Материалдар / Жаңашылдық заман талабы 10 сынып

Жаңашылдық заман талабы 10 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Қысқа мерзімді жоспар Біртұтас тәрбие бағдарламасына сәйкестендіріліп жасалған.ҚМЖ-ға қауіпсіздік сабағы мен ұлттық құндылықтар кіріктірілген.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады


Тәрбие сағаты

Жаңашылдық – заман талабы

Күні


Сынып жетекші:


Сынып

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың мақсаты:

Оқушыларға жаңашылдық ұғымын түсіндіру, оның қоғамдағы маңыздылығын көрсету.

Оқушылардың ойлау қабілетін дамыту, шығармашылық тұрғыдан жаңашылдыққа деген көзқарасын қалыптастыру.

Оқушыларды инновациялық идеяларды қабылдауға және оларды күнделікті өмірде қолдануға ынталандыру.

Құндылықтарды дарыту

Жаңашылдыққа ашық көзқарас қалыптастыру:Оқушылар жаңа идеяларды, өзгерістерді қабылдауға дайын болу керек. Бұл тәрбие сағаты олардың жаңашылдыққа деген көзқарасын өзгертіп, шығармашылық ойлау қабілеттерін арттырады.

Қоғамдық даму мен ғылымдағы жаңалықтарды түсіну:Жаңашылдықтың ғылыми, әлеуметтік, технологиялық өзгерістердің алғышарты екенін түсіну арқылы, оқушылардың әлемдегі өз орындарын анықтауға мүмкіндік беріледі. Бұл қоғамдағы өзгерістерді тиімді пайдалануға жол ашады.

Апта дәйексөзі

Ақпан – жасампаздық және жаңашылдық

Жасампаздық – бәрімізге өнеге

Сабақтың барысы


Сабақтың кезеңі/ уақыт

Мұғалім әрекеті


Оқушы әрекеті

Ресурстар


Ұйымдастыру кезеңі (17 мин)


Оқушылармен сәлемдесу, көңіл-күйін сұрау.Оқушыларды топтарға бөлу (қажет болса, жаңашылдық туралы бірнеше қысқаша сұрақтар қойылады).

Мұғалім сөзі:

Құрметті оқушылар,

Бүгінгі тәрбие сағатының тақырыбы — "Жаңашылдық - заман талабы". Бұл тақырыптың маңызы зор, себебі қазіргі қоғамда өзгерістер мен жаңалықтарға бейім болу, жаңа идеялар мен технологияларды қабылдау өте маңызды. Қоғамның дамуы үшін жаңашылдықтың рөлі ерекше. Біздер, яғни жастар, жаңа дәуірдің өкілдеріміз. Сондықтан да біздерге жаңашылдыққа ашық болу керек.

Жаңашылдық дегеніміз – тек жаңа идеялар мен өзгерістерді қабылдап қана қоймай, оларды өмірімізде қолдана білу. Бүгінгі сабақта біз жаңашылдықтың қоғамдағы, ғылым мен білім саласындағы, технологиялардағы рөлін талқылайтын боламыз. Жаңашылдықты игеру – тек өзіміз үшін ғана емес, қоғамның дамуы үшін де өте маңызды.Біз жаңашыл бола отырып, өз ойларымызды ашық айтып, жаңа жолдарды іздеуге тырысуымыз керек. Мысалы, ғылыми жаңалықтар, технологиялық жетістіктер, жаңа білім беру әдістері – осының бәрі жаңашылдықтың нәтижесі. Біз осы өзгерістерді қалай дұрыс қабылдауға болатынын түсінуіміз қажет.

Жаңашылдық деген не?

Жаңашылдық – жаңа идеялар мен өзгерістерді қабылдап, оларды іс жүзінде жүзеге асыру процесі.

Оқушыларға әлемде жаңашылдықтың әртүрлі салалардағы мысалдарын келтіру (мысалы, ғылым, білім, технологиялар).

Жаңашылдықтың қоғамға әсері, оның даму үдерісіндегі маңыздылығы туралы әңгіме.



Оқушылар мұғаліммен сәлемдесіп, сабаққа дайындалады.

Олар топтарға бөлініп, топ ішінде өздерін таныстырады және жұмысқа дайындалады.

Мұғалім сұрағына жауап беріп, сабақты бастауға дайын болады.



Оқушылар мұғалімнің жаңашылдық туралы түсіндірмесін мұқият тыңдайды.

Оқушылар жаңашылдықтың қоғамдағы маңызы туралы пікірлерін айтады.

Мұғалімнен жаңашылдықтың түрлі салаларда қалай көрініс табатыны туралы сұрақтар қойып, түсінік алады.







Плакаттар және постерлер

Интернет және электронды құралдар


Ақпараттық ресурстар








Сабақ ортасы (10 мин)







Қауіпсіздік сабағы

«СІЗГЕ ҚАТЫСТЫ ЖАҒЫМСЫЗ СӨЗДЕРГЕ ЖАУАП БЕРУДІҢТИІМДІ СТРАТЕГИЯЛАРЫ»

Сабақтың мақсаты: оқушылардың өзіне деген сенімділігін арттырып,эмоциясын бақылай білуге үйрету.

Негізгі міндеттері:

1.Оқушылардың өзіне деген сенімділігін артыру.

2.Кез келген жағдайды сабырлы, мәдениетті түрде шешуге үйрету.

Сабақтың барысы

1.Кіріспе

Есте ұстаңыз, кез келген адамды басқару үшін алдымен оның эмоциясын басқаруды үйрен дейді психологтер. Олай болса сізді басқалар басқарып жүр. Сіздегі көңіл күйді неге өзгелер басқаруы керек? Ол сізге тиесілі ғой. Ендеше, өзіңізді өзіңіз басқарғыңыз келсе, эмоцияларыңызды бағындырып үйреніңіз. «Ит үреді, керуен көшеді», өмірде өзгенің жағымсыз сөзімен ұнамсыз жайттар ешқашан таусылмайды, тек олардың кейбіріне көңіл аудармай өтіп кеткен жөн, елемей естімеуге тырысқан дұрыс-ақ, сонымен қатар барлық жайтты сабырмен және заң аясында шешуге болады.

2.Негізгі бөлім (6 минутқа дейін)

«Жақсы сөз – жарым ырыс», «Ойнап сөйлесең де, ойлап сөйле», «Сөз сүйектен өтеді» деген өнегелі нақылдарын қалдырған ата-бабамыз сөздің құдіретін жете сезінген дана болған. Сөз арқылы адамның көңілін көтеруге де, мұңайтуға да, күлдіруге де, жылатуға да болады. Сондықтан да, жақсы байқап сөйлер, жаман шайқап сөйлер деген сөз бекерге айтылмаса керекті.

Жақсы сөз жанды жадыратады. Позитивті мағынада айтылған әр сөз жағымды әсер қалдырады. Жалпы алғанда, айтылған сөздердің позитивті және негативті әсерлері бар екені бағзы заманнан бері белгілі. Медицина ғылымы жақсы дамымаған заманда халық дауаны дұғалар мен жақсы тілек сөздерден тапқан. Ал әдепсіз және балағат сөздерді айтудың өзін қарғыс деп есептеген. Тіпті, сол заманда адамдардың ойында балағат сөздердіайтудың дұрыс еместігі туралы болжамдар болса, бүгінде ол сөздердің зияндығы ғылыми түрде дәлелденіп отыр. Сол себепті, не ойлап жүргеніңізге, қандай кітаптар оқып, қандай ақпараттар қабылдап жатқаныңызға, айналаңызға қандай сөздер айтып, қандай сөздер естіп жүргеніңізге аса мән беріңіз. Өміріңізді жақсарту да, құлдырату да өз қолыңызда!

Дөрекілікке тиімді жауап берудің стратегияларымен бөлісу.

3.Қорытынды. Пайдалы сілтеме:

https://youtu.be/sJgmacWuhW0

Жағымсыз сөздерге қалай жауап беруге болады?


Құқық бұзушыға өзінің қадір-қасиетін жоғалтпай және басқалардың құрметін жоғалтпай қалай дұрыс жауап беруге болады?

Қақтығысты бастаушының сәтсіз сценарийі

Қақтығысты бастаушы сізге ауызша (психологиялық) шабуыл жасай бастағанда, оның ойында қандай да бір сценарий болады. Әсіресе, егер сіз өте жақсы таныс болсаңыз. Ол сіздің оның шабуылдарына қалай қарайтыныңызды болжайды және қазірдің өзінде бірқатар қарсы дәлелдер жинады.

Оған бармаңыз, сабыр сақтаңыз. Ол үшін күтпеген жолмен әрекет етіңіз, алдыңғы қақтығыс жағдайларында жасағандай емес.

Егер сіз оған жанашырлық білдірсеңіз, бұл ол үшін мүлдем күтпеген қадам болады: иә, мен сондай сенімсіз серіктес екенімді түсінемін, сенің жолың болмады. Әрине, әңгімелесуші абдырап, шабуылды тоқтатады.

Үнсіз ойын

Келесі техниканы орындау өте оңай, бірақ күтпеген жерден тиімді болуы мүмкін. Рас, бұл үшін сіз ерік-жігерді де, актерлік шеберлікті де жаттықтыруыңыз керек. Бұл әдіс әсіресе қоғамдық орындарда жақсы жұмыс істейді.

Сондықтан, егер сіз ауызша шабуылға ұшырасаңыз, онда барлық қорлауға жауап ретінде жай ғана үнсіз болуға тырысыңыз. Әңгімелесуші көп ұзамай өзінің жалынын жоғалтады және тынышталады. Дегенмен, сізге әртүрлі жолмен үндемеуге болады. Бұл жағдайда сіз бұл жерде болмағандай тыныш, қабылдауға болады. Бұл жағдайда сарқыраманың жанындағы таулардың баурайын елестетіп, медитация жасап, жағдайдан бас тартқан жөн. Айтпақшы, бұл әдіс жақсы, өйткені айналаңыздағылар сіздің екеуіңіздің кім ересек адам сияқты әрекет ете алатынын және кімге емделетін уақыт келгенін бірден түсінеді.

Көзбен байланыс орнату

Көзбен байланыс жасау – бұл әртүрлі жағдайларда ең күшті психологиялық әдіс: іскерлік келіссөздер, көпшілік алдында сөйлеу, кездейсоқ әңгіме және тіпті сүйіспеншілік таныту. Өзіңіздің пайдаңызға қарай қолдануға тырысыңыз. Әдіс үнсіз ойнау техникасымен тамаша үйлеседі.

Сіздің келесі жолы өзіне дөрекілік танытуға мүмкіндік бергенде (бұл тіркеу бөліміндегі медбике, кассадағы сатушы, жұмыстағы бастық болсын), жай ғана оның көзіне үнсіз көз тастаңыз. Бұл оның ұялуына ұялуына әкелуі мүмкін. Әрине, ол сіздің көзқарасыңызға төтеп бере алмайды және көзін тез тартып алады немесе мүлдем кетеді. Маған сеніңіз: адамның ұялған басына емес, көзіне қарап, негізсіз шағымдарды айту әлдеқайда қиын.

Диалогтен бас тарту

Егер бұл сіздің жеке мүдделеріңізге қатысты болса, ең ақылға қонымды тактика – бұл мәселені талқылауды біраз уақытқа кейінге қалдыру. Әйтпесе, қарсыластың шабуылдарының әсерінен өзіңізді тастап кету қаупі бар, сіз артық нәрсені айтасыз. Сайып келгенде, бұл сізге жақсылық әкелмейді. Сондықтан пікірталастан үзіліс жасап, ашуды басыңыз.

Жағымпаздық

Іске өзіндік көзқарас мың қауіп пен қорлаудан гөрі тиімді болуы мүмкін. Дөрекілік пен дөрекілікке тап болғанда, ескі ережені есте сақтаңыз: шыбын ащыға емес, балға ұшады. Тәкаппарлықты басу қаншалықты қиын болса да, көрегендік пен икемділік танытыңыз. Егер сіз әңгімелесушінің жағымпаздыққа бой алдырғанын білсеңіз (бұл сөзсіз: дөрекі адамдардың көпшілігі өзіне деген сенімсіз келеді, мақтаған жанына майдай жағады), оны қолданыңыз. Сонымен қатар оған әрі қарай өзін мақтаған адамға шабуыл жасауды жалғастыру қиынға соғады.

Бос қауіптер жоқ ультиматум

Егер сіз шыдамдылық шегі іс жүзінде таусылғанын түсінсеңіз, қатаң және нақты ультиматум қою керек. Мұны мүмкіндігінше тыныш және салқын түрде жасау керек. Егер сіздің бастығыңыз сізге тағы бір рет дөрекілік танытса, байыппен айтыңыз: «Алды-арты осы болсын, менімен осылай сөйлесуге соңғы рет шыдаймын. Келесі жолы мені жұмыстан босату туралы өтініш беремін».

Бірақ мұндай ультиматумдарды қою арқылы қауіп-қатерге дайын болыңыз. Бос сөз және жалған қорқыту кері әсер етеді. Кейін бұл сөзде тұру керек болады.

«Айкидо» техникасы

Бұл әдіс «сәтсіз сценарий» техникасымен үндеседі, бірақ жағдайды абсурд дәрежесіне дейін көтеруге болатындығымен ерекшеленеді. Ондағысы сіз қаншалықты әділетсіз немесе тіпті күлкілі болса да, қарсыластың әрбір ескертуі мен айыптауына келісуіңіз керек.


Әзілмен шабуыл

Қарсылас ашумен ызалы сөзін бастағалы жатқанда, ол кеудесіне көбірек ауа жинайтыны сөзсіз. Тосын қадам – оны осы сәтте күлдіру. Рас, бұл әдіс әзілкештік мен үлкен тапқырлықты талап етеді және оны әзіл түсінетін адамдарға қолданған жөн.



Плакаттар және постерлер

Интернет және электронды құралдар


Ақпараттық ресурстар




Ортасы (15 мин)


Мұғалім: Топтарға бөлініп жұмыс істей отырып, әрқайсымыз өз пікірімізді білдіріп, бір-біріміздің ойларымызды тыңдаймыз. Сіздерге бірнеше тапсырмалар берілетін болады, онда сіздер жаңашылдықтың өміріміздегі маңыздылығы туралы ой бөлісесіздер. Әрбір идея маңызды, сондықтан да пікіріңізді еркін айтыңыздар.

Мен сіздерге жаңашылдықтың сіздер үшін қандай маңызға ие екенін түсіндіріп, бүгінгі сабақтан көп нәрсе алатынымызға сенімдімін. Жаңашылдық – тек өзгерістерге бейімделу ғана емес, ол өзіміздің келешегіміз үшін дұрыс шешімдер қабылдай білу.

Қазіргі заманның талабына сай болу үшін біз өзгерістерге дайын болуымыз керек. Әрқашан жаңа нәрсені үйреніп, ашық ойлап, жақсылыққа ұмтылу керек.

Топтық жұмыс (10 минут)


Оқушылар топтарға бөлініп, әр топқа мынадай тапсырмалар беріледі:

1-ші топ: Жаңашылдықтың ғылымдағы рөлі (мысалы, жаңадан ашылған ғылым салалары).

2-ші топ: Білім саласындағы жаңашылдық (мысалы, онлайн білім беру).

3-ші топ: Технологиялардағы жаңашылдық (мысалы, жаңа гаджеттер мен бағдарламалар).

Топтар өздеріне берілген тақырып бойынша қысқаша презентация жасап, басқа топтарға таныстырады.

4. Ойлану және пікір алмасу (7 минут)

Оқушылардың тақырыпқа қатысты пікірлерін тыңдау.

Жаңашылдықтың қажеттілігі туралы ашық сұхбат жүргізу.

Оқушылардан келесі сұрақтарға жауап алу:

Жаңашылдықтың біздің өмірімізге қандай әсері бар?

Топтық жұмыс (10 минут)


Әр топ өзіне берілген тақырып бойынша жұмыс жасайды (ғылымдағы, білім саласындағы немесе технологиялардағы жаңашылдық).

Топ мүшелері бірлесе отырып, тақырыпты талқылайды, қажетті мәліметтер жинайды, презентация немесе қысқаша баяндамаларын дайындайды.

Топтар басқа топтарға өз жұмысын таныстырады, сұрақтар қойылады және жауап беріледі.

Ойлану және пікір алмасу (5 минут)


Оқушылар бір-бірінің пікірлерін тыңдайды, келіспеушіліктер болса, оны талқылайды.

Тақырыпқа қатысты жеке пікірлерін білдіреді: Жаңашылдықтың өмірде қандай маңызы бар, ол қоғамға қалай әсер етеді?

Әр оқушы өз көзқарасын білдіріп, жаңашылдықтың біздің өміріміздегі орнын түсінуге тырысады.



.



Плакаттар және постерлер

Интернет және электронды құралдар


Ақпараттық ресурстар



Соңы

3 мин


Қорытынды (3 минут)

Жаңашылдықтың қоғам үшін маңыздылығын тағы да атап өту.

Оқушылардың алған білімдері бойынша қорытынды жасау.

Тәрбиелік мәні: Жаңашылдықты тек техникалық немесе ғылыми тұрғыдан емес, қоғамдағы өзгерістерге бейімделу ретінде түсіну керек.

Үй тапсырмасы:

Оқушыларға жаңашылдық туралы шығармашылық жұмыс (эссе немесе презентация) жасау тапсырылады. Тақырыптар:

«Менің ойымша, жаңашылдық - бұл...»

«Қоғамдағы ең үлкен жаңашылдық қандай болуы мүмкін?»


Қорытынды (3 минут)


Оқушылар өздеріне сабақтан не үйренгені туралы қысқаша ойланып, оны мұғалімге жеткізеді.

Әр оқушы жаңашылдықтың қандай маңызы бар екенін айтып, өз өмірінде қалай қолдануға болатынын талқылайды.

Оқушылар үй тапсырмасын ала отырып, жаңашылдық туралы ойларын әрі қарай дамытуды мақсат етеді.

Үй тапсырмасы:


Оқушыларға жаңашылдық туралы эссе немесе презентация жасау тапсырылады. Тапсырмаға сәйкес, олар өздерінің жаңашылдық туралы көзқарастарын ашып, қоғамға, ғылымға немесе технологияға қосатын үлестері туралы ойларын білдіреді.

Плакаттар және постерлер

Интернет және электронды құралдар


Ақпараттық ресурстар




Жариялаған:
Альбина
05 Ақпан 2025
189
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі