ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТТІ ИНФОРМАТИКА ПӘНІ САБАҒЫНДА
ҚОЛДАНУ
Аннотация:
Бұл
мақалада жасанды интеллект (ЖИ) технологияларының информатика пәні
сабағында қолдану мүмкіндіктері қарастырылады. ЖИ құралдарының
оқушылардың танымдық белсенділігін арттырудағы рөлі, оларды
бағдарламалауға, деректерді өңдеуге және аналитикалық ойлауын
дамытуға пайдалану әдістері талданады. Сонымен қатар, мұғалімдерге
ЖИ-ді тиімді қолдану бойынша ұсыныстар беріледі.
Кіріспе
Бүгінгі таңда цифрлық технологиялардың қарқынды
дамуы білім беру жүйесіне жаңа мүмкіндіктер әкелуде. Соның ішінде,
жасанды интеллект (ЖИ) оқыту үрдісін жекелендіру, интерактивті ету
және білім сапасын арттыруда маңызды құралға айналуда. Информатика
пәні – ЖИ технологияларын енгізуге қолайлы бағыттардың бірі, себебі
бұл пән оқушыларға бағдарламалау, алгоритмдер және деректерді өңдеу
дағдыларын меңгеруге мүмкіндік береді.
ЖИ-ді информатика сабағында қолданудың
артықшылықтары
1.
Жекелендірілген оқыту: ЖИ алгоритмдері әр оқушының білім деңгейіне
сәйкес тапсырмаларды ұсына алады. Бұл дарынды оқушылар үшін күрделі
тапсырмалар беруге, ал қиындық көріп жатқан оқушыларға қосымша
түсіндірулер ұсынуға мүмкіндік береді.
2.
Автоматтандырылған бағалау: ЖИ негізіндегі платформалар оқушылардың
жұмыстарын тексеріп, оларға жедел кері байланыс бере
алады.
3.
Код жазу мен жөндеуде көмек: ChatGPT, Copilot, Codeium сияқты ЖИ
құралдары бағдарламалау кезінде код қателерін анықтап, оңтайлы
шешімдер ұсынады.
4.
Ақпаратты өңдеу және талдау: ЖИ құралдары үлкен деректер жиынтығын
талдау арқылы оқушыларға визуалды диаграммалар, болжамдар мен
ұсыныстар бере алады.
ЖИ-ді информатика сабағында қолдану
әдістері
1.
Бағдарламалауды оқыту:
-
ЖИ
көмегімен кодты түсіндіру және оңтайландыру.
-
Python, JavaScript сияқты тілдерде код жазу
барысында оқушыларға интерактивті көмек көрсету.
2.
Алгоритмдерді зерттеу:
3.
Деректермен жұмыс:
-
ЖИ
құралдарының көмегімен үлкен деректер жиынтығын талдау,
диаграммалар құру.
-
ChatGPT немесе Google Bard арқылы мәліметтерді
құрылымдау және өңдеу.
4.
Киберқауіпсіздік негіздері:
-
ЖИ
көмегімен фишинг, вирустар және басқа да қауіптерді анықтауды
үйрету.
-
Оқушыларға киберқауіпсіздік туралы интерактивті
жаттығулар ұсыну.
Мұғалімдерге арналған ұсыныстар
-
ЖИ
құралдарын сабақ жоспарына енгізбес бұрын олардың мүмкіндіктері мен
шектеулерін зерттеу.
-
Оқушыларға ЖИ-мен жұмыс істеу этикасы мен
академиялық адалдық қағидаларын түсіндіру.
-
Сабақ барысында ЖИ-ді қолдануды дәстүрлі оқыту
әдістерімен үйлестіру.
-
Оқушыларды ЖИ-ді тек дайын шешім алу үшін емес,
зерттеу және талдау құралы ретінде пайдалануға
ынталандыру.
Қорытынды
Жасанды интеллект информатика пәні сабағында
білім беруді жаңа деңгейге көтеруге мүмкіндік береді. Оқушылардың
алгоритмдік ойлауын дамыту, деректерді талдау дағдыларын жетілдіру
және бағдарламалау дағдыларын меңгеруде ЖИ тиімді құрал бола алады.
Алайда, мұғалімдер оны дәстүрлі оқыту әдістерімен үйлесімді қолдану
қажет. ЖИ-ді дұрыс бағытта пайдалану арқылы болашақта ақпараттық
технологиялар саласында бәсекеге қабілетті мамандарды дайындауға
болады.
Пайдаланылған әдебиеттер:
1.
Russell, S., & Norvig, P. (2021). Artificial Intelligence: A
Modern Approach.
2. Witten, I. H., Frank, E.,
Hall, M. A., & Pal, C. J. (2016). Data Mining: Practical Machine
Learning Tools and Techniques.
3.
ҚР Білім және ғылым министрлігі. (2023). Цифрлық білім беру
ресурстары туралы нұсқаулықтар.
Егер мақалаға нақты деректер, кестелер немесе
кейбір ЖИ құралдарының сипаттамалары қажет болса, қосымша
толықтырулар енгізуге болады.