Жүре пайда болған иммунитет

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Жүре пайда болған иммунитет

Материал туралы қысқаша түсінік
Жүре пайда болған иммунитет
Материалдың қысқаша нұсқасы

19 сабак

Сабак такырыбы: Туа пайда болған және жүре пайда болған иммунитет түрлері.

Бөлім:

Заттардың тасымалдануы

Педагогтің аты-жөні:

Күн:

Сыныбы : 8

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Тақырыбы:

Туа пайда болған және жүре пайда болған иммунитет түрлері.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

8.1.3.6 аурудың алдын алудағы вакцинацияның ролін бағалау


Сабақтың мақсаты:

  • иммунитет түрлерін білу;

  • жасанды және туа пайда болған иммунитет түрлерінің айырмашылығын сипаттау;

  • вакциналаудың артықшылықтары мен кемшіліктерін анықтау;

Құндылықтар

  • тәртіп, мақсатқа талпынушылық, өзін-өзі бақылау

  • байсалдылық, парасаттылық, заңға бағынушылық,

  • басқаларды құрметтеу,өзгенің пікірін құрметтеу

  • адалдық, объективтілік, риясыздық


Сабақ барысы

Мұғалімнің әрекеті


Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

3 мин

І. Ұйымдастыру кезеңі:

«Кубик» әдісі бойынша жағымды психологиялық ахуал орнатады


« Жемістердің » суреті бойынша топқа бірігуге нұсқау береді.

Оқушылар шеңберге тұрып «Кубик» тәсілі арқылы сыныпта жағымды ахуал орнатады .

«Жемістердің » суреті бойынша топтарға бірігеді

Кері байланыс:

Мадақтау арқылы бағаланады.

Суреттер


7мин

ІІ Үй тапсырмасы

« Сұрақты ұстап ал!» тәсілі

арқылы сұралады


« QR код» тәсілі арқылы

жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын қояды, ұжымдық талқылау жүргізеді, сабақтың тақырыбы мен оқу мақсаты ашылады

Екпе туралы не білеміз?


Оқушылар «Сұрақты ұстап ал!» тәсілі арқылы өткен тақырыптар бойынша білімдерін еске түсіреді.

« QR код » тәсілі арқылы

сұрақтарға жауап бере отырып, жауаптарын жаңа тақырыппен байланыстарады, сабақтың тақырыбын , мақсатын анықтайды.




Кері байланыс:

Мадақтау арқылы бағаланады.

«Жарайсың!»

«Тамаша жауап»т .б

Экран

Сабақтың ортасы


15 мин

ІV Топтық жұмыс.

Мұғалім жаңа тақырып бойынша қысқаша ақпарат береді.

Топтық жұмысты ұйымдастырады.

1-топ « Табиғи иммунитет».

2-топ «Жасанды иммунитет » туралы ақпаратпен оқып танысуды ұсынады.

Оқушылар мұғалімнің бағыт беруімен топта талқылау жасап, жұмыс жасайды.

Оқулықтағы ақпаратпен танысады, топта талдайды, қалаған форматында қорғайды.


Кері байланыс:

«Басбармақ » әдісі арқылы беріледі


А4 парағы

Маркер

флипчарт

15мин

Сабақты бекіту тапсырмалары.


Оқушылармен жұптық, жеке жұмысты ұйымдастырады, бақылау жасайды,

ЕБҚ оқушыға қолдау көрсетеді.

1-тапсырма

«Сөйлемді аяқта!» тәсілі

Табиғи иммунитет --------------- және ----------бөлінеді.

Табиғи пайда болған --------------- бір аурумен ауырған соң қалыптасады.

Жасанды иммунитет медициналық препараттар: ------------ немесе --------------енгізілген соң пайда болады. ---------------бұл тіршілігін жойған немесе әлсіздендірілген ауру қоздырғышы не оның уы. ------------------- емдік сарысу енгізілген соң пайда болады.

Тірек сөздер: иммунитет, Вакцина, туа біткен, жүре пайда болған, емдік сарысу , Жасанды енжар иммунитет, вакцина



2-тапсырма Сызбанұқсаны толтырыңдар (ЕБК бірге)









3-тапсырма PISA тапсырмасы

МЭРИ МОНТЕГЮ

Газеттегі мақаланы оқып келесі сұрақтарға жауап беріңіз.

ВАКЦИНАЦИЯ ТАРИХЫ

Мэри Монтегю өте сұлу әйел болған. 1715 жылы ол шешек ауруынан тірі қалды, бірақ оның денесі тыртықтарға толы болды. 1717 жылы Мэри Түркияда тұрды, ол ондағы әдетте қолданатын егу (прививка) әдісін бақылады. Бұл жас адамдардың денесіне жарақаттап оған шешек ауруының жеңіл түрінің вирусын енгізу болатын. Кейін бұл адамдар шешек ауруымен ауырды, бірақ ауру жеңіл түрде өткен. Мэри Монтегю егудің қауіпсіздігіне толық сенімді болып, өзінің ұлы мен қызына егу жасатқызады. В 1796 году Эдвард Дженнер егуді сиырдың шешек аурумен ұқсас ауруларға пайдаланып, шешекке қарсы антидене жасауға қолданды. Шешек егуімен салыстырғанда бұл егудің кері әсері азырақ болды және егуден кейін ауру бір-біріне жұқпады. Бұл әдіс вакцинация деп аталады

Сұрақ 14:

МЭРИ МОНТЕГЮ

Адамдарға вакцинацияны қандай ауру түрлеріне қарсы жасауға болады?

А Тұқым қуалайтын ауруларға, мысалы гемофилия

В Вирус арқылы жұғатын ауруларға, мысалы полиомиелит

С Организмнің қызметін бұзатын ауруларға, мысалы диабет

D Кезкелген емделмейтін ауруларға

Сұрақ 15:

МЭРИ МОНТЕГЮ

Егер, адамдар немесе жануарлар бактериялар арқылы берілетін жұқпалы аурулармен ауырған болса, әдетте жазылғаннан кейін ауруды туғызған бактериялар бұл аурудың ағзада қайта жүруін болдырмайды. Бұл құбылыстың себебі неде?

A Ағза ауруға себеп болатын барлық бактерияларды жояды

B Ағза бактериялардың көбеюін болдырмайтын антидене өндіреді

C Қаннық қызыл түйіршіктері сол аурудың себебі болатын бактерияларды жояды

D Қанның қызыл түйіршіктері бактерияларды жойып, ағзадан шығарады

Сұрақ 16:

МЭРИ МОНТЕГЮ

Қандай себептерге байланысты балалар мен егде адамдарға тұмауға қарсы егу жасауға кеңес береді? Бір себебін жазыңыз. .................................................................................................................................... ......................................................................................................................................



1-тапсырма

«Сөйлемді аяқта!» тәсілі

Табиғи иммунитет


2-тапсырма Сызбанұқсаны толтырыңдар (ЕБК)





























PISA тапсырмасын орындайды























Адамдарға вакцинацияны қандай ауру түрлеріне қарсы жасауға болатынын анықтайды.








Ауруды туғызған бактериялардың аурудың ағзада қайта жүруін болдырмау құбылысын түсіндіреді.














Балалар мен егде адамдарға тұмауға қарсы егу жасауға кеңес беру себебін жазады.


Дескриптор:

қажетті сөздерді тауып, сөйлемді аяқтайды;

Жалпы балл-2

















Дескриптор:

Иммунитет түрлерін анықтап, сызбанұсқаны дұрыс толтырады;

Жалпы балл-2















Дескриптор:

адамдарға вакцинацияны қандай ауру түрлеріне қарсы жасауға болатынын анықтайды;

ауруды туғызған бактериялардың аурудың ағзада қайта жүруін болдырмау құбылысын түсіндіреді;

балалар мен егде адамдарға тұмауға қарсы егу жасауға кеңес беру себебін жазады;

Жалпы балл-6































2-косымша

Тапсырма жазылған парақтар
































Сабақтың соңы


4 мин

Кері байланыс

«Бургер» тәсілі

  • ең тәтті тұсы...

