|
Білім беру ұйымының атауы |
№266 меткеп-лицей |
|
|
Бөлім: |
11.2 Көбею |
|
|
Педагогтің Т.А.Ә. |
Күшенбаева Г.Т |
|
|
Күні: |
24.11.2025ж |
|
|
Сынып: 11д |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың тақырыбы |
Гаметогенез. Адам гаметогенез сызбасы |
|
|
Сабақтың оқу-мақсаты |
11.2.1.1 – адам гаметогенезінің сызбасын талдау |
|
|
Сабақтың мақсаты |
Адам гаметогенезінің сызбасын талдап, гаметогенездің 4 кезеңін анықтай алады. |
|
|
Құндылықтар |
Құзыреттілік: қоғамға қызмет |
|
Сабақтың барысы
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың басы 5-минут 10мин |
І. Ұйымдастыру кезеңі: Сәлемдесу, оқушылардың сабаққа қатысуын тексеру. ІІ. Психологиялық жағымды ахуал қалыптастыру: «Жылы лебіз» әдісі арқылы. Оқушылар бір – біріне жақсы сөздер арқылы бүгінгі күнге сәттілік тілейді. Тақырып ашу Кейс мәтін Г ЖИ бейнесі Мұғалім түсіндірмесі «Гаметогенез» тақырып бойынша теорияны бекіту тапсырмасы Берілген тұжырымның ШЫНДЫҚ – ЖАЛҒАН екенін анықтап, ✔ / ❌белгісін қойыңыз
|
Оқушылар мұғадімдерімен амандасып, бір біріне жылы лебіздерін білдіреді.
Оқушылар сурет пен мәтінді қолдана отырып
төмендегі Сұрақтарға болжамды жауаптарын
ұсынады Гаметогенез процесінде қандай негізгі жасушалар түзіледі? (Еске түсіріңдер: сперматозоид пен жұмыртқа жасушасы.)Сперматогенез бен оогенездің айырмашылығы неде? Неліктен бірі өмір бойы, ал екіншісі шектеулі жүреді? Ұрпақ жалғастырудың дұрыс жүруі үшін гаметогенез туралы білім неге маңызды деп ойлайсыңдар?
Термин сөздер: сперматозоид, сомалық жасуша, оогония, мейоз, спермотид.
Кестеде берілген тұжырымды анықтайды Берілген жауаптарын талдау жүргізеді |
«Жарайсың!» «Жақсы» деген мадақтау сөзімен ынталандыру.
Белсенді оқушыларды мадақтау
Құндылық жауапкершілік «ұрпақтың сау туылуы адамдардың сауатты түрде отбасын жоспарлауы жас ерекшелігі өмір салты әсер естеді»
Дескриптор: мәтіннен ақпаратты пайдаланып, әр тұжырымның шындық немесе жалған екенін анықтайды, талдау жүргізеді-5балл
|
Оқулық Слаид сайтсабақтар ЖИ бейнесі Flikki.ai Таратпа материалдар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Функционалдық сауаттылыққа бағытталған комикс-тірек тапсырмалар
20мин
|
? **«ГАМЕТОГЕНЕЗ ӘЛЕМІНЕ САЯХАТ»
1
3-тапсырма Сперматогенез нәтижесінде қандай жасуша түзіледі? 1 сөзбен жазыңыздар.
4-тапсырма Мейоз не үшін қажет? 1 сөйлеммен жазыңызыздар
5-тапсырма Оогенез → ___
Сперматогенез → Ұрықтану нәтижесінде қандай жасуша түзіледі? Жауабын жазыңыздар
|
Оқушы комикстерді оқып, гаметогенез кезеңдерін — бастапқы жыныс жасушасының гонадаға келуін, оогония мен сперматогонияның көбеюін, мейоз арқылы гаплоидты жасушалардың түзілуін және гаметалардың жетілуін — бейнелер арқылы түсінеді. Әр комикске сәйкес қысқа функционалдық сауаттылық тапсырмаларын орындап, негізгі сұрақтарға нақты жауап береді (гонада, оогенез орны, сперматозоид, мейоз маңызы, оогенез–сперматогенез нәтижелері, зигота).
|
Дескриптор : Гаметогенез кезеңдерін комикс мазмұны бойынша дұрыс ажыратады және негізгі ұғымдарды (гонада, оогенез, сперматогенез, мейоз, зигота) анықтайды. Берілген функционалдық сауаттылық тапсырмаларына нақты, қысқа және биологиялық тұрғыдан дұрыс жауап жазады. Берілген сызбаны толтырады Барлығы -3балл |
Таратпа материалдар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың соңы 10-минут |
Бекіту тапсырмасын платыормада ұсынады Кодификатор тест гугл дискте ұсыну
Кері байланыс Бүін нені үйрендіңіз..............
Үй тапсырмасы «ЖИ арқылы метаболизмтің кезеңдерін, анаболизм, катаболизм және АТФ рөлін визуалды көрсету және қысқаша түсіндіру.» |
Дұрыс жауаптарын ұсынады Алған білімдерін бір ауыз сөзбен қорытындылайды |
Дескриптор: -әрбір дұрыс 2 жауап -1балл
|
https://forms.gle/ZTTab9TY32WF1bQz7 |
Ашық сабаққа негізделгін әрбір сабақты осылай өткізгіңіз келсе менің ватсап каналыма қосылыңыз 87754645084 ГҮлмира К
5,6 Жаратылыстану
7-11 Биология материалдары жаңа форматта бар
? **«ГАМЕТОГЕНЕЗ ӘЛЕМІНЕ САЯХАТ»
(Функционалдық сауаттылыққа бағытталған комикс-тірек тапсырмалар)**
1-комикс: «Гаметаларға бастау – бастапқы жыныс жасушалары»
?
Визуал
идея:
Эмбрион ішінде кішкентай «бастапқы жыныс жасушалары» чемодан ұстап,
гонадаға қарай «жол картасымен» бара жатыр.
?
Реплика:
– Бастапқы жасуша: «Маған гонадаға жету керек! Сонда ғана болашақ
гаметаға айналамын!»
– Гонада: «Кел, мен сені өсіріп дамытамын!»
?
ФС
тапсырма:
Гонада деген не? 1 сөйлеммен түсіндір.
2-комикс: «Оогония – аналық жасушалардың көбейуі»
?
Визуал
идея:
Аналық без ішінде «оогония» жасушалары конвейерде көбейіп жатыр
(митоз).
?
Реплика:
– Оогония: «Мен митоз арқылы көбейіп жатырмын!»
– Аналық без: «Бәрі дұрыс, кейін ооцитке айналасың.»
?
ФС
тапсырма:
Оогенез қайда жүреді? Жауабын жаз.
3-комикс: «Сперматогония — болашақ сперматозоид»
?
Визуал
идея:
Аталық без ішінде «сперматогония» спортшы сияқты жүгіріп, көбейіп
барады.
?
Реплика:
– Сперматогония: «Мен көп бөліне аламын! Кейін – сперматозоид
боламын!»
– Аталық без: «Жарайсың! Көп жұмыс күтіп тұр.»
?
ФС
тапсырма:
Сперматогенез нәтижесінде қандай жасуша түзіледі?
1 сөзбен жаз.
4-комикс: «Мейоз – жартылай хромосома жиынтығы»
?
Визуал
идея:
Жасуша «2n» деген жапсырмамен тұр → екіге бөлінеді → «n» қалып
пайда болады.
Қасында «гаплоид» жазуы бар.
?
Реплика:
– Мейоз: «Мен хромосома санын екі есе азайтамын!»
– Жасушалар хоры: «Біз енді гаплоидпыз!»
?
ФС
тапсырма:
Мейоз не үшін қажет? 1 сөйлеммен
жазыңыз.
5-комикс: «Жетілген гаметаға айналу»
?
Визуал
идея:
Ооцит → дайын жұмыртқа жасушасы
Сперматид → құйрығы бар сперматозоидқа айналып жатыр.
?
Реплика:
– Ооцит: «Мен толық жетіліп, жұмыртқа жасушасына айналдым!»
– Сперматид: «Ал мен қозғала алатын сперматозоидқа
айналдым!»
?
ФС
тапсырма:
түсіндірмесін жазыңыз
-
Оогенез → ___
-
Сперматогенез →
6-комикс: «Гаметалардың қосылуы – жаңа өмірдің басталуы!»
?
Визуал
идея:
Жұмыртқа жасушасы мен сперматозоид қуанып қол алысып тұр → артында
«Зигота» жарық шығарып пайда болды.
?
Реплика:
– Жұмыртқа: «Мен гаплоидпын!»
– Сперматозоид: «Мен де гаплоидпын!»
– Екеуі бірге: «Ал бірге – жаңа өмір бастаймыз!»
?
ФС
тапсырма:
Ұрықтану нәтижесінде қандай жасуша түзіледі?
