
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
кибербулинг
«Дихан негізгі орта мектебі» КММ
Психологиялық қызметтің 2024 – 2025 оқу жылындағы
Балалардың құқығын қорғауды күшейту,кәмелетке толмағандар араасындағы Суицидтік мінез-құлықтың алдын алузорлық -зомбылықты,буллинг,кибербуллингтің алдын- алу бойынша жүргізілген жұмыстардың анықтамасы
Қыркүйек айында 5-9 сыныптар арасында «Біргеміз.Бақытты баланы қалай тәрбиелеу керек» тақырыбында сенім телефон акциясы ұйымдастырылды.Бастауыш сынып оқушылар арасында «Біз бақытты баламыз» тақырыбында сурт салу ұйымдастырылды.Жүргізілген жұмыстар арасында 5-9 сынып оқушылары белсене қатысып кибербуллингке жол жоқ тақырыбында дебат ұйымдастырылып өз ойларын ашық ортаға салды.Кибеербуллингтің пайдасы мен зияны туралы айтып өз ұрандарымен таныстырды.Мектеп арасында өздері ұйымдастрған «Интернет» желісін қолдану ережесін құрды.Мектеп оқу барысында тек пайдалы ақпараттар ғана қолдану керектігін айтып үлrен ауқымды проблемма екенін айтып өтті. Мектеп тәрбие ісі жөніндегі орынбасыры Әсімқұл.С «Интернет желісін қалай қолданамыз?тақырыбында 5-9 сыныптар арасында сынып сағатарын өткізуді сынып жетекшілерге тапсырды. 5-9 сыныптар арасында мектеп психологы Бошаева Г.Н «Жас өспірімдер арасындағы буллингтің алдын алу» тақырыбында түсіндірме жұмыстары жүргізілді. 5-9 сыныптар арасында буллинг деген не ?Зорлық зомбылық деген не? Тақырыбында сұрақтар қойылып оқушылар арасында талқыланып ойлары тыңдалды.
Психолог: Бошаева Г
«Дихан негізгі орта мектебі» КММ
Психологиялық қызметтің 2024 – 20245оқу жылындағы
Балалардың құқығын қорғауды күшейту,кәмелетке толмағандар араасындағы зорлық -зомбылықты,буллинг,кибербуллингтің алдын- алу бойынша жүргізілген жұмыстардың анықтамасы
Қазан айында сыныптар арасында ата-аналар арасында жиналыс өткізіліп «Ата аналар қорлау туралы» букеттерімен таныстырылды.«Баланың қорқытудың құрабаны екенін қалай түсінүге болады?» жаднама тартылды.Ата аналар арасында сыныптар сағаттарында сынып жетекшілер телефон мәселелеріде айтылды.Сынып ата аналар жиналысында мекетеп психологы Бошаева Г мен ТІЖО Әсімқұл С «Кибербуллинг» туралы түсіндірме жұмыстары жүргізілді.Ата аналар жиналысында жаднама таратылды.
«Дихан негізгі орта мектебі» КММ
Психологиялық қызметтің 2024 – 2025 оқу жылындағы
Балалардың құқығын қорғауды күшейту,кәмелетке толмағандар араасындағы зорлық -зомбылықты,буллинг,кибербуллингтің алдын- алу бойынша жүргізілген жұмыстардың анықтамасы
Қараша айында сыныптар арасында ата-аналар арасында жиналыс өткізіліп «Ата аналарға «Кибербуллинг» туралы букеттерімен таныстырылып таратылды. «Баланың қорқытудың құрабаны екенін қалай түсінүге болады?» жаднама тартылды.Ата аналар арасында сыныптар сағаттарында сынып жетекшілер телефон мәселелеріде айтылды.Сынып ата аналар жиналысында мекетеп психологы Бошаева Г ДТІЖО Асылхан Б «Кибербуллинг» туралы түсіндірме жұмыстары жүргізілді.
ДТЖЖО Асылхан Б
Педагог психолог Бошаева Г
«Дихан негізгі орта мектебі» КММ
Психологиялық қызметтің 2024 – 2025 оқу жылындағы
Балалардың құқығын қорғауды күшейту,кәмелетке толмағандар араасындағы зорлық -зомбылықты,буллинг,кибербуллингтің алдын- алу бойынша жүргізілген жұмыстардың анықтамасы
Қазан айында қарттар күніне арналған «Өмір шындығы -мейірімділікте» атты сынып сағаттары өткізілді.Сыныптар арасында қарт кісілерді қалай сыйлау қалай құмет көрсету туралы айтылып қарттарды мектебімізге шақырылып сыныптар арасында сынып сағатарында оқушылар өз өнерлерін көрсетіп ардагер ұстаздамен кездесу ұйымдастырылып өз тілектерін айтып құтықтады.Өткізілген іс шараға мектеп психологы,әлеуметтік педагог,педагог ұйымдастырушы ТІЖО бірлесе іс шарға ат салысты.
«І.Жансүгіров атындағы орта мектебі» КММ
Жасөспірімдердің бір-бірін бопсалауы мен буллинг көрсетуінің
алдын алу бойынша алынған сауалнаманың
а н ы қ т а м а с ы
Мерзімі:Қаңтар айы
Мақсаты:Мектеп оқушыларына қатысты бопсалаушылықтың алдын алу.
Мектеп оқушыларына қатысты бопсалаушылықтың алдын алу және балалар құқығын қорғау мәселесі бойынша 11-12.01.2024ж 5-11 сынып, кәмілеттік жасқа толмағандардың, мектеп оқушылары арасында көп кездесетін кибербуллинг , буллинг және бопсалаушылық, оның түрлері туралы айта келіп, өз-өзіне қол жұмсау себептерінің басты бір себебі баланың құқығының бұзылуынан және бопсалаушылықтың себептерінен болатынын атап айтып түсіндірме жұмыстары жүргізілді.
Мектеп директорының тәрбие ісі жөніндегі орынбасары К.Абдуваитов және мектеп психологы Алмабек Э 5-11- сынып оқушылар арасынан бопсалаушылықтың, буллингтің алдын алу бойынша сауалнамалар алды. Сауалнама 1 сұрақтан тұрады. Оқушылар әрбір сұрақты толық түсініп және мектепбімізде ешқандай бопсалаушылыққа тап болмағандары жайлы ауызшада өз ойларын еркін жеткізе алды.
Негізгі сұрақтар бойынша:
-
Мектепте немесе мектеп ауласында бопсалап сенен ақша талап еткендер болды ма? Деген сұраққа оқушылардың 100%-ы жоқ деп адуап берген.
-
Бопсалап тартып алушыларға тап болдыңдарма? 100%-ы жоқ деп жауап берген.
Қорытынды:Сауалнама нәтижесін анықтай отырып, мектебімізде бопсалаушылыққа тап болған және қысым көрсету болмағаны анықталды.
Ұсыныс: Оқушыларға үнемі бағыт-бағдар беріп отыру. Олардың арасында буллинг кибербуллинг мәселесін болдырмау үшін үнемі бақылауда ұстау.
ДТІЖО: К.Абдуваитов
Мектеп психологы: Алмабек Э
№ 1 мектепшілік жалпы ата-аналар жиналысының хаттамасы
«Казатком негізгі орта мектебі»КММ
08.09.2023 ж
КҮН ТӘРТІБІНДЕ:
-
Тренинг: «Жұдырық» -А.А.Қалдыкабакова
-
«Қазақстандық патриотизм және азаматтық құқықтық тәрбие беруде мектеп пен ата-ананың рөлі» атты баяндама
-
«Жасөспірім және заң» баяндама
-
1-4 сынып оқушылардың буфеттік тегін тамақтану -А.С.Оразимбетова
-
Тәрбие жұмысының жоспарымен таныстыру-З.Б.Абсемедова
Тыңдалды: 08.09.2023 ж. күні мектепшілік жалпы ата-аналарымен ата-аналар жиналысы өтті.
Бірінші мәселе бойынша: Мектеп психологі А.Калдыкабакова ата аналармен «Жұдырық» атты тренингтен бастады.Тренинг мақсаты: екі адамның түйілген жұдырықты ашу ұсынылып,бір-біріне ашу ұсынылады.Кейін әсерлерін сұрап, ешқандай күш жұмсамай,жай ғана сөзбен аша алатыны ұсынылды.
Екінші мәселе бойынша: «Қазақстандық патриотизм және азаматтық құқықтық тәрбие беруде мектеп пен ата-ананың рөлі» баяндамасы оқылды.
Үшінші мәселе бойынша: «Жасөспірім және заң» баяндамасы оқылды.
Төртінші мәселе бойынша: 1-4 сынып оқушыларының буфеттік тегін тамақтану туралы әлеуметтік педагог А.С.Оразимбетова атап өтті. Буфеттік тағамдардың 2 аптаға арнаған әс мәзірімен таныстырды. Жалпы тегін буфеттік тамақпен 33 білім алушы қамтылған.
