Жануарлар арасындағы қарым-қатынас

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Жануарлар арасындағы қарым-қатынас

Материал туралы қысқаша түсінік
Жануарлар арасындағы қарым-қатынас түрлерін атайды Қарым-қатынас түрлерін сипаттайды және мысал келтіреді Түрлер арасындағы қарым-қатынастардың маңызын талдайды
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бөлім:

5.4 A Экология және тұрақты даму

Педагогтің аты-жөні:

Джебетаева Асия Изтилеуовна

Күні: 14.04.2025


Сыныбы: 5

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Жануарлар арасындағы қарым-қатынас

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

  • 5.3.1.4 – Тірі ағзалар арасындағы қарым-қатынастардың түрлерін сипаттау (бейтараптық, бәсекелестік, жыртқыштық, селбесу, паразиттік, комменсализм)

Сабақтың мақсаты:

Жануарлар арасындағы қарым-қатынас түрлерін атайды

Қарым-қатынас түрлерін сипаттайды және мысал келтіреді

Түрлер арасындағы қарым-қатынастардың маңызын талдайды

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту

5 мин.

І.Ұйымдастыру кезеңі:

а) Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу. Психологиялық жағымды ахуал туғызу.

Топқа бөлу (жануарлардың атауы бойынша: арыстан, қасқыр, бұғы)

Жаңа сабаққа кіріспе


(Ұ) «Миға шабуыл» әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын ұжымдық талқылау. Бір-біріне сұрақтар қояды. Сыныптастырының пікірін толықтырады.

Өз ойымен бөліседі.

1. Біржасушалыларға анықтама беріңдер.


2. Жөпжасушалыларға сипаттама беріңдер.



Осы тапсырманы орындау арқылы оқушылардың оқылым дағдысы қалыптасады.


Қалыптастырушы бағалау: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандыру.


Презентация, суреттер, бейнематериал (мысалы, жануарлар арасындағы қарым-қатынасты көрсететін бейне)


Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу.

30 мин.

-Жануарлар бір-бірімен қалай әрекеттеседі?


-Жыртқыштық дегенімізді қалай түсінеміз?

Мұғалім түсіндіруі:

Қарым-қатынас түрлері:

Селбесу

(симбиоз)

Паразиттік

Жыртқыштық

Комменсализм

Бәсекелестік

Бейтараптық




1-тапсырма.



Бейнематериал көрсету:

-Жыртқыш пен олжа, симбиоз, паразиттік қатынастар туралы қысқа видео










Тірек сөздермен танысып, өз дәптерлеріне жазып алады.







Топтық жұмыс (10 мин)

-Әр топқа суреттер немесе жағдайлар беріледі

-Олар қандай қарым-қатынас екенін анықтап, постер жасайды

-Қорғау: әр топ өз жұмысын 2-3 минутта таныстырады


























Дескриптор: Жалпы – 2 балл.

- Әр түрге мысал келтіреді

-Сурет немесе мәтін арқылы қарым-қатынас түрін анықтайды

Оқулық,

жұмыс дәптері

ДК
















Презентация, суреттер, бейнематериал (мысалы, жануарлар арасындағы қарым-қатынасты көрсететін бейне)




2-тапсырма.


Тапсырма: Төмендегі жануарларды олардың қарым-қатынас жасау тәсілдерімен сәйкестендір.

Жануарлар


Қарым-қатынас тәсілі

1. Қасқыр

A)

А. Түсін өзгерту арқылы

2. Ара

B)

B. Дене қимылы арқылы

3. Құмырсқа

C)

C. Иіс арқылы

4. Хамелеон

D)

D. Ұлу, дыбыс арқылы

5. Дельфин

E)

E. Дыбыстық және эхолокация арқылы

Жалпы - 3 балл.


Оқулық,

жұмыс дәптері

ДК







3-тапсырма.


Төмендегі сөйлемдерді оқып, дұрыс немесе бұрыс екенін анықта. Жалпы - 5 балл.

Мәтін

Дұрыс / Бұрыс

1

Қасқырлар бір-бірімен ысылдау арқылы байланысады.

Бұрыс

2

Аралар дене қимылы арқылы бір-біріне ақпарат береді.

Дұрыс

3

Барлық жануарлар тек дыбыс арқылы байланысады.

Бұрыс

4

Дельфиндер дыбыс пен ысқыру арқылы байланыс жасайды.

Дұрыс

5

Хамелеондар түсін өзгертіп, сезімін білдіреді.

Дұрыс



Бекіту (5 мин)

Тест арқылы









Сабақтың соңы

Ой толғаныс.

Рефлексия

5 мин.


«СМС» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды.

Үй тапсырмасы:

Жануарлар арасындағы қарым-қатынас туралы сурет салып, мысал келтіру

Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсаты, тақырыбы бойынша өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.


Мұғалім оқушыларды «Өзін-өзі бағалау» арқылы бағалайды.








Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
21.05.2025
133
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі