Команда атауы |
Әр сайыс бойынша ұпай саны |
Барлық ұпай саны |
Орын |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Әділ қазылар алқасы:
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
шағым қалдыра аласыз