Жауабын ж
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Гаметогенез 11 сынып Биология
Гаметогенез 11 сынып Биология
|
Білім беру ұйымының атауы |
№266 меткеп-лицей |
|
|
Бөлім: |
11.2 Көбею |
|
|
Педагогтің Т.А.Ә. |
Күшенбаева Г.Т |
|
|
Күні: |
24.11.2025ж |
|
|
Сынып: 11д |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың тақырыбы |
Гаметогенез. Адам гаметогенез сызбасы |
|
|
Сабақтың оқу-мақсаты |
11.2.1.1 – адам гаметогенезінің сызбасын талдау |
|
|
Сабақтың мақсаты |
Адам гаметогенезінің сызбасын талдап, гаметогенездің 4 кезеңін анықтай алады. |
|
|
Құндылықтар |
Құзыреттілік: қоғамға қызмет |
|
Сабақтың барысы
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың басы 5-минут 10мин |
І. Ұйымдастыру кезеңі: Сәлемдесу, оқушылардың сабаққа қатысуын тексеру. ІІ. Психологиялық жағымды ахуал қалыптастыру: «Жылы лебіз» әдісі арқылы. Оқушылар бір – біріне жақсы сөздер арқылы бүгінгі күнге сәттілік тілейді. Тақырып ашу Кейс мәтін Г ЖИ бейнесі Мұғалім түсіндірмесі «Гаметогенез» тақырып бойынша теорияны бекіту тапсырмасы Берілген тұжырымның ШЫНДЫҚ – ЖАЛҒАН екенін анықтап, ✔ / ❌белгісін қойыңыз
|
Оқушылар мұғадімдерімен амандасып, бір біріне жылы лебіздерін білдіреді.
Оқушылар сурет пен мәтінді қолдана отырып
төмендегі Сұрақтарға болжамды жауаптарын
ұсынады Гаметогенез процесінде қандай негізгі жасушалар түзіледі? (Еске түсіріңдер: сперматозоид пен жұмыртқа жасушасы.)Сперматогенез бен оогенездің айырмашылығы неде? Неліктен бірі өмір бойы, ал екіншісі шектеулі жүреді? Ұрпақ жалғастырудың дұрыс жүруі үшін гаметогенез туралы білім неге маңызды деп ойлайсыңдар?
Термин сөздер: сперматозоид, сомалық жасуша, оогония, мейоз, спермотид.
Кестеде берілген тұжырымды анықтайды Берілген жауаптарын талдау жүргізеді |
«Жарайсың!» «Жақсы» деген мадақтау сөзімен ынталандыру.
Белсенді оқушыларды мадақтау
Құндылық жауапкершілік «ұрпақтың сау туылуы адамдардың сауатты түрде отбасын жоспарлауы жас ерекшелігі өмір салты әсер естеді»
Дескриптор: мәтіннен ақпаратты пайдаланып, әр тұжырымның шындық немесе жалған екенін анықтайды, талдау жүргізеді-5балл
|
Оқулық Слаид сайтсабақтар ЖИ бейнесі Flikki.ai Таратпа материалдар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Функционалдық сауаттылыққа бағытталған комикс-тірек тапсырмалар
20мин
|
? **«ГАМЕТОГЕНЕЗ ӘЛЕМІНЕ САЯХАТ»
1
3-тапсырма Сперматогенез нәтижесінде қандай жасуша түзіледі? 1 сөзбен жазыңыздар.
4-тапсырма Мейоз не үшін қажет? 1 сөйлеммен жазыңызыздар
5-тапсырма Оогенез → ___
Сперматогенез → Ұрықтану нәтижесінде қандай жасуша түзіледі? Жауабын жазыңыздар
|
Оқушы комикстерді оқып, гаметогенез кезеңдерін — бастапқы жыныс жасушасының гонадаға келуін, оогония мен сперматогонияның көбеюін, мейоз арқылы гаплоидты жасушалардың түзілуін және гаметалардың жетілуін — бейнелер арқылы түсінеді. Әр комикске сәйкес қысқа функционалдық сауаттылық тапсырмаларын орындап, негізгі сұрақтарға нақты жауап береді (гонада, оогенез орны, сперматозоид, мейоз маңызы, оогенез–сперматогенез нәтижелері, зигота).
|
Дескриптор : Гаметогенез кезеңдерін комикс мазмұны бойынша дұрыс ажыратады және негізгі ұғымдарды (гонада, оогенез, сперматогенез, мейоз, зигота) анықтайды. Берілген функционалдық сауаттылық тапсырмаларына нақты, қысқа және биологиялық тұрғыдан дұрыс жауап жазады. Берілген сызбаны толтырады Барлығы -3балл |
Таратпа материалдар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың соңы 10-минут |
Бекіту тапсырмасын платыормада ұсынады Кодификатор тест гугл дискте ұсыну
Кері байланыс Бүін нені үйрендіңіз..............
