Түсінік хат
2025-2026 оқу жылындағы 7-9 сыныпқа арналған география пәні бойынша күнтізбелік- тақырыптық жоспарды құруға негіз болған құжаттар;
2025-2026 оқу жылында білім беру ұйымдары білім беру процесін ұйымдастыру кезінде «Білім туралы», «Педагог мәртебесі туралы», «Қазақстан Республикасындағы Баланың құқықтары туралы» Қазақстан Республикасының Заңдарын басшылыққа алуы және оқу-тәрбие процесін келесі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асыруы тиіс:
«Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта және жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы» (бұдан әрі – МЖМБС) Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығы;
-
«Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта және жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы» (бұдан әрі - МЖМБС) Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022жылғы 3 тамыздағы №348 бұйрығы;
-
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2012 жылғы 8 қарашадағы № 500 бұйрығымен бекітілген Бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің үлгілік оқу жоспарлары (өзгерістер мен толықтырулар 2022 жылғы 12 тамыздағы №365 бұйрығымен енгізілді)
-
«Жалпы білім беру ұйымдарына арналған жалпы білім беретін пәндер, таңдау курстары мен факультативтер бойынша төмендетілген оқу бағдарламаларын бекіту туралы» (ҚР БҒМ 2013 жылғы 3 сәуірдегі № 115 бұйрығы. (өзгерістер мен толықтырулар Қазақстан Республикасы Оқу - ағарту министрлігінің 2022 жылғы 16 қыркүйектегі № 399 бұйрығына 60-қосымша ( № 328, 31.10.2023 ж. № 199 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен)
-
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2017 жылғы «25» қазандағы № 545 бұйрығымен бекітілген Негізгі орта білім беру деңгейінің 7-9 сыныптарына арналған «география » пәнінен төмендетілген оқу бағдарламасы
-
«Орта білім беру ұйымдарына арналған оқулықтардың, мектепке дейінгі ұйымдарға, орта білім беру ұйымдарына арналған оқу-әдістемелік кешендердің, оның ішінде электрондық нысандағы тізбесін бекіту туралы» (ҚР БҒМ 2020 жылғы 22 мамырдағы № 216 бұйрығы)
-
«2025-2026 ОҚУ ЖЫЛЫНДА ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ОРТА БІЛІМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫНДА ОҚУ-ТӘРБИЕ ПРОЦЕСІН ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ ТУРАЛЫ» ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУ ХАТ. Хаттама №1, 28.08.2025 (әр мектептен өзінікін)
География – зерттеу аймағына табиғи, қоғамдық және әлеуметтік объектілер мен құбылыстар кіретін пән. География кеңістік пен уақыт арасындағы байланысты, сондай-ақ табиғи және антропогендік объектілер арасындағы өзара тәуелділікті зерттейді.
«География» пәні бойынша 7-9 сыныптарға арналған жаңартылған оқу бағдарламасы әр тақырыпқа өзінің белгіленген оқу мақсаттары бар жүйе түрінде құрастырылды. Оқу мақсаттары оқушылардың жұмысын жүйелі түрде жоспарлауға және олардың жетістіктерін бағалауға мүмкіндік береді. Оқу мақсаттары өмірлік, тәжірибелік сипатқа ие (мысалы, «7.2.1.1 – тақырып бойынша картосхемалар жасай алады, «7.1.1.4 – географиялық нысандардың қасиеттерін тәжірибелік жолмен анықтайды», «8.5.1.1 – табиғи ресурстарды экономикалық және экологиялық тұрғыдан бағалайды» және басқа мақсаттар). Нәтижесінде оқытудың негізгі әдісі болып мұғалім мен оқушының бірге жұмыла отырып, белсенді әрекет етуі анықталды. «География» пәні бойынша жаңартылған оқу бағдарламасы мектептердің қазіргі кезде қолданып жүрген тақырыптары мен келесі бөлімдерді қамтиды:
1) Географиялық зерттеу әдістері;
2) Картография және географиялық деректер базасы;
3) Физикалық география;
4) Әлеуметтік география;
5) Экономикалық география;
6) Елтану және саяси география негіздері.
