Жаңа технологиялар негізінде сыныптан тыс шетел тілін оқытуды ұйымдастырудың заманауи тәсілдері
Бекболат Мөлдір Бекмұратқызы
Академик Е.А. Бөкетов атындағы Қарағанды ұлттық зерттеу университеті
6В01705- Шетел тілі: екі шет тілі
АБСТРАКТ
Бұл мақалада жаңа цифрлық технологияларды қолдана отырып, сыныптан тыс шетел тілін оқытуды ұйымдастырудың заманауи тәсілдері қарастырылады. Зерттеу барысында онлайн платформалар, мобильді қосымшалар, мультимедиялық ресурстар және интерактивті оқыту құралдарының тиімділігі талданды. Автор оқушылардың тілдік дағдыларын дамытуда цифрлық ортадағы ынталандыру, өздігінен білім алу мүмкіндігі және сараланған оқыту ерекшеліктерін көрсетеді. Зерттеу нәтижелері жаңа технологиялардың шетел тілін меңгертуде мотивацияны арттырып, оқу процесін дербестендіруге елеулі үлес қосатынын дәлелдейді.
Кілт сөздер: шетел тілі, жаңа технологиялар, сыныптан тыс оқу, цифрлық білім беру, онлайн оқыту, мобильді ресурстар.
КІРІСПЕ
Қазіргі жаһандану кезеңінде шетел тілін меңгеру – білім алушылардың маңызды құзыреттіліктерінің бірі. Дәстүрлі сабақтардан бөлек, сыныптан тыс оқыту формалары да тіл үйрену үдерісінің негізгі бөлігіне айналды. Әсіресе соңғы жылдары цифрлық технологиялардың қарқынды дамуы бұл бағыттағы әдістемелерді түбегейлі жаңартты. Онлайн платформалар, виртуалды сыныптар, мультимедиялық тапсырмалар және мобильді қосымшалар оқушылардың тілдік дағдыларын тиімді жетілдіруге үлкен мүмкіндік береді. Осыған байланысты жаңа технологиялар негізінде сыныптан тыс шетел тілін оқытуды ұйымдастырудың заманауи тәсілдерін ғылыми тұрғыда талдау өзекті болып табылады.
ЗЕРТТЕУ МАҚСАТЫ
Жаңа технологиялар негізінде сыныптан тыс шетел тілін оқытуды ұйымдастырудың тиімді заманауи тәсілдерін анықтау, олардың оқушылардың тілдік құзыреттілігін дамытудағы рөлін талдау.
ЗЕРТТЕУ МІНДЕТТЕРІ
1. Шетел тілін оқытуды ұйымдастырудағы жаңа технологиялардың теориялық негіздерін айқындау.
2. Сыныптан тыс оқытудың дәстүрлі және заманауи формаларын салыстыру.
3. Онлайн платформалар мен мобильді қосымшалардың мүмкіндіктерін талдау.
4. Әдістемелік тәжірибелерге сүйене отырып, тиімді технологиялық тәсілдер ұсыну.
5. Зерттеу нәтижелерінің білім беру саласына қосатын үлесін бағалау.
Мақаланың құрылымы
Мақала кіріспеден, әдебиеттерге шолудан, зерттеу әдістерінен, талқылау және нәтижелер бөлімінен, қорытындыдан және пайдаланылған әдебиеттер тізімінен тұрады.
ӘДЕБИЕТТЕРГЕ ШОЛУ
Сыныптан тыс тілді оқытудағы технологиялық тәсілдер түрлі зерттеушілердің еңбектерінде кең қарастырылған.
Smith (2019) онлайн платформалардың шетел тілін меңгеруге мотивацияны арттырудағы рөлін көрсетеді [1].
Johnson & Miller (2021) мобильді қосымшалардың тілдік дағдыларды дербес дамытуға әсерін талдайды [2].
Hasan (2020) геймификация тәсілдерінің оқушылардың белсенділігін арттырудағы тиімділігін атап өтеді [3].
Қазақстандық ғалымдар да бұл бағытқа назар аударған: Бейсенова (2022) мультимедиялық ресурстардың тіл үйренуге ықпалын зерттеген [4].
