|
Бөлім: |
Функция. Функцияның графигі |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Педагогтің аты-жөні: |
Малкен Анар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Күні: |
03.11.25 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сынып: 7 |
Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың тақырыбы: |
Функция және функцияның графигі |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары: |
7.4.1.1 функция және функцияның графигі ұғымдарын меңгеру; 7.4.1.2 функцияның берілу тәсілдерін білу; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың мақсаты: |
1. функция және функцияның графигі ұғымдарын меңгеру; 2. функцияның берілу тәсілдерін білу; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Құндылыққа баулу |
Құндылықтар: Әділдік: тапсырмаларды орындау барысында есептің шешімін дұрыс жолмен табуға, топтық жұмыс кезінде әркімнің пікірін әділ бағалауға, өз еңбегі мен сыныптасының еңбегін әділ мойындауға үйренеді. Жауапкершілік: есеп шығарудағы қателерін талдап, өз жұмысының нәтижесіне жауап беруге, тапсырмаларды уақытылы әрі мұқият орындауға дағдыланады. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Уақыты/ кезеңдері |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ұйымдас- тыру кезеңі 5мин |
Сәлемдесу; Сыныптағы оқушылардың көңіл күйлерін сұрап, жағымды ахуал туындату; Оқушыларды түгелдеу; Сабақтың мақсатымен таныстыру |
Мұғаліммен сәлемдесу; Сыныпта жағымды ахуал туындату, бір-біріне жақсы тілектерін білдіру; Сабақтың мақсатын мұғаліммен бірге ашу, сұрақтар туындаса мұғалімнің көмегіне жүгіну |
Ауызша бағалауды қоданамын «Өте жақсы» «Жарайсың» |
Тақта; Оқулық; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың басы 10 минут |
Жаңа тақырыпты түсірдіру Тапсырма Машина 70 км/сағ жылдамдықпен қозғалып келеді.Машинаның t сағатта қанша жол жүретінін табыңыздар. Мұндағы t = 1; 1,5; 3. Машина t сағатта S = 70 · t км жол жүреді. Кез-келген уақыттағы жүрілген жолды оңай анықтауға болады: Егер t = 1, онда S = 70 · 1 = 70 Егер t = 1,5, онда S = 70 · 1,5 = 105 Егер t = 3, онда S = 70 · 3 = 210 Тәуелсіз айнымалының әрбір мәніне тәуелді айнымалының жалғыз ғана мәні сәйкес келеді. Осындай бір айнымалының басқа айнымалыдан тәуелділігін функционалды тәуелділік немесе функция деп атайды. Қашықтық уақыттан тәуелді ме? Ия. t –ның әрбір мәніне s-тың жалғыз ғана мәні сәйкес келеді. Мәндері ерікті таңдалатын t айнымалыны тәуелсіз айнымалы немесе аргумент, ал мәндері таңдалған t айнымалының мәндеріне қатысты анықталатын s айнымалыны тәуелді айнымалы немесе функция деп атайды. Функционалдық тәуелділіктің берілу тәсілдері
1. Функцияның формуламен (аналитикалық түрде) берілуі
2. Функцияның графикпен берілуі Функцияның графигі деп координаталық жазықтықтың абсциссалары аргументтің мәндеріне тең, ал ординаталары сәйкес функцияның мәндеріне тең нүктелердің жиынын айтады.
3. Функцияның кестемен берілуі Кестеде өлшеулер нәтижесінде р ауа қысымының (сынап бағанасы миллиметрі есебімен) h биіктігінен( километр есебімен) тәуелділігі көрсетілген.
