Тақырыбы: Жол белгілері
Мақсаты:
Оқушыларға
жол белгілері мәнімен
таныстыру, оларды есте сақтау,
жолда жүру ережесін сақтауға
тәрбиелеу.
Көрнекілігі:
Суреттер, бағдаршам, жол
белгілері
Барысы
Жол белгілерінің топтары:
Ескерту белгілері
Алдын ала қойылатын белгілер,
Ақпараттық-көрсеткіштік белгілер,
Сервис белгілері,
Қосымша ақпараттық белгілер (табличкалар).
Анықтама: Белгімен көрсетер жылдамдық пен
бағытты
Ой, шұңқыр, бұрылыс, қатерді,
қауіпті.
Барлығын да анықтап көрсетіп
жіберем,
Сондықтан бәрі де мені тез
таныпты.
Жол белгілерін анықтай отырып, белгілерді де көрсетіп отыру: Велосипед жолымен қиылыс, Автоарна, Тұрғын аймақ, Тұрғын аймақтың аяқталу, Телефон, Тамақтану пункті, Аурухана, Ауыз су, Асхана
Көрсеткіш белгілері

Бағыт беретін белгілер

Тыйым салу
белгілері

Ескерту белгілері


Бағдаршам

Қызыл көзін ашқанда, Сары көзін ашқанда, Жасыл көзін ашқанда, сынық сүйем баспа алға қарап қалма аспанға өте бергін жасқанба
Алғашқы жол белгілері автокөліктерге емес, жаяу
жүргіншілерге арналған болатын. Ал жол белгілері мен ережелерін
тарихқа ең алғашқы болып енгізген – белгілі ел билеуші Юлий Цезарь.
Ол Римде қандай да бір көлікті әйелдің жүргізуіне тыйым салатын заң
қабылдаған еді. Кейіннен көлік көбейе бастаған тұста қала
көшелерінде жол бағыттарын қол бұлғап көрсетіп тұратын
бағдарлаушылар пайда болды. Тағы біраз уақыттан кейін олардың
қолдарына белгі беретін қолшамдар берілді. Алайда мұндай
бағдарлаушылардың уақыт өткен сайын көбейе түскен көліктердің
қозғалысын реттеуге шамасы келмейтін еді. 1927 жылы көлік
қозғалысын реттейтін алғашқы бағдаршамдар пайда болды. 1928 жылы
Йэльск университетінде Гарри Хау деген кісі жасап шығарған
бағдаршам алғаш Коннектикут штатына қойылды. Одан кейінгі
бағдаршамдарды Чарльз Адлер деген өнертапқыш жетілдіре түсті.
Мұндай бағдаршамдар қазіргі бағдаршамдай емес,
әрине. Алғашқы
бағдаршамдардың бір түстен екінші түске ауысуы үшін жүргізуші өзі
белгі беріп, содан кейін ғана бағдаршамдардағы арнайы белгі беру
будкасынан «жүруге болады» деген рұқсат белгісін күтетін
болған.
Тарихқа көз жүгіртетін болсақ, жүріп-тұруды реттеу қажеттілігі сонау бір машинаның аз кезінде туған көрінеді. Алғаш рет 1868 жылы Лондон қаласында темір жол бағдаршамы орнатылды. Ол қолмен алмастырылатын және алмастыру үшін арнаулы адам тұратын еді. Әрі ол көп уақыт алатын болды. Кейінірек, 1870 жылы Америкада электр бағдаршамдары пайда болды. Ал Ресейде үш түрдегі бағдаршамдар Ресейде алғаш жолдар І Петр салына бастаған. Автокөлік жүргізушілеріне жолда дұрыс жүру қатаң ескертілді 1920жылдары іске қосыла бастады.Бертін келе оны автомат жүйесі арқылы басқару ойластырылды. Ал бүгінгі таңда бағдаршамды электронды есептеу машинасы арқылы басқару жүзеге асырылған. Қазақстанда бағдаршамдар барлық ірі қалаларда орнатылған.. Қазақстанда 1917 жылға дейін небәрі 127 км ғана жол бар болатын. Елуінші жылдары республикамыздағы асфальт жолдардың ұзындығы отыз мың км болды. Ал қазір сегіз жүз миллион км-ден асады.
Қорытынды: Викториналық
сұрақтар жауап
беру:
1-сұрақ . Жолаушылар дегеніміз кімдер
?
Жауап: Кез-келген көлік түрін пайдаланатын
адамдар.
2-сұрақ. Бағдаршам дегеніміз не
?
Жауап: Бағдаршам автомат жүйесіне қосылған үш
көзді аспап. Жол қоғалысын
реттейді.
3-сұрақ. Велосипедпен неше жастан бастап
жолмен жүруге болады
?
Жауап: жол бойына 14 жасқа толған балаларға
ғана рұқсат.
4-сұрақ. Жиекжол жоқ жерде қалай жүру керек
?
Жауап: Ауылдық жерлерде жиекжол болмау
мүмкін, ондай жағдайда жолдың бір шетімен келе жатқан көлікке
қарама-қарсы бағытта жүрген
жөн
№27 негізгі орта мектебі


