«Батыс Қазақстан облысы әкімдігі білім басқармасының Шыңғырлау ауданы білім беру бөлімінің «Айгөлек» бөбекжайы» МКҚК
ҰІӘ тақырыбы:
«Туристердің жабдықтары»
Өткізген: А.Кулумжанова әдіскер-тәрбиеші
С.Х.Сулейманова Туризм бөлімінің меңгерушісі
Т.А.Искалиев Жаяу туризмнің қосымша
білім беру педагогы
Өткізілген күні: 15.04.2025ж
Туристердің жабдықтарымен танысу
Ұйымдастырылған іс-әрекет
Мақсаты:
-
Балаларды туристік жабдықтармен таныстыру
-
Қай зат не үшін керек екенін түсіндіру
-
Заттарды атау, сипаттау дағдысын дамыту
-
Ұқыптылық пен табиғатты қорғауға тәрбиелеу
Көрнекіліктер:
(нақты заттар немесе ойыншық макеттер)
-
Рюкзак (арқа сөмке)
-
Шатыр
-
Фонарик
-
Су құтысы (фляга)
-
Компас
-
Карта
-
Жаңбыркүртешесі
-
Ұйықтайтынқап (спальник)
-
Ыдыс-аяқ (табақ, кружка)
-
Тағам (ойыншықтүрінде)
-
Жіп, пышақ (қауіпсізтүрі)
Сабақбарысы:
I. Кіріспебөлім (3-5 минут):
Тақырыппентаныстыру:
– Балалар, туристерорманға, тауға, өзенгедемалуға, серуендеугебарады. Оларменбіргеарнайызаттарболады. Бүгінбізсолзаттарментанысамыз!
II. Негізгібөлім (10-15 минут):
Заттардыкөрсетужәнетүсіндіру (әрзаттықолменұстапкөругерұқсат беру):
-
Рюкзак – барлықзаттардысалатынсөмке.
-
Шатыр – даладаұйықтауғаарналғанүйшігі.
-
Фонарик – түндежарықкөруүшін.
-
Су құтысы (фляга) – шөлдегенде су ішуүшін.
-
Компас – бағыттытабуғакөмектеседі.
-
Карта – жолдыкөрсетуүшін.
-
Жаңбыркүртеше – жаңбырданқорғайды.
-
Ұйықтайтынқап (спальник)** – жылыжатуғаарналған.
-
Ыдыс-аяқ – тамақішуүшін.
-
Тағам – ұзақжолдажеңілтамақтар.
-
Жіп, пышақ – қажеткездеқолдануүшін (балаларға тек ойыншықпішінде).
2. "Бұл не үшінкерек?" ойыны:
Мұғалімбірзаттыкөрсетеді, балалар не үшінкерекекенінайтады.
Мысалы:
– Бұл не? (Фонарик)
– Ол не істейді? (Жарықбереді)
III. Қимылды ойын – «Турист болайық!» (5 минут):
Сценарий түрінде:
– Балалар, саяхатқабарайық!
– Рюкзактыкиеміз (қимылжасайды)
– Шатырқұрамыз (қимыл)
– Су ішеміз
– Түнболды – фонарик жағамыз
– Ұйықтаймыз – спальниккежатамыз
IV. Қорытындылау (3-5 минут):
Туристергеқандайзаттаркерекекенінсұрау
Еңмаңыздысы не депойлайсыңдар?
Табиғатқабарғанкезде не істеугеболмайды? (Қоқыстастау, шулаут.б.)

«Батыс Қазақстан облысы әкімдігі білім басқармасының Шыңғырлау ауданы білім беру бөлімінің «Айгөлек» бөбекжайы» МКҚК
ҰІӘ тақырыбы:
«Біз лагерьге барамыз»
КВН ойыны»
Өткізген: А.Кулумжанова әдіскер-тәрбиеші
Өткізілген күні: 13.05.2025ж
«Біз лагерьге барамыз» КВН ойыны (балабақшаға арналған)
Мақсаты:
-
Балалардылагерьгебаруғақызықтыру;
- Ұжымдықжұмысқатарту;
- Логикалықойлау,
қимыл-қозғалысдағдыларындамыту.
Қатысушылар:
Балабақшабалаларынанқұралған 2 команда.
Көрнекілік:
Рюкзак, туристікқұралдардыңсуреттері (шатыр, фонарик, компас, ыдыс, көрпе, тамақөнімдері, арқан, дәріқобдишасы).
Кіріспе
Тәрбиеші:
– Балалар, бізбүгінлагерьгебарғалыотырмыз. Лагерьге бару үшін не
қажет? Біз оны ойынарқылыанықтаймыз. Қане, «Бізлагерьгебарамыз!»
ойынынойнайық.
Балаларекікомандағабөлінеді:
- «Саяхатшылар»
- «Туристер»
Негізгібөлім
1-тапсырма: «Рюкзакқа не саламыз?»
- Әркомандағасуреттерберіледі
(ойыншықтар, кітап, аяқкиім, тамақ, дәріқобдишасы, қасық, ойыншық
машина т.б.).
- Балалар тек қажеттізаттардытаңдап, рюкзакқасалады.
- Дұрыстаңдағанкомандағаұпайберіледі.
2-тапсырма: «Кедергіденөт» (қимылдыойын)
- Балаларорындық, жіп,
конустарданжасалған «орманжолынан» өтеді.
- Кім тез жәнедұрысөтсе, сол команда
жеңеді.
3-тапсырма: «Бұл не үшінкерек?»
- Тәрбиешіқұралдыкөрсетеді
(фонарик, компас, шатырсуреті).
- Балалароның не үшінқолданылатынынайтады.
4-тапсырма: «Қазына табу»
- Командағашағын карта
немесебағытберіледі («Ағашқа бар, оңғабұрыл, үстеластындақазына
бар»).
- Қазынаны (кәмпит, кішкентайсыйлық) тапқан команда
ұпайалады.
Қорытынды
Тәрбиеші:
– Балалар, сендербүгіннағызсаяхатшыларсияқтылагерьгедайындалдыңдар.
Қандайқұралдардыбілдіңдер? Не
үшінкерекекенінтүсіндіңдер.
Балалар:
– Шатыр, компас, фонарик, рюкзак...
Тәрбиеші:
– Жарайсыңдар!
Ендібәрімізлагерьгедайынбыз!

«Батыс Қазақстан облысы әкімдігі білім басқармасының Шыңғырлау ауданы білім беру бөлімінің «Айгөлек» бөбекжайы» МКҚК
ҰІӘ тақырыбы:
Өткізген: А.Кулумжанова әдіскер-тәрбиеші
Өткізілген күні: 03.06.2025ж
«Қазына іздеу» серуені
Ұйымдастырылған іс-әрекет
Мақсаты:
- Балаларды қарапайым
бағдарлау дағдыларына үйрету;
- Ұжымдық жұмысты дамыту;
- Қызығушылығын арттыру.
Көрнекілік:
Қазына картасы (қарапайым
сурет, бағыт белгілерімен);
Шағын қазына (тәттілер, ойыншықтар, стикерлер);
Белгі қоюға арналған нышандар (таспалар,
жалаушалар).
Кіріспе
Тәрбиеші:
– Балалар, сендер бүгін нағыз саяхатшылар боласыңдар. Бізге бір
қазына жасырылыпты. Ол қазынаны табу үшін картаға қарауымыз
керек.
Балалар: – Иә!
Тәрбиеші: – Қазынаны табу үшін бізге әр
түрлі тапсырмалардан өту керек.
Негізгі бөлім
1-тапсырма: «Бағытты тап»
- Тәрбиеші картадан «Оңға
бұрыл», «Ағашқа дейін бар», «Қызыл жалаушаға жет» деген бағыт
береді.
- Балалар бірге жүріп орындайды.
2-тапсырма: «Белгіні тап»
- Балалар жерге қойылған сурет
немесе белгішені табады (мысалы, гүлдің суреті).
- Сол жерде қысқа тапсырма болады: жұмбақ шешу немесе қимылды ойын
(«Қоян сияқты секір»).
3-тапсырма: «Кедергіден өту»
- Балалар арқан астынан еңбектеп өтеді немесе орындықты айналып шығады.
4-тапсырма: «Қазынаны табу»
- Соңғы белгіде қазына
жасырылады (қорапша ішінде тәттілер немесе ойыншықтар).
- Балалар бірге тауып қуанады.
Қорытынды
Тәрбиеші:
– Жарайсыңдар, балалар! Сендер қазынаны таптыңдар. Бүгін сендер
бір-біріңе көмектесіп, бірге жұмыс
істедіңдер.
Балалар: –
Иә!
?
Қазына әр балаға тең бөлініп
таратылады.

«Батыс Қазақстан облысы әкімдігі білім басқармасының Шыңғырлау ауданы білім беру бөлімінің «Айгөлек» бөбекжайы» МКҚК
ҰІӘ тақырыбы:
«Құстар біздің досымыз»
Өткізген: А.Кулумжанова
тәрбиеші
Өткізілген күні: 14.07.2025ж
Құстар біздің досымыз.
Ұйымдастырылған іс-әрекет
Мақсаты:
Балаларға құстардың пайдасы туралы, олар
жөнінде мағлұмат беру. Негізінен оларға қамқор болуға, құстарды
аялауға бейімдеу. Әсем құстармен таныстыру. Міне мынау көңілді
көктемде құстардың оралуын, олардың азайып кеткенін хабардар ету.
Балалардың құстар туралы ой өрістерін, түсініктерін дамыту. Отанын,
жерін, орманын, көлін, табиғатын сүюге
баулу.
Көрнекілігі:
Құстардың суреттерімен, мүсіндері,
слайд.
Мақсаты:
Балаларға құстардың пайдасы туралы, олар
жөнінде мағлұмат беру. Негізінен оларға қамқор болуға, құстарды
аялауға бейімдеу. Әсем құстармен таныстыру. Міне мынау көңілді
көктемде құстардың оралуын, олардың азайып кеткенін хабардар ету.
Балалардың құстар туралы ой өрістерін, түсініктерін дамыту. Отанын,
жерін, орманын, көлін, табиғатын сүюге
баулу.
Сәлеметсіздер ме
балалар?
Тәрбиеші балалардың назарын өзіне аударып
шаттық шеңберін
құрады.
Шаттық
шеңбері!
Кел, балалар,
күлейік,
Күлкіменен
түлейік!
Қабақ түйген не
керек,
Көңілді боп
жүрейік!
Кел, балалар, күлейік! Күлкіменен
түлейік!
Күлкі көңіл
ашады,
Күліп өмір
сүрейік!
- Балалар біздің балабақшамыз қалай
аталады.
Балабақшаға қай уақытта
келеміз?
- Күні бойы балабақшада оқимыз, серуенге
шығамыз бұл уақыт қалай
аталады?
- Үйімізге қай уақытта
қайтамыз?
- Барлықтарың үйге кайтып, ұйықтайтын кез қай
кез?
- Балалар бұл қай
мезгіл?
- Көктем мезгілінде неше ай
бар?
- Көктем мезгілінің ерекшелігі
қандай?
- Құстар бізге не үшін ұшып
келеді?
- Балалар құстар екіге бөлінеді: Үй құстары
және дала құстары
болып.
Үй құстарына тауық үйрек, тотықұс, қаз,
үйрек, көгершін.
Дала құстарына: қарлығаш, карға, торғай,
сауысқан жатады.
Құстар су, дән, бидаймен
қоректенеді
Құстар біздің досымыз. Себебі ол ағаштардың
өсуіне зиян келтіретін құрттарды, шыбындарды
жейді.
Біздер құстарға әр қашан қамқорлық жасап, ұя
салып, жемін шашып жүрсек құстар бізбен дос
болады.
Қонаққа көгершін ұшып
келеді.
Көгершін: Сәлеметсіздер ме
балалар?
- Балалар мен сендерді тәртіпті, ақылды,
адал, еңбекқор, балалар деп естідім, сендер маған көмектесіңдерші.
Сиқыршы құстар әлемін сиқырлап тастады, менің достарымды қатырып
жіберіпті.
- Олай болса балалар қолымызды қанат қылып
жайып ұшып барайық, көгершіннің артынан ілесіп
отырайық.
- Мінекей балалар құстар әлеміне де
келдік.
Балалар қараңдаршы аспанда балықтар ұшып жүр
бұл дұрыс па?
- Ендеше балықтарды суға жіберейік құстар
әлемін қалпына
келтірейік.
- Қараңдаршы су астында кілт тұр не үшін суда
тұр екен?
- Жарайды жата берсін алсақ құстар ренжіп
жүрер.
- Балалар бұл торғай балапандары ғой, олар
жерде жатыр, ұялары да бұзылып қалыпты, кәнекей балалар жөндеп, оны
ағашқа ілейікші.
- Балалар ағашта тағыда кілт ілініп тұр, не
үшін оны бұл жерге кім
әкелген?
- Әрі қарай жүрейікші
балалар,
Қараңдар жерде құс құлап қалыпты
көмектесейік, бұл қандай
құс?
Сәлеметсіз бе тауыс құсы сізге не
болды?
Тауыс құсы: Сәлеметсіздер ме, мені сиқырша
байлап құстар әлемін сиқырлап кетті, мені
босатыңдаршы.
- Біз сізге
көмектесеміз.
Қараңдаршы балалар құлып тұр ғой, қанатын
байлап, құлыптап кетіпті енді кілттен қайдан
табамыз?
Я - я сол кілт болуы мүмкін, олай болса алып
келейік.
Құлыпты кілтпен
ашады.
Қанаттарын тас байлап кетіпті, әр таста
тапсырмалар бар екен оны орындасақ құсты
құтқарамыз.
1 – ші тастың
тапсырмасы:
5 кәмпиттім бар
еді,
Сараңдығым жоқ
еді.
Біркәмпитім,
атама
Біркәмпитім,
әжеме
Біркәмпитім,
анама
Біркәмпитім,
әкеме
Ал
өзімежетеме?
2 -
тастапсырмасы:
Үйгекелді
Мадияр
Оғанқоса,
Алдияр
Кейінкелді
Айдана
Қаншаболады бар
бала?
3 - тастапсырмасы: Бағдаршамда неше көз
бар?
Кемпірқосақ нешет үстен
құралған?
4 - тастапсырмасы: Пішіндер туралы қандай
тақпақ білесін.
5 - тастапсырмасы: Би билеп немесе ән айта
аласыңдарма?
Тауыс құсын құтқарып еркіндікке шығарады, осы
кезде сықырдың күшікетіп, керемет құстардың дауысы
естіледі.
Тауысқұсы: Рахмет сендерге балалар керемет,
ақылды екенсіңдер.
Көгершін: Жарайсыңдар балалар, сендерқұстар
әлемін құтқардыңдар, сендерге көп рахмет. Мен сендерге көгершін
бейнесін сыйлыққа берейін, мен сияқты еркін, бейбітшілікті тілейтін
балалар болыңдар.
- Рахмет көгершін біздің балалардың сізге
арнаған әнін тыңдаңыз, балалардың сізге деген
сыйлығы.
Сауболыңдарбалалар!
Күтілетіннәтиже:
Ненібілді:Үйқұстарымен дала құстарын ажырата
білді.
Қандай түсініктерді игерді: Құстардықорғау,
қамқорлық жасау керектігін
түсінді.

жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Хрустальды шоқыр
Хрустальды шоқыр
«Батыс Қазақстан облысы әкімдігі білім басқармасының Шыңғырлау ауданы білім беру бөлімінің «Айгөлек» бөбекжайы» МКҚК
ҰІӘ тақырыбы:
«Туристердің жабдықтары»
Өткізген: А.Кулумжанова әдіскер-тәрбиеші
С.Х.Сулейманова Туризм бөлімінің меңгерушісі
Т.А.Искалиев Жаяу туризмнің қосымша
білім беру педагогы
Өткізілген күні: 15.04.2025ж
Туристердің жабдықтарымен танысу
Ұйымдастырылған іс-әрекет
Мақсаты:
-
Балаларды туристік жабдықтармен таныстыру
-
Қай зат не үшін керек екенін түсіндіру
-
Заттарды атау, сипаттау дағдысын дамыту
-
Ұқыптылық пен табиғатты қорғауға тәрбиелеу
Көрнекіліктер:
(нақты заттар немесе ойыншық макеттер)
-
Рюкзак (арқа сөмке)
-
Шатыр
-
Фонарик
-
Су құтысы (фляга)
-
Компас
-
Карта
-
Жаңбыркүртешесі
-
Ұйықтайтынқап (спальник)
-
Ыдыс-аяқ (табақ, кружка)
-
Тағам (ойыншықтүрінде)
-
Жіп, пышақ (қауіпсізтүрі)
Сабақбарысы:
I. Кіріспебөлім (3-5 минут):
Тақырыппентаныстыру:
– Балалар, туристерорманға, тауға, өзенгедемалуға, серуендеугебарады. Оларменбіргеарнайызаттарболады. Бүгінбізсолзаттарментанысамыз!
II. Негізгібөлім (10-15 минут):
Заттардыкөрсетужәнетүсіндіру (әрзаттықолменұстапкөругерұқсат беру):
-
Рюкзак – барлықзаттардысалатынсөмке.
-
Шатыр – даладаұйықтауғаарналғанүйшігі.
-
Фонарик – түндежарықкөруүшін.
-
Су құтысы (фляга) – шөлдегенде су ішуүшін.
-
Компас – бағыттытабуғакөмектеседі.
-
Карта – жолдыкөрсетуүшін.
-
Жаңбыркүртеше – жаңбырданқорғайды.
-
Ұйықтайтынқап (спальник)** – жылыжатуғаарналған.
-
Ыдыс-аяқ – тамақішуүшін.
-
Тағам – ұзақжолдажеңілтамақтар.
-
Жіп, пышақ – қажеткездеқолдануүшін (балаларға тек ойыншықпішінде).
2. "Бұл не үшінкерек?" ойыны:
Мұғалімбірзаттыкөрсетеді, балалар не үшінкерекекенінайтады.
Мысалы:
– Бұл не? (Фонарик)
– Ол не істейді? (Жарықбереді)
III. Қимылды ойын – «Турист болайық!» (5 минут):
Сценарий түрінде:
– Балалар, саяхатқабарайық!
– Рюкзактыкиеміз (қимылжасайды)
– Шатырқұрамыз (қимыл)
– Су ішеміз
– Түнболды – фонарик жағамыз
– Ұйықтаймыз – спальниккежатамыз
IV. Қорытындылау (3-5 минут):
Туристергеқандайзаттаркерекекенінсұрау
Еңмаңыздысы не депойлайсыңдар?
Табиғатқабарғанкезде не істеугеболмайды? (Қоқыстастау, шулаут.б.)

«Батыс Қазақстан облысы әкімдігі білім басқармасының Шыңғырлау ауданы білім беру бөлімінің «Айгөлек» бөбекжайы» МКҚК
ҰІӘ тақырыбы:
«Біз лагерьге барамыз»
КВН ойыны»
Өткізген: А.Кулумжанова әдіскер-тәрбиеші
Өткізілген күні: 13.05.2025ж
«Біз лагерьге барамыз» КВН ойыны (балабақшаға арналған)
Мақсаты:
-
Балалардылагерьгебаруғақызықтыру;
- Ұжымдықжұмысқатарту;
- Логикалықойлау,
қимыл-қозғалысдағдыларындамыту.
Қатысушылар:
Балабақшабалаларынанқұралған 2 команда.
Көрнекілік:
Рюкзак, туристікқұралдардыңсуреттері (шатыр, фонарик, компас, ыдыс, көрпе, тамақөнімдері, арқан, дәріқобдишасы).
Кіріспе
Тәрбиеші:
– Балалар, бізбүгінлагерьгебарғалыотырмыз. Лагерьге бару үшін не
қажет? Біз оны ойынарқылыанықтаймыз. Қане, «Бізлагерьгебарамыз!»
ойынынойнайық.
Балаларекікомандағабөлінеді:
- «Саяхатшылар»
- «Туристер»
Негізгібөлім
1-тапсырма: «Рюкзакқа не саламыз?»
- Әркомандағасуреттерберіледі
(ойыншықтар, кітап, аяқкиім, тамақ, дәріқобдишасы, қасық, ойыншық
машина т.б.).
- Балалар тек қажеттізаттардытаңдап, рюкзакқасалады.
- Дұрыстаңдағанкомандағаұпайберіледі.
2-тапсырма: «Кедергіденөт» (қимылдыойын)
- Балаларорындық, жіп,
конустарданжасалған «орманжолынан» өтеді.
- Кім тез жәнедұрысөтсе, сол команда
жеңеді.
3-тапсырма: «Бұл не үшінкерек?»
- Тәрбиешіқұралдыкөрсетеді
(фонарик, компас, шатырсуреті).
- Балалароның не үшінқолданылатынынайтады.
4-тапсырма: «Қазына табу»
- Командағашағын карта
немесебағытберіледі («Ағашқа бар, оңғабұрыл, үстеластындақазына
бар»).
- Қазынаны (кәмпит, кішкентайсыйлық) тапқан команда
ұпайалады.
Қорытынды
Тәрбиеші:
– Балалар, сендербүгіннағызсаяхатшыларсияқтылагерьгедайындалдыңдар.
Қандайқұралдардыбілдіңдер? Не
үшінкерекекенінтүсіндіңдер.
Балалар:
– Шатыр, компас, фонарик, рюкзак...
Тәрбиеші:
– Жарайсыңдар!
Ендібәрімізлагерьгедайынбыз!

«Батыс Қазақстан облысы әкімдігі білім басқармасының Шыңғырлау ауданы білім беру бөлімінің «Айгөлек» бөбекжайы» МКҚК
ҰІӘ тақырыбы:
Өткізген: А.Кулумжанова әдіскер-тәрбиеші
Өткізілген күні: 03.06.2025ж
«Қазына іздеу» серуені
Ұйымдастырылған іс-әрекет
Мақсаты:
- Балаларды қарапайым
бағдарлау дағдыларына үйрету;
- Ұжымдық жұмысты дамыту;
- Қызығушылығын арттыру.
Көрнекілік:
Қазына картасы (қарапайым
сурет, бағыт белгілерімен);
Шағын қазына (тәттілер, ойыншықтар, стикерлер);
Белгі қоюға арналған нышандар (таспалар,
жалаушалар).
Кіріспе
Тәрбиеші:
– Балалар, сендер бүгін нағыз саяхатшылар боласыңдар. Бізге бір
қазына жасырылыпты. Ол қазынаны табу үшін картаға қарауымыз
керек.
Балалар: – Иә!
Тәрбиеші: – Қазынаны табу үшін бізге әр
түрлі тапсырмалардан өту керек.
Негізгі бөлім
1-тапсырма: «Бағытты тап»
- Тәрбиеші картадан «Оңға
бұрыл», «Ағашқа дейін бар», «Қызыл жалаушаға жет» деген бағыт
береді.
- Балалар бірге жүріп орындайды.
2-тапсырма: «Белгіні тап»
- Балалар жерге қойылған сурет
немесе белгішені табады (мысалы, гүлдің суреті).
- Сол жерде қысқа тапсырма болады: жұмбақ шешу немесе қимылды ойын
(«Қоян сияқты секір»).
3-тапсырма: «Кедергіден өту»
- Балалар арқан астынан еңбектеп өтеді немесе орындықты айналып шығады.
4-тапсырма: «Қазынаны табу»
- Соңғы белгіде қазына
жасырылады (қорапша ішінде тәттілер немесе ойыншықтар).
- Балалар бірге тауып қуанады.
Қорытынды
Тәрбиеші:
– Жарайсыңдар, балалар! Сендер қазынаны таптыңдар. Бүгін сендер
бір-біріңе көмектесіп, бірге жұмыс
істедіңдер.
Балалар: –
Иә!
?
Қазына әр балаға тең бөлініп
таратылады.

«Батыс Қазақстан облысы әкімдігі білім басқармасының Шыңғырлау ауданы білім беру бөлімінің «Айгөлек» бөбекжайы» МКҚК
ҰІӘ тақырыбы:
«Құстар біздің досымыз»
Өткізген: А.Кулумжанова
тәрбиеші
Өткізілген күні: 14.07.2025ж
Құстар біздің досымыз.
Ұйымдастырылған іс-әрекет
Мақсаты:
Балаларға құстардың пайдасы туралы, олар
жөнінде мағлұмат беру. Негізінен оларға қамқор болуға, құстарды
аялауға бейімдеу. Әсем құстармен таныстыру. Міне мынау көңілді
көктемде құстардың оралуын, олардың азайып кеткенін хабардар ету.
Балалардың құстар туралы ой өрістерін, түсініктерін дамыту. Отанын,
жерін, орманын, көлін, табиғатын сүюге
баулу.
Көрнекілігі:
Құстардың суреттерімен, мүсіндері,
слайд.
Мақсаты:
Балаларға құстардың пайдасы туралы, олар
жөнінде мағлұмат беру. Негізінен оларға қамқор болуға, құстарды
аялауға бейімдеу. Әсем құстармен таныстыру. Міне мынау көңілді
көктемде құстардың оралуын, олардың азайып кеткенін хабардар ету.
Балалардың құстар туралы ой өрістерін, түсініктерін дамыту. Отанын,
жерін, орманын, көлін, табиғатын сүюге
баулу.
Сәлеметсіздер ме
балалар?
Тәрбиеші балалардың назарын өзіне аударып
шаттық шеңберін
құрады.
Шаттық
шеңбері!
Кел, балалар,
күлейік,
Күлкіменен
түлейік!
Қабақ түйген не
керек,
Көңілді боп
жүрейік!
Кел, балалар, күлейік! Күлкіменен
түлейік!
Күлкі көңіл
ашады,
Күліп өмір
сүрейік!
- Балалар біздің балабақшамыз қалай
аталады.
Балабақшаға қай уақытта
келеміз?
- Күні бойы балабақшада оқимыз, серуенге
шығамыз бұл уақыт қалай
аталады?
- Үйімізге қай уақытта
қайтамыз?
- Барлықтарың үйге кайтып, ұйықтайтын кез қай
кез?
- Балалар бұл қай
мезгіл?
- Көктем мезгілінде неше ай
бар?
- Көктем мезгілінің ерекшелігі
қандай?
- Құстар бізге не үшін ұшып
келеді?
- Балалар құстар екіге бөлінеді: Үй құстары
және дала құстары
болып.
Үй құстарына тауық үйрек, тотықұс, қаз,
үйрек, көгершін.
Дала құстарына: қарлығаш, карға, торғай,
сауысқан жатады.
Құстар су, дән, бидаймен
қоректенеді
Құстар біздің досымыз. Себебі ол ағаштардың
өсуіне зиян келтіретін құрттарды, шыбындарды
жейді.
Біздер құстарға әр қашан қамқорлық жасап, ұя
салып, жемін шашып жүрсек құстар бізбен дос
болады.
Қонаққа көгершін ұшып
келеді.
Көгершін: Сәлеметсіздер ме
балалар?
- Балалар мен сендерді тәртіпті, ақылды,
адал, еңбекқор, балалар деп естідім, сендер маған көмектесіңдерші.
Сиқыршы құстар әлемін сиқырлап тастады, менің достарымды қатырып
жіберіпті.
- Олай болса балалар қолымызды қанат қылып
жайып ұшып барайық, көгершіннің артынан ілесіп
отырайық.
- Мінекей балалар құстар әлеміне де
келдік.
Балалар қараңдаршы аспанда балықтар ұшып жүр
бұл дұрыс па?
- Ендеше балықтарды суға жіберейік құстар
әлемін қалпына
келтірейік.
- Қараңдаршы су астында кілт тұр не үшін суда
тұр екен?
- Жарайды жата берсін алсақ құстар ренжіп
жүрер.
- Балалар бұл торғай балапандары ғой, олар
жерде жатыр, ұялары да бұзылып қалыпты, кәнекей балалар жөндеп, оны
ағашқа ілейікші.
- Балалар ағашта тағыда кілт ілініп тұр, не
үшін оны бұл жерге кім
әкелген?
- Әрі қарай жүрейікші
балалар,
Қараңдар жерде құс құлап қалыпты
көмектесейік, бұл қандай
құс?
Сәлеметсіз бе тауыс құсы сізге не
болды?
Тауыс құсы: Сәлеметсіздер ме, мені сиқырша
байлап құстар әлемін сиқырлап кетті, мені
босатыңдаршы.
- Біз сізге
көмектесеміз.
Қараңдаршы балалар құлып тұр ғой, қанатын
байлап, құлыптап кетіпті енді кілттен қайдан
табамыз?
Я - я сол кілт болуы мүмкін, олай болса алып
келейік.
Құлыпты кілтпен
ашады.
Қанаттарын тас байлап кетіпті, әр таста
тапсырмалар бар екен оны орындасақ құсты
құтқарамыз.
1 – ші тастың
тапсырмасы:
5 кәмпиттім бар
еді,
Сараңдығым жоқ
еді.
Біркәмпитім,
атама
Біркәмпитім,
әжеме
Біркәмпитім,
анама
Біркәмпитім,
әкеме
Ал
өзімежетеме?
2 -
тастапсырмасы:
Үйгекелді
Мадияр
Оғанқоса,
Алдияр
Кейінкелді
Айдана
Қаншаболады бар
бала?
3 - тастапсырмасы: Бағдаршамда неше көз
бар?
Кемпірқосақ нешет үстен
құралған?
4 - тастапсырмасы: Пішіндер туралы қандай
тақпақ білесін.
5 - тастапсырмасы: Би билеп немесе ән айта
аласыңдарма?
Тауыс құсын құтқарып еркіндікке шығарады, осы
кезде сықырдың күшікетіп, керемет құстардың дауысы
естіледі.
Тауысқұсы: Рахмет сендерге балалар керемет,
ақылды екенсіңдер.
Көгершін: Жарайсыңдар балалар, сендерқұстар
әлемін құтқардыңдар, сендерге көп рахмет. Мен сендерге көгершін
бейнесін сыйлыққа берейін, мен сияқты еркін, бейбітшілікті тілейтін
балалар болыңдар.
- Рахмет көгершін біздің балалардың сізге
арнаған әнін тыңдаңыз, балалардың сізге деген
сыйлығы.
Сауболыңдарбалалар!
Күтілетіннәтиже:
Ненібілді:Үйқұстарымен дала құстарын ажырата
білді.
Қандай түсініктерді игерді: Құстардықорғау,
қамқорлық жасау керектігін
түсінді.

шағым қалдыра аласыз