Тәуелді айнымалы тәуелсіз айнымалының квадратына тең. Мысал 1: f ( x)=2x-5 функцисының мәндерін х= -2; -1;0; 1;2 болғанда анықтаңдар
f (
-2)=2
f (
-1)=2
f (
0)=2
f (
1)=2
f (
2)=2 оқушылар:Тақырыпты түсінеді, сұрақтар болса, мұғалім көмегіне жүгінеді |
Мақтау, мадақтау арқылы бағалау: Жарайсың! Өте жақсы! Жақсы! Керемет! |
Тақта; Оқулық 7-сынып, Алгебра, авторы АЕ Әбілқасымова..-Алматы,Мектеп 2017 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың ортасы
25минут |
№18.1 Шаршынын периметрі; 2) шаршынын ауданы; 3) козгалыс жылдамдыгы;4) тауардын багасы; 5) тіктөртбурыштын периметрі; 6) тіктөртбурытын ауданы;7) текшенің келемі; 8) тікбұрышты параллелепипедтін көлемі тауелді айнымалы болса, онда тауелсіз айнымалыны табындар: №18.1 1)P=4a a=P\4 2) S=a2
3) S=Vt 4)C=Қ:Б Б=Қ:С |
Берілген тапсырмаларды орындайды №18.2. 1) Сатып алыган тауардын мөлшері; 2) козгалыс уакыты; 3) козгалыс жылдамдыгы; 4) шаршынын периметрі тауелсіз айнымалы болса, тауелді айнымальны табындар №19.1 Функцияның қайсысы х-ке тәуелді у функциясын береді? №19.5 х-тің қандай мәнінде функцияның мәні 0-ге тең болады? |
ҚБ: Оқушылар дайын жауаппен, жұпта қатар отырған оқушылар бірін-бірі тексеріп бағалайды. |
Тақта; Оқулық 7-сынып, Алгебра, авторы АЕ Әбілқасымова..-Алматы,Мектеп 2017 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Жеке тапсырма |
Тапсырма: №1. Функцияны формуламен жазыңыз:
|
Шешімі:
А)
Б)
С) у= D) y=x E) y=2x+1 Дескриптор 1: Сөзбен берілген барлық функцияны аналитикалық жолмен жазып көрсетеді.
|
ҚБ: Жұпта өзара бағалау «+», « - », қызықты |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Жұп пен жұ мыс |
№1. Формулалардың қайсысы кестенің берілгендеріне сәйкес келеді?
№2. Функция кестемен берілген:
Аналитикалық түрде көрсетіңіз №3. Кестені толтырыңыз:
|
ҚБ:Оқушылар дайын жауаппен, жұпта қатар отырған оқушылар бірін-бірі тексеріп бағалайды Дескриптор 2: Кестемен берілген функцияның аналитикалың түрін анықтайды
Дескриптор3: Берілген анықтамалардагы бос орындарды толтырады |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Функция .Функцияның графигі
Функция .Функцияның графигі
|
Бөлім: |
Функция. Функцияның графигі |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Педагогтің аты-жөні: |
Малкен Анар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Күні: |
03.11.25 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сынып: 7 |
Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың тақырыбы: |
Функция және функцияның графигі |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары: |
7.4.1.1 функция және функцияның графигі ұғымдарын меңгеру; 7.4.1.2 функцияның берілу тәсілдерін білу; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың мақсаты: |
1. функция және функцияның графигі ұғымдарын меңгеру; 2. функцияның берілу тәсілдерін білу; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Құндылыққа баулу |
Құндылықтар: Әділдік: тапсырмаларды орындау барысында есептің шешімін дұрыс жолмен табуға, топтық жұмыс кезінде әркімнің пікірін әділ бағалауға, өз еңбегі мен сыныптасының еңбегін әділ мойындауға үйренеді. Жауапкершілік: есеп шығарудағы қателерін талдап, өз жұмысының нәтижесіне жауап беруге, тапсырмаларды уақытылы әрі мұқият орындауға дағдыланады. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Уақыты/ кезеңдері |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ұйымдас- тыру кезеңі 5мин |
Сәлемдесу; Сыныптағы оқушылардың көңіл күйлерін сұрап, жағымды ахуал туындату; Оқушыларды түгелдеу; Сабақтың мақсатымен таныстыру |
Мұғаліммен сәлемдесу; Сыныпта жағымды ахуал туындату, бір-біріне жақсы тілектерін білдіру; Сабақтың мақсатын мұғаліммен бірге ашу, сұрақтар туындаса мұғалімнің көмегіне жүгіну |
Ауызша бағалауды қоданамын «Өте жақсы» «Жарайсың» |
Тақта; Оқулық; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың басы 10 минут |
Жаңа тақырыпты түсірдіру Тапсырма Машина 70 км/сағ жылдамдықпен қозғалып келеді.Машинаның t сағатта қанша жол жүретінін табыңыздар. Мұндағы t = 1; 1,5; 3. Машина t сағатта S = 70 · t км жол жүреді. Кез-келген уақыттағы жүрілген жолды оңай анықтауға болады: Егер t = 1, онда S = 70 · 1 = 70 Егер t = 1,5, онда S = 70 · 1,5 = 105 Егер t = 3, онда S = 70 · 3 = 210 Тәуелсіз айнымалының әрбір мәніне тәуелді айнымалының жалғыз ғана мәні сәйкес келеді. Осындай бір айнымалының басқа айнымалыдан тәуелділігін функционалды тәуелділік немесе функция деп атайды. Қашықтық уақыттан тәуелді ме? Ия. t –ның әрбір мәніне s-тың жалғыз ғана мәні сәйкес келеді. Мәндері ерікті таңдалатын t айнымалыны тәуелсіз айнымалы немесе аргумент, ал мәндері таңдалған t айнымалының мәндеріне қатысты анықталатын s айнымалыны тәуелді айнымалы немесе функция деп атайды. Функционалдық тәуелділіктің берілу тәсілдері
1. Функцияның формуламен (аналитикалық түрде) берілуі
2. Функцияның графикпен берілуі Функцияның графигі деп координаталық жазықтықтың абсциссалары аргументтің мәндеріне тең, ал ординаталары сәйкес функцияның мәндеріне тең нүктелердің жиынын айтады.
3. Функцияның кестемен берілуі Кестеде өлшеулер нәтижесінде р ауа қысымының (сынап бағанасы миллиметрі есебімен) h биіктігінен( километр есебімен) тәуелділігі көрсетілген.
Тәуелді айнымалы тәуелсіз айнымалының квадратына тең. Мысал 1: f ( x)=2x-5 функцисының мәндерін х= -2; -1;0; 1;2 болғанда анықтаңдар
f (
-2)=2
f (
-1)=2
f (
0)=2
f (
1)=2
f (
2)=2 оқушылар:Тақырыпты түсінеді, сұрақтар болса, мұғалім көмегіне жүгінеді |
Мақтау, мадақтау арқылы бағалау: Жарайсың! Өте жақсы! Жақсы! Керемет! |
Тақта; Оқулық 7-сынып, Алгебра, авторы АЕ Әбілқасымова..-Алматы,Мектеп 2017 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың ортасы
25минут |
№18.1 Шаршынын периметрі; 2) шаршынын ауданы; 3) козгалыс жылдамдыгы;4) тауардын багасы; 5) тіктөртбурыштын периметрі; 6) тіктөртбурытын ауданы;7) текшенің келемі; 8) тікбұрышты параллелепипедтін көлемі тауелді айнымалы болса, онда тауелсіз айнымалыны табындар: №18.1 1)P=4a a=P\4 2) S=a2
3) S=Vt 4)C=Қ:Б Б=Қ:С |
Берілген тапсырмаларды орындайды №18.2. 1) Сатып алыган тауардын мөлшері; 2) козгалыс уакыты; 3) козгалыс жылдамдыгы; 4) шаршынын периметрі тауелсіз айнымалы болса, тауелді айнымальны табындар №19.1 Функцияның қайсысы х-ке тәуелді у функциясын береді? №19.5 х-тің қандай мәнінде функцияның мәні 0-ге тең болады? |
ҚБ: Оқушылар дайын жауаппен, жұпта қатар отырған оқушылар бірін-бірі тексеріп бағалайды. |
Тақта; Оқулық 7-сынып, Алгебра, авторы АЕ Әбілқасымова..-Алматы,Мектеп 2017 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Жеке тапсырма |
Тапсырма: №1. Функцияны формуламен жазыңыз:
|
Шешімі:
А)
Б)
С) у= D) y=x E) y=2x+1 Дескриптор 1: Сөзбен берілген барлық функцияны аналитикалық жолмен жазып көрсетеді.
|
ҚБ: Жұпта өзара бағалау «+», « - », қызықты |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Жұп пен жұ мыс |
№1. Формулалардың қайсысы кестенің берілгендеріне сәйкес келеді?
№2. Функция кестемен берілген:
Аналитикалық түрде көрсетіңіз №3. Кестені толтырыңыз:
|
ҚБ:Оқушылар дайын жауаппен, жұпта қатар отырған оқушылар бірін-бірі тексеріп бағалайды Дескриптор 2: Кестемен берілген функцияның аналитикалың түрін анықтайды
Дескриптор3: Берілген анықтамалардагы бос орындарды толтырады |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
шағым қалдыра аласыз




