Өткізген:Кемпирбаева Н.А
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Жол белгілері
Жол белгілері
Тақырыбы: Жол белгілері
Мақсаты:
Оқушыларға
жол белгілері мәнімен
таныстыру, оларды есте сақтау,
жолда жүру ережесін сақтауға
тәрбиелеу.
Көрнекілігі:
Суреттер, бағдаршам, жол
белгілері
Барысы
Жол белгілерінің топтары:
Ескерту белгілері
Алдын ала қойылатын белгілер,
Ақпараттық-көрсеткіштік белгілер,
Сервис белгілері,
Қосымша ақпараттық белгілер (табличкалар).
Анықтама: Белгімен көрсетер жылдамдық пен
бағытты
Ой, шұңқыр, бұрылыс, қатерді,
қауіпті.
Барлығын да анықтап көрсетіп
жіберем,
Сондықтан бәрі де мені тез
таныпты.
Жол белгілерін анықтай отырып, белгілерді де көрсетіп отыру: Велосипед жолымен қиылыс, Автоарна, Тұрғын аймақ, Тұрғын аймақтың аяқталу, Телефон, Тамақтану пункті, Аурухана, Ауыз су, Асхана
Көрсеткіш белгілері

Бағыт беретін белгілер

Тыйым салу
белгілері

Ескерту белгілері


Бағдаршам

Қызыл көзін ашқанда, Сары көзін ашқанда, Жасыл көзін ашқанда, сынық сүйем баспа алға қарап қалма аспанға өте бергін жасқанба
Алғашқы жол белгілері автокөліктерге емес, жаяу
жүргіншілерге арналған болатын. Ал жол белгілері мен ережелерін
тарихқа ең алғашқы болып енгізген – белгілі ел билеуші Юлий Цезарь.
Ол Римде қандай да бір көлікті әйелдің жүргізуіне тыйым салатын заң
қабылдаған еді. Кейіннен көлік көбейе бастаған тұста қала
көшелерінде жол бағыттарын қол бұлғап көрсетіп тұратын
бағдарлаушылар пайда болды. Тағы біраз уақыттан кейін олардың
қолдарына белгі беретін қолшамдар берілді. Алайда мұндай
бағдарлаушылардың уақыт өткен сайын көбейе түскен көліктердің
қозғалысын реттеуге шамасы келмейтін еді. 1927 жылы көлік
қозғалысын реттейтін алғашқы бағдаршамдар пайда болды. 1928 жылы
Йэльск университетінде Гарри Хау деген кісі жасап шығарған
бағдаршам алғаш Коннектикут штатына қойылды. Одан кейінгі
бағдаршамдарды Чарльз Адлер деген өнертапқыш жетілдіре түсті.
Мұндай бағдаршамдар қазіргі бағдаршамдай емес,
әрине. Алғашқы
бағдаршамдардың бір түстен екінші түске ауысуы үшін жүргізуші өзі
белгі беріп, содан кейін ғана бағдаршамдардағы арнайы белгі беру
будкасынан «жүруге болады» деген рұқсат белгісін күтетін
болған.
Тарихқа көз жүгіртетін болсақ, жүріп-тұруды реттеу қажеттілігі сонау бір машинаның аз кезінде туған көрінеді. Алғаш рет 1868 жылы Лондон қаласында темір жол бағдаршамы орнатылды. Ол қолмен алмастырылатын және алмастыру үшін арнаулы адам тұратын еді. Әрі ол көп уақыт алатын болды. Кейінірек, 1870 жылы Америкада электр бағдаршамдары пайда болды. Ал Ресейде үш түрдегі бағдаршамдар Ресейде алғаш жолдар І Петр салына бастаған. Автокөлік жүргізушілеріне жолда дұрыс жүру қатаң ескертілді 1920жылдары іске қосыла бастады.Бертін келе оны автомат жүйесі арқылы басқару ойластырылды. Ал бүгінгі таңда бағдаршамды электронды есептеу машинасы арқылы басқару жүзеге асырылған. Қазақстанда бағдаршамдар барлық ірі қалаларда орнатылған.. Қазақстанда 1917 жылға дейін небәрі 127 км ғана жол бар болатын. Елуінші жылдары республикамыздағы асфальт жолдардың ұзындығы отыз мың км болды. Ал қазір сегіз жүз миллион км-ден асады.
Қорытынды: Викториналық
сұрақтар жауап
беру:
1-сұрақ . Жолаушылар дегеніміз кімдер
?
Жауап: Кез-келген көлік түрін пайдаланатын
адамдар.
2-сұрақ. Бағдаршам дегеніміз не
?
Жауап: Бағдаршам автомат жүйесіне қосылған үш
көзді аспап. Жол қоғалысын
реттейді.
3-сұрақ. Велосипедпен неше жастан бастап
жолмен жүруге болады
?
Жауап: жол бойына 14 жасқа толған балаларға
ғана рұқсат.
4-сұрақ. Жиекжол жоқ жерде қалай жүру керек
?
Жауап: Ауылдық жерлерде жиекжол болмау
мүмкін, ондай жағдайда жолдың бір шетімен келе жатқан көлікке
қарама-қарсы бағытта жүрген
жөн
№27 негізгі орта мектебі


Өткізген:Кемпирбаева Н.А
шағым қалдыра аласыз













