Жасанды интеллект (ЖИ)
арқылы оқушыларға ағылшын тілі сабағында тиімді өткізудің
жолдары.
Дидарова Айман
Темиртасовна
Ф. Оңғарсынова
атындағы орта мектеп
Ағылшын тілі пәні
мұғалімі
Педагог-сарапшы
Жасанды интеллект (ЖИ)
оқушылардың ағылшын тіліне деген қызығушылығын арттырудың тиімді
құралы бола алады. Ол оқыту процесін дербестендіріп, интерактивті
және қызықты ете алады. Міне, ЖИ көмегімен мотивацияны арттырудың
бірнеше жолы:
1. Дербестендірілген оқыту ЖИ
оқушылардың деңгейін, мықты және әлсіз жақтарын анықтап, соған
сәйкес жеке оқу жоспарларын ұсына алады. Мысалы, Duolingo, ELSA
Speak, LingQ сияқты платформалар әр оқушыға бейімделген тапсырмалар
береді.
2. Геймификация (Gamification)
Ойын элементтері оқушыларды ынталандырады. ЖИ негізінде жасалған
қосымшалар мен платформалар (Quizlet, Kahoot!, Wordwall) арқылы
оқушылар викториналар, челлендждер, деңгейлер арқылы
үйренеді.
3. Сөйлеу дағдысын дамыту
(Chatbots & Virtual Tutors) ЖИ-мен сөйлесу арқылы оқушылар ағылшын
тілінде еркін пікірлесуге дағдыланады. ChatGPT, SpeakAI, Replika,
Elsa Speak секілді ЖИ құралдары оқушыларға ағылшын тілінде жауап
беріп, олардың сөйлеу қабілетін
жетілдіреді. Жеке оқыту және кері
байланыс
ChatGPT немесе басқа
ЖИ-ассистенттерді қолданып, оқушылардың жазбаша және ауызша
жұмыстарын тексеру.
4. Виртуалды шындық және
кеңейтілген шындық (VR & AR) VR және AR технологиялары ағылшын
тілін үйренуге шынайы тәжірибе береді. Мысалы, Mondly VR оқушыларды
шет елге саяхаттап жүргендей сезіндіреді, ал Google Expeditions
виртуалды экскурсиялар
ұйымдастырады.
5. Автоматты бағалау және кері
байланыс ЖИ негізіндегі бағдарламалар грамматикалық қателерді
түзетіп, жазбаша және ауызша жұмыстарды жылдам бағалайды.
Grammarly, QuillBot, Google Docs AI сияқты құралдар оқушыларға
қателерін түсіндіреді.
6. Интерактивті контент және
бейне сабақтар ЖИ оқушылардың қызығушылығына сай бейне сабақтар мен
мәтіндерді таңдай алады. EdPuzzle, YouTube AI Recommendations,
TED-Ed секілді платформалар арқылы қызықты сабақтар ұйымдастыруға
болады.
7. Оқушылардың жетістіктерін
бақылау ЖИ оқушылардың прогресін талдап, олар үшін мотивациялық
кестелер, диаграммалар жасайды. Google Classroom, Microsoft Teams
AI Tools сияқты платформалар мұғалімдерге оқушылардың жетістігін
бақылауға көмектеседі. Қорытынды Жасанды интеллектті дұрыс
қолданса, ағылшын тілі сабағын әлдеқайда қызықты, интерактивті әрі
тиімді етуге болады. Оқушылар өздеріне ыңғайлы қарқынмен оқып, өз
жетістіктерін көріп, үздіксіз кері байланыс алып отырады. Бұл
олардың пәнге деген ынтасын
арттырады.
5-сынып оқушыларына жасанды
интеллект (AI) түсіндіру үшін қарапайым, ойын түрінде әрі қызықты
етіп ұйымдастыру маңызды.
Сабақ тақырыбы: "What is
Artificial Intelligence?"
Мақсаты: Оқушыларға жасанды
интеллект ұғымын қарапайым тілмен түсіндіру AI-дың күнделікті
өмірде қалай қолданылатынын көрсету Ағылшын тілінде жаңа сөздер
үйрену
Көрнекіліктер: Суреттер (AI
қолданылатын заттар: смартфон, робот, смарт-сағат, Google
Translate, TikTok) Бейнеролик (мысалы, "What is AI for Kids?"
YouTube-тан) Интерактивті ойындар (Kahoot, Wordwall) Жасанды
интеллект құралдары (ChatGPT,
DALL·E)
1. Кіріспе (Warm-up) - 5 минут
Мұғалім сұрақ қояды: "Do you use
YouTube/TikTok?" (Иә!) "Did you notice that it
shows you videos you like?"
(Иә!) "This is because of
Artificial Intelligence (AI)!"
Қарапайым анықтама: "AI is when computers can
think and learn like people."
(Яғни,
жасанды интеллект –
компьютерлердің ойлауы және үйренуі.)
2. Түсіндіру (Explanation) -
10 минут Күнделікті өмірдегі AI
мысалдары: Smartphones
(телефон): Face ID, Google Assistant,
Siri YouTube & TikTok: Ұнаған видеоларды тауып береді Google
Translate: Сөздерді аударады Self-driving
cars: Жүргізушісіз көліктер AI
туралы суреттер көрсету Балаларға AI
қолданатын заттардың суретін көрсетіп,
оларды ағылшынша атау 3.
Ойын (Interactive Activities) -
15 минут 1. AI
Chatbot-пен сөйлесу:
Оқушылар ChatGPT-ге ағылшын тілінде сұрақ қояды Мысалы: "Tell me a
joke!" немесе "What is your favorite
color?" Жауаптарын оқып,
күліп,
бірге талқылаймыз 2.
AI арқылы сурет жасау (DALL·E) "Draw a funny
robot" деп сұраныс беріп,
шыққан суретті көреміз Балалар "What do you
see?" сұрағына жауап береді 3.
Kahoot/Wordwall ойыны AI
туралы қызықты викторина 4.
Қорытынды (Wrap-up) -
5 минут "What did you learn today?"
– оқушылар сабақтан алған білімдерімен бөліседі "Where do you see AI in real
life?" – өз ойларын айтады Mini-task:
AI қолданатын заттың суретін салып,
ағылшын тілінде атын жазу Бұл әдістер 5-сынып оқушыларына жеңіл әрі қызықты болады.
Жасанды интеллект (ЖИ)
– ағылшын тілі сабағын қызықты әрі тиімді өткізудің тамаша құралы.
Оқушылардың
мотивациясын
арттыру үшін ЖИ-ді бірнеше тәсілмен қолдануға болады:
Жеке қателерді түзетіп,
грамматика,
стиль бойынша нақты кеңестер беру.
Диалогтық режимде сөйлесу арқылы тілді
тәжірибеде қолдану.
Контент жасау және
бейімдеу
Оқушылардың деңгейіне сай мәтіндер, эссе
жоспарлары, диалогтар жасау.
Жаңа сөздерді меңгеруге көмектесетін
суреттер мен видеолар генерациялау.
Дыбыстық және визуалды
материалдар
ЖИ көмегімен мәтінді дыбыстық форматқа
айналдыру (мысалы, Google Text-to-Speech).
Күрделі мәтіндерді қарапайым тілмен қайта
жазу.
Қорытынды
Жасанды интеллектті дұрыс қолданса, ағылшын тілі
сабағын әлдеқайда қызықты, интерактивті әрі тиімді етуге болады.
Оқушылар өздеріне ыңғайлы қарқынмен оқып, өз жетістіктерін көріп,
үздіксіз кері байланыс алып отырады. Бұл олардың пәнге деген
ынтасын арттырады.
Short term lesson
plan
Unit of a long term
plan
Unit 6 Travel and holidays.
Lesson plan 18
|
School named F.
