How old are you?

Тақырып бойынша 11 материал табылды

How old are you?

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілі 5-сынып. English plus баспасы.
Материалдың қысқаша нұсқасы

«Сheck-up»

Deputy of study: ___________ Abdyqadyrova K.Q

The English teacher: Aldashova Orazgul

LESSON: How old are you?

School: №10th of secondary school

Date:

Teacher name: Aldashova Orazgul

Grade: 5«B,И,К»

Number present:

Absent:

Learning

objectives(s)

that this

lesson is

contributing

to

5.L1understand a sequence of supported classroom instructions

5.C2 use speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers

5.W3 write with support factual descriptions at text level which describe people' s age ( How old are the people and animals?)

5.UE1 use a verb " to be" describing ages times and location, speaking on a limited range of familiar general and curricular topics

Lesson

objectives

All learners will be able to:

identify some specific information from the text and use some target vocabulary

to describe school subjects accurately in response to prompts and in production

tasks

Most learners will be able to:

identify most specific information from the text and use a limited range of target

vocabulary to describe school subjects accurately in response to prompts and in

production tasks

Some learners will be able to:

Identify all specific information from the text and use a wide range of target

vocabulary to describe some school subjects accurately in response to prompts

and in production tasks

Previous learning

Where are you from?

Plan

Planned timings

Planned activities

Excel Resources

Beginning the

lesson



Exercise 1.Listen and repeat.Point to the numbers.(at page 8 in SB)

Exercise 2.Work in pairs.How old are the people and animals in the pictures?Play guess the age.Then listen and check.

I think he is…

I think she is…

I think they are…

Exercise 3.Play Bingo.Follow your teachers’s instructions.

4

18

7

9

5

1

20

10

6




Middle the lesson




































Exercise 1.Listen and repeat.Point to the numbers.(at page 8 in SB)



Ending the

lesson

Home work :Exercise 3,at page 8(WB)

Exercise 4,at page 4(SB)


Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

Did I stick to timings?

What changes did I make from my plan and why?

Answer the most relevant questions from the box on

the left about your lesson.



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
02.11.2018
707
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі