ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУДІҢ
БАСТЫ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
Сагынбаева Гульназ
Муратбековна, Бахиева Сымбат
Отаралықызы
Ақтөбе қаласы, №34 орта
мектебі
gulnazsagynbaeva@mail.ru
u.symbat.16@mail.ru
Инклюзивті білім берудің
мақсаты- даму мүмкіндігі шектеулі
балаларды қалыпты балалармен бірге білім беру. Яғни адамның жынысына,
дініне, шығу тегіне қарамастан тең құқылы жеке тұлға ретінде білім
беру жүйесі болып
табылады.
Елбасы Н.Назарбаевтың 2014
жылғы «Қазақстан жолы – 2050: Бір мақсат,бір мүдде, бір болашақ»
атты халыққа Жолдауында даму мүмкіндігі шектеулі адамдарға қолдау
мен көмек көрсету мәселесіне арнайы тоқталғаны белгілі. Атап
көрсетсек, «...мүмкіндігі шектеулі азаматтарымызға көбірек көңіл
бөлу керек. Олар үшін Қазақстан кедергісіз аймаққа айналуға тиіс.
Бізде аз емес, ондай адамдарға қамқорлық көрсетілуге тиіс – бұл
өзіміздің және қоғам алдындағы біздің парызымыз. Бүкіл әлем осымен
айналысады» - деген болатын.
Инклюзивті білім беру
дегеніміз – балалардың жынысына, жас ерекшеліктеріне, географиялық
тұратын жеріне, қимыл-қозғалыстық және ақыл-есінің жағдайына,
әлеуметтік-экономикалық жағдайына қарамастан, сапалы білім алу және
өздерінің потенциалдық дамыту мүмкіндігіне ие болу.Инклюзивті оқыту
– барлық балалардың мұқтаждықтарын ескеретін, ерекше қажеттіліктері
бар балалардың білім алуын қамтамасыз ететін жалпы білім үрдісінің
дамуы. Инклюзивті оқыту балалардың оқу үрдісіндегі қажеттіліктерін
қанағаттандырып, оқыту мен сабақ берудің жаңа бағытын өңдеуге
талпынады. Егер инклюзивті оқытудың оқыту мен сабақ беруге
енгізілген өзгерістері тиімді болса, онда ерекше қажеттіліктері бар
балалардың жағдайлары да өзгереді. Инклюзивті оқытуды ашқан
мектептерде оқыған балалар адам құқығы туралы білім алуға
мүмкіншілік алады, өйткені олар бір - бірімен қарым - қатынас
жасауға, танып
білуге,үйренеді.
Инклюзивтік білім беру -
барлық балаларды жалпы білім үрдісіне толық енгізу және әлеуметтік
бейімдеуге, жынысына, шығу тегіне, дініне, жағдайына қарамай,
балаларды айыратын кедергілерді жоюға, ата - аналарын белсенділікке
шақыруға, баланың түзеу - педагогикалық және әлеуметтік
қажеттіліктерін арнайы қолдау, қоршаған ортаның балаларды жас
ерекшеліктеріне және білімдік қажеттіліктеріне бейімделуіне жағдай
қалыптастыру, яғни, жалпы білім беру сапасы сақталған тиімді
оқытуға бағытталған мемлекеттік
саясат.
Инклюзивті білім беруде
ақпараттық технологияларды қолдану мүмкіндігі шектеулі оқушылардың
танымдық, эмоцияналдық, коммуникативтік дамуына жетілдіруге
үлесінің зор екендігі тәжірибе жүзінде жүргізілген жұмыстардың
нәтижесінен көруге болады.Ақпараттық технологияларды қолдану арқылы
мүмкіндігі шектеулі жандардың заман талабына сай тұлға
қалыптастыруға септігі зор екендігінің
дәлелі.
Сонымен қатар, оқыту құралдары
ретінде топпен, жеке компьютермен жұмыс істеу тәсілдері оларды
ізденуге, өз жұмысының нәтижесін көріп, өз өзіне сын көзбен
қарауына және жеткен жетістігінен ләззат алуға, әрбір студенттің
білім беру үрдісіне шығармашылық қабілетін дамытуға
айқын мүмкіндік
береді.
Қорыта айтқанда, қазіргі таңда
Қазақстан Республикасында мүмкіндігі шектеулі балаларды оқытудың
келесі формалары белгілі: арнайы мектептер мен интернаттар, орта
мектептердегі коррекциялық (түзету) сыныптар, үйде оқыту және
қашықтықтан оқыту. Соңғы уақытта елімізде атқарылып жатқан келесі
істер инклюзивті білім беру жүйесінің қалануына негіз болары анық.
Жас нәрестенің дені сау болса, отбасына зор қуаныш пен бақыт
әкеледі. Елімізде өркениетті қоғам құру үшін, тәрбиелі, дені сау
азаматтар мен азаматшалар тәрбиелеу
керек.