Ongarsynova
|
Date:
20.02.2025
|
Teacher’s name: Didarova
A
|
CLASS: 6
«G»
|
Number
present:
|
Number
absent:
|
Lesson
title
|
CLIL. Natural science: Weather and
climate.
|
Learning objectives(s) that
this lesson is contributing to
|
6. 3. 7. 1 use
subject-specific vocabulary and syntax within a number of general
and educational
topics;
6. 4. 6. 1 identify the
author's opinion or point of view in short texts on general and
educational topics;
|
Lesson objectives
|
|
Stages
Time
|
Teacher’s
actions
|
Students actions
|
Assessment
|
Resources
|
Beginning of the
lesson
5
min
|
The lesson
greeting.
The teacher sets the lesson
objectives, letting students know what to anticipate from the
lesson.
WEATHER CYCLE - How do you
understand this phrase? Give your
ideas.
|
Students respond to
greeting
Ss answer the
questions
|
Formative assessment is held
through observation/monitoring.
Emoticon
|
Slide (useful
phrases).
Pictures
PPT
Student Book
p.68
Writing
Worksheet
Cluster "
Weather".
Pictures
PPT
|
Check home
task
2
min
|
-
Choose right
answer


-
Connect two part of eggs –
nown and adjectives
-
W ho is
faster
|
Look at the photos
and
find the type of
holiday
Find the other half and where
the noun and where is the adjective
Students should fast get the
glass from the floor
|
Descriptor:
choose the right
answer
Total:
2p
|
Pictures
|
Main
Activities
30
min
|
WATCHING
TASK:
Look at the video and write
new Vocabulary
the air
– ауа
evaporation
– булану
transpiration –
транспирация
condensation -
конденсация
sublimation –
сублимация
ocean –
мұхит
LISTENING
TASK:
Listen the text and choose the
correct words and check your answers. Ex.1 p.77 . Pay attention to
the new words:
Ex.2 p.77. Match the
words:
-
Read the text again and do
exercise 2 p.77
Look at the charts of Ex.3
p.77. and find 3 mistakes. Sts. can work in
pairs.
Answers:
1.There is more rain in April
than in other months.
2. The coldest months are
December to February.
3.The hottest months are July
and August.
Activate: We'll speak about
Oxford. What do you know about this town? Look at the information
and draw weather charts.
Task II (Task for
location)
-
Look at the picture and put
the words
-
Work with the
text
(group
work)
Read and find 3 mistakes. Sts.
can work in
pairs.
Answers:
1.There is more rain in April
than in other months.
2. The coldest months are
December to February.
3
.The hottest months are July and August.
Activate: We'll speak about
Oxford. What do you know about this town? Look at the information
and draw weather charts.
|
1. St watching
video
2. write new
words
3. repeat after the
teacher
Students think critically,
exploring, developing, evaluating and making choices about their
own and others’ ideas
Keys: 1.evaporation
2.transpiration 3.precipitation
4.condensation
Keys:
1.water
vapou
2.evaporation
3.condensation
4.precipitation
5. the
air
6.
wind
7. sublimation
8. transpiration
Choose the correct text
paragraph
Students think critically,
exploring, developing, evaluating and making choices about their
own and others’ ideas
|
Emoticon
Descriptor:
Listen the text and choose the
correct words
2
p
Formative assessment is held
through observation/monitoring.
Comments
1
point
1
point
2
point
Formative assessment is held
through observation/monitoring.
Comments
Descriptor:
Read and
find
Total:2
p
|
https://www.youtube.com/watch?v=ncORPosDrjI

https://www.youtube.com/watch?v=fIG-2ptRM_A
Student Book
p.77
CD2.20.

Writing
Worksheet


CD2.12.
Student Book
p.68
Picture
Teacher's Book
p.99.
|
Ending the
lesson
3
min
|
Giving the home
task.
W.B. p.54. Make a
weather chart.
FEEDBACK
Learners provide feedback on
what they have learned at the
lesson.
Self-assessment.
“
Five”. Children draw a picture of
their hand and write the most important things about the lesson on
each finger. The thumb - something interesting, the index finger -
something difficult, the middle one - something that was not
enough, the ring finger - the mood, the little finger - the
suggestions.
|
Feedback
on the work
|
Students use their stickers to show their knowledge
according to the
lesson.
|
Poster
|