Аталған бөлімдерде «Географиялық деректер базасы», «Дүниежүзі шаруашылығы даму үрдістері мен көрсеткіштері», «Геосаясат негіздері», «Қазақ ұлттық топонимиясы» және т.б. жаңа тақырыптар қарастырылады.«География» пәні бойынша жаңартылған оқу бағдарламасы негізгі және пәнаралық (басқа бөлімдерде қайталанатын «Географиялық зерттеу әдістері» және «Картография және географиялық деректер базасы» сияқты бөлім мақсаттары) мақсаттарды қамтиды. Пәнаралық оқу мақсаттары дағдыларды шыңдап, жетілдіруге, сондай-ақ өткен материалды (номенклатура, карта және картасызба, географиялық дерекқорлар және тағы басқалармен жұмыс жасай алу дағдылары) қайталап, бекітуге мүмкіндік береді.«География» пәні бойынша 7-9 сыныптарға арналған жаңартылған оқу бағдарламасы «спиральдық» қағидаты бойынша құрастырылған. Бөлім тақырыптарын оқу 7-сыныпта басталады, кейін 8 және 9-сыныптарда жалғасын табады. Осы арада материалдар кеңейе және тереңдей түседі.«География» оқу пәні білім алушыларға әлеуметтік рөл мен болашақ мамандықты таңдауға көмектеседі,оқушы тұлғасының жалпы мәдениетін ,оның сауттылығын қалыптастыруға үлкен үлес қосады.Пәнді оқу нәтижесінде оқушылардың бойында экологиялық қауіпсіздікті қамтамасыз ету, Қазақстанның флорасы мен фаунасын,табиғатын сақтау бойынша практикалық міндеттерді өмірде табысты шешуге мүмкіндік беретін іскерліктер мен дағдылар.құзіреттер қалыптастырылатын болады.
8 класс
«Мектеп» баспасы 2018 ж. Авторы: С. Әбілмәжінова, К.Каймулдинова, Н.Д Шакирова
«Алматыкітап» баспасы 2023 ж. Авторы: Р.Ә Қаратабанов, Г.А Куанышева, Ж.Р Байметова, К.М Джаналеева
«География» пәні бойынша жиынтық бағалау саны
-
-
Сынып
Бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалау саны
1-тоқсан
2-тоқсан
3-тоқсан
4-тоқсан
Барлығы
8-сынып
2
2
2
2
8
-
Қазақстан Республикасы
Оқу - ағарту министрлігінің
2022 жылғы 16 қыркүйектегі
№ 399 бұйрығына 60-қосымша
( № 328, 31.10.2023 ж. № 199 бұйрығымен енгізілген
өзгерістерімен)
География пәні. 8-сынып Аптасына 1 рет, жылына 34 сағат
|
|
Бөлім/ тақырыптар |
Тақырыптар |
Оқу мақсаттары |
Сағат саны |
Күні |
Ескерту |
|
||
|
1-тоқсан 8 |
|
||||||||
|
1 |
Бөлім 1. Географиялық зерттеу әдістері 1.1 Зерттеу және зерттеушілер |
Географиялық зерттеу объектілері, география ғылымының дамуы |
8.1.1.1 география ғылымының салаларға бөлінуін графикалық түрде көрсетіп түсіндіреді; 8.1.1.2 география ғылымы салаларындағы маңызды зерттеулерді анықтайды; |
1 |
03.09 |
|
|
||
|
2 |
Географиялық дерек көздері |
8.1.1.3 далалық, картографиялық, теориялық географиялық зерттеу әдістерінің мәнінтүсіндіріп қолданады; 8.1.1.4 қазақстандық компонентті қосымша қамтумен сандық және сапалық географиялық деректерді өңдеп, талдайды; |
1 |
10 |
|
|
|||
|
3 |
Зерттеудің далалық әдістері |
8.2.1.1 тақырыптық карталарды сипаттайтын қосымша элементтерді құрастырады: профиль,диаграмма, график, кесте; 8.2.1.2 географиялық шартты белгілер мен карталарды сипаттайтын қосымша элементтерді қолданумен тақырыптық карталарды оқиды |
1 |
17
|
|
|
|||
|
4 |
Бөлім 2 Картография және географиялық деректер базасы 2.1 Географиялық карталар |
2.1 Географиялық карта- Сызбаларды қолдану БЖБ №1 |
8.2.1.1 тақырыптық карталарды сипаттайтын қосымша элементтерді құрастырады:профиль, диаграмма, график, кесте; |
1
|
24 |
|
|
||
|
5 |
2.2 Географиялық деректер базасы |
Географиялық номенклатура, Географиялық деректерді ұйымдастыру |
8.2.1.2 географиялық номенклатура нысандарын контур картадан көрсетеді; 8.2.2.1 ақпараттық-коммуникативтік технологияларды қолдана отырып, географиялық деректер базасынқұрастырады |
1 |
01.10 |
|
|
||
|
6 |
|
Жердің тектоникалық құрылымы, литосфераның тектоникалық қозғалысы БЖБ №2 |
8.3.1.1 жер бедерінің қалыптасу және таралу заңдылықтарын зерттеп, жіктейді; 8.3.1.2 тау жыныстары мен минералдарды түрлі белгілері бойынша жіктеп, қасиеттерін анықтайды |
1 |
08 |
|
|
||
|
7 |
Тоқсандық бақылау жұмысы |
1 |
15 |
|
|||||
|
8 |
3.1 Литосфера |
Литосфералық катаклизмалар |
8.3.1.5 жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде жер бедерінің адамзат тіршілігі мен шаруашылығына тигізетін әсеріне баға береді |
1 |
22 |
|
|||
|
ІІ тоқсан 8 |
|
|
|||||||
|
9 |
Бөлім 3. Физикалық география 3.2 Атмосфера |
Атмосфера және оның құрамы |
8.3.2.1 климат қалыптастырушы факторларды талдайды; 8.3.2.2 талдау негізінде атмосфераның жаһандық айналымын түсіндіреді |
1 |
05.11 |
|
|||
|
10 |
Ауа-райы және метеорологиялық элементтер |
8.3.2.2 талдау негізінде атмосфераның жаһандық айналымын түсіндіреді; 8.3.2.3 климаттық белдеулерді талдайды; 8.3.2.4 әр материкте орналасқан ұқсас климаттық белдеулерді салыстырады |
1 |
12 |
|
||||
|
11 |
Қолайсыз атмосфералық құбылыстар БЖБ №3 |
8.3.2.5 жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде климаттың адамзат тіршілігі мен шаруашылығына тигізетін әсеріне баға береді; 8.3.2.6 адамзат әрекетінің атмосфера мен климатқа тигізетін кері әсерін топтастырады, шешу жолдарын ұсынады |
1 |
19 |
|
||||
|
12
|
Бөлім 3.Физикалық география 3.3 Гидросфера
|
Құрлық суларының түрлері мен қалыптасуы |
8.3.3.1 құрлық суларының қалыптасу жолдарын анықтайды; 8.3.3.2 құрлық суларының негізгі түрлерінің шаруашылық маңызын түсіндіреді 8.3.3.3 өзен аңғарының құрылысын түсіндіреді; 8.3.3.4 қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде өзендердің гидрологиялық режимін түсіндіреді |
1 |
26 |
|
|||
|
13 |
Көлдер мен мұздықтар |
8.3.3.5 дүние жүзінің және Қазақстанның көлдері мен мұздықтарын жоспар бойынша сипаттайды |
1 |
03.12 |
|
||||
|
14 |
Құрлық суларының экологиялық проблемалары БЖБ №4 |
8.3.3.6 жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде құрлық суларының экологиялық проблемаларын жіктеп, шешу жолдарын ұсынады;жергілікті компонент негізінде су табиғи апаттарының алдын алу жолдарын ұсынады 8.3.3.7 - жергілікті компонент негізінде су табиғи апаттарының алдын алу жолдарын ұсынады |
1 |
10
|
|
||||
|
15 |
2 Тоқсандық бақылау жұмысы |
1 |
17 |
|
|||||
|
16 |
Физикалық география 3.4 биосфера
|
Мұхиттарда тіршілік дүниесі Өсімдік әлемі мен жануарлар дүниесін қорғау |
8.3.4.4 мұхиттағы тіршілік дүниесінің таралуын анықтайды; 8.3.4.5 өсімдік әлемі мен жануарлар дүниесін қорғау қажеттілігін дәлелдейді, қорғау жолдарын ұсынады |
1 |
24 |
|
|||
|
ІІІ тоқсан 10 |
|
||||||||
|
17 |
Бөлім 3. Физикалық география 3.5 Табиғи- аумақтық кешендер |
Табиғи-аумақтық кешендердің қалыптасуы. |
8.3.5.1 географиялық қабықтың құрамы мен құрылысын графикалық түрде көрсетіп, түсіндіреді |
1 |
14.01 |
|
|||
|
18 |
Табиғи-аумақтық кешендердің түрлері. |
8.3.5.1 географиялық қабықтың құрамы мен құрылысын графикалық түрде көрсетіп, түсіндіреді 8.3.5.2 географиялық қабық заңдылықтарының маңыздылығын түсіндіреді |
1 |
21 |
|
||||
|
21 |
Бөлім 4. Әлеуметтік география 4.1 Халық географиясы |
Халық санағы БЖБ №5 |
8.4.1.1 халық санын анықтау әдістерін түсіндіреді |
1 |
28 |
|
|||
|
22 |
|
