“Жұлдыздысәт”
1сыныпоқушыларыныңзейінінжақсатруғаарналғантанымдықсабақ.
«Түстер»жаттығуы
Жүргізуші:балаларменсендергеқазірқызыл,көк,сарынемесежасылтүстерді
көрсетемін.Қайбалағажасылтүскездессе,олжасылтүсті3заттыңатынатаукерек.
Айтқанзаттықайталапайтуғаболмайды.Мысалы,жасылтүстіалғаноқушы
жапырақдепайтуғаболады.
«Зейіндібол!»жаттығуы
Жүргізуші:Балаларқазірменсендергесөздероқимын,солсөздердіңішіненсендер
жануарлардыңатынестігендеқолшапалақтауларыңкерек,алқұстыңаттарын
естігендеаяқтарыңментопырлатасыңдар,балықтардыңатауларынайтқанда,балық
ұқсапжүзулеріңкерек.Қарақат,алабұға,алма,түлкі,сандық,көгершін,сауысқан,
шортан,жолбарыс,теледидар,қарға,аю,гүл,тотықұс,кит,акула,бауырсақ,
қоян,ақшағала,шабақ,арыстан,қарлығаш.
1."Шатасқансызықтар"әдістемесі
Зейінтұрақтылығынбағалау
Балаға10шатасқансызықбейнеленгенсуретұсыныңыз(1сурет).Әрсызықтың
басында(солжағында)жәнесоңында(оңжағында)өзініңнөмірібар.Бірақтабұл
нөмірлерсайкелмейді.
Баланыәрсызықтыңбасынансоңынадейінмұқиятқадағалауынсұраңыз.Бұл
жағдайдақалам,қарындашнемесесаусаққолдануғаболмайды.Баласызықтыңсол
жағындағы,сосыноңжағындағынөмірдідауыстапайтады.
Барлықтапсырманыорындауғажұмсалғануақытты,жіберілгенқателерді,
жаңылыстардыжәнет.б.белгілепотырыңыз.6-7жасарбалалардыңкөпшілігібұл
тапсырманы1-2минутішіндемүлдеқатесізорындайалады.
1-сурет
Қабылдаудызерттеуәдістемесі
1."Неаяқталыпсалынбаған?"әдістемесі
Қабылдаудыңтұтастығынбағалау
Балағатанысзаттарбейнеленгенсуреттердіұсыныңыз.Оныңәрбірсуреткемұқият
қарауынжәнежетіспейтұрғанбөлігінатауынсұраңыз(2сурет.неаяқталып
салынбағанынайту).
2-сурет
2."Кілемшенінеменжамауғаболады?"әдістемесі
Бұлтестініңкөмегімен,азмерзімдіестекөргенініңүлгілерінсақтайотырып,оларды
баланыңқаншалықтыісжүзіндеқолданаалатындығынанықтауғаболады.
Балаға2кілемше,жәнедеәртүрліматалардыңкесектерібейнеленген4суретті
ұсыныңыз.
Бұлматерияныңкесектерінкілемшедегітесіктердіжамауүшінқолдануға
болады.Кілемшеніңжәнежамаудыңсуреттерініңайырмашылығыболмаукерек.
Балағатапсырма:"Матаныңбірнешекесектерінен(олартөмендесалынған)кілемше
суретіне(олжоғарыдасалынған)көбірексәйкескелетінжамаудытаңдапал".
3-сурет
3."Дөңгелекшелерменжаз"әдістемесі
Фонематикалықестуінбағалау
Балағабірнешесөздердіәріптерменемес,дөңгелекшелерменжазудыұсыныңыз.
Сөздеқаншадыбысболса,соншадөңгелекшеболуыкерек.
Мысалы,сүтсөзінүшдөңгелекшемен:оообелгілеукерек.Баланыңтапсырманы
дұрыстүсінгендігінтексеріңіз.Бұдансоңзерттеугекірісугеболады.
Балағасөздідауыстапайтасыз,алолқағазпарағындадөңгелекшелертүріндежазады.
Сөздержиынтығы:
АУ,ҚОЛ,АЛМА,ҚАЗАН,ЖҰЛДЫЗ,КӨКТЕМ.
Тапсырманыдұрысорындағандажазутөмендегідейболуыкерек:
ОО,ООО,ОООО,ООООО,ОООООО,ОООООО.
Егербалабарлықкескіндінемесеолардыңтөртеуінорындаса,бұлжақсынәтиже.
4."Сөз-сызбалардыоқу"әдістемесі
Фонематикалықестуінбағалау
Балағажануарларбейнеленгенсуреттіұсыныңыз(арыстан,тиін,сиыр,піл,мысық)
жәнебұлсөздердіңсызбаларыдөңгелекшелертүріндеберілген(әрсөздегі
дыбыстардыңсанынасәйкес)
Баланыңміндеті-қандайдөңгелекшелерқайсөздергесәйкескелетінінанықтау.
Мысалы,"сиыр"сөзінесызбадатөртдөңгелекше,ал"піл"сөзіне-үшдөңгелекше
сәйкескеледі.
Егербаланыңтапсырманытүсінгенінекөзіңізжетсе,оған6-суреттікөрсетесізде,әр
жануардыңсуретіноғансәйкескелетіндөңгелекшелерменсызықарқылықосуын
сұрайсыз.
6-7жасарбалаларбарлықбайланыстардыдұрысанықтайды.
4-сурет
5.Сақиналарәдістемесі
Зейінніңтұрақтылығын,бөлінушілігінжәнеаударылуынанықтау
Тестініжүргізуүшінәржерлеріндеүзіктерібарсақиналар(8-сурет)бейнеленген
кестеқажет(сақиналардыңкөлеміжобаменәліппедегіжазбаәріптердей
болғаныдұрыс)
Балазейінініңтұрақтылығынбағалауүшінбелгілібіржерінде(мысалы,оңжағында)
үзігібарсақиналардымүмкіндігіншетезтауып,сызукерек.
2минутішінде6-7жасарбала10-11жолдықарапшығаалады.Бірақбіріншіжолы
көпқателеседі.Жаттығакелеқателербіртр-біртеазаядыда,іс-әрекетөнімділігі
жақсарады.
5-сурет
6."Цифрлықкесте"әдістемесі
Зейінніңкөлемін,оныңбөлінушілікжәнеаударылужылдамдығынанықтау(санай
білуінтексеруүшінқолданылады)
Балаға1ден25кедейінгіеркінорналасқансандаржиынтығынантұратынкесте
көрсетіңіз.Балаосыцифрлардыбілетіндігінекөзжеткізіңіз.Одансоңоғаннұсқау
беріңіз:Мүмкіндігіңше1ден25кедейінгісандардытауып,көрсетіпжәнедауыстап
атапшығуғатырыс.
Барлықтапсырманыорындауғажұмсалғануақытты,жәнедеқателерсанынбелгілеп
отырыңыз.
6-7жасарбалалардыңкөпшілігібұлтапсырманы1,5-2минутішіндежәнеқатесіз
орындайды.
6-сурет
7."Лабиринт"әдістемесі
Ережелердісақтайбілуінбағалау
Балаға16,16асуреттердіұсыныңыз.Олардақиындықдеңгейіжоғарылайберетін
лабиринттербейнеленген.
Мақсат:мүмкіндіншелабиринттентезшығу.
Жұмысбарысындаорындауқажетшарттарбарекенінбалағатүсіндіріңіз.
Жұмысбасындақарындаштылабиринттіңцентрінеқоюкеректе,лабиринттен
шыққаншақарындаштықағазданалмаукерек.
Алдын-алашығужолыніздемей,қозғалыстыбірденқарынлашпенорындау.
Лабиринтсызықтарынатиіспеу,олардықимау(бұлқатеболыпсаналады).
Кейінбұрылуғаболмайды(бұлдақате).
Әрлабиринттеншығууақыты-1минуттанартықболмаукерек,әржағдайдағы
қателерсаны5тенартықемес.Жаттығуүшінжаңа,күрделіреклабиринттеройлап
табыңыз.
7-сурет
8.Миғашабуылжаттығу
Оқушыларғаекіқаламберіледіжәнеқағаздыекігебөліпжұмысжүргізукерек.
Оқушылардыңмиқыртысынбірдейжұмысжасауүшін