Үй тапсырмасы «ЖИ арқылы метаболизмтің кезеңдерін, анаболизм, катаболизм және АТФ рөлін визуалды көрсету және қысқаша түсіндіру.» |
Дұрыс жауаптарын ұсынады Алған білімдерін бір ауыз сөзбен қорытындылайды |
Дескриптор: -әрбір дұрыс 2 жауап -1балл
|
https://forms.gle/ZTTab9TY32WF1bQz7 |
Ашық сабаққа негізделгін әрбір сабақты осылай өткізгіңіз келсе менің ватсап каналыма қосылыңыз 87754645084 ГҮлмира К
5,6 Жаратылыстану
7-11 Биология материалдары жаңа форматта бар
? **«ГАМЕТОГЕНЕЗ ӘЛЕМІНЕ САЯХАТ»
(Функционалдық сауаттылыққа бағытталған комикс-тірек тапсырмалар)**
1-комикс: «Гаметаларға бастау – бастапқы жыныс жасушалары»
?
Визуал
идея:
Эмбрион ішінде кішкентай «бастапқы жыныс жасушалары» чемодан ұстап,
гонадаға қарай «жол картасымен» бара жатыр.
?
Реплика:
– Бастапқы жасуша: «Маған гонадаға жету керек! Сонда ғана болашақ
гаметаға айналамын!»
– Гонада: «Кел, мен сені өсіріп дамытамын!»
?
ФС
тапсырма:
Гонада деген не? 1 сөйлеммен түсіндір.
2-комикс: «Оогония – аналық жасушалардың көбейуі»
?
Визуал
идея:
Аналық без ішінде «оогония» жасушалары конвейерде көбейіп жатыр
(митоз).
?
Реплика:
– Оогония: «Мен митоз арқылы көбейіп жатырмын!»
– Аналық без: «Бәрі дұрыс, кейін ооцитке айналасың.»
?
ФС
тапсырма:
Оогенез қайда жүреді? Жауабын жаз.
3-комикс: «Сперматогония — болашақ сперматозоид»
?
Визуал
идея:
Аталық без ішінде «сперматогония» спортшы сияқты жүгіріп, көбейіп
барады.
?
Реплика:
– Сперматогония: «Мен көп бөліне аламын! Кейін – сперматозоид
боламын!»
– Аталық без: «Жарайсың! Көп жұмыс күтіп тұр.»
?
ФС
тапсырма:
Сперматогенез нәтижесінде қандай жасуша түзіледі?
1 сөзбен жаз.
4-комикс: «Мейоз – жартылай хромосома жиынтығы»
?
Визуал
идея:
Жасуша «2n» деген жапсырмамен тұр → екіге бөлінеді → «n» қалып
пайда болады.
Қасында «гаплоид» жазуы бар.
?
Реплика:
– Мейоз: «Мен хромосома санын екі есе азайтамын!»
– Жасушалар хоры: «Біз енді гаплоидпыз!»
?
ФС
тапсырма:
Мейоз не үшін қажет? 1 сөйлеммен
жазыңыз.
5-комикс: «Жетілген гаметаға айналу»
?
Визуал
идея:
Ооцит → дайын жұмыртқа жасушасы
Сперматид → құйрығы бар сперматозоидқа айналып жатыр.
?
Реплика:
– Ооцит: «Мен толық жетіліп, жұмыртқа жасушасына айналдым!»
– Сперматид: «Ал мен қозғала алатын сперматозоидқа
айналдым!»
?
ФС
тапсырма:
түсіндірмесін жазыңыз
-
Оогенез → ___
-
Сперматогенез →
6-комикс: «Гаметалардың қосылуы – жаңа өмірдің басталуы!»
?
Визуал
идея:
Жұмыртқа жасушасы мен сперматозоид қуанып қол алысып тұр → артында
«Зигота» жарық шығарып пайда болды.
?
Реплика:
– Жұмыртқа: «Мен гаплоидпын!»
– Сперматозоид: «Мен де гаплоидпын!»
– Екеуі бірге: «Ал бірге – жаңа өмір бастаймыз!»
?
ФС
тапсырма:
Ұрықтану нәтижесінде қандай жасуша түзіледі?
Жауабын ж
шағым қалдыра аласыз
аметогенез – адамның ұрпақ жалғастыруының негізгі
процесі. жас отбасы бала сүюді жоспарлаған кезде олардың
денсаулығы, өмір салты және жасы маңызды рөл атқарады. Ер адамдарда
сперматогенез өмір бойы жүрсе, әйелдерде оогенез шектеулі кезеңде
ғана жүреді. Сондықтан ата-ананың жасы ұрпақ сапасына әсер етуі
мүмкін: жас кезде генетикалық материалдың тұрақтылығы жоғары, ал
жасы ұлғайған сайын мутация ықтималдығы артады. Бұл жағдайды
дәрігерлер жиі ескертеді. Өмірлік мысал ретінде, 25 жастағы ата-ана
мен 40 жастағы ата-ананың бала денсаулығы арасындағы айырмашылықты
айтуға болады.
-комикс:

















