|
Пәні Жаратылыстану |
Адам Тақырыбы: Қалай дұрыс тамақтану керек? |
||||
|
«Қарақоға орта мектебі»КММ Бастауыш сынып мұғалімі: Нурахметова Динара Қараманқызы |
|||||
|
Сыныбы: 1 «а» |
Қатысқандар: 5 |
Қатыспағандар: 0 |
|||
|
|
|
||||
|
Сабақтың оқу мақсаттары: |
1.2.3.3 адамның өсуі мен дамуы үшін керек қажеттіліктерді анықтау |
||||
|
Сабақ мақсаттары |
Барлық оқушылар: адамның өсуі және дамуы үшін керек қажет тіліктерді анықтайды; |
||||
|
Оқушылардың көпшілігі орындай алады: қазақтың ұлттық тағамдарының атауларын біледі |
|||||
|
Кейбір оқушылар орындай алады: жаңа сабақта алған білімдерін өмірде қолданады. |
|||||
|
Бағалау критерийлері: |
|
||||
|
Ойлау деңгейлерінің дағдылары |
Білу, түсіну, қолдану. |
||||
|
Тілдік мақсат |
Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер: Пайдалы тағамдар, тамақтану пирамидасы, |
||||
|
Талқылауға арналған сұрақтар:
|
|||||
|
Алдыңғы оқу: |
Адамның өміррің әртүрлі кезеңдері бейнеленген суреттерді көрсету. |
||||
|
Құндылықтар дарыту |
«Мәңгілік ел» ұлттық идеясының құндылықтар Оқушыларды бір-біріне құрмет көрсетуге тәрбиелеу |
||||
|
Пәнаралық байланыс |
Дүниетану отбасындағы дәстүрлер |
||||
|
Акт қолдану |
аудиожазба , бейнефильм |
||||
|
Жоспарланған уақыт |
Жоспарланған жаттығу түрлері |
Ресурстар |
|||
|
Басы Мақсатпен таныстыру |
Ұйымдастыру кезеңі Психологиялық дайындық Мақсаты:Жағымды көңіл-күй орнату Сабаққа дайындық . Тағам түрлері туралы аудиожазба тыңдату Көзімізді жұмып көзалдыларыңа тыңдаған тағамдарды елестедіңдер. Оқушылар отбасындағы сүйікті тағамдарды естеріне түсіреді. Содан кейін мынадай сұрақтар қоямын: Сабақтың тақырыбын ашу үшін «Ой қозғау» әдісі арқылы сұрақтар қою :
Қай тағамды таңертең, ал қайсысын кешке жеген дұрыс? Отбасылық мерекелер қалай өтеді? Қандай тағамдарды сүйіп жейсіңдер? Кім аналарына ас әзірлеуге көмектеседі? Ол үшін не істейсіңдер? Не үшін тамақтану керек? Яғни бүгінгі сабақта тағам түрлерімен танысамыз Сабақтың тақырыбы: қалай дұрыс тамақтану? Сабағымыздың оқу мақсаты:
Ал осы мақсатқа жетудің табыс критерийлері:
|
Орнында отырып қимыл қозғалыстарын жасайды. |
|||
|
Ортасы Жаңа сабақ таныстыру Ұжымдық жұмыс Топпен жұмыс |
Ұжымдық жұмыс Дастарқан.
Қалай дұрыс тамақтану қажет? Нұсқау беру және айту арқылы топтар Төмендегі сұрақтарға жауап жазады Сұрақтарды тақтаға жазып қоямын . 1 топ : Дастарқанда қандай тағамдар бар? 2 топ : Күніне неше рет тамақтану керек? Мөлшері қандай болу керек? 3 топ : Қай уақытта тамақтанған дұрыс? Қай тағамды таңертең, ал қайсысын кешке жеген дұрыс? Топпен талдап, ой-пікірлерін білдірулерін ұсынамын 1 топ: Жауабы: Дастарқанда шұжық, қазы, бауырсақтар, шелпек тер, жаңғақтар, жеміс-жидектер. Күніне төрт рет (немесе бес рет) тамақтану қажет. Мөлшері көп болмауы керек. 2 топ: Үнемі бір мезгілде тамақтанған дұрыс, мысалы: 8.00 — таңғы ас, (11.00 — жеміс-жидек немесе шырын), 13.00 — түскі ас, 16.00 — бесіндік, 19.00 — кешкі ас. 3 топ: Таңғы ас нәрлі болу үшін ботқа және жеміс-жидек жеген дұрыс. Ал кешке жұмыртқа, көгөніс, балықтан жасалған тағамдарды жеген пайдалы. Сергіту сәті. «Қазақтың дастарқаны» әуеніне допты лақтыра отырып, сұрақтарға жауап беру.
Зерттеу.Түсіндіру және сипаттау арқылы «Пайдалы тағамдар» тапсырмасын орындаймыз
Пайдалы тағам. Тамақтану пирамидасын көрсетемін немесе кітаптағы суретке назар аударту. Суретте көрсетілген барлық топтарды және жеке азық-түліктерді атап шығады. Олардың қайсыларын көп және жиі қабылдау керектігін ой лануларын ұсынамын. (Дәнді дақылдар, макарон өнімдері, ботқалар.) Олар пирамиданың қай жерінде орналасқан? Жоғарыда не орналасқан? (Май.) Оны жеуге бола ма? (Иә, бірақ көп мөлшерде емес.) Оқушылар пирамидада “күнделікті тағамға пайдалануға қажет азық-түлік топтары көрсетілген” деген қорытындыға келулері тиіс. Пирамиданың төбесіне жақын орналасқан азық-түліктерді аз мөл шерде пайдалану керек. Шеңбердегі азық-түлік. Оқушылар неліктен шеңбердің ішінде бейнеленген азық-түліктерді көп мөлшерде қолдануға тыйым салынғандығы туралы ойланады. Барлық нұсқаларды тыңдап шығамын. Газдалған тәтті сусындармен шөлді басуға болмайтынын, себебі олардың құрамында көп мөл шерде қант болатынын айтамын. Тез дайындалатын азық-түліктердің де зиянды екенін айтып өтемін. Олар туралы сабаққа арналған арнайы материалдарды қолдана отырып айтып беремін. Кері байланыс: Суреттегі барлық тағам түрлерін ата. Сен олар туралы не білесің? Қалай дұрыс тамақтану керек? Оқушылар пирамидада “күнделікті тағамға пайдалануға қажет азық-түлік топтары көрсетілген” деген қорытындыға келулері тиіс. Жеке жұмыс. ҚБ тапсырмасы. Бағалау критерийі: Білім алушы Адамның өсіп-дамуына қажетті жағдайларды атайды. Адамның өсіп-дамуы үшін орындалатын әрекеттерді анықтайды. 1-тапсырма Адамға пайдалы тағамдардың тұсына
«+» белгісін, ал зиянды тағамдардың тұсына
«-» белгісін қойыңыз. Адамның өсіп-дамуына қажетті жағдайларды атайды. Адамның өсіп-дамуы үшін орындалатын әрекеттерді анықтайды. Дескриптор Білім алушы - адам ағзасына пайдалы тағамдарды белгілейді; - адам ағзасына зиянды тағамдарды анықтайды; - адам үшін тамақтанудың пайдасын түсіндіреді Дәптермен жұмыс: Аспаз болып көр. Оқушыларүш күнге арналғана таңғы ас мәзірін құрастырады. Бұл тапсырма шығармашылықпен орындалады және оның әртүрлі жауаптары болуы мүмкін. Тағам дайындау үшін оқушының қандай азық-түлік түрлерін таңдағанын бақылаймын. Кері байланыс. - Қай сұрақты дұрыс белгілемедің? Неліктен? Басбармақ арқылы бағалау |
Постер Оқулық |
|||
|
Соңы |
- Тақырыпты қаншалықты менгергенін тексеру үшін сабақ мақсатына қайта оралып, оқушылардың не үйренгендері туралы кері байланысын тыңдау. |
« еркін микрофон» әдісі |
|||
|
|
|||||
|
Саралау – сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз? Дарынды оқушыларға арналған тапсырма. Ерте кездегі глобус пен қазіргі глобустың айырмашылығы мен ұқсастығын анықтайды, салыстыра отырып өз ойларын жүйелі түрде білдіреді. Мұғалімнің көмегін қажет ететін оқушыларға беоілегн тапсырма Глобусты қолдана отырып ҚР тауып белгілейді. |
«От шашу» , «Бас бармақ» әдісі арқылы бағалау. Қалыптастырушы бағалауға арналған тапсырма. |
Пәнаралық байланыс Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері АКТ-мен байланыс. Құндылықтармен байланыс Сабақ барысында қолданылған желім мен абайлап жұмыс істеу. |
|||
|
