Жаратылыстану сабақтарында оқушылардың зерттеу жұмысы
Жаңартылған оқу бағдарламалары шеңберінде зерттеуге негізделген оқу белсенді оқу қағидаттарын түсіндіретін қуатты педагогикалық құрал болып табылады. Зерттеуге негізделген оқу сындарлы оқу теориясына сүйенеді. Мұндай тәсіл кезінде оқушылар өздеріне сұрақ қояды, ал мұғалім тиісті сценарий жасай отырып, оқу үйлестірушісі рөлін атқарады. Оқушылар тақырыпты зерттеу үшін ресурстарды пайдаланып, өз қорытындысын тұжырымдайды. Бұл терең білім алуға және пәнді түсінуге қажетті жоғары деңгейлі дағдыларды шыңдауға көмектеседі.
Тамыр – «Мен топыраққа өсемін, жұмсақ болмаймын, берік боламын.»
Сабақ – «Мен тік өсемін, жуан немесе жіңішке боламын. Өсімдікті тік ұстаймын.»
Жапырақ – «Мен жұқа жұмсақпын. Күн сәулесімен қорек жасаймын.»
Гүл – «Мен хош иістімін. Менен жеміс пен тұқым пайда болады.»
Жеміс (немесе тұқым) – «Мен адам мен жануарға азықпын.»
Күн – «Мен жылу мен жарық беремін, сендер соның арқасында өсесіңдер!»
Топырақ мен ылғал ұстаймын, бопылдақпын, өсімдіктің өсуіне жағдай жасаймын.
3-тапсырма.
Әр топқа зерттеу тапсырмасы қадамдарымен береді.
Зерттеу жұмысы
(Зерттеу тақырыбы)_________________
Біздің команда____________________
Уақыт
кезеңі______________________
1-топ – Тамыр
Тамырмен бірге бейнеленген өсімдік суреті беріледі.
Зерттеу қадамдары
1 қадам
Суреттермен танысу
2 қадам
Көк немесе қызыл қаламмен тамырдан сабаққа қарай көтерілген стрелкалар көрсетіңіз.
3 қадам
Желдің белгісін салыңыз
4 қадам
Астындағы тамырдың қозғалмай тұрғанын белгімен көрсетіңіз
5
қадам
Қорытынды шығарыңыз. Қорғаңыз.

2-топ – Сабақ
Ұзын сабақ, қысқа сабақ, сынған сабақ суреттері беріледі.
1 қадам
Суреттермен танысу
2 қадам
Өсімдіктің сабағының ішіне жол салыңыз
3 қадам
Сынған сабағы бар өсімдіктің жанына «Су жетпейді» деген белгі қойыңыз х.
4 қадам
Түзу сабақтың жанына «Су өткізеді» белгісін қойыңыз +.
5 қадам
Қорытынды шығарыңыз. Қорғаңыз.
Қорытынды: екі топ зерттеу нәтижесінде сабақтың су жеткізу қызметін, тамырдың бекіту, нәрлендіру қызметіне анықтайды.
Мысалы: Аспан денесін
Мұғалім : «Мен күнмін. Айналамама жарық пен жылу беремін».
Түйе – « Мен шөлге төзімдімін»
Құрбақа – «Мен суда да құрлыөта да мекендеймін»
Жылан – «Менің аяғым жоқ, ұзынмын,жорғалаймы»
Балық – «Мен суда өмір сүремін, желбезегім бар»
Көбелек (немесе тұқым) – «Мен гүлден нәр аламын, түрлі-түсті қанатым бар»
Қарлығаш – «Мен адамдардың үйінің жанында мекендеймін. Айыр құйрығым бар»
Осылайша әр оқушы өз рөлін орындай отырып, әр класқа жататын жануарлардыңерекшеліктерін сипаттайды.
Оқушы сол жұмысты бейнелейтін бас киімді киіп, жануарларды таныстыра отыра «Frayer model» әдісіне моделдерін жапсырады.
Барлық топтар тапсырманы орындаған соң, тақтада толық жануарлар ерекшеліктеріне байланысты кестесі мен модельдері көрініс табады.
