Функционалдық сауаттылық және тілдік дағды аспаз мамандығына бағытталған интеграция

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Функционалдық сауаттылық және тілдік дағды аспаз мамандығына бағытталған интеграция

Материал туралы қысқаша түсінік
**Бағдарлама атауы:** *«Өзге ұлт топтарында қазақ тілінен тілдік дағдыларды қалыптастыру»* **Мамандығы:** *10130300 – Тамақтандыруды ұйымдастыру* **Бағдарламаның мақсаты:** Өзге ұлт өкілдерінен құралған топтарда қазақ тілін үйрету барысында білім алушылардың сөйлеу әрекетінің түрлерін (тыңдалым, айтылым, оқылым, жазылым) дамыту, кәсіби терминологияны меңгерту және мемлекеттік тілді мамандыққа қатысты қолдануға машықтандыру. **Міндеттері:** - Мемлекеттік тілді меңгертуге деген қызығушылықты арттыру; - Кәсіби лексиканы меңгерту; - Коммуникативтік және функционалдық сауаттылықты дамыту; - Қазақ тілі арқылы ұлттық құндылықтармен таныстыру. **Ерекшелігі:** Бағдарлама «Тамақтандыруды ұйымдастыру» мамандығына бейімделіп, дербестендірілген оқыту, CLIL (Content and Language Integrated Learning), критериалды бағалау және құзыреттілік тәсілдеріне негізделген. Сабақ мазмұны студенттердің болашақ кәсібімен тығыз байланыста құрастырылған. **Тақырыптар мысалы:** - «Ас мәзірі жә
Материалдың қысқаша нұсқасы

Функционалдық сауаттылық және тілдік дағды: аспаз мамандығына бағытталған интеграция

Авторы: Молдахметова Б.Е., педагог-сарапшы, қазақ тілі мен әдебиеті пәні оқытушысы
Нұрпеисова И.Т., педагог-модератор, қазақ тілі мен әдебиеті пәні оқытушысы

Қазіргі білім берудің басты бағыты — студенттердің тек теориялық біліммен қарулануы емес, оны өмірде қолдана алуы, функционалдық сауаттылық деңгейінің жоғары болуы. Бұл талаптар техникалық және кәсіптік білім беру саласына да тікелей қатысты. Мамандыққа бағытталған қазақ тілін оқыту — осы қажеттілікке жауап беретін бағыт.

Факультативтік авторлық бағдарламада кәсіби бағдарланған оқыту мен қазақ тілін интеграциялау арқылы білім алушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту жолдары қарастырылады. «Тамақтандыруды ұйымдастыру» мамандығы аясында дайындалған әдістемелік бағдарлама мысалға алынып, нәтижелі тәжірибе ұсынылады.

«Тамақтандыруды ұйымдастыру» мамандығына арналған факультативтік курста білім алушылардың тілді меңгеруі кәсіби мақсатқа бағынады. Курстың мазмұны мен тапсырмалары нақты еңбекке, болашақ аспаздық қызметке бейімделіп құрастырылған.

Курс барысында орындалатын тапсырмалар:

  • тағам мәзірін жазу,

  • санитарлық талаптар туралы айту,

  • ұлттық тағам атауларымен жұмыс,

  • диалог пен монолог құрастыру,

  • инфографика, SWOT-талдау, кластер құрау.

Бұл – білім алушының тыңдалым, айтылым, оқылым, жазылым дағдыларын қатар дамытып, тілдік білімді өмірлік ситуацияларда қолдануға үйретеді. Сонымен қатар курсқа КАЗТЕСТ деңгейлері мен критериалды бағалау жүйесі енгізілген.

Курстың интеграциялық сипаты:

  • Информатикамен – цифрлық тапсырмалар, онлайн жаттығулар;

  • Географиямен – «Туризм», «Экология» тақырыптары;

  • Психологиямен – тұлғалық даму, өз уақытымды басқару;

  • Кәсіптік пәндермен – тағам технологиясы, қоғамдық тамақтандыру.

Осылайша, тіл тек пән емес, кәсіби коммуникация құралы ретінде көрініс табады.

Қазақ тілін оқытудың жаңа парадигмасы — тілді «өмір сүруге арналған құрал» ретінде үйретуде. Аталған курс арқылы болашақ аспаздар мемлекеттік тілді өз мамандығында еркін қолдануға машықтанады. Бұл өз кезегінде әлеуметтік-мәдени интеграция мен еңбек нарығындағы сұранысқа сай келетін мамандарды қалыптастырады.

Қазақ тілін өзге ұлт өкілдеріне оқыту – үлкен әдістемелік ізденісті талап ететін сала. Ал егер бұл оқыту кәсіби бағытта жүргізілсе, жауапкершілік екі есе артады. Талғар политехникалық колледжінің «Тамақтандыруды ұйымдастыру» мамандығына арналған арнайы курсы дәл осы талаптарды толық ескеріп жасалған.

Бағдарламада техникалық білім беру мазмұны қазақ тілі пәнімен интеграцияланып, білім алушылардың болашақ мамандығына тікелей байланыстырылған. Мысалы, «Дұрыс тамақтану – денсаулық кепілі», «Ұлттық тағамдар», «Сауда қызметін ұйымдастыру» сияқты бөлімдер арқылы студенттер тек тілді емес, кәсіби терминологияны да меңгереді.

Білім алушылар әртүрлі тапсырмалар арқылы оқылым, тыңдалым, айтылым және жазылым дағдыларын дамытады. Айрықша назар аударатын жайт – барлық тапсырмалар студенттің функционалдық сауаттылығын арттыруға бағытталған.

Аталған бағдарлама – кәсіби қазақ тілін меңгертудегі үздік үлгілердің бірі ретінде танылып, республикалық конкурсқа ұсынылуы да — соның айғағы.



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
16.04.2025
188
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі