Бекітемін
Қызылорда облысының білім басқармасының
Қармақшы ауданы бойынша білім бөлімінің
№18 «Қуаныш» бөбекжай - бақшасы КМҚК
меңгеруші Нукесариева Мадина Тишбайқызы
https://youtu.be/MV8lT4n7pjU?si=QR5so3sZeMsV2Gs1
Жоба орындаушы: Базарбай Айлин Бахадурқызы 5 жас
Жоба жетекшісі: Кенжебекова Алтын Амиртаевна, тәрбиеші
1. Жобаның атауы: «Калифорниялық шылаушын – топырақтың досы»
2. Жобаның мақсаты: Балаларды Калифорниялық шылаушынмен таныстыру, оның табиғаттағы
және ауыл шаруашылығындағы пайдасын түсіндіру, бақылау және зерттеу дағдыларын дамыту.
3. Міндеттері:
• Шылаушын туралы бастапқы түсінік қалыптастыру;
• Шылаушынның тіршілік ету ортасын зерттеу;
• Шылаушынның топыраққа пайдасын бақылау;
• Қорытынды жасап, балалардың сөйлеу, ойлау дағдыларын дамыту.
4. Зерттеу кезеңдері:
I кезең – Дайындық кезеңі
• Балалармен «Жәндіктер қайда тұрады?» тақырыбында әңгіме.
• Шылаушын туралы мультфильм/сурет көрсету.
• Сұрақ қою: «Ол не жейді? Қайда тұрады?»
II кезең – Зерттеу кезеңі
• Бақылау: тірі Калифорниялық шылаушынды қарау немесе фото/видео арқылы.
Тәжірибе «Бидай өсіру»
• Әр ыдысқа бірдей мөлшерде бидай дәнін отырғызу
• Бірдей мөлшерде су құю
• Күн сайын бақылау: қайсысы тез өседі, түсі қандай, биіктігі қалай?
• 5 күн ішінде фотолар түсіру
• Балалармен бірге салыстыру: қай ыдыстағы бидай биік, жасыл, жақсы өскен?
• Қай топырақ пайдалы екенін анықтау
• Балалар өз ойларын айтып үйренеді
• «Биогумус – табиғи тыңайтқыш, ол өсімдікті жақсы өсіреді» деген тұжырым
• Қай топырақ пайдалы екенін анықтау
• Балалар өз ойларын айтып үйренеді
• «Биогумус – табиғи тыңайтқыш, ол өсімдікті жақсы өсіреді» деген тұжырым
Тәжірибе «Калифорниялық шылаушын ылғалды жерді ұнататынын бақылау»
Құрал-жабдықтар:
• 1 дана жалпақ ыдыс
• бір құты су
• 4–5 Калифорниялық шылаушын
• Таймер (5–10 минут)
• Апта бойы бақылау дәптері немесе сурет парағы
Тәжірибе барысы:
1-қадам: Табақшаның бірнеше бөлігіне су тамызамыз..
2-қадам:Шылаушынды табақшаның ортасына (екі ығалдың шекарасына) қоямыз.
3-қадам:Балалармен бірге шылаушынның қай жаққа қарай жылжитынын бақылаймыз.
4-қадам:Уақытты белгілейміз (5 минутта қайда барды? 10 минутта қайда жасырынды?)
Күтілетін нәтиже:
• Шылаушын ылғалды жағына жылжиды
• Құрғақ жерде жүрмейді, тоқтап қалады
Тәжірибе «Шылаушындардың туннель қазуы»
Мақсаты: Шылаушындардың топырақ ішінде қозғалу арқылы туннель (жол) қазатынын бақылау.
Құрал-жабдықтар:
• Мөлдір пластик ыдыс
• Құмы немесе қара топырақ
• 6–7 Калифорниялық шылаушын
• Жапырақ, көкөніс қалдықтары (қорек)
• Су бүріккіш (топырақты сәл ылғалдандыру үшін)
• Апта бойы бақылау дәптері немесе сурет парағы
Тәжірибе барысы:
1-қадам: Дайындау
• ыдыстың ішіне топырақ пен құмды қабаттап саламыз (мысалы: қара топырақ – сары құм – қара
топырақ).
• Үстінен аздап су бүркіп, ылғалды етеміз.
• Жапырақ пен азық қалдықтарын үстіне саламыз.
• Шылаушындарды ішіне жібереміз.
• ыдыстың сыртын қара қағазбен орап, күн түспейтін жерге қоямыз.
2-қадам: Бақылау
• Күн сайын бір мезгілде қағазды шешіп, бөтелкенің бүйірінен шылаушындардың қозғалысын
көреміз.
• Олар қайда жүргенін, қанша туннель қазғанын байқаймыз.
• Топырақтағы жолақтардың бұзылған жері – шылаушын қазған жол.
Нәтиже:
• Шылаушындар топырақ ішінде туннель қазады
• Қозғалған жерлерін көзбен көруге болады
• Бұл процесс топырақты қопсытады және ауа кіргізеді
«Шылаушындар – кішкентай қопсытқыштар! Олар жер астында жол салып, топырақты байытады»
III кезең– Қорытындылау
• Балалар өз бақылауын айту:
• Шылаушын топырақты қалай өзгертті?
• Не жеді? Қозғалды ма?
• «Шылаушын – пайдалы жәндік» деген тұжырымға келу.
5. Күтілетін нәтиже:
• Балалар Калифорниялық шылаушын туралы негізгі мәліметтерді біледі;

жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
«Калифорниялық шылаушын – топырақтың досы»
«Калифорниялық шылаушын – топырақтың досы»
Бекітемін
Қызылорда облысының білім басқармасының
Қармақшы ауданы бойынша білім бөлімінің
№18 «Қуаныш» бөбекжай - бақшасы КМҚК
меңгеруші Нукесариева Мадина Тишбайқызы
https://youtu.be/MV8lT4n7pjU?si=QR5so3sZeMsV2Gs1
Жоба орындаушы: Базарбай Айлин Бахадурқызы 5 жас
Жоба жетекшісі: Кенжебекова Алтын Амиртаевна, тәрбиеші
1. Жобаның атауы: «Калифорниялық шылаушын – топырақтың досы»
2. Жобаның мақсаты: Балаларды Калифорниялық шылаушынмен таныстыру, оның табиғаттағы
және ауыл шаруашылығындағы пайдасын түсіндіру, бақылау және зерттеу дағдыларын дамыту.
3. Міндеттері:
• Шылаушын туралы бастапқы түсінік қалыптастыру;
• Шылаушынның тіршілік ету ортасын зерттеу;
• Шылаушынның топыраққа пайдасын бақылау;
• Қорытынды жасап, балалардың сөйлеу, ойлау дағдыларын дамыту.
4. Зерттеу кезеңдері:
I кезең – Дайындық кезеңі
• Балалармен «Жәндіктер қайда тұрады?» тақырыбында әңгіме.
• Шылаушын туралы мультфильм/сурет көрсету.
• Сұрақ қою: «Ол не жейді? Қайда тұрады?»
II кезең – Зерттеу кезеңі
• Бақылау: тірі Калифорниялық шылаушынды қарау немесе фото/видео арқылы.
Тәжірибе «Бидай өсіру»
• Әр ыдысқа бірдей мөлшерде бидай дәнін отырғызу
• Бірдей мөлшерде су құю
• Күн сайын бақылау: қайсысы тез өседі, түсі қандай, биіктігі қалай?
• 5 күн ішінде фотолар түсіру
• Балалармен бірге салыстыру: қай ыдыстағы бидай биік, жасыл, жақсы өскен?
• Қай топырақ пайдалы екенін анықтау
• Балалар өз ойларын айтып үйренеді
• «Биогумус – табиғи тыңайтқыш, ол өсімдікті жақсы өсіреді» деген тұжырым
• Қай топырақ пайдалы екенін анықтау
• Балалар өз ойларын айтып үйренеді
• «Биогумус – табиғи тыңайтқыш, ол өсімдікті жақсы өсіреді» деген тұжырым
Тәжірибе «Калифорниялық шылаушын ылғалды жерді ұнататынын бақылау»
Құрал-жабдықтар:
• 1 дана жалпақ ыдыс
• бір құты су
• 4–5 Калифорниялық шылаушын
• Таймер (5–10 минут)
• Апта бойы бақылау дәптері немесе сурет парағы
Тәжірибе барысы:
1-қадам: Табақшаның бірнеше бөлігіне су тамызамыз..
2-қадам:Шылаушынды табақшаның ортасына (екі ығалдың шекарасына) қоямыз.
3-қадам:Балалармен бірге шылаушынның қай жаққа қарай жылжитынын бақылаймыз.
4-қадам:Уақытты белгілейміз (5 минутта қайда барды? 10 минутта қайда жасырынды?)
Күтілетін нәтиже:
• Шылаушын ылғалды жағына жылжиды
• Құрғақ жерде жүрмейді, тоқтап қалады
Тәжірибе «Шылаушындардың туннель қазуы»
Мақсаты: Шылаушындардың топырақ ішінде қозғалу арқылы туннель (жол) қазатынын бақылау.
Құрал-жабдықтар:
• Мөлдір пластик ыдыс
• Құмы немесе қара топырақ
• 6–7 Калифорниялық шылаушын
• Жапырақ, көкөніс қалдықтары (қорек)
• Су бүріккіш (топырақты сәл ылғалдандыру үшін)
• Апта бойы бақылау дәптері немесе сурет парағы
Тәжірибе барысы:
1-қадам: Дайындау
• ыдыстың ішіне топырақ пен құмды қабаттап саламыз (мысалы: қара топырақ – сары құм – қара
топырақ).
• Үстінен аздап су бүркіп, ылғалды етеміз.
• Жапырақ пен азық қалдықтарын үстіне саламыз.
• Шылаушындарды ішіне жібереміз.
• ыдыстың сыртын қара қағазбен орап, күн түспейтін жерге қоямыз.
2-қадам: Бақылау
• Күн сайын бір мезгілде қағазды шешіп, бөтелкенің бүйірінен шылаушындардың қозғалысын
көреміз.
• Олар қайда жүргенін, қанша туннель қазғанын байқаймыз.
• Топырақтағы жолақтардың бұзылған жері – шылаушын қазған жол.
Нәтиже:
• Шылаушындар топырақ ішінде туннель қазады
• Қозғалған жерлерін көзбен көруге болады
• Бұл процесс топырақты қопсытады және ауа кіргізеді
«Шылаушындар – кішкентай қопсытқыштар! Олар жер астында жол салып, топырақты байытады»
III кезең– Қорытындылау
• Балалар өз бақылауын айту:
• Шылаушын топырақты қалай өзгертті?
• Не жеді? Қозғалды ма?
• «Шылаушын – пайдалы жәндік» деген тұжырымға келу.
5. Күтілетін нәтиже:
• Балалар Калифорниялық шылаушын туралы негізгі мәліметтерді біледі;

шағым қалдыра аласыз













