«ЖАС ЭКОЛОГ»
ӘДІСТЕМЕЛІК ҚҰРАЛ

Құрастырған:
2025 жыл
Түсінік хат
Қоршаған ортаны қорғау және табиғатқа ұқыпты қарау – жас ұрпақтың санасына ерте жастан сіңіру қажет маңызды құндылықтардың бірі. «Жас эколог» атты әдістемелік құрал мектепке дейінгі балаларға экологиялық тәрбие берудің тиімді жолдарын ұсынады.
Бұл құрал мектепке дейінгі ұйым педагогтарына, ата-аналарға және тәрбиешілерге арналған. Онда табиғатты тану, экологиялық ойлау дағдыларын қалыптастыру, табиғаттағы құбылыстарды бақылау және қоршаған ортаны қорғауға бағытталған практикалық тапсырмалар, ойындар мен жаттығулар жинақталған.
Әдістемелік құралда балаға қоршаған ортаны зерттеудің қызықты әрі қолжетімді тәсілдері қарастырылған. Эксперименттер, экологиялық ойындар, әңгімелер, табиғаттағы бақылау жұмыстары арқылы баланың табиғатқа деген сүйіспеншілігін оятып, қоршаған ортаны қорғауға баулиды.
Әдістемелік құралдың өзектілігі
Қазіргі экологиялық ахуалдың күрделене түсуі мектеп жасына дейінгі балалардың экологиялық мәдениетін ерте жастан қалыптастыру қажеттілігін айқындайды. Бұл әдістемелік құрал балабақша тәрбиешілері мен ата-аналарға табиғатты қорғау дағдыларын үйрету, балалардың экологиялық сауаттылығын арттыруға көмектеседі.
Жұмыстың ғылыми-әдістемелік деңгейі, жаңашылдығы
Әдістемелік құрал мектеп жасына дейінгі балалардың жас ерекшеліктеріне сай экологиялық тәрбие беру қағидаттарына негізделген. Интерактивті әдістер, ойын технологиялары мен тәжірибелік тапсырмалар енгізілуімен ерекшеленеді.
Педагогикалық орындылығы
Құрал мектеп жасына дейінгі балалардың қоршаған ортаға деген жауапкершілігін қалыптастырып, экологиялық мәдениетін дамытуды көздейді. Тәрбиешілер мен ата-аналарға баланы табиғатпен таныстырудың тиімді жолдарын ұсынады.
Әдістемелік құралдың мақсаты
Балалардың табиғатқа деген қызығушылығын арттыру, экологиялық сауаттылығын қалыптастыру және қоршаған ортаны қорғау дағдыларын дамыту.
Әдістемелік құралдың міндеттері
-
Балалардың табиғатқа деген сүйіспеншілігін арттыру;
-
Экологиялық мәдениетті дамытуға бағытталған ойындар мен жаттығулар ұсыну;
-
Балаларды табиғи құбылыстармен таныстыру;
-
Экологиялық дағдыларды күнделікті өмірде қолдануға үйрету.
Теориялық маңыздылығы
Құрал экологиялық тәрбие берудің ғылыми негіздеріне сүйене отырып, мектеп жасына дейінгі балалардың экологиялық білімін дамытудың заманауи әдістерін қамтиды.
Практикалық маңыздылығы
Тәрбиешілер мен ата-аналарға балалармен жұмыс жасау барысында қолдануға ыңғайлы экологиялық ойындар, тапсырмалар мен эксперименттерден тұрады.
Күтілетін нәтижелер
-
Балалар табиғатты қорғаудың маңыздылығын түсінеді;
-
Экологиялық мәдениет қалыптасады;
-
Қоршаған ортаға ұқыптылықпен қарау дағдылары дамиды;
-
Экологиялық мәселелер туралы алғашқы түсініктері қалыптасады.
Тексеру тәсілдері
-
Балалардың табиғатқа деген қызығушылығын байқау;
-
Экологиялық ойындар арқылы білімін бағалау;
-
Жетістіктерді ата-аналармен бірге талдау.
Әдістемелік құралды апробациялау
Балабақшада экологиялық сабақтар өткізу арқылы құралдың тиімділігі тексеріледі, алынған нәтижелер бойынша әдістемеге түзетулер енгізіледі.
Қолданылатын әдіс-тәсілдер
-
Интерактивті ойындар;
-
Экологиялық жобалар;
-
Суреттер мен ертегілер арқылы оқыту;
-
Дидактикалық материалдар мен табиғи материалдарды қолдану;
-
Эксперименттік жұмыстар.
Әдістемелік құралды жүзеге асыру жоспары
Балалармен жұмыс
|
№ |
Жұмыс бағыты |
Мазмұны |
Өткізу формасы |
Жауапты тұлғалар |
Мерзімі |
|
1 |
Экологиялық сауаттылықты арттыру |
Қоршаған ортаны қорғау, өсімдіктер мен жануарлар әлемін тану |
Танымдық сабақтар, экскурсиялар, тәжірибелік жұмыстар |
Тәрбиеші, эколог маман |
Ай сайын |
|
2 |
Экологиялық тәжірибелер |
Табиғи материалдармен жұмыс, жасыл технологияларды қолдану |
Шеберлік сағаттары, тәжірибелер |
Тәрбиеші, зертхана жетекшісі |
Тоқсанына 1 рет |
|
3 |
Экологиялық ойындар |
Табиғат қорғау дағдыларын қалыптастыру |
«Экожұмбақтар», «Табиғатты таны», «Кім жылдам?» ойыны |
Тәрбиеші |
Аптасына 1 рет |
|
4 |
Эксперименттер |
Ауаның, судың ластануын зерттеу, өсімдіктердің өсуін бақылау |
«Таза су», «Топырақтың қасиеттері», «Өсімдіктің тыныс алуы» тәжірибелері |
Педагог-зерттеуші |
Ай сайын |
|
5 |
Табиғаттағы бақылаулар |
Жыл мезгілдерінің өзгерістерін зерттеу |
Серуендер, табиғатты бақылау күнделігі |
Тәрбиеші |
Жыл бойы |
|
6 |
Эко-қолөнер |
Қайта өңделетін материалдардан бұйым жасау |
«Эко-ойыншық», «Қайта өңдеу – жаңа өмір» шығармашылық жұмысы |
Тәрбиеші, ата-аналар |
Тоқсанына 1 рет |
Ата-аналармен жұмыс
|
№ |
Жұмыс бағыты |
Мазмұны |
Өткізу формасы |
Жауапты тұлғалар |
Мерзімі |
|
1 |
Экологиялық тәрбие бойынша ақпараттандыру |
Балаларға экологиялық мәдениет қалыптастыру жолдары |
Дөңгелек үстел, жиналыс |
Тәрбиеші, психолог |
Жылына 2 рет |
|
2 |
Ортақ іс-шаралар |
Табиғатты қорғау бойынша отбасы мүшелерімен бірлескен жұмыстар |
Сенбіліктер, жәрмеңкелер |
Тәрбиеші, ата-аналар комитеті |
Жарты жылда 1 рет |
|
3 |
Отбасылық экожобалар |
Қалдықтарды дұрыс сұрыптау, үй бақшасын күту |
Үй тапсырмалары, шығармашылық жұмыстар |
Ата-аналар, тәрбиеші |
Тоқсанына 1 рет |
|
4 |
Табиғаттағы тәжірибелер |
Өсімдіктер өсіру, судың тазалығын бақылау |
Үй жағдайындағы зерттеулер |
Ата-аналар, балалар |
Ай сайын |
Педагогтармен жұмыс
|
№ |
Жұмыс бағыты |
Мазмұны |
Өткізу формасы |
Жауапты тұлғалар |
Мерзімі |
|
1 |
Экологиялық тәрбие әдістерін жетілдіру |
Қазіргі экологиялық білім беру технологиялары |
Семинарлар, тренингтер |
Әдіскер, эколог маман |
Жылына 3 рет |
|
2 |
Тәжірибе алмасу |
Үздік экологиялық жобалармен танысу |
Ашық сабақтар, конференциялар |
Педагогтар, әдіскерлер |
Тоқсанына 1 рет |
|
3 |
Экологиялық ойындар мен эксперименттерді оқыту |
Балалармен экологиялық ойындар ұйымдастыру, тәжірибелер жүргізу |
Практикалық сабақтар |
Эколог маман, әдіскер |
Ай сайын |
|
4 |
Интерактивті экобілім беру |
Сандық платформалар, экологиялық викториналар |
Онлайн вебинарлар, бейнесабақтар |
Педагогтар |
Жарты жылда 1 рет |
5
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
«ЖАС ЭКОЛОГ» ӘДІСТЕМЕЛІК ҚҰРАЛ
«ЖАС ЭКОЛОГ» ӘДІСТЕМЕЛІК ҚҰРАЛ
«ЖАС ЭКОЛОГ»
ӘДІСТЕМЕЛІК ҚҰРАЛ

Құрастырған:
2025 жыл
Түсінік хат
Қоршаған ортаны қорғау және табиғатқа ұқыпты қарау – жас ұрпақтың санасына ерте жастан сіңіру қажет маңызды құндылықтардың бірі. «Жас эколог» атты әдістемелік құрал мектепке дейінгі балаларға экологиялық тәрбие берудің тиімді жолдарын ұсынады.
