Сабақтың
басы
|
Оқушылармен амандасу, түгендеу, назарын
сабаққа аудару.
Жағымды
психологиялық ахуал орнату.
Үй
тапсырмасын тексеру.
«Ой
қозғау» ребус шешу (тақырыпқа
шығу)
, , , , , ,
,
, , , , , , , ,
,
|
Жинақтала
ды,сабаққа
ынталанады
Ребусты шешу арқылы жаңа
сабақты ашады.
|
Үй тапсырмасы мадақтау әдісі
арқылы бағаланады.
|
|
Сабақтың
ортасы
|
Жаңа сабақты
түсіндіру.
«Пайыз», яғни «Процент»
латынның «pro centum» деген сөзінен алынған. «Жүзден» немесе
«жүзге» деген мағынаны білдіреді. Кез келген шаманың (санның)
жүзден бір бөлігін бір пайыз деп атау
қабылданған.
3 пайыз −
жүзден 3 бөлік.
10 пайыз –
жүзден 10 бөлік.
25 пайыз –
жүзден 25 бөлік.
Бөлшекті пайызбен беру үшін
оны 100-ге көбейтіп, пайыз белгісін жазу
керек.
Мысалы,
0,4
= (0,4 ⋅ 100)% =
40%;
1,3
= (1,3 ⋅ 100)% =
130%;
= (
⋅ 100)% =
80%;
3 = (3 ⋅ 100)% =
312,5%.
Пайызды бөлшекпен жазу үшін
пайыз белгісін алып, алдындағы санды 100-ге бөлу
керек.
Мысалы,
5% = 5 : 100 =
1 : 20 =
0,05;
15% = 3 : 20 =
0,15;
75% =
0,75.
Тапсырмалар орындау. Жеке
жұмыс:
№1.
Бос
орындарды толтыр жəне ондық бөлшектерді көрсет. a) 134%
=
b) 29% =
№2.
Берілген
фигураның неше пайызы боялғанын тап.
№3.
Турист
баруға тиісті қашықтықтың 60%-ын мəшинемен, қалғанын пойызбен
жүрді. Туристің баруға тиісті қашықтықтың неше пайызын пойызбен
өткенін тап.
№4.
Саябақтағы 400 ағаштың 25%-ы қарағай, 50%-ы шырша ағаштары.
Саябақта неше қарағай жəне шырша ағаштары бар екенін
тап.
Деңгейлік
тапсырмалар.
А
деңгей
-
Пайыздарды ондық бөлшекпен жазыңдар:
1%, 6%, 25%,50%,120%
Дескрипторлар:
-
Пайызды
бөлшекпен жазу үшін ережені қолданады
-
Пайыз
белгісі алдындағы пайыз санын 100-ге бөледі
-
Ондық
бөлшекпен жазады
-
Бөлшектерді пайызбен жазыңдар:
9/100; 1/25; ; 0,1; 0,8
Дескрипторлар:
-
Бөлшекті
пайызбен жазу үшін ережені қолданады
-
Бөлшекті
100-ге көбейтеді
-
Бөлшектің
негізгі қасиетін қолданады
-
Бөлшекті
қысқартады
5. Пайыз белгісін тіркеп
жазады
В
деңгейі
-
Алманың 17/20 су.Алманың неше
пайызы су?
Дескрипторлар:
-
Бөлшекті
пайызбен жазу үшін ережені қолданады
-
Бөлшекті
100-ге көбейтеді
-
Бөлшектің
негізгі қасиетін қолданады
-
Бөлшекті
қысқартады
-
Пайыз
белгісін тіркеп жазады
С
деңгейі
Квадраттың қабырғасының
ұзындығын 30%-ға арттырса‚ оның ауданы неше процентке
артады?
Дескрипторлар:
-
Есептің шартын
анықтайды
-
Есептің шартын
жазады
-
Қабырғасы
(x+0,3x)% белгілейді.
-
= формуласы қолданылады
-
Есепті формула арқылы
шығарады
-
Ауданы неше пайызға
арттырғанын анықтайды
-
Жауабын
жазады.
|
Жаңа сабақты
түсінеді.
Мысалдарды
жазады.
Жеке жұмыс
орындайды.
Деңгейлік тапсырмаларды өз бетіше
орындайды.
|
Әрбір дұрыс жауапқа 1 балл
беріледі.
Балл деңгейіне қарай
беріледі.
|
|