Жазғы лагерь - бұл балалар жаңа дағдылар мен білімдерді үйреніп
қана қоймай, көңіл көтеруге және ойнауға мүмкіндік беретін орын. Ойындар
лагерь бағдарламасының ажырамас бөлігі болып табылады және балалардың
дамуында маңызды рөл атқарады.
Ойын барысында балалар достарымен қарым-қатынас жасауды, өз
ойлары мен сезімдерін білдіруді, басқа адамдарды тыңдауды және ымыраға
келуді, өзгелерге қолдау көрсетуді үйренеді. Көптеген ойындар балалардан
физикалық белсенділікті талап етеді – жүгіру, секіру немесе белгілі бір
қимылдарды орындау. Мұндай физикалық белсенділік қозғалысты
үйлестіруді, дененің икемділігін және төзімділікті дамытуға ықпал етеді.
Кейбір ойындар балаларды талдауды , ақпарат ,стратегия ,жоспарлау
негізінде шешім қабылдауды талап етеді . Бұл танымдық дағдылар
интеллектуалды даму үшін өте пайдалы.
Лагерь бағдарламасында ойындарды пайдалану демалу уақытын
мүмкіндігінше қызықты етуге көмектеседі. Сіздерге келесідей ойын түрлерін
ұсынбақпыз.
Өзіді ата, мені ата
Жазғы лагерьдің бірінші күніне арналған танысу және есте сақтау
ойыны. Қатысушылар шеңберге отырады. Бірінші қатысушы өзін
таныстырады, ал келесі қатысушы алдыңғының атын қайталап, өзінікін
қосуы керек. Ойын шеңбер бойымен жалғасады және әрбір келесі қатысушы
барлық алдыңғы айтылған есімдерді қайталайды және өзінің есімін қосады.
Бағдаршам
Жүргізушіде үш түсті белгілер бар: қызыл, сары және жасыл.
Жүргізуші барлығына жасыл белгіні көрсеткенде, олар аяқтарын тепкілейді,
сары болса алақандарын соғады, ал қызыл белгі болса, тыныш отырады. Ал
жүргізушінің көмекшісі болады, оның міндеті қате қимыл жасау арқылы
балаларды шатастыру.
Бұрыш
Сызылған тіктөртбұрыштың бұрышында төрт, ал ортасында бір бала
тұрады. Бұрышта тұрғандар орындарын ауыстырып, бұрыш-бұрышқа
жүгіреді. Ал бұл уақытта ортадағы бала бос бұрышты басып алуға тырысады.
Бұрышсыз қалған бала ортаға тұрады.
Айдаһардың басы
Балалар «айдаһарды» қалыптастыру үшін бір-бірінің иықтарынан
ұстап, арттарына тұрады. «Айдаһардың басы», яғни тізбектегі бірінші бала
тізбектің соңындағы баланы (айдаһардың құйрығын) ұстауға тырысады.
Қолтырауын
Бір бала ортаға шығады, оған жасырын сөз айтылады. Пішінді, сөз
санын немесе тақырыпты алдын ала топпен таңдау керек. Мысалы, тек зат
есімдерді. Ортадағы бала топқа жасырын сөздерді дауыстап айтпай-ақ, тек
ым-ишара арқылы түсіндіруі керек. Сөз табылғаннан кейін басқа командадан
қатысушы таңдалады.
Қол тигіз
Жүргізуші таңдалынады. Жүргізуші кез келген заттың немесе баланың
атын атайды. Қатысушылар жүргізушінің командаларын тыңдап, айтылған
затты немесе адамды мүмкіндігінше тез тауып, оған қол тигізу. Өзіңіздегі
заттарға қол тигізуге тыйым салынады, сіз біреуді немесе бір нәрсені
іздеуіңіз керек.
Допты жеткіз
Балаларды екі командаға бөліп, әр командаға доп беріңіз. Аяқтау
сызығын белгілеңіз және әр команда үшін бастапқы нүктені белгілеңіз.
Балалар допты бастапқы нүктеден мәре сызығына тек аяқтарының көмегімен
жылжыта отырып керек.
Көңілді музыкалық орындық
Орындықтарды шеңберге орналастырыңыз, қатысушылар санынан бір
орындыққа аз болуы керек. Музыка ойнатыңыз және балалар айналасында
жүруі керек. Музыка тоқтаған кезде әркім бос орындықтардан тез орын алуы
керек. Отыруға үлгермеген бала ойыннан шығарылады.
Белгісіз кішкентай жануар
Ойыншыға кез-келген материалдың көмегімен белгілі бір жануарларды
(мысықтар, пілдер, жирафтар, қояндар) бейнелеу тапсырмасы беріледі.
Мұндай материалдар ретінде қарындаштар, маркерлер, жапырақтар және т.б.
пайдаланылады. Белгілі бір уақытты белгілеу арқылы тапсырманы қиындата
аласыз.
Үйсіз қоян
«Үйсіз қоян» мен «аңшы» таңдалады. Қалған қояндар кез келген жерге
өздері үшін шағын шеңберді - «үйді» салады. Үйсіз қоян аңшыдан қашады
және кез келген уақытта кез келген досының үйіне жасырына алады. Алайда,
үй иесі бұл жағдайда «үйсіз қоянға» айналады. Егер аңшы қоянды қуып
жетсе, олар рөлдерін ауыстырады.
Суды төкпе
Теннис ракеткаларына бір стақан(пластик) су қойылады. Қатысушылар
көшбасшының белгісі бойынша мәре сызығына жүгіріп, бастапқы сызығына
оралады. Бірінші келген және суды шашпаған ойыншы жеңеді.
Шеңбер
Екі ойыншы қолдарын біріктіріп шеңбер құрып, басқа ойыншыларды
ұстайды. Біреуді қуып жетіп, олар қолдарын біріктіруі керек, осылайша
ұсталған адам шеңберге енеді. Енді үшеуі қалғандарын ұстайды.
Ұсталғандардың барлығы шеңбердің бір бөлігіне айналады. Ойын барлық
қатысушылар ұсталғанша жалғасады.
Роликтегі жылан
Роликтерді немесе скейтбордтарды алыңыздар және бір-біріңіздің
қолдарыңызбен тізбек жасаңыздар. Содан кейін тізбекті ажыратпай
мүмкіндігінше алыс жүруге тырысыңыздар.
Бұл балалардың көңілдерін көтеруге, сергітуге арналған ойындардың
кейбірі ғана. Балалардың жасына және қызығушылығына байланысты сіз
өзіңізге қажеттісін таңдай аласыз.