Материалдар / Help the planet
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Help the planet

Материал туралы қысқаша түсінік
мұғалімдерге керек. ашық сабақа
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
27 Ақпан 2020
1982
6 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short-term plan

Term 3 Unit5.

School: Malonarym’s secondary school

Date:25.02.2020

Teacher’s name: Kaukhan Maria

Grade: 3a-4a

Number present:6

Absent:6

Theme of the Lesson:

Help the planet

Learning objective(s) that this lesson is contributing to and assessment criteria

4.R1 learners will use their glossaries and try to understand the text.

4.L2 Pupils after listen 10 sentences, find these sentences saver or waster during guided reading activities.

Lesson objectives

Most learners will be able to:

  • Understand 2-3 questions and reply correctly

  • Choose the right 7-8 words and spell them correctly

Some learners will be able to:

  • Understand most of the questions and reply correctly

  • Choose the right 10 words and spell them correctly

A few learners will be able to:

  • Understand all the questions and reply correctly

  • Choose the right 12-13 words and spell them correctly

Assessment criteria

Complete at least 80 % of task correctly

School’s mission, vision and Global Citizenship

Skills for life-long learning.

Understanding cultural diversity, being ready for intercultural communication and changes

Value links

Work in group, academic honesty, respect to each other working in groups

Cross curricular links

natural recognition

ICT skills

PPT by the teacher

PastoralCare

Treat student’s as individuals and address their learning and personal needs

Previous learning

Planet

Health and safety

Short physical exercises in between the activities

Plan

Planned timings

Planned activities

Resources

Beginning

10 min

















10 min.

Greeting

-Good morning, boys and girls!

-Good morning, teacher!

-How are you today?

-We are fine, thank you!

-What date is it today?

Home task check: what kind of animals do you know?

Make two group: use tarsia method









Middle

25 min



2 min

























5 min























10 min











































3 min



5min

Teacher shows the slide 1 and presents the topic and objectives of the lesson.

Activity 1

Find the theme.

H

E

L

P

T

H

E

P

L

A

N

E

T













New vocabulary:

1.Garbage [ˈgɑːbɪʤ] - қоқыс

2.Pollution [pəˈluːʃn] – ластану

3.Energy [ˈenəʤɪ] –энергия

4.Earth [ɜːθ] жер

5.Save [seɪv] – үнемдеу, құтқару

6.Plastic [ˈplæstɪk] – Пластикалық

7.Factory [ˈfæktərɪ] – зауыт

8.Environment [ɪnˈvaɪərənmənt] - қоршаған орта

Activity 2

P ut learners into work and let them read the text, learners will use their glossaries and try to understand the text. After reading teacher will let them to answer the questions.

Then they join in groups and compare their answers. After that teacher shows correct answers.

Physical moment

Activity 3

Saver and waster cards(Pupils after listen 10 sentences, find these sentences saver or waster)

1.Plantes flowers – saver

2.Ride bike instead of car- saver

3.. Cut the tree-waster

4.Turn of lights-saver

5.Save water-saver

6. don’t waste paper-saver

7. throw garbage- waster

8. water pollution- waster

9.Keep animals-saver

10. Air pollution- waster

















PPT 4












PPT5-6






















PPT7



PPT8-9

End

5 min

Plenary

Homework: work sheet


REFLECTION

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?



What did the learners learn today?



What was the learning atmosphere like?



Did my planned differentiation work well?



Did I stick to timings?



What changes did I make from my plan and why?



Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What have I learned from this lesson about the class or achievements/difficulties of individuals that will inform my next lesson?











H

E

L

P





T

H

E















P

L

A



N

E

T



Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!