Бұл құрал мектепке дейінгі ұйым педагогтарына, ата-аналарға және тәрбиешілерге арналған. Онда табиғатты тану, экологиялық ойлау дағдыларын қалыптастыру, табиғаттағы құбылыстарды бақылау және қоршаған ортаны қорғауға бағытталған практикалық тапсырмалар, ойындар мен жаттығулар жинақталған.
Әдістемелік құралда балаға қоршаған ортаны зерттеудің қызықты әрі қолжетімді тәсілдері қарастырылған. Эксперименттер, экологиялық ойындар, әңгімелер, табиғаттағы бақылау жұмыстары арқылы баланың табиғатқа деген сүйіспеншілігін оятып, қоршаған ортаны қорғауға баулиды.
Әдістемелік құралдың өзектілігі
Қазіргі экологиялық ахуалдың күрделене түсуі мектеп жасына дейінгі балалардың экологиялық мәдениетін ерте жастан қалыптастыру қажеттілігін айқындайды. Бұл әдістемелік құрал балабақша тәрбиешілері мен ата-аналарға табиғатты қорғау дағдыларын үйрету, балалардың экологиялық сауаттылығын арттыруға көмектеседі.
Жұмыстың ғылыми-әдістемелік деңгейі, жаңашылдығы
Әдістемелік құрал мектеп жасына дейінгі балалардың жас ерекшеліктеріне сай экологиялық тәрбие беру қағидаттарына негізделген. Интерактивті әдістер, ойын технологиялары мен тәжірибелік тапсырмалар енгізілуімен ерекшеленеді.
Педагогикалық орындылығы
Құрал мектеп жасына дейінгі балалардың қоршаған ортаға деген жауапкершілігін қалыптастырып, экологиялық мәдениетін дамытуды көздейді. Тәрбиешілер мен ата-аналарға баланы табиғатпен таныстырудың тиімді жолдарын ұсынады.
Әдістемелік құралдың мақсаты
Балалардың табиғатқа деген қызығушылығын арттыру, экологиялық сауаттылығын қалыптастыру және қоршаған ортаны қорғау дағдыларын дамыту.
Әдістемелік құралдың міндеттері
-
Балалардың табиғатқа деген сүйіспеншілігін арттыру;
-
Экологиялық мәдениетті дамытуға бағытталған ойындар мен жаттығулар ұсыну;
-
Балаларды табиғи құбылыстармен таныстыру;
-
Экологиялық дағдыларды күнделікті өмірде қолдануға үйрету.
Теориялық маңыздылығы
Құрал экологиялық тәрбие берудің ғылыми негіздеріне сүйене отырып, мектеп жасына дейінгі балалардың экологиялық білімін дамытудың заманауи әдістерін қамтиды.
Практикалық маңыздылығы
Тәрбиешілер мен ата-аналарға балалармен жұмыс жасау барысында қолдануға ыңғайлы экологиялық ойындар, тапсырмалар мен эксперименттерден тұрады.
Күтілетін нәтижелер
-
Балалар табиғатты қорғаудың маңыздылығын түсінеді;
-
Экологиялық мәдениет қалыптасады;
-
Қоршаған ортаға ұқыптылықпен қарау дағдылары дамиды;
-
Экологиялық мәселелер туралы алғашқы түсініктері қалыптасады.
Тексеру тәсілдері
-
Балалардың табиғатқа деген қызығушылығын байқау;
-
Экологиялық ойындар арқылы білімін бағалау;
-
Жетістіктерді ата-аналармен бірге талдау.
Әдістемелік құралды апробациялау
Балабақшада экологиялық сабақтар өткізу арқылы құралдың тиімділігі тексеріледі, алынған нәтижелер бойынша әдістемеге түзетулер енгізіледі.
Қолданылатын әдіс-тәсілдер
-
Интерактивті ойындар;
-
Экологиялық жобалар;
-
Суреттер мен ертегілер арқылы оқыту;
-
Дидактикалық материалдар мен табиғи материалдарды қолдану;
-
Эксперименттік жұмыстар.
Әдістемелік құралды жүзеге асыру жоспары
Балалармен жұмыс
|
№ |
Жұмыс бағыты |
Мазмұны |
Өткізу формасы |
Жауапты тұлғалар |
Мерзімі |
|
1 |
Экологиялық сауаттылықты арттыру |
Қоршаған ортаны қорғау, өсімдіктер мен жануарлар әлемін тану |
Танымдық сабақтар, экскурсиялар, тәжірибелік жұмыстар |
Тәрбиеші, эколог маман |
Ай сайын |
|
2 |
Экологиялық тәжірибелер |
Табиғи материалдармен жұмыс, жасыл технологияларды қолдану |
Шеберлік сағаттары, тәжірибелер |
Тәрбиеші, зертхана жетекшісі |
Тоқсанына 1 рет |
|
3 |
Экологиялық ойындар |
Табиғат қорғау дағдыларын қалыптастыру |
«Экожұмбақтар», «Табиғатты таны», «Кім жылдам?» ойыны |
Тәрбиеші |
Аптасына 1 рет |
|
4 |
Эксперименттер |
Ауаның, судың ластануын зерттеу, өсімдіктердің өсуін бақылау |
«Таза су», «Топырақтың қасиеттері», «Өсімдіктің тыныс алуы» тәжірибелері |
Педагог-зерттеуші |
Ай сайын |
|
5 |
Табиғаттағы бақылаулар |
Жыл мезгілдерінің өзгерістерін зерттеу |
Серуендер, табиғатты бақылау күнделігі |
Тәрбиеші |
Жыл бойы |
|
6 |
Эко-қолөнер |
Қайта өңделетін материалдардан бұйым жасау |
«Эко-ойыншық», «Қайта өңдеу – жаңа өмір» шығармашылық жұмысы |
Тәрбиеші, ата-аналар |
Тоқсанына 1 рет |
Ата-аналармен жұмыс
|
№ |
Жұмыс бағыты |
Мазмұны |
Өткізу формасы |
Жауапты тұлғалар |
Мерзімі |
|
1 |
Экологиялық тәрбие бойынша ақпараттандыру |
Балаларға экологиялық мәдениет қалыптастыру жолдары |
Дөңгелек үстел, жиналыс |
Тәрбиеші, психолог |
Жылына 2 рет |
|
2 |
Ортақ іс-шаралар |
Табиғатты қорғау бойынша отбасы мүшелерімен бірлескен жұмыстар |
Сенбіліктер, жәрмеңкелер |
Тәрбиеші, ата-аналар комитеті |
Жарты жылда 1 рет |
|
3 |
Отбасылық экожобалар |
Қалдықтарды дұрыс сұрыптау, үй бақшасын күту |
Үй тапсырмалары, шығармашылық жұмыстар |
Ата-аналар, тәрбиеші |
Тоқсанына 1 рет |
|
4 |
Табиғаттағы тәжірибелер |
Өсімдіктер өсіру, судың тазалығын бақылау |
Үй жағдайындағы зерттеулер |
Ата-аналар, балалар |
Ай сайын |
Педагогтармен жұмыс
|
№ |
Жұмыс бағыты |
Мазмұны |
Өткізу формасы |
Жауапты тұлғалар |
Мерзімі |
|
1 |
Экологиялық тәрбие әдістерін жетілдіру |
Қазіргі экологиялық білім беру технологиялары |
Семинарлар, тренингтер |
Әдіскер, эколог маман |
Жылына 3 рет |
|
2 |
Тәжірибе алмасу |
Үздік экологиялық жобалармен танысу |
Ашық сабақтар, конференциялар |
Педагогтар, әдіскерлер |
Тоқсанына 1 рет |
|
3 |
Экологиялық ойындар мен эксперименттерді оқыту |
Балалармен экологиялық ойындар ұйымдастыру, тәжірибелер жүргізу |
Практикалық сабақтар |
Эколог маман, әдіскер |
Ай сайын |
|
4 |
Интерактивті экобілім беру |
Сандық платформалар, экологиялық викториналар |
Онлайн вебинарлар, бейнесабақтар |
Педагогтар |
Жарты жылда 1 рет |
5
шағым қалдыра аласыз