Ұдайы өсудің түрлері |
8.4.1.2 дүниежүзі елдерін халықтың ұдайы өсу түрі бойынша жіктейді |
1 |
04.02 |
|
|||
|
23 |
Демографиялық көрсеткіштер мен демографиялық жағдай |
8.4.1.3 елдердің демографиялық жағдайын талдап, басты демографиялық көрсеткіштерін есептейді: халық саны, туу және өлім коэффициенттері, табиғи және механикалық өсім, жалпы өсім, жас- жыныстық көрсеткіштер, ұлттық және діни құрамы |
1 |
11 |
|
||||
|
24 |
|
Демографиялық проблемалар |
8.4.1.4 дүниежүзі елдерін демографиялық проблемалары бойынша жіктейді; |
1 |
18 |
|
|||
|
25 |
|
Демографиялық саясат БЖБ №6 |
8.4.1.5 «демографиялық саясат» ұғымын түсіндіре отырып дүниежүзінің жекелеген елдеріне қатысты демографиялық саясаттың өзіндік моделін ұсынады |
1 |
25 |
|
|||
|
26 |
5. Экономикалық география 5.1 Табиғи ресурстар |
Табиғи ресурстардың жіктелуі |
8.5.1.1 дүниежүзінің жекелеген аймақтарының табиғи ресурстық әлеуетін бағалайды; |
1 |
04 |
|
|||
|
27 |
3 тоқсандық жұмыс |
1 |
11 |
|
|||||
|
28 |
|
Табиғат ресурстарын игеру мәселелері |
8.5.1.2 қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде жекелеген табиғат ресурстарын өңдеу технологиясын сипаттай отырып орталықтары мен дайын өнім түрлерін атайды |
1 |
18 |
|
|||
|
IV тоқсан 8 |
|
||||||||
|
27 |
5.2Әлеуметтік- экономикалық ресурстар |
Көлік инфрақұрылымы. Әлеуметтік инфрақұрылым |
8.5.2.1 қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде экономикалық инфрақұрылымын сипаттап, маңыздылығына баға береді |
1
|
01.04 |
|
|||
|
28 |
5.3 әлемдік экономиканың салалық және аумақтық құрылымы |
Әлемдік шаруашылық салалары: |
8.5.3.1-шаруашылық салаларын жіктейді: өндіру және қайта өңдеу салалары, қызмет көрсету саласы; 8.5.3.2-қазақстандық компонентті қосымша қамтумен ауыл шаруашылығы және өнеркәсіп өндірісін, қызмет көрсету саласын ұйымдастыру нысандарын сипаттайды, оларды орналастыру факторларын талдайды |
1 |
08 |
|
|||
|
29 |
|
Өнеркәсіп және ауыл шаруашылығы БЖБ №7 |
8.5.3.3-әлемдік шаруашылық саласының жоспары бойынша сипаттайды |
1 |
15 |
|
|||
|
30 |
6. Елтану және саяси география негіздері 6.1 Дүние жүзі елдері |
Дүниежүзінің саяси картасы |
8.6.1.1 саяси картаның басты нысандарын сипаттайды; |
1 |
22 |
|
|||
|
31 |
|
|
8.6.1.2 елдерді басқару формасы және мемлекеттік құрылымы бойынша топтастырады |
1 |
29 |
|
|||
|
32 |
|
Саяси картада сандық және сапалық өзгерістер БЖБ №8 |
8.6.1.3 саяси картаның сандық және сапалық өзгерістерін талдайды |
1 |
06 |
|
|||
|
33 |
|
4 тоқсандық бақылау жұмысы; |
1 |
13 |
|
||||
|
34 |
|
Саяси интеграция. Қазақстанның саяси интеграциялық үдерістердегі мүдделері бағыттары және бастамалары |
8.6.1.5 Қазақстанның саяси интеграциядағы мүдделері мен мақсаттарын талдайды |
1 |
20 |
|
|||
«Бекітемін» «Келісемін» Ә/б отырысында қаралды
Мектеп директоры Оқу ісі жөніндегі орынбасары Хаттама
___________ Ж.М.Шаутенов ____________ Ә.М.Тұрғалиева Бірлестік жетекшісі:А.А.Ғалымжан
«.........» .........2025ж ___________
КҮНТІЗБЕЛІК – ТАҚЫРЫПТЫҚ ЖОСПАР
Үйден оқыту
География 8- сынып
П ән мұғалімі: Ғалымжан А.А
2025-2026 оқу жылы
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
География пәнінен Үйден оқыту КТЖ
География пәнінен Үйден оқыту КТЖ
Түсінік хат
2025-2026 оқу жылындағы 7-9 сыныпқа арналған география пәні бойынша күнтізбелік- тақырыптық жоспарды құруға негіз болған құжаттар;