Бесінші мәселе бойынша: Мектеп директорының тәрбие ісі жөніндегі орынбасары З.Б.Абсемедова 2023-2024 оқу жылы тәрбие жұмысында өзгерістер мен толықтырулар енгізілгенін хабарлап, Біртұтас тәрбие жұмысы «Ұлттық мүдде, Талап, Ар-ұят» құндылықтары бойынша жүзеге асырылатынын атап айтты.
Мектеп Парламентінің Президент сайлауы ұйымдастырылатынын, мектеп оқушылары және ұстаздарының қатысып, дауыс беретіндігі айтылды. Өзін өзі басқару ұйымыныңда құрылатынын айтып өтті. Әр ай басталған сайын аудандық АПБ ЖПҚБ ЮПТ аға инсепторы полиция капитанына сабақтан себепсіз қалатын оқушылар есебін өткізетінінде атап айта кетті. Сондықтан білім алушылардың сабақтан себепсіз қалмауын ата-ана үйден қадағаласа деген ұсыныс білдірді.
Жиналыстың негізгі мақсаты :Ата-аналарға демалыс кезінде, сенбі жексенбі бала өмірінің қауіпсіздігінің сақталуына ата-ана жауапты, әрі міндетті екенін айтты.
-Кешкі мезгілде, алысқа серуендеуге тыйым салыңыз.
-Тауға, қалаға, көрші ауылға жеке жібермеңіз.
-Жолда жүру ережесін мүлтіксіз орындауын талап етіңіз.
-Кешкі сағат 18:00 кейін баланың көшеде жүруіне , дүкенге баруына тыйым салынады.
-Бала өмірі мен денсаулығы тікелей ата-ананың бақылауында болуы керек екенін айтты. Ата-ана тарапынан М.Сенбай сөз алып былай деді: айтқаныңыз орынды, қазіргі кезде неше түрлі оқиғалар болып жатыр . Бала біздің болашағымыз, үйден балаларға қараймыз, ата-ана ретінде бізде тиым салып отырамыз.
Ата-ана С.Магамадова баламның компьютерге және телефонға кірген кездерінде не істеп жатқанын қадағалаймын. Бала біздің болашағымыз. Сондықтан баламның оқыс оқиғалардан сақ боуын және жақсы білім алып шығуы үшін қолымнан келгенше көмектесетін деп өз ойын білдірді.
Қорыта келгенде, жиналыс жақсы деңгейде өтті. Барлық ата-ана белсенділік танытты. Айтылған ескертулер мен ұсыныстарға келісетіндіктерін білдірді.
Қаулы:
- «Жұдырық» атты тренинг тиімді деп танылсын
-« Қазақстандық патриотизм және азаматтық құқықтық тәрбие беруде мектеп пен ата-ананың рөлі» атты баяндама тиімді деп танылсын
-«Жасөспірім және заң» атты баяндама тиімді деп танылсын
Оқушылардың санитарлық талаптарды орындауы ата-аналардан және сынып жетекшісілерден сұралсын.
Ата-аналар ком.төр: Нурланова Қ
Хатшы: Молдамуратова Э
«І.Жансүгіров атындағы орта мектебі» КММ
Жасөспірімдердің бір-бірін бопсалауы мен буллинг көрсетуінің
алдын алу бойынша алынған сауалнаманың
а н ы қ т а м а с ы
Мерзімі: Желтоқсан айы
Мақсаты:Мектеп оқушыларына қатысты бопсалаушылықтың алдын алу.
Мектеп оқушыларына қатысты бопсалаушылықтың алдын алу және балалар құқығын қорғау мәселесі бойынша 11-12.01.2024ж 5-11 сынып, кәмілеттік жасқа толмағандардың, мектеп оқушылары арасында көп кездесетін кибербуллинг , буллинг және бопсалаушылық, оның түрлері туралы айта келіп, өз-өзіне қол жұмсау себептерінің басты бір себебі баланың құқығының бұзылуынан және бопсалаушылықтың себептерінен болатынын атап айтып түсіндірме жұмыстары жүргізілді.
Мектеп директорының тәрбие ісі жөніндегі орынбасары К.Абдуваитов және мектеп психологы Алмабек Э 5-11- сынып оқушылар арасынан бопсалаушылықтың, буллингтің алдын алу бойынша сауалнамалар алды. Сауалнама 1 сұрақтан тұрады. Оқушылар әрбір сұрақты толық түсініп және мектепбімізде ешқандай бопсалаушылыққа тап болмағандары жайлы ауызшада өз ойларын еркін жеткізе алды.
Негізгі сұрақтар бойынша:
-
Мектепте немесе мектеп ауласында бопсалап сенен ақша талап еткендер болды ма? Деген сұраққа оқушылардың 100%-ы жоқ деп адуап берген.
-
Бопсалап тартып алушыларға тап болдыңдарма? 100%-ы жоқ деп жауап берген.
Қорытынды:Сауалнама нәтижесін анықтай отырып, мектебімізде бопсалаушылыққа тап болған және қысым көрсету болмағаны анықталды.
Ұсыныс: Оқушыларға үнемі бағыт-бағдар беріп отыру. Олардың арасында буллинг кибербуллинг мәселесін болдырмау үшін үнемі бақылауда ұстау.
ДТІЖО: К.Абдуваитов
«І.Жансүгіров атындағы орта мектебі» КММ
Жасөспірімдердің бір-бірін бопсалауы мен буллинг көрсетуінің
алдын алу бойынша тренинг жаттығу
а н ы қ т а м а с ы
Мерзімі: желтоқсан айы
Тренинг: “Мен өмірді таңдаймын”
Мақсаты: өзін-өзі тану, тұлғалық даму тәсілдерін таба білу, көңіл-күйді және эмоцияны реттеу, байланыс және өзара әрекеттесу мүмкіндігін қамтамасыз ету.
Қатысқандар: 7-8 сынып оқушылары
Уақыты: 40 мин.
Қажетті құралдар: қағаз,қаламсап, музыка.
Өткізген уақыты:
1. Сәлемдесу: Сәлеметсіздер ме, балалар? Қазір біз сіздермен жұмысымыздың алдында бір бірімізбен сәлемдесіп алайық. Сәлемдесу тәсілін мен сендерге ұсынамын:
Орталық алаңда ескі бір сағат бар екен. Сол сағат 1 рет соққан кезде біздің қаланың тұрғындары бір- бірінің алақанын уқалайды екен. Ал сағат екі рет соққан кезде олар бір-бірінің арқаларымен үйкелеседі екен., ал егер 3 рет соқса бір-бірінің тізелерімен тізелерін тигізеді екен, 4 рет соққан кезде бір-бірінің құлақтарымен тигізіп амандасады екен.
1,2,3,4 деп сағаттың соққанын келтіу.
2. “Менің көңіл-күйім қандай? Мен қандай сезімдемін?
Әрбір балаға дөңгелек қағаздар таратылады, балалар смайлик салады. Яғни әркім өзінің қазіргі көңіл-күйін суреттеп, сол смайлик бойынша әңгімелеп айтып береді.
3. “Ақиқат орындығы”
Мақсаты: Оқушылардың қорқыныштары мен стресстерінен арылту, ашық болуға шақыру.
Психолог: Алдарыңызда топтың ортасында карточкалар жиыны тұр. Енді сендер кезекпен ортаға шығып, аяқталмаған ойлары бар карточкаларға жауап берулеріңді сұраймын. Карточкадағы сөйлемдер:
-
Ең үлкен қорқыныш - бұл...
-
Мен мынадай адамдарға сенбеймін...
-
Мен ренжимін, егер...
-
Мен ұмытпаймын, егер...
-
Маған көңілсіз,егер...
-
Егер маған дауыс көтерсе, мен....
-
Мен қарсыласқанда...
-
Егер мен сенімсіз болсам...
-
Мен ашуланамын, егер...
Психолог: Сөйлемді аяқтағанда сіз қандай сезімде болдыңыз? Әрине әрқайсымыз қорқыныш, сенімсіздік, сәтсіздік сезімдерінен өттік. Ренжіген, нашар көңіл-күй немесе көңілсіздік болған шығар. Бұл сәтте қолдау мен сүйенішті қажет етеміз. Ежелгі кезде адамдар өздеріне талисмандар ойлап табатын. Бүгінгі өзімізге қолдау ойлап табамыз.
4. “Менің таңбам”
Психолог: 15 ғасырдың екінші жартысында Еуропалықтар қоғамдағы өз орындарын білдіру үшін арнайы эмблемалар пайдаланған. Атақты адамдар өз таңбаларын мақтан тұтқан. Бұл таңбадан адамның жеке ерекшеліктерін, отбасы жетістіктерін, мінезін білуге болған. Таңба –негізгі қалқан болып табылған. Қалқан-қиын кезде қорғаныш, көмекші. Қазіргі әрқайсымыз өзімізге таңба жасаймыз. Ол үшін сендер таңба бейнесі бар парақтар аласыңдар, ол бес бөлікке бөлінген. Сендер ең бірінше нені істей аласыңдар, екіншіден- өздерің жақсы сезінетін жер (отбасы,мектеп, достарыңның ортасы, т.б) Үшіншіден – ең үлкен жетістігім. Төртіншіден-сенімді үш адам. Осының бәрін сөз, сурет, символ арқылы көрсетіңдер. Бесіншіден – өзің туралы естігің келетін үш сөз.
