3.2.1.2 шығарманы іштей саналы түрде түсініп, көз жүгіртіп, шолып, түртіп алып, қажетті ақпаратты тауып, белгі қойып,сын тұрғысынан бағалап оқу
Айжанның бақшасы
Айжанның ауласында шағын ғана,
бірақ өте әдемі бақша бар. Ол бұл бақшаны өзі күтіп-баптайды.
Көктем келісімен, Айжан бақшадағы топырақты қопсытып, түрлі
гүлдердің тұқымдарын егіп шығады. Әр күн сайын ол бақшасына барып,
суды дер кезінде құяды. Оған бұл іс қатты ұнайды. Бақшасындағы
әрбір өсімдікке ерекше көңіл бөліп, оларды жақсы
көреді
Бір күні таңертең жаңбыр жауып өткеннен кейін, Айжан бақшасын аралап жүріп, ерекше нәрсе байқады. Гүлдердің жапырақтарында жаңбыр тамшылары жарқырап тұр еді. Ал гүлдердің арасында кішкентай шегіртке секіріп жүрді. Бұл шегірткеге алғаш рет мұқият қараған Айжан оның аяғының ұзындығын және оның өте епті екенін аңғарды.
Айжан шегірткені қолына абайлап алып, ұзақ қарады. Ол шегірткенің кішкентай, бірақ өте қызықты жаратылыс екенін түсінді. Бұл кішкентай тіршілік иесі өзінің өмірін гүлдер арасында өткізіп, табиғаттың бір бөлшегі болып тұрғандай көрінді. Айжан оны қайтадан жерге қоя беріп:
– Табиғаттағы әрбір тіршілік иесі ерекше. Олардың әрқайсысының өз орны бар, – деп ойлады.
Кешке ол бақшасында орындыққа отырып, тынығып алды. Айжан күнделікті өмірде табиғатқа қамқорлық жасаудың маңызын түсінді. Ол өсімдіктердің тіршілігі суға, күнге және махаббатқа байланысты екенін білді. Егер гүлдерге күтім жасамаса, олар солып қалады. Табиғатты жақсы көретін адам ғана оны қорғап, оған қамқорлық жасай алады.
Айжанның бақшасы оның жан тыныштығының мекеніне айналды. Ол осы бақшадан тек өсімдіктердің сұлулығын ғана емес, сондай-ақ табиғаттың заңдылықтарын, тіршілік үшін күресті, әрбір жандының өзіндік орнын түсінуді үйренді.
Бір күні Айжан гүлдерге су құйып жүріп, өзіне бір мақсат қойды. Ол тек гүлдерді баптап қана қоймай, табиғат туралы көбірек білуге, жан-жануарларды зерттеуге және басқаларға да табиғатты бағалауды үйретуге бел буды.
(370 сөз )
Тапсырмалар:
1.Ақпаратты анықтау
Мәтінді оқып, оқиғаның басталуын, дамуын, және аяқталуын анықтап, төмендегі кестені толтыр
|
Оқиға бөлімі |
Мәтіннен алынған үзінді |
Айжанның әрекеті мен ойы |
|
Басталуы |
|
|
|
Дамуы |
|
|
|
Дамуы |
|
|
«ЖИГСО» әдісі: Оқушылар мәтінді бөліктерге бөліп, әр топ өз бөлігіне талдау жасап, кейін топтар бөліктерді біріктіріп кестені толтырады
2.Тікелей қорытындыларды тұжырымдау
«Эвристикалық карта» арқылы сызбаны толықтыр
|
Мәтіннің негізігі идеясына жауап бер |
Кейіпкерлердің рөлі |
Себеп-салдар байланысы |
Қорытынды |
|
Айжанның бақшасында не болып жатыр? |
Айжан қандай адам? |
Айжанның еңбегі мен қамқорлығы бақшаға қалай әсер етті? |
Айжанның бақшасы бізге қандай сабақ береді? |
|
|
|
|
|
3.Идея мен ақпаратты түсіндіру және біріктіру.
Табиғатқа деген деген қамқорлықтың маңызы туралы өз ойыңды жаз.
4. Мәтінді бағалау және сын айту
Айжанның табиғатқа қамқорлық танытқан әрекеттерін оқып, оның әрекеттерін бағалаңыз. Өз пікіріңді негіздеп, табиғатқа деген көзқарасты қалай өзгертуге болады
Б
ірінші
саусақ: Айжанның іс-әрекетінде қандай
жақсы қасиеттер бар?
Екінші саусақ: Табиғатты қорғау туралы ойыңыз қалай қалыптасты?
Үшінші саусақ: Сіз табиғатқа қамқорлық жасаудың қандай жолдарын білесіз?
Төртінші саусақ: Табиғатқа қамқорлық жасау үшін әр адам қандай қадамдар жасай алады?
Бесінші саусақ: Айжанның орнында болар болсаңыз, не істер едіңіз?
«Бес саусақ» әдісі арқылы әр саусаққа жауабын жазады
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Фс тапсырмасы
Фс тапсырмасы
3.2.1.2 шығарманы іштей саналы түрде түсініп, көз жүгіртіп, шолып, түртіп алып, қажетті ақпаратты тауып, белгі қойып,сын тұрғысынан бағалап оқу
Айжанның бақшасы
Айжанның ауласында шағын ғана,
бірақ өте әдемі бақша бар. Ол бұл бақшаны өзі күтіп-баптайды.
Көктем келісімен, Айжан бақшадағы топырақты қопсытып, түрлі
гүлдердің тұқымдарын егіп шығады. Әр күн сайын ол бақшасына барып,
суды дер кезінде құяды. Оған бұл іс қатты ұнайды. Бақшасындағы
әрбір өсімдікке ерекше көңіл бөліп, оларды жақсы
көреді
Бір күні таңертең жаңбыр жауып өткеннен кейін, Айжан бақшасын аралап жүріп, ерекше нәрсе байқады. Гүлдердің жапырақтарында жаңбыр тамшылары жарқырап тұр еді. Ал гүлдердің арасында кішкентай шегіртке секіріп жүрді. Бұл шегірткеге алғаш рет мұқият қараған Айжан оның аяғының ұзындығын және оның өте епті екенін аңғарды.
Айжан шегірткені қолына абайлап алып, ұзақ қарады. Ол шегірткенің кішкентай, бірақ өте қызықты жаратылыс екенін түсінді. Бұл кішкентай тіршілік иесі өзінің өмірін гүлдер арасында өткізіп, табиғаттың бір бөлшегі болып тұрғандай көрінді. Айжан оны қайтадан жерге қоя беріп:
– Табиғаттағы әрбір тіршілік иесі ерекше. Олардың әрқайсысының өз орны бар, – деп ойлады.
Кешке ол бақшасында орындыққа отырып, тынығып алды. Айжан күнделікті өмірде табиғатқа қамқорлық жасаудың маңызын түсінді. Ол өсімдіктердің тіршілігі суға, күнге және махаббатқа байланысты екенін білді. Егер гүлдерге күтім жасамаса, олар солып қалады. Табиғатты жақсы көретін адам ғана оны қорғап, оған қамқорлық жасай алады.
Айжанның бақшасы оның жан тыныштығының мекеніне айналды. Ол осы бақшадан тек өсімдіктердің сұлулығын ғана емес, сондай-ақ табиғаттың заңдылықтарын, тіршілік үшін күресті, әрбір жандының өзіндік орнын түсінуді үйренді.
Бір күні Айжан гүлдерге су құйып жүріп, өзіне бір мақсат қойды. Ол тек гүлдерді баптап қана қоймай, табиғат туралы көбірек білуге, жан-жануарларды зерттеуге және басқаларға да табиғатты бағалауды үйретуге бел буды.
(370 сөз )
Тапсырмалар:
1.Ақпаратты анықтау
Мәтінді оқып, оқиғаның басталуын, дамуын, және аяқталуын анықтап, төмендегі кестені толтыр
|
Оқиға бөлімі |
Мәтіннен алынған үзінді |
Айжанның әрекеті мен ойы |
|
Басталуы |
|
|
|
Дамуы |
|
|
|
Дамуы |
|
|
«ЖИГСО» әдісі: Оқушылар мәтінді бөліктерге бөліп, әр топ өз бөлігіне талдау жасап, кейін топтар бөліктерді біріктіріп кестені толтырады
2.Тікелей қорытындыларды тұжырымдау
«Эвристикалық карта» арқылы сызбаны толықтыр
|
Мәтіннің негізігі идеясына жауап бер |
Кейіпкерлердің рөлі |
Себеп-салдар байланысы |
Қорытынды |
|
Айжанның бақшасында не болып жатыр? |
Айжан қандай адам? |
Айжанның еңбегі мен қамқорлығы бақшаға қалай әсер етті? |
Айжанның бақшасы бізге қандай сабақ береді? |
|
|
|
|
|
3.Идея мен ақпаратты түсіндіру және біріктіру.
Табиғатқа деген деген қамқорлықтың маңызы туралы өз ойыңды жаз.
4. Мәтінді бағалау және сын айту
Айжанның табиғатқа қамқорлық танытқан әрекеттерін оқып, оның әрекеттерін бағалаңыз. Өз пікіріңді негіздеп, табиғатқа деген көзқарасты қалай өзгертуге болады
Б
ірінші
саусақ: Айжанның іс-әрекетінде қандай
жақсы қасиеттер бар?
Екінші саусақ: Табиғатты қорғау туралы ойыңыз қалай қалыптасты?
Үшінші саусақ: Сіз табиғатқа қамқорлық жасаудың қандай жолдарын білесіз?
Төртінші саусақ: Табиғатқа қамқорлық жасау үшін әр адам қандай қадамдар жасай алады?
Бесінші саусақ: Айжанның орнында болар болсаңыз, не істер едіңіз?
«Бес саусақ» әдісі арқылы әр саусаққа жауабын жазады
шағым қалдыра аласыз