2025-2026 оқу жылында білім беру ұйымдары білім беру процесін ұйымдастыру кезінде «Білім туралы», «Педагог мәртебесі туралы», «Қазақстан Республикасындағы Баланың құқықтары туралы» Қазақстан Республикасының Заңдарын басшылыққа алуы және оқу-тәрбие процесін келесі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асыруы тиіс:
«Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта және жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы» (бұдан әрі – МЖМБС) Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығы;
-
«Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта және жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы» (бұдан әрі - МЖМБС) Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022жылғы 3 тамыздағы №348 бұйрығы;
-
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2012 жылғы 8 қарашадағы № 500 бұйрығымен бекітілген Бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің үлгілік оқу жоспарлары (өзгерістер мен толықтырулар 2022 жылғы 12 тамыздағы №365 бұйрығымен енгізілді)
-
«Жалпы білім беру ұйымдарына арналған жалпы білім беретін пәндер, таңдау курстары мен факультативтер бойынша төмендетілген оқу бағдарламаларын бекіту туралы» (ҚР БҒМ 2013 жылғы 3 сәуірдегі № 115 бұйрығы. (өзгерістер мен толықтырулар Қазақстан Республикасы Оқу - ағарту министрлігінің 2022 жылғы 16 қыркүйектегі № 399 бұйрығына 60-қосымша ( № 328, 31.10.2023 ж. № 199 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен)
-
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2017 жылғы «25» қазандағы № 545 бұйрығымен бекітілген Негізгі орта білім беру деңгейінің 7-9 сыныптарына арналған «география » пәнінен төмендетілген оқу бағдарламасы
-
«Орта білім беру ұйымдарына арналған оқулықтардың, мектепке дейінгі ұйымдарға, орта білім беру ұйымдарына арналған оқу-әдістемелік кешендердің, оның ішінде электрондық нысандағы тізбесін бекіту туралы» (ҚР БҒМ 2020 жылғы 22 мамырдағы № 216 бұйрығы)
-
«2025-2026 ОҚУ ЖЫЛЫНДА ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ОРТА БІЛІМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫНДА ОҚУ-ТӘРБИЕ ПРОЦЕСІН ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ ТУРАЛЫ» ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУ ХАТ. Хаттама №1, 28.08.2025 (әр мектептен өзінікін)
География – зерттеу аймағына табиғи, қоғамдық және әлеуметтік объектілер мен құбылыстар кіретін пән. География кеңістік пен уақыт арасындағы байланысты, сондай-ақ табиғи және антропогендік объектілер арасындағы өзара тәуелділікті зерттейді.
«География» пәні бойынша 7-9 сыныптарға арналған жаңартылған оқу бағдарламасы әр тақырыпқа өзінің белгіленген оқу мақсаттары бар жүйе түрінде құрастырылды. Оқу мақсаттары оқушылардың жұмысын жүйелі түрде жоспарлауға және олардың жетістіктерін бағалауға мүмкіндік береді. Оқу мақсаттары өмірлік, тәжірибелік сипатқа ие (мысалы, «7.2.1.1 – тақырып бойынша картосхемалар жасай алады, «7.1.1.4 – географиялық нысандардың қасиеттерін тәжірибелік жолмен анықтайды», «8.5.1.1 – табиғи ресурстарды экономикалық және экологиялық тұрғыдан бағалайды» және басқа мақсаттар). Нәтижесінде оқытудың негізгі әдісі болып мұғалім мен оқушының бірге жұмыла отырып, белсенді әрекет етуі анықталды. «География» пәні бойынша жаңартылған оқу бағдарламасы мектептердің қазіргі кезде қолданып жүрген тақырыптары мен келесі бөлімдерді қамтиды:
1) Географиялық зерттеу әдістері;
2) Картография және географиялық деректер базасы;
3) Физикалық география;
4) Әлеуметтік география;
5) Экономикалық география;
6) Елтану және саяси география негіздері.
Аталған бөлімдерде «Географиялық деректер базасы», «Дүниежүзі шаруашылығы даму үрдістері мен көрсеткіштері», «Геосаясат негіздері», «Қазақ ұлттық топонимиясы» және т.б. жаңа тақырыптар қарастырылады.«География» пәні бойынша жаңартылған оқу бағдарламасы негізгі және пәнаралық (басқа бөлімдерде қайталанатын «Географиялық зерттеу әдістері» және «Картография және географиялық деректер базасы» сияқты бөлім мақсаттары) мақсаттарды қамтиды. Пәнаралық оқу мақсаттары дағдыларды шыңдап, жетілдіруге, сондай-ақ өткен материалды (номенклатура, карта және картасызба, географиялық дерекқорлар және тағы басқалармен жұмыс жасай алу дағдылары) қайталап, бекітуге мүмкіндік береді.«География» пәні бойынша 7-9 сыныптарға арналған жаңартылған оқу бағдарламасы «спиральдық» қағидаты бойынша құрастырылған. Бөлім тақырыптарын оқу 7-сыныпта басталады, кейін 8 және 9-сыныптарда жалғасын табады. Осы арада материалдар кеңейе және тереңдей түседі.«География» оқу пәні білім алушыларға әлеуметтік рөл мен болашақ мамандықты таңдауға көмектеседі,оқушы тұлғасының жалпы мәдениетін ,оның сауттылығын қалыптастыруға үлкен үлес қосады.Пәнді оқу нәтижесінде оқушылардың бойында экологиялық қауіпсіздікті қамтамасыз ету, Қазақстанның флорасы мен фаунасын,табиғатын сақтау бойынша практикалық міндеттерді өмірде табысты шешуге мүмкіндік беретін іскерліктер мен дағдылар.құзіреттер қалыптастырылатын болады.
8 класс
«Мектеп» баспасы 2018 ж. Авторы: С. Әбілмәжінова, К.Каймулдинова, Н.Д Шакирова
«Алматыкітап» баспасы 2023 ж. Авторы: Р.Ә Қаратабанов, Г.А Куанышева, Ж.Р Байметова, К.М Джаналеева
«География» пәні бойынша жиынтық бағалау саны
-
-
Сынып
Бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалау саны
1-тоқсан
2-тоқсан
3-тоқсан
4-тоқсан
Барлығы
8-сынып
2
2
2
2
8
-
Қазақстан Республикасы
Оқу - ағарту министрлігінің
2022 жылғы 16 қыркүйектегі
№ 399 бұйрығына 60-қосымша
( № 328, 31.10.2023 ж. № 199 бұйрығымен енгізілген
өзгерістерімен)
География пәні. 8-сынып Аптасына 1 рет, жылына 34 сағат
|
|
Бөлім/ тақырыптар |
Тақырыптар |
Оқу мақсаттары |
Сағат саны |
Күні |
Ескерту |
|
||
|
1-тоқсан 8 |
|
||||||||
|
1 |
Бөлім 1. Географиялық зерттеу әдістері 1.1 Зерттеу және зерттеушілер |
Географиялық зерттеу объектілері, география ғылымының дамуы |
8.1.1.1 география ғылымының салаларға бөлінуін графикалық түрде көрсетіп түсіндіреді; 8.1.1.2 география ғылымы салаларындағы маңызды зерттеулерді анықтайды; |
1 |
03.09 |
|
|
||
|
2 |
Географиялық дерек көздері |
8.1.1.3 далалық, картографиялық, теориялық географиялық зерттеу әдістерінің мәнінтүсіндіріп қолданады; 8.1.1.4 қазақстандық компонентті қосымша қамтумен сандық және сапалық географиялық деректерді өңдеп, талдайды; |
1 |
10 |
|
|
|||
|
3 |
Зерттеудің далалық әдістері |
8.2.1.1 тақырыптық карталарды сипаттайтын қосымша элементтерді құрастырады: профиль,диаграмма, график, кесте; 8.2.1.2 географиялық шартты белгілер мен карталарды сипаттайтын қосымша элементтерді қолданумен тақырыптық карталарды оқиды |
1 |
17
|
|
|
|||
|
4 |
Бөлім 2 Картография және географиялық деректер базасы 2.1 Географиялық карталар |
2.1 Географиялық карта- Сызбаларды қолдану БЖБ №1 |
8.2.1.1 тақырыптық карталарды сипаттайтын қосымша элементтерді құрастырады:профиль, диаграмма, график, кесте; |
1
|
24 |
|
|
||
|
5 |
2.2 Географиялық деректер базасы |
Географиялық номенклатура, Географиялық деректерді ұйымдастыру |
8.2.1.2 географиялық номенклатура нысандарын контур картадан көрсетеді; 8.2.2.1 ақпараттық-коммуникативтік технологияларды қолдана отырып, географиялық деректер базасынқұрастырады |
1 |
01.10 |
|
|
||
|
6 |
|
Жердің тектоникалық құрылымы, литосфераның тектоникалық қозғалысы БЖБ №2 |
8.3.1.1 жер бедерінің қалыптасу және таралу заңдылықтарын зерттеп, жіктейді; 8.3.1.2 тау жыныстары мен минералдарды түрлі белгілері бойынша жіктеп, қасиеттерін анықтайды |
1 |
08 |
|
|
||
|
7 |
Тоқсандық бақылау жұмысы |
1 |
15 |
|
|||||
|
8 |
3.1 Литосфера |
Литосфералық катаклизмалар |
8.3.1.5 жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде жер бедерінің адамзат тіршілігі мен шаруашылығына тигізетін әсеріне баға береді |
1 |
22 |
|
|||
|
ІІ тоқсан 8 |
|
|
|||||||
|
9 |
Бөлім 3. Физикалық география 3.2 Атмосфера |
Атмосфера және оның құрамы |
8.3.2.1 климат қалыптастырушы факторларды талдайды; 8.3.2.2 талдау негізінде атмосфераның жаһандық айналымын түсіндіреді |
1 |
05.11 |
|
|||
|
10 |
Ауа-райы және метеорологиялық элементтер |
8.3.2.2 талдау негізінде атмосфераның жаһандық айналымын түсіндіреді; 8.3.2.3 климаттық белдеулерді талдайды; 8.3.2.4 әр материкте орналасқан ұқсас климаттық белдеулерді салыстырады |
1 |
12 |
|
||||
|
11 |
Қолайсыз атмосфералық құбылыстар БЖБ №3 |
8.3.2.5 жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде климаттың адамзат тіршілігі мен шаруашылығына тигізетін әсеріне баға береді; 8.3.2.6 адамзат әрекетінің атмосфера мен климатқа тигізетін кері әсерін топтастырады, шешу жолдарын ұсынады |
1 |
19 |
|
||||
|
12
|
Бөлім 3.Физикалық география 3.3 Гидросфера
|
Құрлық суларының түрлері мен қалыптасуы |
8.3.3.1 құрлық суларының қалыптасу жолдарын анықтайды; 8.3.3.2 құрлық суларының негізгі түрлерінің шаруашылық маңызын түсіндіреді 8.3.3.3 өзен аңғарының құрылысын түсіндіреді; 8.3.3.4 қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде өзендердің гидрологиялық режимін түсіндіреді |
1 |
26 |
|
|||
|
13 |
Көлдер мен мұздықтар |
8.3.3.5 дүние жүзінің және Қазақстанның көлдері мен мұздықтарын жоспар бойынша сипаттайды |
1 |
03.12 |
|
||||
|
14 |
Құрлық суларының экологиялық проблемалары БЖБ №4 |
8.3.3.6 жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде құрлық суларының экологиялық проблемаларын жіктеп, шешу жолдарын ұсынады;жергілікті компонент негізінде су табиғи апаттарының алдын алу жолдарын ұсынады 8.3.3.7 - жергілікті компонент негізінде су табиғи апаттарының алдын алу жолдарын ұсынады |
1 |
10
|
|
||||
|
15 |
2 Тоқсандық бақылау жұмысы |
1 |
17 |
|
|||||
|
16 |
Физикалық география 3.4 биосфера
|
Мұхиттарда тіршілік дүниесі Өсімдік әлемі мен жануарлар дүниесін қорғау |
8.3.4.4 мұхиттағы тіршілік дүниесінің таралуын анықтайды; 8.3.4.5 өсімдік әлемі мен жануарлар дүниесін қорғау қажеттілігін дәлелдейді, қорғау жолдарын ұсынады |
1 |
24 |
|
|||
|
ІІІ тоқсан 10 |
|
||||||||
|
17 |
Бөлім 3. Физикалық география 3.5 Табиғи- аумақтық кешендер |
Табиғи-аумақтық кешендердің қалыптасуы. |
8.3.5.1 географиялық қабықтың құрамы мен құрылысын графикалық түрде көрсетіп, түсіндіреді |
1 |
14.01 |
|
|||
|
18 |
Табиғи-аумақтық кешендердің түрлері. |
8.3.5.1 географиялық қабықтың құрамы мен құрылысын графикалық түрде көрсетіп, түсіндіреді 8.3.5.2 географиялық қабық заңдылықтарының маңыздылығын түсіндіреді |
1 |
21 |
|
||||
|
21 |
Бөлім 4. Әлеуметтік география 4.1 Халық географиясы |
Халық санағы БЖБ №5 |
8.4.1.1 халық санын анықтау әдістерін түсіндіреді |
1 |
28 |
|
|||
|
22 |
|
Ұдайы өсудің түрлері |
8.4.1.2 дүниежүзі елдерін халықтың ұдайы өсу түрі бойынша жіктейді |
1 |
04.02 |
|
|||
|
23 |
Демографиялық көрсеткіштер мен демографиялық жағдай |
8.4.1.3 елдердің демографиялық жағдайын талдап, басты демографиялық көрсеткіштерін есептейді: халық саны, туу және өлім коэффициенттері, табиғи және механикалық өсім, жалпы өсім, жас- жыныстық көрсеткіштер, ұлттық және діни құрамы |
1 |
11 |
|
||||
|
24 |
|
Демографиялық проблемалар |
8.4.1.4 дүниежүзі елдерін демографиялық проблемалары бойынша жіктейді; |
1 |
18 |
|
|||
|
25 |
|
Демографиялық саясат БЖБ №6 |
8.4.1.5 «демографиялық саясат» ұғымын түсіндіре отырып дүниежүзінің жекелеген елдеріне қатысты демографиялық саясаттың өзіндік моделін ұсынады |
1 |
25 |
|
|||
|
26 |
5. Экономикалық география 5.1 Табиғи ресурстар |
Табиғи ресурстардың жіктелуі |
8.5.1.1 дүниежүзінің жекелеген аймақтарының табиғи ресурстық әлеуетін бағалайды; |
1 |
04 |
|
|||
|
27 |
3 тоқсандық жұмыс |
1 |
11 |
|
|||||
|
28 |
|
Табиғат ресурстарын игеру мәселелері |
8.5.1.2 қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде жекелеген табиғат ресурстарын өңдеу технологиясын сипаттай отырып орталықтары мен дайын өнім түрлерін атайды |
1 |
18 |
|
|||
|
IV тоқсан 8 |
|
||||||||
|
27 |
5.2Әлеуметтік- экономикалық ресурстар |
Көлік инфрақұрылымы. Әлеуметтік инфрақұрылым |
8.5.2.1 қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде экономикалық инфрақұрылымын сипаттап, маңыздылығына баға береді |
1
|
01.04 |
|
|||
|
28 |
5.3 әлемдік экономиканың салалық және аумақтық құрылымы |
Әлемдік шаруашылық салалары: |
8.5.3.1-шаруашылық салаларын жіктейді: өндіру және қайта өңдеу салалары, қызмет көрсету саласы; 8.5.3.2-қазақстандық компонентті қосымша қамтумен ауыл шаруашылығы және өнеркәсіп өндірісін, қызмет көрсету саласын ұйымдастыру нысандарын сипаттайды, оларды орналастыру факторларын талдайды |
1 |
08 |
|
|||
|
29 |
|
Өнеркәсіп және ауыл шаруашылығы БЖБ №7 |
8.5.3.3-әлемдік шаруашылық саласының жоспары бойынша сипаттайды |
1 |
15 |
|
|||
|
30 |
6. Елтану және саяси география негіздері 6.1 Дүние жүзі елдері |
Дүниежүзінің саяси картасы |
8.6.1.1 саяси картаның басты нысандарын сипаттайды; |
1 |
22 |
|
|||
|
31 |
|
|
8.6.1.2 елдерді басқару формасы және мемлекеттік құрылымы бойынша топтастырады |
1 |
29 |
|
|||
|
32 |
|
Саяси картада сандық және сапалық өзгерістер БЖБ №8 |
8.6.1.3 саяси картаның сандық және сапалық өзгерістерін талдайды |
1 |
06 |
|
|||
|
33 |
|
4 тоқсандық бақылау жұмысы; |
1 |
13 |
|
||||
|
34 |
|
Саяси интеграция. Қазақстанның саяси интеграциялық үдерістердегі мүдделері бағыттары және бастамалары |
8.6.1.5 Қазақстанның саяси интеграциядағы мүдделері мен мақсаттарын талдайды |
1 |
20 |
|
|||
«Бекітемін» «Келісемін» Ә/б отырысында қаралды
Мектеп директоры Оқу ісі жөніндегі орынбасары Хаттама
___________ Ж.М.Шаутенов ____________ Ә.М.Тұрғалиева Бірлестік жетекшісі:А.А.Ғалымжан
«.........» .........2025ж ___________
КҮНТІЗБЕЛІК – ТАҚЫРЫПТЫҚ ЖОСПАР
Үйден оқыту
География 8- сынып
П ән мұғалімі: Ғалымжан А.А
2025-2026 оқу жылы
шағым қалдыра аласыз