  • ең ащы тұсы...

  • келесі сабақтағы тапсырыс ...

арқылы кері байланыс жасауды ұсынады

Қатысушылар

«Бургер» тәсілі

  • ең тәтті тұсы...

  • ең ащы тұсы...

  • келесі сабақтағы тапсырыс ...

арқылы кері байланыс жасайды

Кері байланыс:

«Бургер» тәсілі

арқылы

сурет

1 мин

Үй тапсырмасы § оку












«Сөйлемді аяқта!» тәсілі

Табиғи иммунитет --------------- және ----------бөлінеді.

Табиғи пайда болған --------------- бір аурумен ауырған соң қалыптасады.

Жасанды иммунитет медициналық препараттар: ------------ немесе --------------енгізілген соң пайда болады. ---------------бұл тіршілігін жойған немесе әлсіздендірілген ауру қоздырғышы не оның уы. ------------------- емдік сарысу енгізілген соң пайда болады.

Тірек сөздер: иммунитет, Вакцина, туа біткен, жүре пайда болған, емдік сарысу , Жасанды енжар иммунитет, вакцина



















«Сөйлемді аяқта!» тәсілі

Табиғи иммунитет --------------- және ----------бөлінеді.

Табиғи пайда болған --------------- бір аурумен ауырған соң қалыптасады.

Жасанды иммунитет медициналық препараттар: ------------ немесе --------------енгізілген соң пайда болады. ---------------бұл тіршілігін жойған немесе әлсіздендірілген ауру қоздырғышы не оның уы. ------------------- емдік сарысу енгізілген соң пайда болады.

Тірек сөздер: иммунитет, Вакцина, туа біткен, жүре пайда болған, емдік сарысу , Жасанды енжар иммунитет, вакцина




«Сөйлемді аяқта!» тәсілі

Табиғи иммунитет --------------- және ----------бөлінеді.

Табиғи пайда болған --------------- бір аурумен ауырған соң қалыптасады.

Жасанды иммунитет медициналық препараттар: ------------ немесе --------------енгізілген соң пайда болады. ---------------бұл тіршілігін жойған немесе әлсіздендірілген ауру қоздырғышы не оның уы. ------------------- емдік сарысу енгізілген соң пайда болады.

Тірек сөздер: иммунитет, Вакцина, туа біткен, жүре пайда болған, емдік сарысу , Жасанды енжар иммунитет, вакцина

МЭРИ МОНТЕГЮ

Газеттегі мақаланы оқып келесі сұрақтарға жауап беріңіз.

ВАКЦИНАЦИЯ ТАРИХЫ

Мэри Монтегю өте сұлу әйел болған. 1715 жылы ол шешек ауруынан тірі қалды, бірақ оның денесі тыртықтарға толы болды. 1717 жылы Мэри Түркияда тұрды, ол ондағы әдетте қолданатын егу (прививка) әдісін бақылады. Бұл жас адамдардың денесіне жарақаттап оған шешек ауруының жеңіл түрінің вирусын енгізу болатын. Кейін бұл адамдар шешек ауруымен ауырды, бірақ ауру жеңіл түрде өткен. Мэри Монтегю егудің қауіпсіздігіне толық сенімді болып, өзінің ұлы мен қызына егу жасатқызады. В 1796 году Эдвард Дженнер егуді сиырдың шешек аурумен ұқсас ауруларға пайдаланып, шешекке қарсы антидене жасауға қолданды. Шешек егуімен салыстырғанда бұл егудің кері әсері азырақ болды және егуден кейін ауру бір-біріне жұқпады. Бұл әдіс вакцинация деп аталады

Сұрақ 14:

МЭРИ МОНТЕГЮ

Адамдарға вакцинацияны қандай ауру түрлеріне қарсы жасауға болады?

А Тұқым қуалайтын ауруларға, мысалы гемофилия

В Вирус арқылы жұғатын ауруларға, мысалы полиомиелит

С Организмнің қызметін бұзатын ауруларға, мысалы диабет

D Кезкелген емделмейтін ауруларға

Сұрақ 15:

МЭРИ МОНТЕГЮ

Егер, адамдар немесе жануарлар бактериялар арқылы берілетін жұқпалы аурулармен ауырған болса, әдетте жазылғаннан кейін ауруды туғызған бактериялар бұл аурудың ағзада қайта жүруін болдырмайды. Бұл құбылыстың себебі неде?

A Ағза ауруға себеп болатын барлық бактерияларды жояды

B Ағза бактериялардың көбеюін болдырмайтын антидене өндіреді

C Қаннық қызыл түйіршіктері сол аурудың себебі болатын бактерияларды жояды

D Қанның қызыл түйіршіктері бактерияларды жойып, ағзадан шығарады

Сұрақ 16:

МЭРИ МОНТЕГЮ

Қандай себептерге байланысты балалар мен егде адамдарға тұмауға қарсы егу жасауға кеңес береді? Бір себебін жазыңыз. .................................................................................................................................... .............................................

МЭРИ МОНТЕГЮ

Газеттегі мақаланы оқып келесі сұрақтарға жауап беріңіз.

ВАКЦИНАЦИЯ ТАРИХЫ

Мэри Монтегю өте сұлу әйел болған. 1715 жылы ол шешек ауруынан тірі қалды, бірақ оның денесі тыртықтарға толы болды. 1717 жылы Мэри Түркияда тұрды, ол ондағы әдетте қолданатын егу (прививка) әдісін бақылады. Бұл жас адамдардың денесіне жарақаттап оған шешек ауруының жеңіл түрінің вирусын енгізу болатын. Кейін бұл адамдар шешек ауруымен ауырды, бірақ ауру жеңіл түрде өткен. Мэри Монтегю егудің қауіпсіздігіне толық сенімді болып, өзінің ұлы мен қызына егу жасатқызады. В 1796 году Эдвард Дженнер егуді сиырдың шешек аурумен ұқсас ауруларға пайдаланып, шешекке қарсы антидене жасауға қолданды. Шешек егуімен салыстырғанда бұл егудің кері әсері азырақ болды және егуден кейін ауру бір-біріне жұқпады. Бұл әдіс вакцинация деп аталады

Сұрақ 14:

МЭРИ МОНТЕГЮ

Адамдарға вакцинацияны қандай ауру түрлеріне қарсы жасауға болады?

А Тұқым қуалайтын ауруларға, мысалы гемофилия

В Вирус арқылы жұғатын ауруларға, мысалы полиомиелит

С Организмнің қызметін бұзатын ауруларға, мысалы диабет

D Кезкелген емделмейтін ауруларға

Сұрақ 15:

МЭРИ МОНТЕГЮ

Егер, адамдар немесе жануарлар бактериялар арқылы берілетін жұқпалы аурулармен ауырған болса, әдетте жазылғаннан кейін ауруды туғызған бактериялар бұл аурудың ағзада қайта жүруін болдырмайды. Бұл құбылыстың себебі неде?

A Ағза ауруға себеп болатын барлық бактерияларды жояды

B Ағза бактериялардың көбеюін болдырмайтын антидене өндіреді

C Қаннық қызыл түйіршіктері сол аурудың себебі болатын бактерияларды жояды

D Қанның қызыл түйіршіктері бактерияларды жойып, ағзадан шығарады

Сұрақ 16:

МЭРИ МОНТЕГЮ

Қандай себептерге байланысты балалар мен егде адамдарға тұмауға қарсы егу жасауға кеңес береді? Бір себебін жазыңыз. .................................................................................................................................... .............................................


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
13.12.2024
142
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі