Қалыптастырушы тапсырмалар — оқушылардың білімін
және дағдыларын қалыптастыру, дамыту мақсатында жасалатын
тапсырмалар болып табылады. Осы мақсатта 1, 2, 3, 4-сыныптарға
арналған қалыптастырушы тапсырмалар үшін бірнеше бағыттарды ұсына
аламын. Әр сыныптың жас ерекшеліктерін ескере отырып, түрлі
тапсырмалар әзірлеу өте маңызды.
Төменде әр сынып үшін қалыптастырушы
тапсырмаларға бағдарлама үлгісін ұсынамын:

1-сыныпқа арналған қалыптастырушы
тапсырмалар
-
Сандарды тану:
-
Санды жазып, оның суретін салу. Мысалы, "5"
санының суретін салу.
-
Сандарды ретімен жазу (1-ден 10-ға
дейін).
-
Сандардың реттік нөмірін анықтау (мысалы: "3-ші,
6-шы, 8-ші").
-
Қарапайым есептер:
-
Геометриялық
пішіндер:
-
Дөңгелек, үшбұрыш, төртбұрыш пішіндерінің суретін
салып, аттарын атап беру.
-
Пішіндерден фигуралар
құрастыру.
-
Қарапайым әңгіме
құрастыру:

2-сыныпқа арналған қалыптастырушы
тапсырмалар
-
Қосу және азайту:
-
Көп
таңбалы сандарды қосу және азайту есептерін шешу (мысалы, 23 + 45,
67 - 34).
-
Қосылғыштарды табу: "75 + ___ = 100" түріндегі
есептер.
-
Қарапайым көбейту және
бөлу:
-
Қысқа мәтінді оқып, сұрақтарға жауап
беру:
-
Жазбаша
тапсырмалар:

3-сыныпқа арналған қалыптастырушы
тапсырмалар
-
Көбейту және бөлу
есептері:
-
Өлшем бірліктері:
-
Ұзындық, масса, уақыт, көлем өлшем бірліктерін
қолдана отырып есептер шығару. Мысалы, "1 кг қанша грамм?", "30
минут неше сағатқа тең?"
-
Әңгіме жазу:
-
Өзіңнің сүйікті қызығушылығың туралы 4-5
сөйлемнен әңгіме жазу.
-
Тақырып: "Менің достарым", "Менің сүйікті
орындарым".
-
Математикалық ой-өрісті
дамыту:

4-сыныпқа арналған қалыптастырушы
тапсырмалар
-
Қосымша қиын
есептер:
-
Көп
таңбалы сандармен есептер шығару. Мысалы, 345 + 768, 1325 -
409.
-
Көбейту мен бөлу есептерін шешу (мысалы, 23 x 12,
144 ÷ 12).
-
Ауызша математикалық
тапсырмалар:
-
Пайыз есептері (мысалы, 30% жеңілдікпен зат сатып
алғанда қанша ақша үнемдейсіз?).
-
Геометриялық фигуралардан есептер шығару (мысалы,
тік төртбұрыштың ауданын табу).
-
Қызықты мәтіндер мен
сұрақтар:
-
Мәтінмен жұмыс (оқып, сұрақтарға жауап беру).
Мысалы, "Оқушылар мектепке қалай барды? Олар не
істеді?"
-
Оқиғаны аяқтау: "Әрбір жазушы өз шығармасын
..."
-
Синонимдер мен
антонимдер:
-
Қорытынды тест
тапсырмалары:

Бағдарлама үлгісінің
құрылымы:
1. Тақырып таңдау
2. Тапсырмалар түрлері
-
Математика: Қосу, азайту, көбейту, бөлу, көлем
мен салмақты өлшеу.
-
Әдебиет: Қарапайым мәтіндермен жұмыс, әңгіме
жазу, сөздік қорды кеңейту.
-
Дүниетану: Табиғат, қоршаған орта туралы сұрақтар
мен тапсырмалар.
3. Бағалау критерийлері
-
Тапсырманың орындалуының дәлдігі, уақыттың тиімді
пайдалануын қадағалау.
-
Оқушының ой-өрісінің кеңеюі, тапсырманы дұрыс
және толық орындауы.
4. Қолданылатын
құралдар:
-
Математика мен әдебиетке арналған
карточкалар.
-
Қосымша тапсырмалар мен көрнекі құралдар
(суреттер, диаграммалар, т.б.).

Осындай бағдарлама арқылы 1-4 сыныптарға арналған
қалыптастырушы тапсырмаларды толық қамтуға болады. Әр сынып үшін
оқушылардың деңгейіне сәйкес тапсырмалар қою маңызды. Тапсырмаларды
қызықты әрі әр түрлі етіп дайындау, оқушының шығармашылық
қабілеттерін дамытуға да септігін тигізеді.