Материалдар / Home cooking
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Home cooking

Материал туралы қысқаша түсінік
Сертификат алушының толық аты-жөні? Мизимбаева Баян Мейрамовна Сертификат алушының жұмыс немесе оқу орны? Сосновка негізгі орта мектебі Пәнді таңдаңыз Шет тілі Категория таңдаңыз Ашық сабақ Сыныпты таңдаңыз 2 сынып Материалды жазу барысында жетекшіңіз болды ма?? Ия Жоқ
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
25 Қараша 2021
381
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit:

Traditions and folklore

Teacher name:

Mizimbaeva Bayan Meiramovna

Date:

27.02.2021

Grade: 2

Number present: 5

Number absent: 0

Theme of the lesson:

Home cooking


Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

2.R1 read and spell out words for others

2.S3 use a limited range of basic words, phrases and short sentences to describe objects, activities and classroom routines

2.L9 Recognize the spoken form of familiar words and expressions

Lesson objectives

Learners will be able to:

identify at least 2 words from the list of food vocabulary

write all the words and match at least 6 of them

identify the color coded food groups and foods



Lesson plan

Planned timings

Teacher's actions

Pupils` actions

Assessment

Resources

10

minutes


ORGANISATION MOMENT:

Greeting, Warm Up

Good morning, children! How are you, today? Ok, well-done!


Brainstorming

Children, at the beginning I’ll give you picture cards, you should find the extra words. (Picture on the theme “Food”).

What extra words did you find?

All right, children! Today the theme of our lesson “Home cooking”.



And now, look at the screen for new words!

I read and you listen to me, then I read and you repeat after me!

butter [баттэ] – май

bread [брэд] – нан

cake [кэйк] – торт

ice cream [айс крим] – балмұздақ

sausages [сосиджэс] – шұжықтар

buns [бәнс] – тоқаштар

hamburgers [хамбургэрс] – гамбургер

cheese [чиз] – ірімшік

egg [эг] – жұмыртқа

chips [чипс] – чипсылар

Ok, let’s continuous lesson.



Students respond to greeting.



Students found the extra words









Students repeated the words after the teacher then wrote down the words in a workbook


-


PPT





Picture cards










PPT





20

minutes


MAIN PART

Group work

Now, we divide into two groups. (groups check each other)

Food Crossword”.

Well-done, children!


Physical training


Speaking

Children, look at the screen, watching a video and repeat after the speaker.

And now, creative work. I’ll give you cards with the picture, you should to cut and to glue up the right column “I like/I don’t like”.

Good job, children!




Students were divided into groups and found words in the crossword


A learner marks the pictures correctly.












Students repeated the words after the speaker


Students divided the pictures into likes or dislikes, then pasted the picture


A learner marks the pictures correctly.



Formative assessment

Finger”











Formative assessment

Traffic light”



PPT

Card

Food Crossword”











Video



Video

Picture card



10

minutes

ENDING THE LESSON:

And the end exercise pair work “Read and match”.

Well-done, children!

Home work: Project work on the theme “My favourite food is…” draw picture and describe.

Well what did we do in our lesson?

- Evaluation of the lesson



Students match the picture with the words




Formative assessment

Smiles”






Feedback



Card



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!