Материалдар / Геометрия 8 сынып БЖБ 1,2,3,4 тоқсанға арналған тапсырмалар

Геометрия 8 сынып БЖБ 1,2,3,4 тоқсанға арналған тапсырмалар

Материал туралы қысқаша түсінік
БЖБ 1,2 , дескрипторы, бал қою кестесі бәрі бар! Бір рет сатып аласыз, содан алансыз 4 тоқсаға да қолдана бересіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Жиынтық бағалауға арналған
әдістемелік ұсыныстар
Геометрия
8-сынып

Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 8-сынып білім алушыларына «Геометрия» пәні
бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы ретінде
құрастырылған. Бөлім бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білім
алушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға
мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныста бөлім бойынша жиынтық бағалауды өткізуге арналған бағалау
критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ жинақта білім
алушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған.
Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныс түрінде берілген.
Әдістемелік ұсыныс мұғалімдерге, мектеп әкімшілігіне, білім беру бөлімінің
әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойынша мектеп, өңірлік үйлестірушілеріне және басқа
да мүдделі тұлғаларға арналған.
Әдістемелік ұсынысты дайындау барысында ресми интернет-сайттағы қолжетімді
ресурстар (суреттер, фотосуреттер, мәтіндер, аудио және бейнематериалдар) қолданылды.

2

МАЗМҰНЫ
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ........................ 4
2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ........................ 7
3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ...................... 10
4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ...................... 13

3

1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Көпбұрыштар. Төртбұрыштарды зерттеу»
бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып

Көпбұрыш. Дөңес көпбұрыш
Параллелограмм, ромб, тіктөртбұрыш, шаршы және олардың
қасиеттері мен белгілері
Трапеция, оның түрлері мен қасиеттері. Трапеция мен
үшбұрыштың орта сызықтары

Оқу мақсаты

8.1.1.2 көпбұрыштың ішкі бұрыштарының қосындысының
және
сыртқы
бұрыштарының
қосындысының
формулаларын қорытып шығару
8.1.1.4 параллелограммның қасиеттерін қорытып шығару
және қолдану
8.1.1.12 үшбұрыштың орта сызығының қасиетін дәлелдеу
және қолдану

Бағалау критерийі

Білім алушы:
• Көпбұрыштың ішкі және сыртқы бұрыштарының
қосындысының формулаларын қолданады
• Параллелограмның қасиеттерін қолданып, есеп
шығарады
• Үшбұрыштың орта сызығының қасиетін есеп
шығаруда қолданады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары

Орындау уақыты

25 минут

Тапсырма
1.
a) Бір төбесінің сыртқы бұрышы 60 0 -қа тең дұрыс n-бұрышты көпбұрыштың бұрыш
санын анықтаңыз;
b) Ішкі бұрыштарының қосындысы 1440 0 -қа тең дұрыс көпбұрыштың қабырғаларының
санын табыңыз.
[3]
2.
а) ABCD параллелограмының С төбесінің биссектрисасы AD қабырғасын 2 см және 6 см
кесінділерге бөледі. Параллелограмның периметрін табыңыз.
[3]
0
0
b) ABCD параллелограмының А бұрышы 83 , ал оған қарама-қарсы С бұрышы (20х+3) -қа
тең. Белгісіз х-мәнін табыңыз.
[2]
3. АВС үшбұрышының әр қабырғасы теңдей үш бөлікке бөлінген (Сурет 1). Егер
OD+OE+OM=18 болса, онда АВС үшбұрышының периметрін табыңыз. Жауабыңызды
негіздеңіз.

4

Сурет 1
[4]
Бағалау
критерийлері
Көпбұрыштың
ішкі және сыртқы
бұрыштарының
қосындысының
формулаларын
қолданады.
Параллелограмның
қасиеттерін
қолданып, есеп
шығарады.



1



2b
Үшбұрыштың орта
сызығының
қасиетін есеп
шығаруда
қолданады.

Жалпы балл:

3

Дескриптор
Білім алушы
дұрыс n-бұрышты көпбұрыштың бұрыш
санын анықтайды
көпбұрыштың ішкі бұрыштарының
қосындысы формуласын қолданады
қабырғаларының санын табады
параллелограмм биссектрисаның қасиетін
колданады
параллелограмның қабырғаларын табады
параллелограмның периметрін табады
параллелограмм бұрыштарының қасиеттерін
қолданады
белгісіз х мәнін табады
үшбұрыштың орта сызығының қасиеттерін
қолданады
тең кесінділерді анықтайды
АВС үшбұрышының периметрін анықтайды
жауабын негіздейді (кіші үшбұрыштың үлкен
үшбұрыштан қанша есе кіші екендігін
айқындайды)

Балл
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
12

5

«Көпбұрыштар. Төртбұрыштарды зерттеу» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Оқушының аты-жөні: ___________________________________________
Бағалау критерийлері

Оқу жетістіктерінің деңгейлері
Төмен
Орта
Көпбұрыштың ішкі және сыртқы Көпбұрыштың
ішкі
/
сыртқы
бұрыштарының
қосындысының бұрыштарының
қосындысының
формулаларын қолдануда қиналады.
формуласын қолдануда қателіктер
жібереді.

Көпбұрыштың ішкі
және сыртқы
бұрыштарының
қосындысының
формулаларын
қолданады.
Параллелограмның
Параллелограмның
қасиеттерін
қолданып, қолдануда қиналады.
есеп шығарады.

Үшбұрыштың орта
сызығының қасиетін
есеп шығаруда
қолданады.

Жоғары
Көпбұрыштың ішкі және сыртқы
бұрыштарының
қосындысының
формулаларын
қолданады,
есептеулерді дұрыс орындайды.

қасиеттерін Параллелограмның биссектрисаның Параллелограмның
қасиеттерін
қасиетін колдануда / параллелограмм қолданып, есепті дұрыс шығарады.
бұрыштарының
қасиеттерін
қолдануда / есептеуде қателіктер
жібереді.

Үшбұрыштың
орта
сызығының Үшбұрыштың
орта
қасиетін қолдануда қиналады.
қасиетін
қолдануда
жібереді.

6

сызығының Үшбұрыштың орта сызығының
қателіктер қасиетін қолданып, есепті дұрыс
шығарады.

2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Тікбұрышты үшбұрыштың қабырғалары мен бұрыштары арасындағы
қатыстар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып

Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрыштарының
тригонометриялық функциялары. Пифагор теоремасы
Негізгі тригонометриялық тепе-теңдіктер
Тікбұрышты үшбұрыштарды шешу

Оқу мақсаты

8.1.3.2 бұрыштың синусы, косинусы, тангенсі және
котангенсінің тікбұрышты үшбұрыштың қабырғалары мен
бұрыштарының қатыстары арқылы берілген анықтамаларын білу
8.1.3.24 sin ? , cos ? , ?? ? және ??? ? мәндерін олардың біреуінің
берілген мәні бойынша табады
8.1.3.7 тікбұрышты үшбұрыштың элементтерін табу үшін 300,
450, 600 - қа тең бұрыштардың синус, косинус, тангенс және
котангенсінің мәндерін қолдану

Бағалау критерийі

Білім алушы:
• Тригонометриялық функциялардың анықтамаларын және
мәндерін қолданады
• Тригонометриялық функциялардың мәндерін олардың
біреуінің берілген мәні арқылы табады
• Берілгендері бойынша үшбұрыштың белгісіз
элементтерін табады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары

Орындау уақыты

25 минут

Тапсырма
1. Жердегі бақылаушы ғимаратты 30 0 бұрышпен көре алады. Егер ғимаратқа қарай 50 м
жүрсе, оны 60 0 бұрышпен көреді (Сурет 1). Табыңыз:
a) ғимараттың биіктігін;
b) бақылаушы мен ғимараттың арақашықтығын

Сурет 1
[6]

7

2. Егер cos α =

1
болса, α сүйір бұрышы үшін sin α , сtgα -ны анықтаңыз.
3

[3]
3. Суреттегі АВС үшбұрышының ∠А = 30 және ∠С = 45 екені белгілі (Сурет 2). Егер
биіктік BD = 6 см болса, үшбұрыштың белгісіз бұрышы мен қабырғаларын табыңыз.
0

0

Сурет 2
[6]
Бағалау критерийлері



Тригонометриялық
функциялардың
анықтамаларын және
мәндерін қолданады.
1

Тригонометриялық
функциялардың мәндерін
олардың біреуінің
берілген мәні арқылы
табады.

2

Дескриптор
Білім алушы
тригонометриялық функциялардың
анықтамаларын қолданады
30 0 -қа сәйкес мәнді жазады ( 30 0 -қа сәйкес
келетін тригонометриялық функцияның мәнін
табады)
60 0 -қа сәйкес мәнді жазады ( 60 0 -қа сәйкес
келетін тригонометриялық функцияның мәнін
табады)
теңдеулер жүйесін құрады
x- тің мәнін дұрыс табады
y - тің мәнін дұрыс табады
негізгі тригонометриялық тепе-теңдіктерді
қолданады
sin α − мәнін есептейді
ctgα − мәнін есептейді

Балл
1
1

1
1
1
1
1
1
1

Берілгендері бойынша
үшбұрыштың белгісіз
элементтерін табады.
3

АВС (В) бұрышын табады
30 0 -қа қарсы жатқан катеттің қасиетін немесе
бұрыштың синусын қолданып, АВ қабырғасын
табады
теңбүйірлі үшбұрыштың қасиеті бойынша DС
қабырғасын табады
ВС қабырғасын табады
AD қабырғасын табады
АС қабырғасының ұзындығын табады

Жалпы балл:

8

1
1
1
1
1
1
15

«Тікбұрышты үшбұрыштың қабырғалары мен бұрыштары арасындағы қатыстар» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Оқушының аты-жөні: ___________________________________________
Бағалау критерийлері
Тригонометриялық
функциялардың
анықтамаларын және
мәндерін қолданады.

Тригонометриялық
функциялардың
мәндерін олардың
біреуінің берілген мәні
арқылы табады.

Оқу жетістіктерінің деңгейлері
Төмен
Орта
Жоғары
Тригонометриялық функциялардың Тригонометриялық функциялардың Тригонометриялық
анықтамаларын және мәндерін анықтамалары
мен
мәндерін функциялардың
анықтамалары
қолдануда қиналады.
қолданады, есептеуден қателіктер мен мәндерін дұрыс қолданады.
жібереді.

Бір бұрыштың синусы, косинусы, Бір бұрыштың синусы, косинусы, Бір бұрыштың синусы, косинусы,
котангенсі
арасындағы котангенсі
арасындағы котангенсі
арасындағы
байланыстарды
қолдануда байланыстарды
қолдануда байланыстарды дұрыс қолданады.
қателіктер жібереді.
қиналады.

Берілгендері
бойынша Берілген элементтері бойынша Берілген элементтері бойынша Берілген элементтері бойынша
үшбұрыштың
белгісіз үшбұрыштың белгісіз бұрыштары үшбұрыштың белгісіз бұрыштарын үшбұрыштың белгісіз бұрыштары
элементтерін табады.
мен
қабырғаларын
табуда /
қабырғаларын
табуда мен қабырғаларын дұрыс табады.
қиналады.
есептеулерден қателіктер жібереді.

9

3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Аудан» бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып

Фигураның ауданы және оның қасиеттері
Төртбұрыштар мен үшбұрыштардың аудандары

Оқу мақсаты

8.1.3.11 параллелограммның, ромбтың ауданы формулаларын
қорытып шығару және қолдану
8.1.3.12 үшбұрыштың ауданы формулаларын қорытып шығару
және қолдану
8.1.3.13 трапецияның ауданы формулаларын қорытып шығару
және қолдану

Бағалау критерийі

Білім алушы
• Берілген шарттары бойынша, параллелограммның ауданын
табады
• Үшбұрыштың ауданын табу формулаларын қолданады
• Трапецияның ауданын табады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары

Орындау уақыты

25 минут

Тапсырма
1. АЕ мен DE кесінділері ABCD параллелограмының биссектрисалары және Е – ВС
қабырғасына, ал F – AD қабырғасына тиісті нүктелер. EF ⊥ AD екені белгілі. Егер АВ = 5см,
EF = 2 см болса, табыңыз:
a) параллелограммның AD қабырғасын;
b) ABCD параллелограмм ауданын.
[4]
2. АВС үшбұрышында
ауданын табыңыз.

AB = 9, AC = 12, ∠C = 50 0 , ∠B = 100 0 болса, АВС үшбұрышының
[3]

3. Төмендегі суретте берілген ABCD тең бүйірлі трапециясының периметрі 64 см, ал
∠D = 60 0 . Егер DC : MP=1:3 болса, онда ABCD трапециясының ауданын табыңыз.

[7]

10

Бағалау критерийлері
Берілген шарттары
бойынша,
параллелограммның
ауданын табады.
Үшбұрыштың ауданын
табу формулаларын
қолданады

Тапсырма

1

2

Трапецияның ауданын
табады.

3

Дескриптор
Білім алушы
берілгені бойынша сызбаны салады
тең кесінділерді анықтайды
АD қабырғасын табады
параллелограммның ауданын табады
үшбұрыштың белгісіз бұрышын табады
үшбұрыштың ауданын табу формуласын
қолданады
үшбұрыш ауданын табады
трапецияның орта сызығы қасиетін
қолданады
трапецияның периметрі арқылы теңдеу
құрады
белгісіз айнымалыны анықтайды
тригонометриялық функциялардың
анықтамаларын және мәндерін қолданады
трапецияның биіктігін табады
трапецияның ауданын табу формуласын
қолданады
трапецияның ауданын табады

Жалпы балл:

11

Балл
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
14

«Аудан» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты
ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Оқушының аты-жөні: ___________________________________________
Бағалау критерийлері

Оқу жетістіктерінің деңгейлері
Төмен
Орта
Жоғары
Берілген шарттары бойынша, Параллелограммның ауданын Параллелограммның
ауданын Есеп шартын дұрыс қолданады,
параллелограммның
ауданын табуда қиналады.
табуда/
есептеуде
қателіктер параллелограммның
ауданын
табады.
жібереді.
дұрыс табады.

Үшбұрыштың ауданын табу Үшбұрыштың ауданын табу Үшбұрыштың
ауданын
табу Үшбұрыштың
ауданын
табу
формулаларын қолданады.
формулаларын
қолдануда формулаларын
қолданады, формулаларын тиімді қолданады,
қиналады.
есептеулерді дұрыс орындайды.
есептеуде қателіктер жібереді.
Трапецияның ауданын табады.

Трапецияның ауданын табуда Трапецияның
ауданын
табу Трапецияның
қиналады.
формулаларын
қолданады, табады.
есептеуде қателіктер жібереді.

12

ауданын

дұрыс

4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
«Жазықтықтағы тікбұрышты координаталар жүйесі»
бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып

Жазықтықтағы координаталар әдісі
Мәтін есептерді шығару

Оқу мақсаты

8.1.3.14 жазықтықта координаталарымен берілген екі нүктенің
арақашықтықтығын есептеу
8.1.3.17 центрі (a, b), радиусы r болатын шеңбердің теңдеуін
(? − ?)2 + (? − ?)2 = ? 2 білу
8.1.3.20 координаталармен берілген қарапайым есептерді
шығару

Бағалау критерийі

Білім алушы:
• Екі нүктенің арақашықтығын табу формуласын қолданады
• Шеңбердің теңдеуін құрады
• Координатамен берілген есептерді шығарады

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары

Орындау уақыты

25 минут

Тапсырма
1. АВ кесіндісінің ұзындығы 10-ға тең. Егер А (5; у) және В (-3, 4) болса, у-тің мәнін табыңыз.
[3]
2. АВ – центрі О нүктесі болатын шеңбердің диаметрі. Егер А және В нүктелерінің
координаталары сәйкесінше (5;0), (3;-8) болса, онда шеңбердің теңдеуін құрыңыз.
[3]
3. АВС үшбұрышының төбелерінің координаталары А (3;4), В(5;8), С(9;6). АВС үшбұрышы
үшін:
а) АВС үшбұрышының түрін анықтаңыз;
b) ВК медиана екені белгілі болса, онда К нүктесінің координаталарын табыңыз;
с) АВС үшбұрышының ауданын табыңыз.
[6]

13

Бағалау критерийлері

Тапсырма
Дескриптор

Білім алушы
Екі нүктенің
екі нүктенің арақашықтығын табу
арақашықтығын табу
формуласын қолданады
формуласын қолданады.
теңдеу құрады
1
теңдеуді шешіп, айнымалылардың мәндерін
табады
Шеңбердің теңдеуін
шеңбер центрінің координаталарын табады
құрады.
2
шеңбердің радиусын табады
шеңбердің теңдеуін жазады
Координатамен
үшбұрыштың қабырғаларының
берілген есептерді
ұзындықтарын табады (кем дегенде екі
шығарады.
қабырғасының ұзындықтарын анықтайды)
үшбұрыштың түрін анықтайды
кесіндінің қақ ортасының координатасын табу
3
формуласын қолданады
кесіндінің ортасының координатасын
есептейді
ВК кесіндісінің ұзындығын табады
үшбұрыштың ауданын анықтайды
Жалпы балл:

14

Балл
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
12

«Жазықтықтағы тікбұрышты координаталар жүйесі» бөлімі бойынша
жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Оқушының аты-жөні: ___________________________________________
Бағалау критерийлері

Оқу жетістіктерінің деңгейлері
Төмен
Орта
Жоғары
Екі нүктенің арақашықтығын табу Екі нүктенің арақашықтығын Екі нүктенің арақашықтығын табу Екі нүктенің арақашықтығын
формуласын қолданады.
табу формуласын қолдануда формуласын қолданады, есептеуде табу
формуласын
дұрыс
қиналады.
қателіктер жібереді.
қолданады.
Шеңбердің теңдеуін құрады.

Шеңбер
теңдеуін
қиналады.

құруда Шеңбер центрінің координаталарын Центр мен радиусты дұрыс
немесе радиусты табуда / шеңбер анықтап, шеңбердің теңдеуін
теңдеуін
құруда,
есептеулерде жазады.
қателіктер жібереді.

Координатамен берілген есептерді Координаталары берілген
шығарады.
есептерді шығаруда қиналады.

Үшбұрыштың
қабырғаларының Координаталары берілген
ұзындығын
табуда/
кесіндінің есептерді дұрыс шығарады.
ортасының
координатасын
есептеуде/
үшбұрыш
ауданын
табуда қателіктер жібереді.

15
Жариялаған:
Омарова Камшат
14 Наурыз 2024
1051
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі