Материалдар / Икемді еңбек

Икемді еңбек

Материал туралы қысқаша түсінік
Икемді еңбек үйірмесі сыныптан тыс уақытта мектеп оқушыларының негізгі шұғылданатын істерінің бірі болып табылады. Ол таңдаған салада практикалық іс-әрекетпен шұғылдануға ұмтылатын ерікті оқушыларды біріктіреді.Үйірме – бұл тек қана оқушылардың күштерін және шығармашылық ойлауды дамыту, бейімділік пен қабілеттілікті сынау орны ғана емес, болашақ өндірістің жаңашылдарын, ұтымды ұсынысшыларын және өнертабысшыларын, ғалымдарды және инженерлерді ұжымда тәрбиелейтін орын. Әрбір үйірмедегі сабақтарда реттілік, ұзақтық мерзімі және белгілі профиль жұмыстары сипатталады.Үйірме жұмыстарына қойылатын талаптардың ең маңыздыларының бірі - оның өмірмен тығыз байланыстылығы. Кез келген үйірменің, ғылыми қоғамының жұмысы айнала қоршаған өмірмен танысуға және оны гүлдендіруге белсене қатысуға себепші болуы тиіс.
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Түсінік хат



Икемді еңбек үйірмесі сыныптан тыс уақытта мектеп оқушыларының негізгі шұғылданатын істерінің бірі болып табылады. Ол таңдаған салада практикалық іс-әрекетпен шұғылдануға ұмтылатын ерікті оқушыларды біріктіреді.Үйірме – бұл тек қана оқушылардың күштерін және шығармашылық ойлауды дамыту, бейімділік пен қабілеттілікті сынау орны ғана емес, болашақ өндірістің жаңашылдарын, ұтымды ұсынысшыларын және өнертабысшыларын, ғалымдарды және инженерлерді ұжымда тәрбиелейтін орын. Әрбір үйірмедегі сабақтарда реттілік, ұзақтық мерзімі және белгілі профиль жұмыстары сипатталады.Үйірме жұмыстарына қойылатын талаптардың ең маңыздыларының бірі - оның өмірмен тығыз байланыстылығы. Кез келген үйірменің, ғылыми қоғамының жұмысы айнала қоршаған өмірмен танысуға және оны гүлдендіруге белсене қатысуға себепші болуы тиіс.

Үйірме жұмыстарының мазмұны мен ұйымдастырылуын мектептің оқу-тәрбие міндеттеріне бағындыру қажет. Бұған тыңғылықты жоспарлаудың және нәтижелерді есепке алудың көмегімен қол жетеді.

Үйірмедегі сабақ еңбек және эстетикалық тәрбиеге тәрбиелей отырып, балалардың бос уақытын тиімді пайдалануды қажет етеді. Бастауыш сынып оқушыларына қажетті қолданбалы өнердің ең бастылары – қағазбен, табиғи және қалдық материалдармен және матамен жұмыстар бұл кең тараған сәндік-қолданбалы өнер болып табылады.

Үйірме бағдарламасы 1- сынып оқушыларына арналып жасалынған. Үйірме аптасына 1 рет, жылына 1 сыныпта жылына 33 сағат. Курстық бағдарламасының негізгі мазмұны VІІ бөлімнен тұрады.Балалар әр бөлім бойынша көрсетілген мақсатқа сай нақты материалдармен танысады. Берілген тақырыптарға сәйкес балалардың өз беттерінше ізденістері мен шығармашылықтары да жұмыс барысында жүзеге асады.

Сабақтарда ауызша, практикалық әдістер, көрнекіліктер қолданылады. Жұмыс формасы: ұжымдық, топтық, жеке жұмыстар ұйымдастырылды.

Мақсаты:

Балалардың әр түрлі жасанды заттарды ойлап тауып, құрастырып, жасауда өз шеберліктерін көрсетуге шақыру. Үйірме арқылы пайдаланушыларды қолөнер түрлерімен таныстыра отырып, шығармашылыққа баулу, еңбекке қызығушылығы мен ой-өрісін кеңейту және ұлттық тәлім-тәрбиені бойына сіңіру, өнер саласындағы басылымдарды насихаттау. Оқушыларды білімдерін жүйелеп, шығармашылық қиялын арттыру. Тәрбиелік мақсатын дамыта отырып, оқушыларды ұқыптылыққа, шыдамдылыққа,еңбексүйгіштікке және үнемділікке тәрбиелеу.Оқушыны шығармашылық жұмысқа тарту арқылы танымдық қабілеттерін, қызығушылығын арттыру, жетістіктерін бағалап көрсету, белсенділігін қалыптастыру, өздігінен еңбек етуге дайындау, іскерлігін дамыту. Үйірме барысында жүргізілетін әрбір іс әрекет оның ішінде ермексазбен жұмысжасау арқылы 1-сынып оқушыларының икемділігін арттырып қалыптасуына ықпал ету.



Міндеті:

Қолөнер үйірмесі өнер мен білім беру ісін бір-бірімен ұштастырып, бала санасына ұялатуда үлкен жүрек, мол мейрімділікпен қоса кәсіби дарын, іздемпаздық, іскерлік екендігі адамның адамгершілік дүние танымын қалыптастырып үйрету. Тәрбиелік дағдысын жеткізіп, еңбектену жұмысына төзімділігін жеткізу. Жаңа заман ғылымының мол жетістіктерімен қаруланған, мәдени дүние танымы, көзқарасы қалыптасқан бәсекеге қабілетті дарынды оқушыларды тәрбиелеу.Баланыңеңбеккеқабілеттілігіндамытып, жетілдіру, еңбектісүюге баулу.

Баланы еңбекке машықтандыру арқылы әскеикемділігін, іскерлік пен шеберлік дағдыларын қалыптастыру.

Еңбектішығармашылықпен, қызығушылықпенорындауға, еріктітүрдееңбекетугеүйрету.

Баланыңынта- ықыласын, икемділігін, талантын бағдарлап оны дамыту.

Баланың өзін-өзі тану қабілетін жетілдіру және оған ықпал жасау.

Баланың ұлттық санасын қалыптастыру, адамгершілікке тәрбиелеу.

Білім және тәжірибе негізінде еңбекті сапалы, өнімді етіп жасауға және кәсібиең бектүрі мен өнертануға баулу.

Атамұраны қалыптастыру және дамыту.

Баланың білім деңгейін, іскерлік дағдыны игеру дәрежесін жақсарту, оқыту жүйесін жетілдіру.

Балаға білім алуға оңтайлы жағдай жасау, жалқаулықтан сақтандыру.

Бала еңбегінталдау, ынталандыру, насихаттау, мұғалім меноқушының ара қатынасындатүсіністік пен сеніморнату.

Еңбектің нәтижелілігін арттыру.



Күтілетін нәтижелер:

1. Оқушылардың физикалық және психологиялық күштері нығайады;

2. Бағдарламаны оқыған кезде және әр түрлі заттар мен бұйымдарды жасағанда жаңа білімді, икемділікті, дағдыны, шығармашылыққа, әсемдікті меңгереді.

3. Оқушылардың шығармашылық шамасы, рухтандырушылық қасиеті артады, көтеріледі, ашылады.

4. Басқаның да өзінің де еңбегін бағалауды біледі.

5. Теориялық білімді практика жүзінде пайдалану дағдысын қалыптастырады.

6.Оқушылар өздігінен, өз күшімен жасаған бұйымдар мен туындыларының жемісін көреді, келешекте іскерлікке шыңдайды.

Бағдарлама мазмұны (33 сағат)









1.Кіріспе (1 сағ.)

Теория – 1 сағ

Бағдарлама мазмұнына кіріспе.

Оқушылардың сабақ кезіндегі әрекеттеріне талап қою.

Жұмыс орындарында тәртіпті сақтау.

Техника қауіпсіздігін сақтау.

2. Қағаз және қатырма қағазбен жұмыс істеу (8 сағат).

Теория – 1сағат

Қағаз және қатырма қағаз түрлерімен шығару жолдарымен таныстыру.(1сағ)

Практика – 7сағат

«Мозайка» техникасымен таныстыру (1 сағ)

Мозаика «Күзгі жемістер» (1 сағ)

«Күзгі бақ» аппликациясын жасау (1сағ)

Аппликация арқылы ашық хаттар жасау(1сағ)

Оригами.Қағазды бүктеу арқылы мысық жасау (1 сағат)

Папье-маше жасаутехникасы (1 сағ)

Папье- маше арқылы ыдыс жасау(1сағ)

3. Матамен жұмыс (6 сағат).

Теория – 1 сағ

Мата түрлерімен таныстыру (1 сағ).

Практика – 5 сағат

Көктеп тігу. Жаттығу, машықтану (1 сағ)

«Жастықша» жұмсақ ине қадағыш тігу және дайындау технологиясы

(2сағ)

«Біздің аула» құрақ бастармасы (топтық жұмыс) (2 сағат)

4. Табиғи материалдармен жұмыс (5 сағат).

Теория– 1 сағ

Табиғи материалдардың сан түрлерімен таныстыру(1сағ)

Практика – 4 сағат

Кепкен жапырақтардан гербарий жасау (1 сағ)

Қарағай бүршігі немесе шырша бүршігінен жануарлардың мүсінін жасау (1 сағ)

«Табиғат сыры» атты икебана жасау (топтық жұмыс) (1 сағ)

Мозаика «Аквариумдағы балықтар» (ұсақ тастарды, дәндерді, жапырақтарды қолданып) (1 сағ)

5. Ермексазбен жұмыс істеу (5 сағат).

Теория – 1 сағ

Мүсінші – сәулет өнерінің маманы.

Практика – 4 сағат

Себеттегі жемістерді мүсіндеу (1 сағ)

«Құмырадағы гүл» ермексазбен әйнекке бастырма жасау (үлгі бойынша) (2 сағат)

Үлгіге қарап жан-жануарларды мүсіндеу (1 сағ)

6. Қалдық заттармен жұмыс(5 сағат)

Теория – 1 сағ

Қалдық заттар туралы әңгіме зияны мен пайдасы

Практика – 4сағат

Қарындаш қалдығымен жұмыс «Айдарлы әтеш»(1 сағат)

Түймелерден мазайка құру(1 сағат)

Әртүрлі қораптарданқалам салғыш жасау(1 сағат)

Жұмсак темірден алқа жасау(1 сағат)

7. Қорытынды сабақ (3 сағат).

Практика – 3 сағат

Шығармашылық жұмыстар көрмесі





















































Икемді еңбек

  1. сынып(аптасына 1 сағаттан 33 сағат)

р/с

Сабақтың тақырыбы


Сағат саны

Мерзімі


Кіріспе (1 сағ.)



1

Оқушылардың сабақ кезіндегі әрекеттеріне талап қою.




2. Қағаз және қатырма қағазбен жұмыс істеу (7 сағат).



2

Қағаз және қатырма қағаз түрлерімен,шығару жолдарымен таныстыру



3

Мозайка құру техникасымен таныстыру




4

«Мозайка» күзгі жемістер



5

«Күзгі бақ» аппликациясын жасау



6


Аппликация арқылы ашық хаттар жасау



7

Оригами .Мысық,тышқан жасау



8

Папье-маше жасау техникасы




3.Матамен жұмыс (6 сағат)



9

Мата түрлерімен таныстыру



10

Көктеп тігу. Жаттығу, машықтану




11

«Жастықша» жұмсақ ине қадағыш тігу және дайындау технологиясы



12

«Жастықша» жұмсақ ине қадағыш тігу және дайындау технологиясы




13

«Біздің аула» құрақ бастармасы (топтық жұмыс)



14

«Біздің аула» құрақ бастармасы (топтық жұмыс)




4. Табиғи материалдармен жұмыс(5 сағат)



15

Табиғи материалдардың сан түрлерімен таныстыру



16

Кепкен жапырақтардан гербарий жасау



17

Қарағай бүршігі немесе шырша бүршігінен

жануарлардың мүсінін жасау



18

«Табиғат сыры»икебана жасау



19

Мозаика «Аквариумдағы балықтар» (ұсақ тастарды, дәндерді, жапырақтарды қолданып)




5.Ермексазбен жұмыс істеу (3 сағат).



20

Мүсінші – сәулет өнерінің маманы.



21

Себеттегі жемістерді мүсіндеу



22

«Құмырадағы гүл» ермексазбен әйнекке бастырма жасау (үлгі бойынша)




6.Ермексазбен жұмыс істеу (5 сағат).



23

Мүсінші – сәулет өнерінің маманы.



24

Себеттегі жемістерді мүсіндеу



25

«Құмырадағы гүл» ермексазбен әйнекке бастырма жасау (үлгі бойынша)



26

«Құмырадағы гүл» ермексазбен әйнекке бастырма жасау (үлгі бойынша)



27

Үлгіге қарап жан-жануарларды мүсіндеу




6. Қалдық заттармен жұмыс(4 сағат)



28

Қалдық заттар туралы әңгіме,зияны мен пайдасы



29

Қарындаш қалдығымен жұмыс «Айдарлы әтеш»



30

Түймелерден мазайка құру



31

Әртүрлі қораптардан қалам салғыш жасау

Жұмсақ темірден алқа жасау




7. Қорытынды сабақ (2 сағат).



32

Шығармашылық жұмыстар көрмесі



33

Шығармашылық жұмыстар көрмесі





































Пайдаланылған әдебиеттер:

1. Интернет желісі

2. «Балаларға базарлық»көркемсуретті энциклопедия-Алматы 2013ж

3. Жабин .О.Лучшиеидеии для домашней мастерской Ярославль 2010

4. Перевод с польского М. Прушковской. Поделки и сувениры из соленого теста, ткани, бумаги и природных материалов. Москва. Мой Мир.2006

5. Құрастыру және қол еңбегі (әдістемелік нұсқау) Алматыкітап 2003 Ф.Жумабекова, А. Ойшыбаева

6. Еңбекке баулу (оқыту әдістемесі) Жалпы білім беретін мектептің 1-сынып мұғалімдеріне арналған. Алматы. «Атамұра» 2012ж Т.Оралбекова

7. Раупова Н.А. Жалпы білім беретін мектептің 1-сыныбына арнплған оқулық.Алматы Атамұра .Алматы Атамұра 2016 ж

8. Айдарова.З.Бейнелеу өнері»дидактикалық материалдар

9. Қазақ мәдениеті.Энциклопедиялық анықтама. Алматы Аруна 2005

10. Бельтюкова .Н.Папье-маше «Книгас картинками о технике » Питер 2015

11. Еңбекке баулу (дидактикалық материалдар) Жалпы білім беретін мектептің 4-сыныбына арналған. Алматы. «Атамұра» 2000ж К.Өстеміров, Б.Қалназаров, Д.Әлмағамбетова

12. Новые игрушки своими руками. Художник-конструктор С. Долгов. Москва. «Стрекоза-Пресс»

13.Әбдіғапбарова Ұ.Қазактың ұлттық ою өрнектері.Алматы өнер 1995

14.Шумаева Т.В Аппликация.Үлестірмелі материалдар.Алматы кітап баспасы 2015 ж



































































































































Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!