ЗЕРТТЕУ ӘДІСТЕРІ
Зерттеуде келесі ғылыми әдістер қолданылды:
- Теориялық талдау
- Салыстырмалы әдіс
- Жүйелеу
- Бақылау және тәжірибелік талдау
ТАЛҚЫЛАУ ЖӘНЕ НӘТИЖЕЛЕР
Зерттеу нәтижелері жаңа технологиялардың сыныптан тыс оқытуда үлкен артықшылық беретінін көрсетті.
1. Онлайн платформалар – интерактивтілік, қолжетімділік.
2. Мобильді қосымшалар – жеке оқу траекториясы, мотивация.
3. Мультимедиялық құралдар – тыңдалым және айтылымды дамыту.
4. Геймификация – белсенділік пен қызығушылықты арттыру.
5. Әлеуметтік желілер – тілдік практика жасау мүмкіндігі.
ЗЕРТТЕУ НӘТИЖЕЛЕРІНІҢ ҮЛЕСІ
Ғылым үшін – цифрлық оқыту теориясын толықтырады.
Бизнес үшін – EdTech платформаларын дамытуға ықпал етеді.
Қоғам үшін – тілдік құзыреттілікті арттырады.
ҚОРЫТЫНДЫ
Жаңа технологиялар сыныптан тыс шетел тілін оқытудың тиімді тәсілдерін қалыптастыруда маңызды рөл атқарады. Оқу процесін дербестендіріп, мотивацияны арттырады.
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
1. Smith, J. (2019). Digital Learning in Foreign Language Education.
2. Johnson, R., & Miller, P. (2021). Mobile Applications for Language Development.
3. Hasan, A. (2020). Gamification in Language Learning.
4. Бейсенова, А. (2022). Цифрлық білім беру ресурстары.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Жаңа технологиялар негізінде сыныптан тыс шетел тілін оқытуды ұйымдастырудың заманауи тәсілдері
Жаңа технологиялар негізінде сыныптан тыс шетел тілін оқытуды ұйымдастырудың заманауи тәсілдері
Жаңа технологиялар негізінде сыныптан тыс шетел тілін оқытуды ұйымдастырудың заманауи тәсілдері
Бекболат Мөлдір Бекмұратқызы
Академик Е.А. Бөкетов атындағы Қарағанды ұлттық зерттеу университеті
6В01705- Шетел тілі: екі шет тілі
АБСТРАКТ
Бұл мақалада жаңа цифрлық технологияларды қолдана отырып, сыныптан тыс шетел тілін оқытуды ұйымдастырудың заманауи тәсілдері қарастырылады. Зерттеу барысында онлайн платформалар, мобильді қосымшалар, мультимедиялық ресурстар және интерактивті оқыту құралдарының тиімділігі талданды. Автор оқушылардың тілдік дағдыларын дамытуда цифрлық ортадағы ынталандыру, өздігінен білім алу мүмкіндігі және сараланған оқыту ерекшеліктерін көрсетеді. Зерттеу нәтижелері жаңа технологиялардың шетел тілін меңгертуде мотивацияны арттырып, оқу процесін дербестендіруге елеулі үлес қосатынын дәлелдейді.
Кілт сөздер: шетел тілі, жаңа технологиялар, сыныптан тыс оқу, цифрлық білім беру, онлайн оқыту, мобильді ресурстар.
КІРІСПЕ
Қазіргі жаһандану кезеңінде шетел тілін меңгеру – білім алушылардың маңызды құзыреттіліктерінің бірі. Дәстүрлі сабақтардан бөлек, сыныптан тыс оқыту формалары да тіл үйрену үдерісінің негізгі бөлігіне айналды. Әсіресе соңғы жылдары цифрлық технологиялардың қарқынды дамуы бұл бағыттағы әдістемелерді түбегейлі жаңартты. Онлайн платформалар, виртуалды сыныптар, мультимедиялық тапсырмалар және мобильді қосымшалар оқушылардың тілдік дағдыларын тиімді жетілдіруге үлкен мүмкіндік береді. Осыған байланысты жаңа технологиялар негізінде сыныптан тыс шетел тілін оқытуды ұйымдастырудың заманауи тәсілдерін ғылыми тұрғыда талдау өзекті болып табылады.
ЗЕРТТЕУ МАҚСАТЫ
Жаңа технологиялар негізінде сыныптан тыс шетел тілін оқытуды ұйымдастырудың тиімді заманауи тәсілдерін анықтау, олардың оқушылардың тілдік құзыреттілігін дамытудағы рөлін талдау.
ЗЕРТТЕУ МІНДЕТТЕРІ
1. Шетел тілін оқытуды ұйымдастырудағы жаңа технологиялардың теориялық негіздерін айқындау.
2. Сыныптан тыс оқытудың дәстүрлі және заманауи формаларын салыстыру.
3. Онлайн платформалар мен мобильді қосымшалардың мүмкіндіктерін талдау.
4. Әдістемелік тәжірибелерге сүйене отырып, тиімді технологиялық тәсілдер ұсыну.
5. Зерттеу нәтижелерінің білім беру саласына қосатын үлесін бағалау.
Мақаланың құрылымы
Мақала кіріспеден, әдебиеттерге шолудан, зерттеу әдістерінен, талқылау және нәтижелер бөлімінен, қорытындыдан және пайдаланылған әдебиеттер тізімінен тұрады.
ӘДЕБИЕТТЕРГЕ ШОЛУ
Сыныптан тыс тілді оқытудағы технологиялық тәсілдер түрлі зерттеушілердің еңбектерінде кең қарастырылған.
Smith (2019) онлайн платформалардың шетел тілін меңгеруге мотивацияны арттырудағы рөлін көрсетеді [1].
Johnson & Miller (2021) мобильді қосымшалардың тілдік дағдыларды дербес дамытуға әсерін талдайды [2].
Hasan (2020) геймификация тәсілдерінің оқушылардың белсенділігін арттырудағы тиімділігін атап өтеді [3].
Қазақстандық ғалымдар да бұл бағытқа назар аударған: Бейсенова (2022) мультимедиялық ресурстардың тіл үйренуге ықпалын зерттеген [4].
ЗЕРТТЕУ ӘДІСТЕРІ
Зерттеуде келесі ғылыми әдістер қолданылды:
- Теориялық талдау
- Салыстырмалы әдіс
- Жүйелеу
- Бақылау және тәжірибелік талдау
ТАЛҚЫЛАУ ЖӘНЕ НӘТИЖЕЛЕР
Зерттеу нәтижелері жаңа технологиялардың сыныптан тыс оқытуда үлкен артықшылық беретінін көрсетті.
1. Онлайн платформалар – интерактивтілік, қолжетімділік.
2. Мобильді қосымшалар – жеке оқу траекториясы, мотивация.
3. Мультимедиялық құралдар – тыңдалым және айтылымды дамыту.
4. Геймификация – белсенділік пен қызығушылықты арттыру.
5. Әлеуметтік желілер – тілдік практика жасау мүмкіндігі.
ЗЕРТТЕУ НӘТИЖЕЛЕРІНІҢ ҮЛЕСІ
Ғылым үшін – цифрлық оқыту теориясын толықтырады.
Бизнес үшін – EdTech платформаларын дамытуға ықпал етеді.
Қоғам үшін – тілдік құзыреттілікті арттырады.
ҚОРЫТЫНДЫ
Жаңа технологиялар сыныптан тыс шетел тілін оқытудың тиімді тәсілдерін қалыптастыруда маңызды рөл атқарады. Оқу процесін дербестендіріп, мотивацияны арттырады.
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
1. Smith, J. (2019). Digital Learning in Foreign Language Education.
2. Johnson, R., & Miller, P. (2021). Mobile Applications for Language Development.
3. Hasan, A. (2020). Gamification in Language Learning.
4. Бейсенова, А. (2022). Цифрлық білім беру ресурстары.
шағым қалдыра аласыз













