«Жұлдызды сағат » математикалық сайысы(6 сыныптар аралығында)
Математика пән мұғалімі: А.П.Пірімбет
« Жұлдызды сағат» интеллектуалдық ойыны.
Мақсаты: Оқушылардың ойлау қабілетін, ой ұшқырлығын оқуға ынтасын арттыру. Ұйымдастырушылық қабілетін дамыту. Оқушыларды ұйымшылдыққа, нақты пәнге қызығушылыққа, жауапкершілікке, өзін- өзі тәрбиелеуге, шапшаңдыққа, білімді болуға тәрбиелеу.Көрнекілігі:интерактивті тақта, слайдтар, үлестермелі қағаздар, Әр топқа даярланған үстел, эмблемалар.Барысы:1-жүргізуші: Армысыздар, ардақты, ұлағатты ұстаздар, жүзден жүйрік, мыңнан тұлпар сайыскерлер, «Математика – ғылымдар патшасы» дегендей, бұл ғылым адам өміріне оның ой-өрісінің дамуына аса қажет. Математика пәніне деген қызығушылығымызды арттыру мақсатында өткізгелі отырған «Жұлдызды сағат» атты кешімізге қош келдіңіздер!2-жүргізуші:Сандардың біз сырына үңілеміз, Үйренбеген достардан түңілеміз, Білгеніңді бұл пәннен жасырсаңдар, Бүгін достар, әрине жеңілеміз- дей келе бүгінгі кешімізді ашық деп жариялаймыз.1-жүргізуші: Шапшаң ойын ойнайтын, Ұл-қызың шықса ортаға, Шақырайық сайысқа, Топтар шықсын ортаға- дей отырып ойынға қатысушы топтарды ортаға шақырайық.6 «а» сынып – «Жас ұрпақ»6 «ә» сынып – «Сұңқар»6 «б» сынып – «Болашақ»2-жүргізуші:Сайыста бақ сыналар, бап сыналар, Бас жүлдені өнерлі тапқыр алар, Кім өнерлі, кім шапшаң шешу қиын, Қазылар алқасы болмаса нақ сыналар.Кез-келген сайыс бағалануы тиіс. Осының ара-жігін ажырататын қазылар алқасы. Бұл- жарыстың ажырамас бір бөлігі, дәстүрлі үрдісі. Бізде сол үрдіс бойынша әділдігін айтып, тура шешім шығарар қазылар алқасымен таныстырып өтейік. 1.Қайырмаганбетова Б2.Сағындыққызы К3.Сакиева Г1-жүргізуші:Сайысымыздың өтілу тәртібімен таныстырып өтейік:1.Сәлемдесу рәсімі. (аты,ұраны)2.Есеп шығара білесіңбе? (есептер шығару)3.Тапқыр болсаң, шешіп көр. (логикалық есептер)4. Полиглот. (жауабын 3 тілде айту)5.Сен білесіңбе? (математикалық сұрақ)6. Ақылдассаң, шешерсің. Олай болса сайысымызды бастайық.2-жүргізуші:Өнер қуып оқушылар өтер деймін, Бір басына өнерлері жетер деймін, Бәске түссе оқушылар кезектесіп, Таныстырып топтарын өтер деймін.І.Кезекте сәлемдесу рәсімі. (әр топ өз топтарын таныстырып өтеді)1-жүргізуші: Өмірде ойлап тұрсаң, бәрі де –есеп, Ауырсаң ішетұғын дәрі де –есеп, Есепсіз сүрген өмір мазмұнсыз-ау, Дүниенің бар тұлғасы есеп десек- деп келесі турға көшейік.Бұл турда әр топқа бір-бір есептен беріледі, сол берілген есептерді топ мүшелерінің әрқайсысы келіп бір амалдан орындап, есептің шешуін табу керек. Әр дұрыс амалға 5 ұпай беріледі.1-топқа: 7х – 3 – 2х = х + 92-топқа: 13 – 2х + 5 = х - 3 3-топқа: 3х – 10 + 9х = 22х2-жүргізуші: Ең қиыны сайыстың енді келді, Мықтылары қалыпты ,жеңсін енді, Тез қимылда, ойланып тұрып қалмай, Осы ойыннан көрейік ерен ерді- деп ,3-ші турға өтейік. Бұл тур « Тапқыр болсаң, шешіп көр» деп аталады. Ойынның шарты бойынша әр топ ұяшық нөмірлерін таңдайды.Сол ұяшықтың сұрағына жауап береді. Дұрыс жауапқа 5 ұпай беріледі. Бірінші болып ұяшықты «Жас ұрпақ» тобы бастайды. Ол топ білмеген жағдайда келесі топ алдындағы жұлдызшаны көтеру арқылы жауап береді.І-ұяшық: Қояндар бөренені арамен бөліп жатыр.Олар 14 жерден кесті.Неше бөлік пайда болды? (15)ІІ- ұяшық: Алмұрт алмадан ауыр, ал алма өріктен ауыр. Алмұрт ауыр ма, алде өрік ауыр ма? (алмұрт)ІІІ-ұяшық: Еменде 3 бұтақ , ал әр бұтақта 3 алмадан бар ,Барлығы неше алма бар? ( еменде алма өспейді )ІV- ұяшық : Бөлмеде 2 ит, 3 құс , 1 шыбын бар. Жануарлардың бәрінің аяқтарын қосып есептегенде қанша болады. ( 20 )V-ұяшық : Анасы 16 мандарин сатып алған.Жартысын Думан жеді, Айша 2 мандарин жеді, қалғанын Дана жеді.Дана неше мандарин жеді? (6)VI-ұяшық: Егер 7 жұмыртқаның бағасы 7 теңге болса, сонда 100 жұмыртқаның бағасы неше теңге? (100)1-жүргізуші: Көп тілді меңгеру заман талабы болып отырғандықтан, қатысушылардың шет тілін қаншалықты меңгергенін ойынымыздың келесі бөлімі IV- тур «Полиглоттан» байқайық. Бұл бөлімде жасырылған сөзді немесе жұмбақ шешуін үш тілде қазақша, орысша, ағылшынша айту керек. Үш аудармасын дұрыс шешсе - 15 ұпай. Екі аудармасын дұрыс шешсе - 10 ұпай, біреуін тапса - 5 ұпай беріледі. 1. Жоқ өзінде бас та, қас та, мойында, Ұзындығы жазулы тұр бойында.Жауабы: сызғыш, линейка, ruler2. Қабат, қабат қаттама,Ақылың болса аттама.Жауабы: кітап, книга, book.3..... жылда ел жаңа.Жауабы: eлу, пятьдесять, fifty.4.... теңгең болғанша,... досың болсын.Жауабы: жүз, сто, one hand red5. Нәрселерді санағанда,Керек ол бізге ауадай,Айтыңдаршы бұл қандай сан,Жан – жағыңа қарамай.Жауабы: натурал сан, натуральные числа, real6. Бірдей санды бірнеше рет,Көбейтуден тұрады.Егер оны ықшамдасаң,Қандай атау болады?Жауабы: дәреже, степень, power2-жүргізуші: Білімнің ұшқырлығын танытып сен, Асып-тасып, асықпа, қалыспа сен. Уақыт деген зымырап, зулап жатыр. Шапшаңдық бұл сайыста керек екен- деп топтарға сұрақтар қойылады. Жауабын тапқан әр топ алдындағы жұлдызшаны көтеріп арқылы жауап береді. Дұрыс жауап 5 ұпаймен бағаланады.Заттарды санау үшін қолданылатын сандар қалай аталады? (натурал)Нөлге және жұп цифрларға аяқталатын сандар қалай аталды? (жұп)Қандай сан жай сандар деп аталды? (өзіне және 1-ге ғана бөлінеді)1 дц –де неше сантиметр бар? (10)1 сағатта неше минут бар? (60)37 санында неше ондық ,неше бірлік бар? (3 ондық, 7 бірлік)Санды өрнек неден құралады? (саннан)3 санын 3 рет қосқанда неше болады? (9)Барлық қабырғалары тең тік төртбұрыш ?( шаршы)Ұзындықтың өлшем бірлігі? ( метр)Қандай сан барлық санға қалдықсыз бөлінеді? (0)Ең үлкен уақыт өлшемі? (ғасыр)2-ге бөлінбейтін сандар не деп аталады? (тақ )Алымы бөлімінен кіші бөлшек? (дұрыс)Алымы бөлімінен үлкен бөлшек? (бұрыс)1-жүргізуші: Сайыс –толқын жатқандай асып тасып, Біреу мығым біреулер шалыс басып, Бұл сайыста байқалар тапқырлық, Жеңсеңде , жеңілсеңде қалма жасып.VI-тур «Ақылдассаң, шешерсің».Ойынның шарты бойынша әр топқа үлестірмелі қағаздардар таратылады. Дұрыс жауапқа 5 ұпай беріледі.1-топ. 88888888 сандардың арасына қосу таңбасын қою арқылы 1000-ды қалай шығаруға болады?888+88+8+8+8=10002-топ. Бесбірліктің көмегімен 100 санын жаз: 111-11=100 3 – топ.Бес бестіктің көмегімен 100 санын жаз: 5*5*5-5*5=100 2-жүргізуші: Сайысымыздың соңғы сәті таяп қалды, Ал, қазір әділ қазылар сөз алады, Сайысымыздың жеңімпаздарын анықтап, Мақтау қағаз ,сыйлықтарын тапсырады.Сөз кезегі әділ қазы алқасында.1-жүргізуші:Бүгінгі сайыс талай шабыт шыңдады, Кеш қызығын талай адам тыңдады. Тәрбиелер тәлімі, мол, әсерлі, Бөлеп егер, көңіл жарқын таңдады- дей келе бүгінгі кешімізді жабық деп жариялаймыз.