Бағалау – оқушылардың сабақ барысында үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз? Мақсатқа орала отырып кері байланыс алып отырамын. |
Мақсатқа жету жолында қолданылған бағалау түрлерінің тиімділігі. |
|
|||
|
Рефлексия Сабақтың мақсаты мен міндеттері орындалды ма? Бүгін оқушылар не үйренді? Сабақ қалай өтті? Қандай деңгейде өтті? Жоспарланған саралау жақсы іске асты ма? Тапсырмалар сәйкес болды ма? Жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім және неліктен? |
|
|
|||
|
Қорытынды бағамдау Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: Қолданған әдіс – тәсілдер тиімді болды. 2: Оқыту үшін қолданылған бағалау түрлері табысты болды. Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: «Саяхатқа шығу» тәсілімен жаңа тақырыпты ашқаным. 2: Жаңа ақпараттар беру арқылы білімдерін толықтырғаным. Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім?
|
|||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Жаратылыстану 1 сынып
Жаратылыстану 1 сынып
|
Пәні Жаратылыстану |
Адам Тақырыбы: Қалай дұрыс тамақтану керек? |
||||
|
«Қарақоға орта мектебі»КММ Бастауыш сынып мұғалімі: Нурахметова Динара Қараманқызы |
|||||
|
Сыныбы: 1 «а» |
Қатысқандар: 5 |
Қатыспағандар: 0 |
|||
|
|
|
||||
|
Сабақтың оқу мақсаттары: |
1.2.3.3 адамның өсуі мен дамуы үшін керек қажеттіліктерді анықтау |
||||
|
Сабақ мақсаттары |
Барлық оқушылар: адамның өсуі және дамуы үшін керек қажет тіліктерді анықтайды; |
||||
|
Оқушылардың көпшілігі орындай алады: қазақтың ұлттық тағамдарының атауларын біледі |
|||||
|
Кейбір оқушылар орындай алады: жаңа сабақта алған білімдерін өмірде қолданады. |
|||||
|
Бағалау критерийлері: |
|
||||
|
Ойлау деңгейлерінің дағдылары |
Білу, түсіну, қолдану. |
||||
|
Тілдік мақсат |
Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер: Пайдалы тағамдар, тамақтану пирамидасы, |
||||
|
Талқылауға арналған сұрақтар:
|
|||||
|
Алдыңғы оқу: |
Адамның өміррің әртүрлі кезеңдері бейнеленген суреттерді көрсету. |
||||
|
Құндылықтар дарыту |
«Мәңгілік ел» ұлттық идеясының құндылықтар Оқушыларды бір-біріне құрмет көрсетуге тәрбиелеу |
||||
|
Пәнаралық байланыс |
Дүниетану отбасындағы дәстүрлер |
||||
|
Акт қолдану |
аудиожазба , бейнефильм |
||||
|
Жоспарланған уақыт |
Жоспарланған жаттығу түрлері |
Ресурстар |
|||
|
Басы Мақсатпен таныстыру |
Ұйымдастыру кезеңі Психологиялық дайындық Мақсаты:Жағымды көңіл-күй орнату Сабаққа дайындық . Тағам түрлері туралы аудиожазба тыңдату Көзімізді жұмып көзалдыларыңа тыңдаған тағамдарды елестедіңдер. Оқушылар отбасындағы сүйікті тағамдарды естеріне түсіреді. Содан кейін мынадай сұрақтар қоямын: Сабақтың тақырыбын ашу үшін «Ой қозғау» әдісі арқылы сұрақтар қою :
Қай тағамды таңертең, ал қайсысын кешке жеген дұрыс? Отбасылық мерекелер қалай өтеді? Қандай тағамдарды сүйіп жейсіңдер? Кім аналарына ас әзірлеуге көмектеседі? Ол үшін не істейсіңдер? Не үшін тамақтану керек? Яғни бүгінгі сабақта тағам түрлерімен танысамыз Сабақтың тақырыбы: қалай дұрыс тамақтану? Сабағымыздың оқу мақсаты:
Ал осы мақсатқа жетудің табыс критерийлері:
|
Орнында отырып қимыл қозғалыстарын жасайды. |
|||
|
Ортасы Жаңа сабақ таныстыру Ұжымдық жұмыс Топпен жұмыс |
Ұжымдық жұмыс Дастарқан.
Қалай дұрыс тамақтану қажет? Нұсқау беру және айту арқылы топтар Төмендегі сұрақтарға жауап жазады Сұрақтарды тақтаға жазып қоямын . 1 топ : Дастарқанда қандай тағамдар бар? 2 топ : Күніне неше рет тамақтану керек? Мөлшері қандай болу керек? 3 топ : Қай уақытта тамақтанған дұрыс? Қай тағамды таңертең, ал қайсысын кешке жеген дұрыс? Топпен талдап, ой-пікірлерін білдірулерін ұсынамын 1 топ: Жауабы: Дастарқанда шұжық, қазы, бауырсақтар, шелпек тер, жаңғақтар, жеміс-жидектер. Күніне төрт рет (немесе бес рет) тамақтану қажет. Мөлшері көп болмауы керек. 2 топ: Үнемі бір мезгілде тамақтанған дұрыс, мысалы: 8.00 — таңғы ас, (11.00 — жеміс-жидек немесе шырын), 13.00 — түскі ас, 16.00 — бесіндік, 19.00 — кешкі ас. 3 топ: Таңғы ас нәрлі болу үшін ботқа және жеміс-жидек жеген дұрыс. Ал кешке жұмыртқа, көгөніс, балықтан жасалған тағамдарды жеген пайдалы. Сергіту сәті. «Қазақтың дастарқаны» әуеніне допты лақтыра отырып, сұрақтарға жауап беру.
Зерттеу.Түсіндіру және сипаттау арқылы «Пайдалы тағамдар» тапсырмасын орындаймыз
Пайдалы тағам. Тамақтану пирамидасын көрсетемін немесе кітаптағы суретке назар аударту. Суретте көрсетілген барлық топтарды және жеке азық-түліктерді атап шығады. Олардың қайсыларын көп және жиі қабылдау керектігін ой лануларын ұсынамын. (Дәнді дақылдар, макарон өнімдері, ботқалар.) Олар пирамиданың қай жерінде орналасқан? Жоғарыда не орналасқан? (Май.) Оны жеуге бола ма? (Иә, бірақ көп мөлшерде емес.) Оқушылар пирамидада “күнделікті тағамға пайдалануға қажет азық-түлік топтары көрсетілген” деген қорытындыға келулері тиіс. Пирамиданың төбесіне жақын орналасқан азық-түліктерді аз мөл шерде пайдалану керек. Шеңбердегі азық-түлік. Оқушылар неліктен шеңбердің ішінде бейнеленген азық-түліктерді көп мөлшерде қолдануға тыйым салынғандығы туралы ойланады. Барлық нұсқаларды тыңдап шығамын. Газдалған тәтті сусындармен шөлді басуға болмайтынын, себебі олардың құрамында көп мөл шерде қант болатынын айтамын. Тез дайындалатын азық-түліктердің де зиянды екенін айтып өтемін. Олар туралы сабаққа арналған арнайы материалдарды қолдана отырып айтып беремін. Кері байланыс: Суреттегі барлық тағам түрлерін ата. Сен олар туралы не білесің? Қалай дұрыс тамақтану керек? Оқушылар пирамидада “күнделікті тағамға пайдалануға қажет азық-түлік топтары көрсетілген” деген қорытындыға келулері тиіс. Жеке жұмыс. ҚБ тапсырмасы. Бағалау критерийі: Білім алушы Адамның өсіп-дамуына қажетті жағдайларды атайды. Адамның өсіп-дамуы үшін орындалатын әрекеттерді анықтайды. 1-тапсырма Адамға пайдалы тағамдардың тұсына
«+» белгісін, ал зиянды тағамдардың тұсына
«-» белгісін қойыңыз. Адамның өсіп-дамуына қажетті жағдайларды атайды. Адамның өсіп-дамуы үшін орындалатын әрекеттерді анықтайды. Дескриптор Білім алушы - адам ағзасына пайдалы тағамдарды белгілейді; - адам ағзасына зиянды тағамдарды анықтайды; - адам үшін тамақтанудың пайдасын түсіндіреді Дәптермен жұмыс: Аспаз болып көр. Оқушыларүш күнге арналғана таңғы ас мәзірін құрастырады. Бұл тапсырма шығармашылықпен орындалады және оның әртүрлі жауаптары болуы мүмкін. Тағам дайындау үшін оқушының қандай азық-түлік түрлерін таңдағанын бақылаймын. Кері байланыс. - Қай сұрақты дұрыс белгілемедің? Неліктен? Басбармақ арқылы бағалау |
Постер Оқулық |
|||
|
Соңы |
- Тақырыпты қаншалықты менгергенін тексеру үшін сабақ мақсатына қайта оралып, оқушылардың не үйренгендері туралы кері байланысын тыңдау. |
« еркін микрофон» әдісі |
|||
|
|
|||||
|
Саралау – сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз? Дарынды оқушыларға арналған тапсырма. Ерте кездегі глобус пен қазіргі глобустың айырмашылығы мен ұқсастығын анықтайды, салыстыра отырып өз ойларын жүйелі түрде білдіреді. Мұғалімнің көмегін қажет ететін оқушыларға беоілегн тапсырма Глобусты қолдана отырып ҚР тауып белгілейді. |
«От шашу» , «Бас бармақ» әдісі арқылы бағалау. Қалыптастырушы бағалауға арналған тапсырма. |
Пәнаралық байланыс Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері АКТ-мен байланыс. Құндылықтармен байланыс Сабақ барысында қолданылған желім мен абайлап жұмыс істеу. |
|||
|
Бағалау – оқушылардың сабақ барысында үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз? Мақсатқа орала отырып кері байланыс алып отырамын. |
Мақсатқа жету жолында қолданылған бағалау түрлерінің тиімділігі. |
|
|||
|
Рефлексия Сабақтың мақсаты мен міндеттері орындалды ма? Бүгін оқушылар не үйренді? Сабақ қалай өтті? Қандай деңгейде өтті? Жоспарланған саралау жақсы іске асты ма? Тапсырмалар сәйкес болды ма? Жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім және неліктен? |
|
|
|||
|
Қорытынды бағамдау Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: Қолданған әдіс – тәсілдер тиімді болды. 2: Оқыту үшін қолданылған бағалау түрлері табысты болды. Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: «Саяхатқа шығу» тәсілімен жаңа тақырыпты ашқаным. 2: Жаңа ақпараттар беру арқылы білімдерін толықтырғаным. Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім?
|
|||||
шағым қалдыра аласыз
Оқушылардың назарын суретке аудару. “Тағамдарға
назар аудар. Олардың ішінде қайсысы саған таныс? Қандай
азық-түліктерден дайындалған? Тағы қандай қазақтың ұлттық
тағамдарын білесің?” — деген сұрақтар қоямын. Қазақтың ұлттық
тағамдары туралы бейнефильм көрсетемін. Олардың әрқайсысына қысқаша
тоқталып өтемін. Оқушылардың негізгі тағамдардың атауларын білуі
маңызды: ет асу, бауырсақ, қазы, шұжық,
қымыз.














