Химиялық элементтер. Жай және күрделі заттар

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Химиялық элементтер. Жай және күрделі заттар

Материал туралы қысқаша түсінік
7.1.2.2 әрбір элементтің химиялық таңбамен белгіленетіндігін және белгілі атом түрі екенін білу; 7.1.2.3 элементтерді металдар мен бейметалдарға жіктеу; 7.1.2.4 заттарды құрамына қарай жай және күрделіге жіктеу Оқушылар химиялық элементтерді олардың таңбалары арқылы анықтау және элементтің атомдық бірлігі туралы мәліметтер және металдар мен бейметалдардың негізгі қасиеттерін түсініптердің, осы белгілер бойынша ажырата алады, жай заттар бір ғана элементтен, ал күрделі заттардың бірнеше элементтен тұратынын түсініп, мысалдар келтіре алады.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қысқамерзімді жоспар


Бөлім:

7.2 Атомдар Молекулалар Заттар

Педагогтің аты-жөні:

Күн:

Сыныбы : 7

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Тақырыбы:

Атомның құрамы мен құрылысы. Изотоптар

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

7.1.2.5 протон, электрон, нейтронды және олардың атомдағы орналасу тәртібін, массасын зарядын білу;

7.1.2.6 алғашқы 20 элементтің атом құрылысы (p+, n0, e-) мен атом ядросының құрамын білу;

7.1.2.7 изотоп түсінігін білу

Сабақтың мақсаты:

Протон, электрон және нейтронның атомдағы орналастыру тәртібі, олардың массасы мен зарядын анықтау. Мерзімдік кестедегі алғашқы 20 элементтің атом құрылысын (p+, n⁰, e⁻) талдау және олардың ядроларының құрамын анықтау. Изотоп түсінігін түсіну және мысалдар арқылы изотоптардың ерекшеліктерін сипаттау.

Құндылықтар

  • Озық ойлы ұлт:еңбекқорлық және кәсіби біліктілік

  • Адал азамат: Әділдік және жауапкершілік


Сабақ барысы

Мұғалімнің әрекеті


Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы




3 мин

І. Ұйымдастыру кезеңі:

а) «Көңіл күй» әдісі бойынша жағымды психологиялық ахуал орнатады


«Ою-өрнек» суреті бойынша топқа бірігуге нұсқау береді.

Оқушылар шеңберге тұрып «Көңіл күй» әдісі арқылы сыныпта жағымды ахуал орнатады .


« Ою-өрнек» суреті бойынша топқа бірігуге нұсқау береді.




Кері байланыс:

Мадақтау арқылы бағаланады.



Түрлі түсті стикерлер

6 мин

ІІ Үй тапсырмасы

« Баскетбол» әдісі арқылы сұрақ қояды, өткен тақырыптар бойынша білімдерін еске түсіреді.





«Киноматофера» әдісі арқылы сұрақтар қою отырып жаңа сабақтың тақырыбын, мақсатын анықтайды.

Оқушылар « Баскетбол» әдісі арқылы өткен тақырыптар бойынша білімдерін еске түсіреді.



«Киноматафера» әдісі арқылы

сұрақтарға жауап бере отырып, жаңа сабақтың тақырыбын, мақсатын анықтайды

https://youtu.be/MBH969HmoDE?si=WtiNaiqnC2Z8nxat


Кері байланыс:

Мадақтау арқылы бағаланады.

«Жарайсың!»

«Тамаша жауап»т .б




Экран

Сабақтың ортасы

15

мин

Жаңа сабақ.

Топтық жұмыс

Мұғалім оқушыларға такырыпты бөліп береді.


Оқушылар мұғалімнің түсіндіруін тыңдап , берілген нұсқау бойынша жұмыс жасайды.

1 топ: Атомның негізгі жүйесі 2-топ: Изотоптар түсінігі 3-топ: Элементтердің атом құрылысының периодтық кестедегі орны

Кері байланыс:

«Интервью» әдісі арқылы бағалайды

А4 парағы


15 мин

Сабақты бекіту тапсырмалары.





Мұғалім тақырып бойынша білімдерін тиянақтау үшін жеке, жұптық жұмыстар ұйымдастырады

Жұмыстың орындалуына бақылау жасайды,

ЕБҚ оқушыға қолдау көрсетеді.
















Көршіңізге айтыңыз» әдісі бойынша тапсырманы ұсыну:




Оқушылармен жеке жұмыс ұйымдастырады, бақылау жасайды,

ЕБҚ оқушыға қолдау көрсетеді






WORTWALL тапсырмаларын орындауға нұсқау беріледі.












Функционалдық сауаттылық тапсырмасы

Мәтін:
Атом – заттың ең кішкентай бөлшегі.
Атомның ортасында оң зарядталған ядро орналасады. Ядро протондар мен нейтрондардан тұрады. Протонның заряды +1, ал нейтронның заряды жоқ. Электрондар ядроның айналасында белгілі деңгейлерде қозғалады және олардың заряды -1. Атом массасының негізгі бөлігі ядроға тиесілі, себебі протон мен нейтронның массасы электронның массасынан шамамен 1836 есе артық.

Изотоптар – бұл бір химиялық элементтің әртүрлі нейтрон саны бар атомдары. Мысалы, сутегінің үш изотобы бар: протий (1 протон, 0 нейтрон), дейтерий (1 протон, 1 нейтрон) және тритий (1 протон, 2 нейтрон). Олардың химиялық қасиеттері ұқсас, бірақ физикалық қасиеттері әртүрлі. Изотоптар медицинада, өнеркәсіпте және археологияда кеңінен қолданылады.

Жаңа сабақты қортындылау тапсырмалары.






Тапсырма 1«Аяқталмаған тезис» әдісінің тапсырмалары: Атомның құрамы мен құрылысы. Изотоптар

Атомның ядросы ________ және ________ құрылымынан тұрады.

Протонның массасы бойынша ________ а.б.б., ал заряды ________.

Нейтронның заряды ________, ал оның массасы бойынша ________ а.б.б.Электрон атом ядросының негізіндегі ________ деңгейлерде орналасады.

Электронның заряды ________, ал оның массасы ________ а.б.б.

Элементтің реттік анықталуы оның ________ санына тең.

Атомның массалық саны ________ және ________ қосындысына тең.

Изотоптар дегеніміз – бір элементтің ядросындағы ________ саны бірдей, бірақ ________ саны басқа атомдары.

Табиғатта сутегінің үш изотобы бар: ________, ________ және ________.

Радиоактивті изотоптар медицинада ________ және ________ үшін қолданылады.


Тапсырма 2

Көршіңізге айтыңыз» әдісі:

Кестедегі элементтердің элементар бөлшектерін дұрыс жазып, атаңыз және кестені толтырыңыз












Тапсырма 3

WORTWALL тапсырмаларын орындау

1 жұп тапсырмасы

https://wordwall.net/resource/64766195

2 жұп апсырмасы https://wordwall.net/resource/55869400

3 жұп тапсырмасы

https://wordwall.net/ru/resource/33256761


Тапсырма 4


Сұрақтар:


Атомның ядросында қандай бөлшектер бар, олардың массасы мен заряды қандай?

Электрон қайда орналасады және оның массасы мен заряды қандай?

Изотоп дегеніміз не? Мысал келтіріңіз.

Изотоптардың химиялық және физикалық қасиеттерінің айырмашылығы неде?

Изотоптар қандай салаларда қолданылады?





















«Зерттеуші» әдісі арқылы жаңа сабақты беітіп қортындылау. Оқушылар сұрақтарға жауап береді

Дескриптор:

Аяқталмаған тезис әдісі арқылы бос орындарға қажетті сөздерді қойып жазады

Жалпы балл-2



Протондар, нейтрондар

1, +1

0, 1

Электрондық

-1, 1/1836

Протон

Протондар, нейтрондар

Протон, нейтрон

Протий, дейтерий, тритий

Диагностика, емдеу


















Дескриптор:

Жұптық тапсырманы орындайды. WORTWALL сұрақтарына жауап береді

Жалпы балл-2






Дескриптор:

Мәтіннің негізгі мазмұнын түсіндіреді.

Атом құрылысы мен изотоптар туралы негізгі ақпаратты анықтайды. Атом ядросындағы протон мен нейтронның массасы мен зарядын дұрыс сипаттайды.

Электронның орналасуын, массасын және зарядын нақты анықтайды. Жалпы балл-2














Дескриптор :

Приборларға жасырылған сұрақтарға жауап береді

Жалпы балл- 2


Оқулық дәптер.

Сабақтың соңы



5 мин

Кері байланыс

«Химиктер» әдісі

Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері байланысын тыңдайды.


Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады.

Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды.


Кері байланыс

«Химиктер» әдісі


Маған сабақта қиын болды .........................

Маған сабақта жеңіл болды ........................

Маған әлі де көмек керек …........................


Бағалау «Домбыра» әдісі

1 мин

Үй тапсырмасы

Атомның құрамы мен құрылысы. Изотоптар







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
12.06.2025
161
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі