Сарыоба ауылының №2 жалпы орта білім беретін мектебі »КММ
9-сыныпқа арналған
жоспары
2024-2025 оқу жылы.
Генетика және селекция негіздері
Мұғалім: Зейнел Маратбек
Бұл курс бағдарламасы оқушыларға қосымша тереңдетілген түрде білім берудің бір бөлігі. Биологиядан оқу бағдарламасына сай алған білімдерін әрі қарай жетілдіру мақсатында қарастырылады.
Тіршілікте ең жоғары құндылық деп түсінетін экологиялық, эволюциялық ойлау деңгейлері қалыптасқан , биологиялық мәдениетін меңгерген, дүниенің ғылыми бейнесінің биологиялық саласын бағдарлай алатын, тірі табиғатты зерттеу әдістерінен қажетті білімдері бар, цитология мен генетикадан білімдерін дамыту, зат алмасу үрдістері және тәрә ағзалардың жалпы қасиеттері туралы мағлұматтарын кеңейту.
Курстың мақсаты: Оқушыларды әлеуметтендіру, жоғарғы оқу орындарына дайындау үшін терең білім беру, өмірде өзі игеретін мамадыққа баулу.
-Оқушылардың ойлау қабілетін арттыру, жылдамдыққа, ептілікке үйрету.
-Биология туралы ұғымды үйрету.
-Оқушылардың генетикалық білімдерін кеңейту, жүйелеу, дамыту..
Курстың міндеттері:
-оқушылардың ғылыми дүниетанымын кеңейту -негізгі ұғымдар мен теорияларды білу.
-өз бетімен белсенді жұмыс істеуге үйрету;
-оқыту өмірмен тығыз байланыстыру;
-оқушылардың мамандықты таңдауына ықпал жасау
-оқушылардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, инттелектуалдық, дарындылық
қабілеттерін жетілдіру
-ҰБТ – ға дайындық.
Оқушылардың дайындығына қойылатын талаптар: жұмыс дәптерлерінің болуы, танымдық іс-әрекеті мен ой өрісін, басқа ғылыммен байланысын, компьютер техникасын, интернет желісін пайдалану.
Пәнаралықбайланыс: химия, математика, география, экология, тәнтану, жануартану.
Кәсіпкебағдарлау: биология, медицина, ауылшаруашылығы, химия, биотехнология бағытындадаярлау.
Курстыұйымдастыруформасы: дәріс ( лекция ), ойын, есептершығару, топтықжәнежұптықоқытуәдістері, интерактивтіоқытуәдістері, семинар.
Оқу жетістіктерін бағалау:
-деңгейлік сұрақтар арқылы, тесттік тапсырмалар, бақылау жұмыстары, өзіндік сынақ жұмыстары арқылы.
Күтілетіннәтижелер:
-
тұқым қуалау заңдылықтары туралы білімдері жетіледі;
-
генетикалық есептерді шығару шеберлілігі артады;
-
оқушылардыңөздігіненізденуі,қызығушылығықалыптасады;
-
алғанбілімдерінөмірдеқолданаалуы;
-
танымдықіс-әрекеті,қызығушылығыартады;
-
жаңаұғымдардыңмәніндұрыстүсінеді,орындықолданубіліктілігіартады;
-
зерттеуәдістерінжоспарлайбілу,сәйкескестелер,заңдылықтарнегізіндеқорытындыларжаса у,ізденужәнезерттеужұмыстарыныңнәтижелеріндайындайбіледі.
-
мәліметтердіталдау,әдебиеткешолужасау, экспериментжүргізугебағытталады.
Кіріспе. (1сағат)
Генетикағылымының даму тарихы . (2 сағат )
Генетика ғылымыжәнеоныңжаратылыстануғылымдарыжүйесіндегіорны. Генетика ғылымының даму кезеңдері. Генетика саласындағығылымзерттеулер. Грек ойшылдарыныңеңбектері (Демокрит, Гипократ, Аристотель). Эвалюциялықілім (Ч.Дарвин).
Тұқымқуалаушылықзаңдылықтарыныңашылыпқалыптасуы. Г.Мендель, Т.Бовери, У.Сзттон, Т.Морган, В.Иогансен, Гуго де Фриз, К.Коренс, Э.Чермак, Н.Вавиловт.б.
Тұқымқуалаушылықзаңдылықтары. (15сағат)
Г.Мендель, оның еңбектері. Гибродологиялық әдіс. Моногибридтікбудандастыру. Доминанттық, рессивтікбелгілер.Аллельдігендар. Фенотип және генотип. Гомомзиготалы, гетерезиготалыособьтар. Г.Мендельдің 1-2 заңдары. Белгілердіңажыраусебептері. Гаметалартазалығыгипотезасы. Талдаушышағылыстыру. Моногибридтішағылыстырудыңцитологиялықнегіздері. Тіркестұқымқуалау. Тіркесутоптары. Генетикалық карта. Т.Морганзаңы. Хромосомалық теория. Кроссинговер. Ген, құрылымы, қасиеті. Гендердің ара-қатынасы. Генотип.Жынысгенетикасы. Жыныстыанықтау. Жыныспентіркестұқымқуалау.
Тұқым қуалайтын аурулар. (4сағат)
Гемофильяжәне дальтонизм. Гендердіңөзгеруінеортаныңәсері. Медициналық генетика.
Адамныңтұқымқуалайтынарулары, олардыңалдыналу.
Өзгергіштікзаңдылықтары.(5сағат )
Өзгергіштікжәнеоныңтүрлері. Модификациялықжәнемутациялықөзгергіштіктер. Мутациялардыңжиілігі. Мутацияныңпайдаболуынаортаныңәсері. Геномдық, хромосомалықжәнегендікмутациялар. Эксперименттікмутациялар. Селекциядағымутацияныңрөлі. Н.И.Вавиловтыңгомологиялыққатарларзаңы. Генетика жәнеэвалюциялық теория. Популяцияларгенетикасы. Аллельдержәнегенотиптержиілігі. Харди-Вайнбергзаңы.
Өсімдіктер, жануарларжәнемикроорганизмдерселекциясы. (6сағат
)Селекцияныгенетикалықнегіздері. Селекция үшінбастапқыматералдардыіріктепалу,
бағалау,табиғисұрыптаудыңтүрлері: тұрақтандырушыжәнеқозғаушысұрыптаулар..
Мәдениөсімдіктердіңшығуорталықтары. Өсімдіктерселекциясы.
Өсімдіктердіқолдансұрыптаужәнебудандастыру.
Селекциядағытабиғисұрыпталудыңмаңызы.
Айқастозаңданатынөсімдіктердіңөздігінентозаңдануы. Гетерозис. Жасанды мутагенез,
оныңселекциядағымаңызы. Полиплоидия. Жануарларселекциясы.
Үйхайуанаттарынәріденбудандастыру.
Қазақстандағыжануарларселекциясыныңжетістіктері. Микроорганизмдерселекциясы,
оныңөнеркәсіптегімаңызы. Биотехнология, оныңбағыттары. Генетикалық инженерия.
Зертханалық жұмыстар.
Вариациялық қатарды құру және жапырақ ұзындығының өзгергіштігінің вариациялық қисық сызықтарын сызып көрсету.
Көрсетілімдер. Мендель заңдарын, хромосомалардың айқасуын бейнелейтін көппешөп материалдарын, жинақтамаларды, нақнұсқа-жапсырмаларды, сызбанұсқаларды,
тәжірбиелерді көрсету. Қорытынды. (1сағат )
Тақырыптық және күнтізбелік жоспар
|
№ |
Сабақтыңтақырыбы |
Сағ |
Мерзі-мі |
Оқушылармен |
|
Күтілетін нәтиже |
|
|
|
саны |
|
жүргізілетін |
|
|
|
|
|
|
іс-әрекет түрі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Кіріспе.(1сағат) |
|
||
|
1 |
Курс мақсаты мен |
1 |
|
Ғаламтордан |
|
|
|
|
міндеті |
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Генетикағылымының даму тарихы.(2 сағат ) |
|
||||
|
2 |
Генетика – |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
тұқымқуалаушылы |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
қ пен өзгергіштік |
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
3 |
Генетика |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
ғылымының даму |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
кезеңдері. |
|
|
тапсырмалар беру.. |
|
|
|
|
Тұқымқуалаушылықзаңдылықтары. (15сағат) |
|
||||
|
4 |
Моногибридтібудан |
1 |
|
Топтық жұмыс, жұптық |
|
|
|
|
дастырузаңдылықта |
|
|
жұмыс, жеке |
|
|
|
|
ры. |
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
5 |
Есептершығару. |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
6 |
Моногибридтібудан |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
дастыру- |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
дыңцитологиялықн |
|
|
тапсырмалар беру.. |
|
|
|
|
егіздері. |
|
|
|
|
|
|
7 |
Дигибридтібуданда |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
стырузаңдылықтар |
|
|
жұптық тапсырма-лар |
|
|
|
|
ы. |
|
|
беру.. |
|
|
|
8 |
Есептершығару. |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
9 |
Полигибридтібудан |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
дастыру. |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру.. |
|
|
|
10 |
Есептершығару. |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
11 |
Есептер шығару |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
12 |
Т.Морганныңтұқым |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
қуалаудыңхромосо |
|
|
жұптық тапсырма-лар |
|
|
|
|
малықтеориясы. |
|
|
беру |
|
|
|
13 |
Тіркестұқымқуалау. |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру.. |
|
|
|
14 |
Есептершығару. |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
15 |
Цитоплазмалықтұқ |
1 |
|
Топтық жұмыс, жұптық |
|
|
|
|
ымқуалау. |
|
|
|
тапсырма-лар беру. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ғалам-тордан |
|
|
|
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
16 |
Генетикалық карта |
|
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
құру. |
|
|
|
жұптық тапсырма-лар |
|
|
|
|
|
|
|
|
беру. Ғалам-тордан |
|
|
|
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
17 |
І жарты жылдық |
|
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
қорытындысы. |
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
Жоба қорғау |
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
18 |
Гендердіңөзараәрек |
|
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
еттесуі. |
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
|
Тұқым қуалайтын аурулар. (4сағат) |
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
Медициналық |
|
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
генетика. |
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
20 |
Адам генетикасы. |
|
1 |
|
Топтық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
21 |
Жынысгенетикасы. |
|
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
|
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
22 |
Генетиканыңмаңызы. |
|
1 |
|
Топтық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
Денсау- |
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
|
лықсақтаудыңгенетик |
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|
|
|
алықпроблемалары. |
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
|
|
Өзгергіштікзаңдылықтары.(5сағат ) |
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23 |
Өзгергіштік. |
|
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
Модификация. |
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
02 |
Мутациялықөзгергі |
|
1 |
|
Ғаламтордан |
|
|
|
24 |
штік. |
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
25 |
Генетикалықжәнеэв |
|
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
олюциялық теория. |
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|||||||
|
26 |
Харди- |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|||||||
|
|
Вайнбергзаңы. |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|||||||
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|||||||
|
27 |
Н.И.Вавиловтыңго |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|||||||
|
|
мологиялыққатарла |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|||||||
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
||||||||
|
|
рзаңы. |
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|||||||
|
|
Өсімдіктер, жануарларжәнемикроорганизмдерселекциясы. (6сағат ) |
|
|||||||||||
|
28 |
Селекцияныңгенети |
|
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|||||||
|
|
калықнегіздері. |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|||||||
|
29 |
Өсімдікселекциясы |
|
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|||||||
|
|
ныңқазіргіжетістікт |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|||||||
|
|
ері. |
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|||||||
|
30 |
Жануарларселекция |
|
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|||||||
|
|
сы. |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|||||||
|
31 |
Микроорганизмдер |
|
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|||||||
|
|
селекциясы. |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|||||||
|
32 |
Еңжаңасұрыптауәді |
|
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|||||||
|
|
стері. Гендік |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|||||||
|
|
инженерия. |
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|||||||
|
33 |
Биотехнология |
|
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|||||||
|
|
табыстары. |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|||||||
|
34 |
|
|
|
|
|
||||||||
-
Мектеп оқулықтары, 9-сынып
2.Интернет желісі.
3.Мұхаметжанов К. «Генетика және селекция негіздері», 1996.
-
«Биология салауаттылықнегіздері» журналдары.
5. «Биология анықтамалығы» журналдары.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
"Генетика және селекция негіздері" эллективті курс
"Генетика және селекция негіздері" эллективті курс
Сарыоба ауылының №2 жалпы орта білім беретін мектебі »КММ
9-сыныпқа арналған
жоспары
2024-2025 оқу жылы.
Генетика және селекция негіздері
Мұғалім: Зейнел Маратбек
Бұл курс бағдарламасы оқушыларға қосымша тереңдетілген түрде білім берудің бір бөлігі. Биологиядан оқу бағдарламасына сай алған білімдерін әрі қарай жетілдіру мақсатында қарастырылады.
Тіршілікте ең жоғары құндылық деп түсінетін экологиялық, эволюциялық ойлау деңгейлері қалыптасқан , биологиялық мәдениетін меңгерген, дүниенің ғылыми бейнесінің биологиялық саласын бағдарлай алатын, тірі табиғатты зерттеу әдістерінен қажетті білімдері бар, цитология мен генетикадан білімдерін дамыту, зат алмасу үрдістері және тәрә ағзалардың жалпы қасиеттері туралы мағлұматтарын кеңейту.
Курстың мақсаты: Оқушыларды әлеуметтендіру, жоғарғы оқу орындарына дайындау үшін терең білім беру, өмірде өзі игеретін мамадыққа баулу.
-Оқушылардың ойлау қабілетін арттыру, жылдамдыққа, ептілікке үйрету.
-Биология туралы ұғымды үйрету.
-Оқушылардың генетикалық білімдерін кеңейту, жүйелеу, дамыту..
Курстың міндеттері:
-оқушылардың ғылыми дүниетанымын кеңейту -негізгі ұғымдар мен теорияларды білу.
-өз бетімен белсенді жұмыс істеуге үйрету;
-оқыту өмірмен тығыз байланыстыру;
-оқушылардың мамандықты таңдауына ықпал жасау
-оқушылардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, инттелектуалдық, дарындылық
қабілеттерін жетілдіру
-ҰБТ – ға дайындық.
Оқушылардың дайындығына қойылатын талаптар: жұмыс дәптерлерінің болуы, танымдық іс-әрекеті мен ой өрісін, басқа ғылыммен байланысын, компьютер техникасын, интернет желісін пайдалану.
Пәнаралықбайланыс: химия, математика, география, экология, тәнтану, жануартану.
Кәсіпкебағдарлау: биология, медицина, ауылшаруашылығы, химия, биотехнология бағытындадаярлау.
Курстыұйымдастыруформасы: дәріс ( лекция ), ойын, есептершығару, топтықжәнежұптықоқытуәдістері, интерактивтіоқытуәдістері, семинар.
Оқу жетістіктерін бағалау:
-деңгейлік сұрақтар арқылы, тесттік тапсырмалар, бақылау жұмыстары, өзіндік сынақ жұмыстары арқылы.
Күтілетіннәтижелер:
-
тұқым қуалау заңдылықтары туралы білімдері жетіледі;
-
генетикалық есептерді шығару шеберлілігі артады;
-
оқушылардыңөздігіненізденуі,қызығушылығықалыптасады;
-
алғанбілімдерінөмірдеқолданаалуы;
-
танымдықіс-әрекеті,қызығушылығыартады;
-
жаңаұғымдардыңмәніндұрыстүсінеді,орындықолданубіліктілігіартады;
-
зерттеуәдістерінжоспарлайбілу,сәйкескестелер,заңдылықтарнегізіндеқорытындыларжаса у,ізденужәнезерттеужұмыстарыныңнәтижелеріндайындайбіледі.
-
мәліметтердіталдау,әдебиеткешолужасау, экспериментжүргізугебағытталады.
Кіріспе. (1сағат)
Генетикағылымының даму тарихы . (2 сағат )
Генетика ғылымыжәнеоныңжаратылыстануғылымдарыжүйесіндегіорны. Генетика ғылымының даму кезеңдері. Генетика саласындағығылымзерттеулер. Грек ойшылдарыныңеңбектері (Демокрит, Гипократ, Аристотель). Эвалюциялықілім (Ч.Дарвин).
Тұқымқуалаушылықзаңдылықтарыныңашылыпқалыптасуы. Г.Мендель, Т.Бовери, У.Сзттон, Т.Морган, В.Иогансен, Гуго де Фриз, К.Коренс, Э.Чермак, Н.Вавиловт.б.
Тұқымқуалаушылықзаңдылықтары. (15сағат)
Г.Мендель, оның еңбектері. Гибродологиялық әдіс. Моногибридтікбудандастыру. Доминанттық, рессивтікбелгілер.Аллельдігендар. Фенотип және генотип. Гомомзиготалы, гетерезиготалыособьтар. Г.Мендельдің 1-2 заңдары. Белгілердіңажыраусебептері. Гаметалартазалығыгипотезасы. Талдаушышағылыстыру. Моногибридтішағылыстырудыңцитологиялықнегіздері. Тіркестұқымқуалау. Тіркесутоптары. Генетикалық карта. Т.Морганзаңы. Хромосомалық теория. Кроссинговер. Ген, құрылымы, қасиеті. Гендердің ара-қатынасы. Генотип.Жынысгенетикасы. Жыныстыанықтау. Жыныспентіркестұқымқуалау.
Тұқым қуалайтын аурулар. (4сағат)
Гемофильяжәне дальтонизм. Гендердіңөзгеруінеортаныңәсері. Медициналық генетика.
Адамныңтұқымқуалайтынарулары, олардыңалдыналу.
Өзгергіштікзаңдылықтары.(5сағат )
Өзгергіштікжәнеоныңтүрлері. Модификациялықжәнемутациялықөзгергіштіктер. Мутациялардыңжиілігі. Мутацияныңпайдаболуынаортаныңәсері. Геномдық, хромосомалықжәнегендікмутациялар. Эксперименттікмутациялар. Селекциядағымутацияныңрөлі. Н.И.Вавиловтыңгомологиялыққатарларзаңы. Генетика жәнеэвалюциялық теория. Популяцияларгенетикасы. Аллельдержәнегенотиптержиілігі. Харди-Вайнбергзаңы.
Өсімдіктер, жануарларжәнемикроорганизмдерселекциясы. (6сағат
)Селекцияныгенетикалықнегіздері. Селекция үшінбастапқыматералдардыіріктепалу,
бағалау,табиғисұрыптаудыңтүрлері: тұрақтандырушыжәнеқозғаушысұрыптаулар..
Мәдениөсімдіктердіңшығуорталықтары. Өсімдіктерселекциясы.
Өсімдіктердіқолдансұрыптаужәнебудандастыру.
Селекциядағытабиғисұрыпталудыңмаңызы.
Айқастозаңданатынөсімдіктердіңөздігінентозаңдануы. Гетерозис. Жасанды мутагенез,
оныңселекциядағымаңызы. Полиплоидия. Жануарларселекциясы.
Үйхайуанаттарынәріденбудандастыру.
Қазақстандағыжануарларселекциясыныңжетістіктері. Микроорганизмдерселекциясы,
оныңөнеркәсіптегімаңызы. Биотехнология, оныңбағыттары. Генетикалық инженерия.
Зертханалық жұмыстар.
Вариациялық қатарды құру және жапырақ ұзындығының өзгергіштігінің вариациялық қисық сызықтарын сызып көрсету.
Көрсетілімдер. Мендель заңдарын, хромосомалардың айқасуын бейнелейтін көппешөп материалдарын, жинақтамаларды, нақнұсқа-жапсырмаларды, сызбанұсқаларды,
тәжірбиелерді көрсету. Қорытынды. (1сағат )
Тақырыптық және күнтізбелік жоспар
|
№ |
Сабақтыңтақырыбы |
Сағ |
Мерзі-мі |
Оқушылармен |
|
Күтілетін нәтиже |
|
|
|
саны |
|
жүргізілетін |
|
|
|
|
|
|
іс-әрекет түрі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Кіріспе.(1сағат) |
|
||
|
1 |
Курс мақсаты мен |
1 |
|
Ғаламтордан |
|
|
|
|
міндеті |
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Генетикағылымының даму тарихы.(2 сағат ) |
|
||||
|
2 |
Генетика – |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
тұқымқуалаушылы |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
қ пен өзгергіштік |
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
3 |
Генетика |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
ғылымының даму |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
кезеңдері. |
|
|
тапсырмалар беру.. |
|
|
|
|
Тұқымқуалаушылықзаңдылықтары. (15сағат) |
|
||||
|
4 |
Моногибридтібудан |
1 |
|
Топтық жұмыс, жұптық |
|
|
|
|
дастырузаңдылықта |
|
|
жұмыс, жеке |
|
|
|
|
ры. |
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
5 |
Есептершығару. |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
6 |
Моногибридтібудан |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
дастыру- |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
дыңцитологиялықн |
|
|
тапсырмалар беру.. |
|
|
|
|
егіздері. |
|
|
|
|
|
|
7 |
Дигибридтібуданда |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
стырузаңдылықтар |
|
|
жұптық тапсырма-лар |
|
|
|
|
ы. |
|
|
беру.. |
|
|
|
8 |
Есептершығару. |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
9 |
Полигибридтібудан |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
дастыру. |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру.. |
|
|
|
10 |
Есептершығару. |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
11 |
Есептер шығару |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
12 |
Т.Морганныңтұқым |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
қуалаудыңхромосо |
|
|
жұптық тапсырма-лар |
|
|
|
|
малықтеориясы. |
|
|
беру |
|
|
|
13 |
Тіркестұқымқуалау. |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру.. |
|
|
|
14 |
Есептершығару. |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
15 |
Цитоплазмалықтұқ |
1 |
|
Топтық жұмыс, жұптық |
|
|
|
|
ымқуалау. |
|
|
|
тапсырма-лар беру. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ғалам-тордан |
|
|
|
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
16 |
Генетикалық карта |
|
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
құру. |
|
|
|
жұптық тапсырма-лар |
|
|
|
|
|
|
|
|
беру. Ғалам-тордан |
|
|
|
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
17 |
І жарты жылдық |
|
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
қорытындысы. |
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
Жоба қорғау |
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
18 |
Гендердіңөзараәрек |
|
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
еттесуі. |
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
|
Тұқым қуалайтын аурулар. (4сағат) |
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
Медициналық |
|
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
генетика. |
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
20 |
Адам генетикасы. |
|
1 |
|
Топтық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
21 |
Жынысгенетикасы. |
|
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
|
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
22 |
Генетиканыңмаңызы. |
|
1 |
|
Топтық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
Денсау- |
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
|
лықсақтаудыңгенетик |
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|
|
|
алықпроблемалары. |
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
|
|
Өзгергіштікзаңдылықтары.(5сағат ) |
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23 |
Өзгергіштік. |
|
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
Модификация. |
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
02 |
Мутациялықөзгергі |
|
1 |
|
Ғаламтордан |
|
|
|
24 |
штік. |
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|
25 |
Генетикалықжәнеэв |
|
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|
|
олюциялық теория. |
|
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|||||||
|
26 |
Харди- |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|||||||
|
|
Вайнбергзаңы. |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|||||||
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|||||||
|
27 |
Н.И.Вавиловтыңго |
1 |
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|||||||
|
|
мологиялыққатарла |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|||||||
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
||||||||
|
|
рзаңы. |
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|||||||
|
|
Өсімдіктер, жануарларжәнемикроорганизмдерселекциясы. (6сағат ) |
|
|||||||||||
|
28 |
Селекцияныңгенети |
|
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|||||||
|
|
калықнегіздері. |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|||||||
|
29 |
Өсімдікселекциясы |
|
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|||||||
|
|
ныңқазіргіжетістікт |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|||||||
|
|
ері. |
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|||||||
|
30 |
Жануарларселекция |
|
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|||||||
|
|
сы. |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|||||||
|
31 |
Микроорганизмдер |
|
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|||||||
|
|
селекциясы. |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|||||||
|
32 |
Еңжаңасұрыптауәді |
|
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|||||||
|
|
стері. Гендік |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|||||||
|
|
инженерия. |
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|||||||
|
33 |
Биотехнология |
|
|
Топтық жұмыс, |
|
|
|||||||
|
|
табыстары. |
|
|
жұптық жұмыс, жеке |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
тапсырмалар беру. |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Ғаламтордан |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
мәліметтер жинақтау. |
|
|
|||||||
|
34 |
|
|
|
|
|
||||||||
-
Мектеп оқулықтары, 9-сынып
2.Интернет желісі.
3.Мұхаметжанов К. «Генетика және селекция негіздері», 1996.
-
«Биология салауаттылықнегіздері» журналдары.
5. «Биология анықтамалығы» журналдары.
шағым қалдыра аласыз













