ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ОҚУ-АҒАРТУ МИНИСТРЛІГІ Ы. АЛТЫНСАРИН АТЫНДАҒЫ ҰЛТТЫҚ БІЛІМ АКАДЕМИЯСЫ
«ЖАҺАНДЫҚ ҚҰЗЫРЕТТЕР» КУРСЫНЫҢ ҮЛГІЛІК ОҚУ БАҒДАРЛАМАЛАРЫ
Астана, 2022 жыл
«Жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламалары Ы.Алтынсарин атындағы ұлттық білім академиясы ғылыми-әдістемелік кеңесінің шешімімен баспаға ұсынылды (21.07.2022 ж. № 8 хаттама).
«Жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламалары. - Астана: Ы.Алтынсарин ат. ҰБА, 2022 – 34 б.
Авторлар ұжымы: Чокушева А.И., Искакова А.К., Игликов Т.С., Азимбаева Р.О., Мухамедханова А.К., Жакиянова Ж.Г., Култуманова А.Ж., Кабдрахманова А.А.
2
© Ы.Алтынсарин ат. ұлттық білім академиясы, 2022
![]()
МАЗМҰНЫ
-
Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9 сыныптарына арналған
«Жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламасы
4
1 тарау. Жалпы ережелер
4
2 тарау. Оқу курсының негізгі мазмұны
4
Параграф 1. Білім алушылардың дайындық деңгейіне қойылатын талаптар
5
Параграф 2. Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9 сыныптары үшін
«Жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламасын іске асырудың ұзақ мерзімді жоспары
5
Жалпы орта білім беру деңгейінің 10-сыныбына арналған
«Жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламасы
18
1 тарау. Жалпы ережелер
18
2 тарау. Оқу курсының негізгі мазмұны
18
Параграф 1. Білім алушылардың дайындық деңгейіне қойылатын талаптар
19
Параграф 2. Жалпы орта білім беру деңгейінің 10-сыныбы үшін
«Жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламасын іске асырудың ұзақ мерзімді жоспары
20
Жалпы орта білім беру деңгейінің 11-сыныбына арналған
«Жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламасы
23
1 тарау. Жалпы ережелер
23
2 тарау. «Жаһандық құзыреттер» курсының мазмұнын ұйымдастыру
24
Параграф 1. «Жаһандық құзыреттер» курсының негізгі мазмұны
24
Параграф 2. Білім алушылардың дайындық деңгейіне қойылатын талаптар
25
Параграф 3. Жалпы орта білім беру деңгейінің 11-сыныбы үшін
«Жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламасын іске асырудың ұзақ мерзімді жоспары
27
Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9 сыныптарына арналған
«Жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламасы 1-тарау. Жалпы ережелер
-
«Жаһандық құзыреттер» курсының оқу бағдарламасы «Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығымен бекітілген Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарына сәйкес әзірленген (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 29031 болып тіркелген).
-
«Жаһандық құзыреттер» курсы білім алушылардың құндылық бағдарларын, коммуникативтік дағдыларын, әдеп нормалары мен мінез- құлық ұстанымдарын қалыптастыруға ықпал етеді.
-
Курстың мақсаты: бәсекеге қабілетті, мінез-құлық мәдениетінің стандартына сәйкес келетін және жаһандық құзыреттерге ие тұлғаны қалыптастыру.
-
Курстың міндеттері:
-
білім алушылардың азаматтық ұстанымын және өз елінің мүддесіне қызмет етуге дайындығын қалыптастыру;
-
білім алушылардың жеке қасиеттерін дамыту: адалдық, әдептілік, ізгі ниет, өз іс-әрекеттері үшін жауапкершілік;
-
білім алушыларда медиа сауаттылық және қаржылық сауаттылық дағдыларын қалыптастыру;
-
салауатты өмір салты мәдениетін қалыптастыру;
-
экологиялық мәдениетті дамыту;
-
қоғам өміріндегі діннің рөлі туралы түсінік қалыптастыру.
-
«Жаһандық құзыреттер» курсы бойынша оқу жүктемесінің көлемі: 5-сыныпта-аптасына 0,5 сағат, оқу жылында 18 сағат;
6-сыныпта-аптасына 0,5 сағат, оқу жылында 18 сағат; 7-сыныпта-аптасына 0,5 сағат, оқу жылында 18 сағат; 8-сыныпта-аптасына 0,5 сағат, оқу жылында 18 сағат; 9-сыныпта-аптасына 1 сағат, оқу жылында 36 сағат.
2-тарау. Оқу курсының базалық мазмұны
-
Курс бағдарламасы білім алушылардың жас ерекшеліктерін ескере отырып әзірленген алты бөлімнен (юниттер) тұрады.
«Этика және әдеп» бөлімі (юнит) білім алушылардың бойында адалдық, тәртіптілік, өз іс-әрекеттері үшін жауапкершілік, әдептілік, ізгі
ниет, және ұжымда жұмыс істей алу сияқты жеке қасиеттерін дамытуға, мінез-құлық мәдениетінің стандартын қалыптастыруға ықпал етеді.
«Азаматтық және патриотизм» бөлімі (юнит) өзін ел азаматы ретінде сезінуге, өзінің Отанға қатыстылығын сезінуге және оның мүдделеріне қызмет етуге, азаматтық ұстанымын көрсетуге дайын болуға мүмкіндік беретін жеке қасиеттерді қалыптастыруға бағытталған.
«Медиасауаттылық және қаржылық сауаттылық» бөлімі (юнит) медиа кеңістіктің құралдарын талдауға, бағалауға және пайдалануға мүмкіндік беретін дағдыларды, сондай-ақ қаржыны басқару және өзінің қаржылық әл- ауқатын қамтамасыз ету дағдыларын қалыптастыруға бағытталған.
«Өмір сүру қауіпсіздігі» юнтиті қауіпсіз мінез-құлық, салауатты өмір салтын ұстану дағдыларын қалыптастыруға бағытталған.
«Экологиялық мәдениет» бөлімі (юнит) өз денсаулығына, табиғатқа ұқыпты қарайтын, қоршаған ортаға теріс әсердің салдарын түсінетін және белсенді табиғатты қорғау қызметін жүргізетін тұлғаны қалыптастыруға бағытталған.
«Зайырлылық және дінтану негіздері» (9-сынып) бөлімі (юнит) зайырлы мемлекет, діннің қоғам өміріндегі орны, жалған діни және деструктивті діни ағымдардың әсер ету қаупі туралы идеяны қалыптастыруға бағытталған.
-
параграф. Білім алушылардың дайындық деңгейіне қойылатын талаптар
-
Білім алушыларда:
-
азаматтық ұстаным;
-
әлеуметтік жауапкершілік;
-
мінез-құлық мәдениеті;
-
басқаларға көмекке дайын және құрметпен қарайтын;
-
салауатты өмір салты және қауіпсіз мінез-құлық дағдылары;
-
сыни, креативті және шығармашылық ойлау дағдылары;
-
алған білімдерін өмірде қолдану дағдылары;
-
зерттеу, жобалау, волонтерлік жұмыс дағдылары.
-
Осы оқу бағдарламасы негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9 сыныптары үшін «жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламасын іске асыру жөніндегі ұзақ мерзімді жоспарға сәйкес іске асырылады.
-
параграф. Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9-сыныптарына арналған «Жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламасын іске асыру жөніндегі ұзақ мерзімді жоспар
-
Ұзақ мерзімді жоспарда тақырыптар, тақырыптарды игеруге жұмсалған сағаттар саны және күтілетін нәтижелер түрінде оқу мақсаттары
көрсетілген.
-
Мұғалім тақырыптарды жоспарлау кезінде сағат санына сәйкес оқу тақырыптары мен мақсаттарын өзгерте алады, сынып ерекшеліктерін, жеке ерекшеліктерді және оқушылардың дайындық деңгейін ескере отырып өзгерістер енгізе алады.
«Жаһандық құзыреттер» курсының тақырыбы
|
Юнит |
5 класс |
6 класс |
7 класс |
8 класс |
9 класс |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Этика және әдеп |
Зайырлылық және дінтану негіздері |
Мен және менің құрдастарым |
Сыпайы сөйлейміз |
Қазақ халқының дәстүрі ретінде ұрпақтар арасындағы қарымқатынас этикасы |
Еңбек мәдениеті |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Мен достарымның ортасындамы н |
Шешім қабылдай- мыз |
Рухни сапа - адам өміріндегі басты қасиет |
Отбасылық құндылықт ар: әкем, анам және мен - тату отбасымыз |
Ел игілігіне еңбек ет |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Мен өз әрекеттерім үшін жауап беремін |
Уақытты бағалауды үйренеміз |
Кемшілікт ермен жұмыс істеу кемелдікке апаратын жол |
Адалдық пен әділеттілік - өмірдің ұстанымдары |
Қарым- қатынас мәдениеті және әдеп |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ата-аналарға ризашылық білдіруді үйренеміз |
Біз эмоциямыз- ды басқарамыз |
Басқаларға қуаныш сыйлау үшін жақсылық жасау |
Академиялық адалдық |
Сыбайлас жемқорлыққа жол жоқ! |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Дастархан басындағы әдеп. Дастархан әзірлеу |
Буллинг деген не? |
Зорлық- зомбылықты болдырмау жән Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ОҚУ-АҒАРТУ МИНИСТРЛІГІ Ы. АЛТЫНСАРИН
АТЫНДАҒЫ ҰЛТТЫҚ БІЛІМ АКАДЕМИЯСЫ
«ЖАҺАНДЫҚ ҚҰЗЫРЕТТЕР»
КУРСЫНЫҢ ҮЛГІЛІК ОҚУ БАҒДАРЛАМАЛАРЫ Астана, 2022 жыл
«Жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламалары
Ы.Алтынсарин атындағы ұлттық білім академиясы ғылыми-әдістемелік
кеңесінің шешімімен баспаға ұсынылды (21.07.2022 ж. № 8
хаттама).
«Жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламалары. -
Астана: Ы.Алтынсарин ат. ҰБА, 2022 – 34 б.
Авторлар ұжымы: Чокушева А.И., Искакова А.К., Игликов Т.С.,
Азимбаева Р.О., Мухамедханова А.К., Жакиянова Ж.Г., Култуманова
А.Ж., Кабдрахманова А.А.
2
МАЗМҰНЫ Негізгі
орта білім беру деңгейінің 5-9 сыныптарына
арналған «Жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламасы 4
1 тарау. Жалпы ережелер
4 2
тарау. Оқу курсының негізгі мазмұны 4
Параграф 1. Білім алушылардың дайындық
деңгейіне қойылатын
талаптар 5 Параграф 2. Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9 сыныптары үшін
«Жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламасын іске асырудың ұзақ мерзімді жоспары 5 Жалпы
орта білім беру деңгейінің 10-сыныбына
арналған «Жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламасы
18 1
тарау. Жалпы
ережелер 18
2 тарау. Оқу курсының негізгі мазмұны
18
Параграф 1. Білім алушылардың дайындық
деңгейіне қойылатын
талаптар 19 Параграф
2. Жалпы орта білім беру деңгейінің 10-сыныбы
үшін
«Жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламасын іске асырудың ұзақ мерзімді жоспары 20 Жалпы
орта білім беру деңгейінің 11-сыныбына
арналған «Жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламасы
23
1 тарау. Жалпы ережелер
23
2 тарау. «Жаһандық құзыреттер» курсының мазмұнын ұйымдастыру
24
Параграф 1. «Жаһандық құзыреттер» курсының негізгі мазмұны
24
Параграф 2. Білім алушылардың дайындық
деңгейіне қойылатын
талаптар
25 Параграф 3. Жалпы орта білім беру деңгейінің 11-сыныбы үшін
«Жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу
бағдарламасын іске асырудың ұзақ мерзімді жоспары 27
Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9 сыныптарына арналған
«Жаһандық құзыреттер» курсының оқу бағдарламасы «Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі
білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығымен бекітілген Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың,
бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта
білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарына сәйкес әзірленген (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 29031 болып тіркелген).
«Жаһандық құзыреттер» курсы білім алушылардың құндылық бағдарларын, коммуникативтік дағдыларын, әдеп нормалары мен мінез- құлық ұстанымдарын қалыптастыруға ықпал
етеді.
Курстың мақсаты: бәсекеге қабілетті, мінез-құлық мәдениетінің стандартына сәйкес келетін және жаһандық құзыреттерге ие тұлғаны қалыптастыру.
Курстың міндеттері: білім алушылардың азаматтық ұстанымын және өз елінің мүддесіне қызмет етуге дайындығын қалыптастыру; білім алушылардың жеке қасиеттерін дамыту: адалдық, әдептілік, ізгі ниет, өз іс-әрекеттері үшін жауапкершілік; білім алушыларда медиа сауаттылық және қаржылық сауаттылық дағдыларын қалыптастыру; салауатты өмір салты мәдениетін қалыптастыру; экологиялық мәдениетті дамыту; қоғам өміріндегі діннің рөлі туралы түсінік қалыптастыру. «Жаһандық
құзыреттер» курсы бойынша оқу жүктемесінің көлемі:
5-сыныпта-аптасына
0,5 сағат, оқу жылында 18 сағат; 6-сыныпта-аптасына 0,5
сағат, оқу жылында 18 сағат; 7-сыныпта-аптасына 0,5 сағат, оқу
жылында 18 сағат; 8-сыныпта-аптасына 0,5 сағат, оқу жылында 18
сағат; 9-сыныпта-аптасына 1 сағат, оқу жылында 36 сағат. Курс бағдарламасы білім алушылардың жас ерекшеліктерін ескере отырып әзірленген алты бөлімнен (юниттер) тұрады.
«Этика және әдеп» бөлімі (юнит) білім алушылардың бойында адалдық,
тәртіптілік, өз іс-әрекеттері үшін жауапкершілік, әдептілік,
ізгі
ниет, және ұжымда жұмыс істей алу сияқты жеке қасиеттерін дамытуға,
мінез-құлық мәдениетінің стандартын қалыптастыруға ықпал етеді.
«Азаматтық және патриотизм» бөлімі (юнит) өзін ел азаматы ретінде
сезінуге, өзінің Отанға қатыстылығын сезінуге және оның мүдделеріне
қызмет етуге, азаматтық ұстанымын көрсетуге дайын болуға мүмкіндік
беретін жеке қасиеттерді қалыптастыруға бағытталған.
«Медиасауаттылық және қаржылық сауаттылық» бөлімі (юнит) медиа
кеңістіктің құралдарын талдауға, бағалауға және пайдалануға
мүмкіндік беретін дағдыларды, сондай-ақ қаржыны басқару және өзінің
қаржылық әл- ауқатын қамтамасыз ету дағдыларын қалыптастыруға
бағытталған.
«Өмір сүру қауіпсіздігі» юнтиті қауіпсіз мінез-құлық, салауатты
өмір салтын ұстану дағдыларын қалыптастыруға бағытталған.
«Экологиялық мәдениет» бөлімі (юнит) өз денсаулығына, табиғатқа
ұқыпты қарайтын, қоршаған ортаға теріс әсердің салдарын түсінетін
және белсенді табиғатты қорғау қызметін жүргізетін тұлғаны
қалыптастыруға бағытталған.
«Зайырлылық және дінтану негіздері» (9-сынып) бөлімі (юнит) зайырлы
мемлекет, діннің қоғам өміріндегі орны, жалған діни және
деструктивті діни ағымдардың әсер ету қаупі туралы идеяны
қалыптастыруға бағытталған. Білім алушыларда: азаматтық ұстаным;
әлеуметтік жауапкершілік; мінез-құлық мәдениеті; басқаларға көмекке дайын және құрметпен қарайтын; салауатты өмір салты және қауіпсіз мінез-құлық дағдылары; сыни, креативті және шығармашылық ойлау дағдылары; алған білімдерін өмірде қолдану дағдылары; зерттеу, жобалау, волонтерлік жұмыс дағдылары. Осы
оқу бағдарламасы негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9 сыныптары үшін «жаһандық құзыреттер» курсының үлгілік оқу бағдарламасын іске асыру жөніндегі ұзақ мерзімді жоспарға сәйкес іске асырылады.
Ұзақ мерзімді жоспарда тақырыптар, тақырыптарды игеруге жұмсалған сағаттар саны және күтілетін нәтижелер түрінде оқу мақсаттары
көрсетілген. Мұғалім
тақырыптарды жоспарлау кезінде сағат санына сәйкес оқу
тақырыптары мен мақсаттарын
өзгерте алады, сынып ерекшеліктерін, жеке ерекшеліктерді және оқушылардың дайындық деңгейін ескере отырып өзгерістер енгізе алады. Юнит 5
класс 6
класс 7
класс 8
класс 9
класс Этика және әдеп
Зайырлылық және
дінтану негіздері
Мен және менің құрдастарым Сыпайы сөйлейміз
Қазақ халқының
дәстүрі ретінде ұрпақтар арасындағы
қарымқатынас этикасы Еңбек мәдениеті Мен
достарымның ортасындамы н Шешім
қабылдай- мыз
Рухни сапа - адам өміріндегі басты қасиет
Отбасылық құндылықт ар: әкем, анам
және мен - тату отбасымыз
Ел игілігіне еңбек ет Мен
өз
әрекеттерім үшін жауап беремін
Уақытты бағалауды үйренеміз
Кемшілікт ермен
жұмыс істеу кемелдікке апаратын жол Адалдық
пен әділеттілік
- өмірдің
ұстанымдары
Қарым- қатынас мәдениеті және әдеп
Ата-аналарға ризашылық білдіруді үйренеміз
Біз эмоциямыз- ды басқарамыз
Басқаларға қуаныш
сыйлау үшін жақсылық жасау
Академиялық адалдық Сыбайлас
жемқорлыққа жол жоқ!
Дастархан басындағы әдеп. Дастархан әзірлеу
Буллинг деген не?
Зорлық- зомбылықты болдырмау жән |













