ЖАСӨСПІРІМДЕРДІҢ ӘЛЕУМЕТТІК
БЕЙІМДЕЛУІ
Кіріспе
Жасөспірімдік кезең – адамның
тұлғалық қалыптасуындағы ең маңызды кезеңдердің бірі. Бұл уақытта
балалар әлеуметтік ортада өз орнын іздейді, өзін-өзі тануға,
қоғаммен қарым-қатынас орнатуға тырысады. Бірақ бұл процесс әр
жасөспірім үшін әртүрлі өтеді: кейбіреулері тез бейімделсе,
басқаларына қолдау мен бағыт-бағдар қажет болады.
Әлеуметтік педагогтың міндеті –
жасөспірімдердің әлеуметтік бейімделуіне көмектесу, оларды өмірлік
дағдыларға үйрету және олардың болашақ мамандығын саналы түрде
таңдауға ықпал ету.
⸻
1. ЖАСӨСПІРІМДЕРДІҢ ӘЛЕУМЕТТІК
БЕЙІМДЕЛУІНЕ ӘСЕР ЕТЕТІН ФАКТОРЛАР
1. Отбасы ортасы – ата-ананың
қолдауы мен тәрбиесі баланың әлеуметтенуіне тікелей әсер етеді.
2. Мектеп пен құрдастар ортасы –
достарымен қарым-қатынас жасау және мектеп ұжымына бейімделу
маңызды рөл атқарады.
3. Қоғамдық орта – жасөспірімдер
интернеттен, әлеуметтік желілерден және бұқаралық ақпарат
құралдарынан үлкен әсер алады.
4. Психологиялық ерекшеліктер –
жасөспірімнің өзін-өзі бағалауы, эмоционалдық тұрақтылығы, стресске
төзімділігі бейімделу процесіне әсер етеді.
2. КӘСІПТІК БАҒДАР БЕРУ ЖӘНЕ
БОЛАШАҚ МАМАНДЫҚТЫ ТАҢДАУҒА КӨМЕК
Көптеген жасөспірімдер мамандық
таңдауда қиындықтарға тап болады. Әлеуметтік педагог келесі
іс-шараларды ұйымдастыра алады:
• Мамандықтар туралы ақпарат беру
(кәсіптік бағдар сабақтары, мамандармен кездесулер);
• Тұлғалық және кәсіби
қабілеттерді анықтау (психологиялық тесттер, тренингтер,
кеңестер);
• Жасөспірімдерді еңбекке баулу
(волонтерлік, практика, кәсіпорындарға экскурсия);
• Кәсіптік бағдар картасын жасау
(жасөспірімнің қызығушылықтарына сай бағыттарды ұсыну).
⸻
3. ӘЛЕУМЕТТІК ДАҒДЫЛАРДЫ ДАМЫТУ
ТРЕНИНГТЕРІ
Жасөспірімдерге қоғамда өздерін
еркін сезіну үшін келесі дағдыларды дамыту маңызды:
• Қарым-қатынас дағдылары (өз ойын
дұрыс жеткізу, тыңдау, жанжалдан шығу);
• Өзін-өзі басқару және уақытты
тиімді пайдалану;
• Қоғамдық ортада өзін ұстау
мәдениеті;
• Қаржылық сауаттылық
негіздері.
Әлеуметтік педагог бұл дағдыларды
арнайы тренингтер, рөлдік ойындар және топтық жұмыс арқылы дамытуға
көмектесе алады.
⸻
4. ТӘУЕКЕЛДІ МІНЕЗ-ҚҰЛЫҚТЫҢ АЛДЫН
АЛУ
Жасөспірімдер арасында тәуекелді
мінез-құлық (агрессия, буллинг, зиянды әдеттер) кең таралған.
Әлеуметтік педагог:
• Алдын алу шараларын
ұйымдастырады (түсіндірме жұмыстары, тренингтер, семинарлар);
• Қиын жасөспірімдермен жеке жұмыс
жүргізеді (психологиялық кеңес беру, арнайы бағдарламалар);
• Мектеп, ата-ана және басқа
мамандармен байланыс орнатады (жасөспірімге жан-жақты көмек көрсету
үшін).
⸻
Қорытынды
Жасөспірімдердің әлеуметтік
бейімделуі – кешенді процесс, оған отбасы, мектеп және қоғам бірдей
әсер етеді. Әлеуметтік педагогтың рөлі – жасөспірімдерге дұрыс
бағыт-бағдар беру, олардың өзіне деген сенімділігін арттыру және
қоғамда өз орнын табуға көмектесу.