7-сынып. Биология пәні бойынша авторлық бағдарлама
Бөлім: “Жасуша және тірі ағзалардың құрылысы”
Пән: Биология
Сынып: 7
Бөлім бойынша сағат саны: 10 сағат
Автор: Иембердиева Бағила Тоқтарбайқызы
Мекеме: 169 мектеп-лицейі
Оқу жылы: 2025–2026 оқу жылы
Бағдарламаның мақсаты
Оқушыларға жасушаның тіршіліктегі рөлін, оның құрылысы мен қызметін ғылыми тұрғыдан түсіндіру, микроскоппен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру және тірі ағзалардың құрылымдық деңгейлерін ұғындыру.
Міндеттері
- Тірі ағзалардың ортақ
қасиеттерін анықтау;
- Жасушаның құрылысы мен қызметін сипаттау;
- Өсімдік пен жануар жасушаларын салыстыру;
- Микроскоп арқылы жасушаны бақылау және сурет салу дағдысын
қалыптастыру;
- Тірі ағзалардың құрылымдық деңгейлерін түсіндіру (молекула →
жасуша → ұлпа → мүше → жүйе → ағза).
Күтілетін нәтижелер
Оқушылар:
- Тірі ағзалардың негізгі қасиеттерін атайды;
- Жасуша құрылымын сызба түрінде көрсете алады;
- Өсімдік пен жануар жасушасын салыстырып, айырмашылығын
түсіндіреді;
- Микроскоптың құрылысын біледі және қолдана алады;
- Тірі ағзалардың құрылымдық деңгейлерін ретімен орналастырады.
Бөлім мазмұны мен сабақ тақырыптары
|
№ |
Сабақ тақырыбы |
Сағат саны |
Негізгі ұғымдар |
|
1 |
Тірі ағзалардың ортақ белгілері |
1 |
Тіршілік, өсу, көбею, зат алмасу |
|
2 |
Тірі ағзалардың құрылымдық деңгейлері |
1 |
Молекула, жасуша, ұлпа, ағза |
|
3 |
Жасуша – тіршіліктің құрылымдық және қызметтік бірлігі |
1 |
Жасуша, цитоплазма, ядро |
|
4 |
Микроскоппен танысу және жұмыс істеу ережелері |
1 |
Микроскоп, объектив, окуляр |
|
5 |
Өсімдік жасушасының құрылысы |
2 |
Қабықша, хлоропласт, вакуоль |
|
6 |
Жануар жасушасының құрылысы |
2 |
Мембрана, цитоплазма, ядро |
|
7 |
Өсімдік пен жануар жасушаларының салыстырмалы сипаттамасы |
1 |
Ұқсастықтар мен айырмашылықтар |
|
8 |
Зертханалық жұмыс: “Пияз қабықшасындағы жасушаны микроскоппен қарау” |
1 |
Бақылау, сурет салу, қорытынды жасау |
Оқыту әдістері
- Зертханалық тәжірибе және
практикалық жұмыс
- Топтық талқылау және салыстыру
- Модельдеу және визуалды материалдармен жұмыс
- Сұрақ-жауап, бейнематериал қарау
Бағалау түрлері
- Қалыптастырушы бағалау: бақылау,
тест, сызба жасау, ауызша жауап
- Жиынтық бағалау: зертханалық жұмыс нәтижесін қорғау, кесте
толтыру, қысқаша эссе
Пәнаралық байланыс
- Химия: органикалық және
бейорганикалық заттар
- География: тірі табиғат қабықшасы
- Информатика: электрондық микроскопия және визуализация
Пайдаланылатын әдебиеттер
1. Жүнісова О.Ж. Биология.
7-сынып. – Алматы: Мектеп, 2022.
2. Әдістемелік нұсқау хат. – ҚР БҒМ, 2023.
3. BilimLand.kz, iTest.kz, Kundelik.kz оқу платформалары.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Жазушы және тірі ағзалардың құрлысы 7 сынып
Жазушы және тірі ағзалардың құрлысы 7 сынып
7-сынып. Биология пәні бойынша авторлық бағдарлама
Бөлім: “Жасуша және тірі ағзалардың құрылысы”
Пән: Биология
Сынып: 7
Бөлім бойынша сағат саны: 10 сағат
Автор: Иембердиева Бағила Тоқтарбайқызы
Мекеме: 169 мектеп-лицейі
Оқу жылы: 2025–2026 оқу жылы
Бағдарламаның мақсаты
Оқушыларға жасушаның тіршіліктегі рөлін, оның құрылысы мен қызметін ғылыми тұрғыдан түсіндіру, микроскоппен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру және тірі ағзалардың құрылымдық деңгейлерін ұғындыру.
Міндеттері
- Тірі ағзалардың ортақ
қасиеттерін анықтау;
- Жасушаның құрылысы мен қызметін сипаттау;
- Өсімдік пен жануар жасушаларын салыстыру;
- Микроскоп арқылы жасушаны бақылау және сурет салу дағдысын
қалыптастыру;
- Тірі ағзалардың құрылымдық деңгейлерін түсіндіру (молекула →
жасуша → ұлпа → мүше → жүйе → ағза).
Күтілетін нәтижелер
Оқушылар:
- Тірі ағзалардың негізгі қасиеттерін атайды;
- Жасуша құрылымын сызба түрінде көрсете алады;
- Өсімдік пен жануар жасушасын салыстырып, айырмашылығын
түсіндіреді;
- Микроскоптың құрылысын біледі және қолдана алады;
- Тірі ағзалардың құрылымдық деңгейлерін ретімен орналастырады.
Бөлім мазмұны мен сабақ тақырыптары
|
№ |
Сабақ тақырыбы |
Сағат саны |
Негізгі ұғымдар |
|
1 |
Тірі ағзалардың ортақ белгілері |
1 |
Тіршілік, өсу, көбею, зат алмасу |
|
2 |
Тірі ағзалардың құрылымдық деңгейлері |
1 |
Молекула, жасуша, ұлпа, ағза |
|
3 |
Жасуша – тіршіліктің құрылымдық және қызметтік бірлігі |
1 |
Жасуша, цитоплазма, ядро |
|
4 |
Микроскоппен танысу және жұмыс істеу ережелері |
1 |
Микроскоп, объектив, окуляр |
|
5 |
Өсімдік жасушасының құрылысы |
2 |
Қабықша, хлоропласт, вакуоль |
|
6 |
Жануар жасушасының құрылысы |
2 |
Мембрана, цитоплазма, ядро |
|
7 |
Өсімдік пен жануар жасушаларының салыстырмалы сипаттамасы |
1 |
Ұқсастықтар мен айырмашылықтар |
|
8 |
Зертханалық жұмыс: “Пияз қабықшасындағы жасушаны микроскоппен қарау” |
1 |
Бақылау, сурет салу, қорытынды жасау |
Оқыту әдістері
- Зертханалық тәжірибе және
практикалық жұмыс
- Топтық талқылау және салыстыру
- Модельдеу және визуалды материалдармен жұмыс
- Сұрақ-жауап, бейнематериал қарау
Бағалау түрлері
- Қалыптастырушы бағалау: бақылау,
тест, сызба жасау, ауызша жауап
- Жиынтық бағалау: зертханалық жұмыс нәтижесін қорғау, кесте
толтыру, қысқаша эссе
Пәнаралық байланыс
- Химия: органикалық және
бейорганикалық заттар
- География: тірі табиғат қабықшасы
- Информатика: электрондық микроскопия және визуализация
Пайдаланылатын әдебиеттер
1. Жүнісова О.Ж. Биология.
7-сынып. – Алматы: Мектеп, 2022.
2. Әдістемелік нұсқау хат. – ҚР БҒМ, 2023.
3. BilimLand.kz, iTest.kz, Kundelik.kz оқу платформалары.
шағым қалдыра аласыз