Қорытынды: Оқушылар әр кластағы жануарлардың ерекешеліктерін сипаттайды.
|
3-тапсырма. Зерттеу жұмысы (Зерттеу тақырыбы)_________________ Біздің команда____________________ Уақыт кезеңі______________________ 1-ҚАДАМ: Ақпаратпен танысу -Мәтінді оқыңыздар және берілген жануарлар туралы ақпаратпен танысыңыздар. 1-топ – Жылан, құрбақа, балық Балық Балықтар суда уылдырық шашады. Уылдырықтан кішкентай шабақтар шығады. Құрбақа Құрбақа да суда уылдырық салады. Уылдырықтан алдымен иттақым (бақақау) пайда болады. Ол өсе келе құрбақаға айналады. Жылан Жылан жұмыртқа салады. Жұмыртқадан кішкентай жыландар шығады 2-топ – Түйе, қарлығаш, көбелек. 1. Түйе Түйе тірі туу арқылы көбейеді. Аналық түйе бота туады. Бота анасының сүтімен қоректенеді. 2. Қарлығаш Қарлығаш жұмыртқа арқылы көбейеді. Ұясын саз бен шөптен жасап, жұмыртқа басады. Жұмыртқадан балапандар шығады. 3. Көбелек Көбелек жұмыртқа салады (жапыраққа). Жұмыртқадан жұлдызқұрт (құрт) шығады. Құрт қуыршаққа айналады. 2-ҚАДАМ: Мәтіннен берілген жануарлардың көбею тәсілдерін анықтау. 3-ҚАДАМ: «Кестені толтыру» Төмендегі сұрақтарға жауап беріңіздер. 1-топ
2-топ
4 -ҚАДАМ: Таныстыру - Жануарлардың көбею жолдарын таныстырыңыз -Әр класс жануарларының көбею ерекшеліктерін салысстырыңыз. Қорытынды: Жануарлардың көбею тәсілдерімен танысады. |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Жаратылыстану креативті зерттеу
Жаратылыстану креативті зерттеу
Жаратылыстану сабақтарында оқушылардың зерттеу жұмысы
Жаңартылған оқу бағдарламалары шеңберінде зерттеуге негізделген оқу белсенді оқу қағидаттарын түсіндіретін қуатты педагогикалық құрал болып табылады. Зерттеуге негізделген оқу сындарлы оқу теориясына сүйенеді. Мұндай тәсіл кезінде оқушылар өздеріне сұрақ қояды, ал мұғалім тиісті сценарий жасай отырып, оқу үйлестірушісі рөлін атқарады. Оқушылар тақырыпты зерттеу үшін ресурстарды пайдаланып, өз қорытындысын тұжырымдайды. Бұл терең білім алуға және пәнді түсінуге қажетті жоғары деңгейлі дағдыларды шыңдауға көмектеседі.
Тамыр – «Мен топыраққа өсемін, жұмсақ болмаймын, берік боламын.»
Сабақ – «Мен тік өсемін, жуан немесе жіңішке боламын. Өсімдікті тік ұстаймын.»
Жапырақ – «Мен жұқа жұмсақпын. Күн сәулесімен қорек жасаймын.»
Гүл – «Мен хош иістімін. Менен жеміс пен тұқым пайда болады.»
Жеміс (немесе тұқым) – «Мен адам мен жануарға азықпын.»
Күн – «Мен жылу мен жарық беремін, сендер соның арқасында өсесіңдер!»
Топырақ мен ылғал ұстаймын, бопылдақпын, өсімдіктің өсуіне жағдай жасаймын.
3-тапсырма.
Әр топқа зерттеу тапсырмасы қадамдарымен береді.
Зерттеу жұмысы
(Зерттеу тақырыбы)_________________
Біздің команда____________________
Уақыт
кезеңі______________________
1-топ – Тамыр
Тамырмен бірге бейнеленген өсімдік суреті беріледі.
Зерттеу қадамдары
1 қадам
Суреттермен танысу
2 қадам
Көк немесе қызыл қаламмен тамырдан сабаққа қарай көтерілген стрелкалар көрсетіңіз.
3 қадам
Желдің белгісін салыңыз
4 қадам
Астындағы тамырдың қозғалмай тұрғанын белгімен көрсетіңіз
5
қадам
Қорытынды шығарыңыз. Қорғаңыз.

2-топ – Сабақ
Ұзын сабақ, қысқа сабақ, сынған сабақ суреттері беріледі.
1 қадам
Суреттермен танысу
2 қадам
Өсімдіктің сабағының ішіне жол салыңыз
3 қадам
Сынған сабағы бар өсімдіктің жанына «Су жетпейді» деген белгі қойыңыз х.
4 қадам
Түзу сабақтың жанына «Су өткізеді» белгісін қойыңыз +.
5 қадам
Қорытынды шығарыңыз. Қорғаңыз.
Қорытынды: екі топ зерттеу нәтижесінде сабақтың су жеткізу қызметін, тамырдың бекіту, нәрлендіру қызметіне анықтайды.
Мысалы: Аспан денесін
Мұғалім : «Мен күнмін. Айналамама жарық пен жылу беремін».
Түйе – « Мен шөлге төзімдімін»
Құрбақа – «Мен суда да құрлыөта да мекендеймін»
Жылан – «Менің аяғым жоқ, ұзынмын,жорғалаймы»
Балық – «Мен суда өмір сүремін, желбезегім бар»
Көбелек (немесе тұқым) – «Мен гүлден нәр аламын, түрлі-түсті қанатым бар»
Қарлығаш – «Мен адамдардың үйінің жанында мекендеймін. Айыр құйрығым бар»
Осылайша әр оқушы өз рөлін орындай отырып, әр класқа жататын жануарлардыңерекшеліктерін сипаттайды.
Оқушы сол жұмысты бейнелейтін бас киімді киіп, жануарларды таныстыра отыра «Frayer model» әдісіне моделдерін жапсырады.
Барлық топтар тапсырманы орындаған соң, тақтада толық жануарлар ерекшеліктеріне байланысты кестесі мен модельдері көрініс табады.
Қорытынды: Оқушылар әр кластағы жануарлардың ерекешеліктерін сипаттайды.
|
3-тапсырма. Зерттеу жұмысы (Зерттеу тақырыбы)_________________ Біздің команда____________________ Уақыт кезеңі______________________ 1-ҚАДАМ: Ақпаратпен танысу -Мәтінді оқыңыздар және берілген жануарлар туралы ақпаратпен танысыңыздар. 1-топ – Жылан, құрбақа, балық Балық Балықтар суда уылдырық шашады. Уылдырықтан кішкентай шабақтар шығады. Құрбақа Құрбақа да суда уылдырық салады. Уылдырықтан алдымен иттақым (бақақау) пайда болады. Ол өсе келе құрбақаға айналады. Жылан Жылан жұмыртқа салады. Жұмыртқадан кішкентай жыландар шығады 2-топ – Түйе, қарлығаш, көбелек. 1. Түйе Түйе тірі туу арқылы көбейеді. Аналық түйе бота туады. Бота анасының сүтімен қоректенеді. 2. Қарлығаш Қарлығаш жұмыртқа арқылы көбейеді. Ұясын саз бен шөптен жасап, жұмыртқа басады. Жұмыртқадан балапандар шығады. 3. Көбелек Көбелек жұмыртқа салады (жапыраққа). Жұмыртқадан жұлдызқұрт (құрт) шығады. Құрт қуыршаққа айналады. 2-ҚАДАМ: Мәтіннен берілген жануарлардың көбею тәсілдерін анықтау. 3-ҚАДАМ: «Кестені толтыру» Төмендегі сұрақтарға жауап беріңіздер. 1-топ
2-топ
4 -ҚАДАМ: Таныстыру - Жануарлардың көбею жолдарын таныстырыңыз -Әр класс жануарларының көбею ерекшеліктерін салысстырыңыз. Қорытынды: Жануарлардың көбею тәсілдерімен танысады. |
шағым қалдыра аласыз













