БҚО.Орал қаласы.А.Байтұрсынов атындағы №10 ЖОББМ бастауыш сынып мұғалімі Лукпанова Лайлим СериковнаСабақтың тақырыбы: Жамбыл Жабаев «Менің өмірім»Сабақтың мақсаты:Білімділігі: Оқушыларға мәтінді оқып, мазмұндау. Бала Жамбылдың өнер адамы болып қалыптасуындағы өскен ортасының, ұлттық салт - дәстүрдің әсерін түсінуге жағдай туғызу.Дамытушылығы: оқушылардың ойлау қабілеттерін, сабақтағы белсенділігі мен шеберлік дағдысын қалыптастыра отырып, өз ойларын еркін айтуға дағдыландыру.Тәрбиелігі: ақынның өмірлік мақсаты мен арманына жетудегі талпынысы мен табандылығын үлгі ету, оқушыларды білімді, дарынды болуға тәрбиелеу.Сабақтың әдіс - тәсілдері: түсіндіру, сұрақ - жауап, тізбектеп оқыту, топтастыру стратегиясыСабақтың көрнекілігі: Жамбыл ақын мен Сүйінбай портреті, тірек сызбаларСабақтың барысы: І. Ұйымдастыру кезеңіПсихологиялық дайындық.Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру. /ортаға шығару/І.Қызығушылықты оятуЖамбыл ......./осы сөзді естігенде көз алдарыңызға не елестейді/Бейнесюжет тамашалау /тақырып аясында/Жаңа сабақ. /мұғалім түсіндірмесі/Жамбыл Жабаевтың қысқаша өмірімен танысу.Жамбыл Жабаев 100 жыл жасаған ақын, жыршы, және айтыскер ақын болған. Ол 1846 жылы Жамбыл тауының етегінде дүниеге келген. Жамбылдың әкесі қарапайым, мал бағатын кедей шопан болған. Ол 10 жасынан өлең - жырға бейім, 12 - 13 жасынан бастап әкесінің інісінен домбыра үйренген. Кішкентай кезінен бастап ән айтып, домбыра тартуға құмартады. Ұстазы Сүйінбайдан бата алған. Бірнеше жыл Сүйінбайдың қасында жүріп, оның суырып салмалық мектебінен тәлім - тәрбие алып үйренген. Енді, осы Жамбыл атамыздың өмірі туралы бізге мәтін беріліпті, соны оқып танысайық.Мәтінмен жұмыс.1-бөлікШу өзенінің бойымен жүре берсеңіз, Хан және Жамбыл деген екі тауға кез боласыз.Менің әкем Жапа бір кезде осы тауларда көшіп-қонып жүрген.Жамбыл тауының етегінде, қақаған қатты боранды күні мен туыппын. Маған сол көне Жамбыл тауының есімі ат болып қойылыпты.Бұл – 1846 жылдың ақпан айы екен.Менің әкем Жапа шоқпыт шапанды көшпелі кедей болған.2 - бөлікТұрған жеріміз құлазыған кең, жазық дала еді. Сондықтан да мен балалықшағымдаегісті де, бақты да, арықты да көрмедім. Жазық кең дала меніңОтанымболды.Мен киізүйдеөстім. Солкездегібарлыққазақбалаларындаймені де көшкендебесігімменалыпжүрді.Меніңағам, әкемніңінісі, белгілідомбырашыеді. Мен домбыратыңдауғаәуеседім. Он екіжасымдаодандомбыраны үйрендім. Домбырақолыматигенде, бүкілжан-жүйемелжірегендейболатынеді.3 - бөлікМеніңқойбаққымкелмеді. Домбыратартып, ән салу меніқаттықызықтырды. Табиғат мағанкүшті де жуандауысберді. Мен даладаәншырқағандадаусымбүкілдаланыкүңіренткендейсезінетінедім. Он төртжасымдаәкемненқолүзіп, өзімше күн көругемықтап бел байладым.Үй-үйдіаралап, жарапазанайтатынболдым. Менің өлеңім жұртқаұнап, мағансый-сыяпаткөрсетебастады.4-бөлікОн бескетолғанда мен атақты ақынСүйінбайтұратынауылғакелдім. Домбырамдыұстап, оныңүйінетаяпкелдім де, әндетебастадым. Өлеңіме риза болғанСүйінбайменіүйінешақырыпалып:Қартақынныңтілегібойынша мен көптегенәндердіқұйқылжытаайтыпбердім. Оныңбіреуінсолүйдеотырып шығардым. Сүйінбайдыңақындықшеберлігіне бас иіп, оны аспанәлеміннұрғабөлеген таң шапағына, жарық жұлдызға теңеп, өзімдіақынныңінісіміндепатап, көмегін, қолдауын сұрадым. Олуәдеберді.Бұл менің өмірімдегі еңбақыттыминуттардыңбіріеді. Сүйінбайтүнібойыақындықшеберлікжайында әңгімеледі. Сөйтіп мен оныңшәкіртіболдым, өлеңдерінжұртқатараттым.
/оқушыларға жеке тапсырма/А. Мұғалімнің мәтінді оқып, түсіндіруіӘ. МәтіндітізбектейоқытуБ. Мәтінді бөлімдерге бөліп оқыту1. Ж. Жабаевтыңөміргекелуі.2. Балалық шағы3. Сүйінбайақынменкездесуі/қорғайды/«Ассоциация» әдісіСөздікпен жұмысЖарапазан - ораза айында үй аралап жүріп айтатын әнӘуес - бір нәрсеге үйір, құмар, құштарСергіту сәті /өлең жолдары арқылы/Ой – толғаныс. «Жамбыл – жыр алыбы» /өлең немесе эссе/Қорытындылау1.Жамбыл Жабаев қай жерде,қай жылы дүниеге келген?2.Не себептіоған Жамбыл дегенесімберілген?3.Жамбыл өзтуғанжерінқалайсипаттайды? 4.Кімнен бата алады? 5. Ендіақынатамызартына не қалдырдыІХ. БағалауХ. Үйгетапсырма беру1) " Менің өмірім" мәтінін оқып, мазмұндау2) Жамбыл өлеңдерін жаттау