Біз дайындаған жұмыс өзімізге көмектеседі. Осыны әрқайсымыз есімізде сақтауымыз керек:
-ішің пысқан кезде өзің істей алатын жұмысты еске түсіру;
-жалғыздықты сезінгенде өзіңнің ойларыңды бөлісе алатын адамдарды еске түсіру;
-өз жетістіктеріңді еске түсіріп, сенімді түрде тағы да қандай жетістікке жете алатының туралы ойлан;
-өзіңді нашар сезінгенде,ренжіп,қорыққанда,қапаланған кезда рухыңды көтеру үшін өзің туралы естігің келетін үш сөзді дауыстап айт.
5. “Өмірдің мәні неде?” – сауалнама.
Балалардың өмір туралы пікірлерін, ойларын білу. Олар үшін ең құнды нәрсе не екендігі жайында сұхбат, пікіралмасу ұйымдастыру.
6. сергіту: “Атомдар мен молекулалар”
Жүргізуші: сіз – жалғыз атомсыз. Жай қозғала бастайсыз. Бір-бірлеріңізбен қақтығысып, соғылуыңыз мүмкін. Менің командам бойынша 1,2 жұп болып қосыласыздар. Жалғыз қалған мына сұраққа жауап береді: Менің ең үлкен жетістігім, Мен...... жақсы орындай аламын.т.с.с
Атомдар мен молекулалалар еркін қоғалады, команда бойынша 1,2,3,4 –тен молекулалар болып топтасады. Бұл жаттығу бала бойындағы қысымды тарқатады, көңіл-күйді көтереді, қарым-қатынастың нығаюына, сенімділіктің артуына жағдай жасайды.
7. “Ыстық орындық”
Балалар әрбір бала туралы өз пікірлерін ,жақсы қасиеттері туралы ойларын айтады, бір-біріне кеңестерін береді. Балалардың бір-біріне деген көзқарастары, сенімі күшейе түседі.
8. “Су асты патшалығына ойша саяхат”
(Оқушылардан шеңбер құрып отыруды, қолдарын тізесіне немесе үстел үстіне қоюды, аяқтарын айқастырмауды өтініңіз. Арқаларын тік ұстауын қадағалаңыз. Жайлы, баяу музыка қойыңыз).
Мұғалім: Көзіңізді жұмыңыз және бірнеше рет терең тыныстаңыз; денеіңізді босатыңыз. Бірнеше секундтан соң теңіз түбіне саяхат жасаймыз.
Теңіз жағасымен келе жатқаныңызды елестетіңіз. Толқындардың жеңіл шалпылына, шағалалардың шуылына құлақ түріңіз. Жалаң аяқтарыңызбен құмды сезініңіз. Шалғайдан қара нүкте көріп тұрсыз: ол жақындаған кезде дельфин екенін түсіндіңіз. Ол сізді теңіз түбіне алып кету үшін келді. Ол өте әдепті жәндік, сізді шыдамдылықпен күтіп тұр. Жайлап оның арқасына отырыңыз, мықтап ұстап, жолға шығыңыз. Дельфиннің арқасында жайланып отырып, өзіңді қауіпсіз сезіну, су астында жүзу қандай керемет. Жан-жағыңызға қараңыз: мұнда кемпірқосақ тәрізді арлы-берлі жарқырай қалқыған әсем балықтар қаншама. Теңіз түбіне бойлаған сайын айнала қалайша өзгереді, суда тербелген қаншама ғажайып балдырлар. Қараңызшы, қандай орасан зор балықтар, ал енді анау жаққа көз тастаңыз... бұл орасан зор сегізаяқ. Су асты неткен қызықты әрі ғажап әлем. Сіз бір нәрсені байқадыңыз ба? Мұнда неткен тұңғиық, толық тыныштық. Осы тыныштық күйде болыңыз.(Мұғалім бірнеше секунд үнсіз қалады).
Ал қазір жоғарыға, өз әлемімізге кері қайтуға дайындалыңыз. Айналаға жіті қараңыз. Ғажап түстерге тағы бір рет қараңыз және тыныштыққа құлақ түріңіз. Осындай тыныштық сізге самалдай әсер береді. Енді дельфин кері қарай жолға шықты. Сіз су бетіне шықтыңыз, жағаға жақындадыңыз. Дельфиннің арқасынан түсіңіз, оны сипалаңыз және осындай ғажап саяхатқа апарғаны үшін ризашылық білдіріңіз.
Сыныпқа оралыңыз және өз орныңызға келіңіз. Бірнеше секундтан соң көзіңізді ашыңыз, осы түйсінген тыныштықты өз бойыңызда сақтауға тырысыңыз.
9. Қорытынды. Рефлексия.
Маған не ұнады? Қандай тәлім алдым? Қандай ой түйіндедім? Т.С.С. сұрақтар қою арқылы балалардың пікірлерін сұрау. Қорытынды тілектер айту.
Мектеп психологы: Алмабек Э
«І.Жансүгіров атындағы орта мектебі» КММ
Жасөспірімдердің бір-бірін бопсалауы мен буллинг көрсетуінің
алдын алу бойынша тренинг жаттығу
а н ы қ т а м а с ы
Мерзімі: Ақпан айы
Тренинг «Өмір қымбатсың маған»
(8-10 сыныптар арасында)
Мақсаты: оқушылардың өмір туралы көзқарастарын диагностикалау. Өмірдің құндылығымен маңызын түсіну. Өмірдің қиындықтарына төзе білу, бастан өткеру, психологиялық қолдау көрсету.
Жаттығу: «Кім және не қымбат»
1. Есімдерін айтып, өмірде кім, немесе не нәрсе қымбат екенін айту.
Жаттығу: «Эмоция»
Қағазда жазылған эмоциялық көңіл күйді бейнелеп өзінің серіктесін іздеп, тауып топ құру.
1-ші топ-қабағын түйіп, ашуланған адам кейпі.
2-ші топ-өмірде қуанып, екі езуі құлағына дейін жеткен, езу таратқан көңілді адамның кейпі.
3-ші топ-жерге қарап, еңкейіп бір нәрсе іздеп жүрген адамның кейіпі.
Жаттығу: «Менің жаңа кейпім»
Өздеріне жаңа кейіпке ену. Оқушылар образды өздері таңдайды. Мысалы: аққу, аяз ата, түлкі және т.б. Не себептен осы образға енгендігін қысқаша түсіндіру. Тренинг барысында бала түлкі образына енуін былай баяндайды.Мен бүгін түлкімін, себебі түлкі адамдармен қарым-қатынасқа тез түседі, ашық, кейде кербез болады. Басқа оқушы: мен жаңа жыл жақын болғандықтан аяз ата образына еніп тұрмын. Аяз ата ақ көңіл, бәріне мейірім, күлкі, шапағат сыйлайды. Келесі бала: мен бүгін күнмін. бәріне жылу, жайлылық, шуақ сыйлаймын.т.б. Оқушылар таңдаған барлық образдар тамаша болды.
Өмір деген бір кеме,
Алға жүзіп өрлеген.
Өмір деген- найзағай
Жарқ етіп тұрған жұлдыздай.
Былай тұрып қарасаң,
Бір ғанибет қой келгенің
Бұл өмірге келгенің...
Біз бүгін өмір туралы әңгімелейміз.
Өмір деген не? Ассоциация жасау. (қуаныш, қайғы, мансап, білім, күлкі, арман және т.б.)
Жаттығу: «Менің өмірлік жолым»
Ақ бет қағазға ортасынан өмір жолын сызу. Екі бөлікке бөлінген беттің төменгі жағы өмірде қиналған, сәтсіздік, қорқыныш кездерін, ал жоғарғы жағына өмірдегі бақытты, қуанышты, сәтті кездерді сызықпен белгілеу. Диаграмма түрінде шығады. Әр оқушы өз ойын ортаға салу, ой бөлісу. (Оқушылардың өмір жолында қуанышы мен ренжіген, қайғырған сәтерін ашық айтады. Мысалы: достарымен ренжіскен, достасқан, ата-әжесі немесе ата-ана, тума-туыстан айырылған сәттері, білім жетістігіндегі қуаныштары, көңілді демалыс сәттері баяндалады.)
Топпен жұмыс: 1-топ. «Өмірде кездесетін қиындықтар туралы жоба.»
2-топ. «Өмірде кездесетін қиындықтан шығ жолдарын көрсету»
3-топ. «Ситуациядағы жағдайға сипаттама және кеңес беру.»
3-ші топқа жағдаят.
«Өмір сүріп жатқан әр секунд минутымызды бағалап, өмірдің қиындықтарын жеңе білуміз керек бірақ мен бүгін түзелмес қате жасадым!!!!!
Мен не айтарымды білмеймін, маған өмір өте қиын сияқты. Ешкімді көргім келмейді. Өмірде қиындықты көп көрдім 15 жасымда шешемнен айырылдым мүгедек болдым. Қазір мені ешкім менсінбейді. Маған көмектесіңңіздерші қайғыдан өлетін болдым.»
Психолог: Ақиық ақын Мұқағали ағамыз өмір туралы өлеңдер жазған. Мұқағали өмір туралы:
Өмір....
Күлдіртіп тұрып, жылатады
Көтеріп тұрып құлатады
«Уф» еткен желге дірілдей көрме
Шыдамдылықты ұнатады
Өмір!!!, дейді.
Бізде қазіргі уақытта шыдамдылық жетпей жатады. Мен сіздерге шыдамдылық тілеймін. Осы өмір туралы ойымызды қорыта келе түйінді ойымызды ортаға салсақ.
Релаксация
Пікір алмасу, өз ойларын бір сөйлеммен түйіндеу.
Ұсыныс: 1 минуттын құны туралы.
Психолог: Бізге берілетін уақыттын ар секундына дейін біз өз уақытымыз бен қуанышымыз үшін өз орнымен жұмсауға міндеттіміз.
1 жылдың қадірін білгің келсе, сыныпта қалған оқушыдан сұрағайсың.
1 айдың қадірін білгін келсе, 8 айлық нәрестесін дүниеге әкелген анадан сұрағайсың.
1 аптаның қадірін білгің келсе, апталық журнал шығаратын редактордан сұрағайсың.
1 сағаттың қадірін білгің келсе, бір-бірін асыға күткен ғашықтардан сұрағайсың.
1 минуттың қадірін білгің келсе, пойызынан қалып қойған жолаушыдан сұрағайсың.
1 секундтың қадірін білгін келсе, жол апатының алдын алуға үлгермеген көлік жүргізушісінен сұрағайсың.
1 мили секундтың қадірін білгің келсе, әлемдік жарыста күміс жүлде алған желаяқ жолаушыдан сұрағайсың.
Ендеше әр сәтіңді ұтымды пайдалан. Ұмытпа! Ешкімде уақыт диірменін тоқтата алмайды. Өмірлеріңе немқұрайлы қарамаңыздар.
«І.Жансүгіров атындағы орта мектебі» КММ
Жасөспірімдердің бір-бірін бопсалауы мен буллинг көрсетуінің
алдын алу бойынша кеңес беру
а н ы қ т а м а с ы
Мерзімі: наурыз айы
Наурыз айында бекітілген
жоспар негізінде 5-11 сыныптар арасында кибербіллингтің алдын алу
бойынша профилактикалық әңгімелесулер
төмендегі тақырыптар бойынша өткізілді.
• «Сөйлесу өте оңай...»
• «Өзіңе қалай қарауды қаласаң, басқаларға да солай қара. Кибербуллинг»
• «Сөйлесу кедергілері»
• «Жағымсыз негатив. Реніштер»
•«Бір-бірімізді тыңдауды
үйренейік»
• Қорқыту, бопсалау қоғамға допинг
ретінде.
Сыныптар арасында өз ойларын айтылып тыңдалды.
Қорытынды: Тұлғаны жан-жақты үйлесімді тәрбиелеу саласының бірі-құқықтық тәрбие. Ол қоғамның әрбір азаматының мемлекеттік заңдары аса жауапкершілікпен орындап отыруы талаптарымен тығыз байланысты. Әсіресе, оның елімізде жүріп жатқан жариялық, құқықтық және зайырлы қоғаморнату процесімен байланысының маңызы ерекше. Ол үшін адамзаттық сан ғасыр уақытта жасап шығарған жалпы адамзаттық негіздегі моральдық нормаларын қоғамның әрбір өскелең жастарының сана-сезімімен, күнделікті мінез-құлықтарына қалыптастыру қажет. Оқушыларға құқықтық тәрбие беруде олардың құқықтық сана сезімін бірінші кезекте қалыптастырудың маңызы зор дедік. Себебі, құқықтық қоғамдық сананың ерекше түрі. Сондықтан, құқықтық тәрбие беруде оқушылардың санасын тәрбиелеу, жауапкершілік сезімін көтеру, ұйымшылдық пен тәртіптікті нығайту-мектептегі оқу-тәрбие жұмыстарының негізгі бір бағыты.
Ұсыныс: Мектебімізде аудандық есепте тұрған және сынып жетекшілер тарапынан шағым түскен құқық бұзушылыққа бейім болған оқушы жоқ. Оқушыларды үнемі бақылауда ұстау, әрқашан кеңестер беріп «Буллинг баланың барлық қатыгездіктен қорғалу» жолдарын үйрету.
«І.Жансүгіров атындағы орта мектебі» КММ
Жасөспірімдердің бір-бірін бопсалауы мен буллинг көрсетуінің
алдын алу бойынша көркем фильм көрсеткенділгендігі туралы
а н ы қ т а м а с ы
Мерзімі: сәуір айы
Мақсаты:Жасөспірімдердің арасындағы буллингтің алдын алу үшін видео ролик көрсету.
Қатысқандар: 5-11сынып
Мақсаты: Жасөспірімдердің арасындағы кибербуллингтің алдын алу
Сәуір айында тәрбиеге қиындық келтіретін балалардың тобын азайту мақсатында — 5-9 сынып арасында тәртіпсіздіктің, құқық бұзушылық пен қылмыстың алдын алу және қауіп деңгейінің пайда болмауы үшін түсіндірме жұмыстары жүргізілді.
Одан бөлек желтоқсан айында мектеп көркін бұзатын тәртіпсіздікті ретке келтіру үшін 5-9 сынып оқушыларынан әлеуметтік жасырын сауалнама алынып, «Буллинг баланың барлық қатыгездіктен қорғалуға құқығы» тақырыбында видео ролик көрсетілді. Сауалнама бойынша ешқайсысына мектептегі құрдастарымен, мұғалімдерімен, үй жағдайында зорлық-зомбылық жасалмағаны туралы анықталды және оқушылар видео роликтен көп мағлұмат алды.
8-9 сынып оқушылар арасында «Қатыгездіксіз әлемді қалай орнатуға болады?», «Әлем қандай ғажайып!» тақырыбында тренинг жүргізілді. Кәмелетке толмағандар арасындағы құқық бұзушылықтың, кәмелетке толмағандарға қатысты жыныстық қатынас және олардың құқықтарын бұзатын басқа деректер, жасөспірімдердің аутодеструктивті мәселелерінің алдын-алу іс-шаралары жүргізілді. Мектебімізде 2023-2024 оқу жылына арналған аудандық ішкі істер бөлімінің кәмелет жасқа толмағандар бөлімшесімен келісілген «Құқықтық тәрбие және құқық бұзушылықтың алдын-алу жұмыстарын ұйымдастыру мен жүргізу туралы бірлескен жоспары» бекітілген. Осы жоспар негізінде жасөспірімдер мен оқушылар арасында құқық бұзушылықтың алдын-алу жұмыстары жүргізілді.
Қорытынды: Тұлғаны жан-жақты үйлесімді тәрбиелеу саласының бірі-құқықтық тәрбие. Ол қоғамның әрбір азаматының мемлекеттік заңдары аса жауапкершілікпен орындап отыруы талаптарымен тығыз байланысты. Әсіресе, оның елімізде жүріп жатқан жариялық, құқықтық және зайырлы қоғаморнату процесімен байланысының маңызы ерекше. Ол үшін адамзаттық сан ғасыр уақытта жасап шығарған жалпы адамзаттық негіздегі моральдық нормаларын қоғамның әрбір өскелең жастарының сана-сезімімен, күнделікті мінез-құлықтарына қалыптастыру қажет. Оқушыларға құқықтық тәрбие беруде олардың құқықтық сана сезімін бірінші кезекте қалыптастырудың маңызы зор дедік. Себебі, құқықтық қоғамдық сананың ерекше түрі. Сондықтан, құқықтық тәрбие беруде оқушылардың санасын тәрбиелеу, жауапкершілік сезімін көтеру, ұйымшылдық пен тәртіптікті нығайту-мектептегі оқу-тәрбие жұмыстарының негізгі бір бағыты.
Ұсыныс: Мектебімізде аудандық есепте тұрған және сынып жетекшілер тарапынан шағым түскен құқық бұзушылыққа бейім болған оқушы жоқ. Оқушыларды үнемі бақылауда ұстау, әрқашан кеңестер беріп «Буллинг баланың барлық қатыгездіктен қорғалу» жолдарын үйрету.
Педагог-психолог: Алмабек Э
ДТІЖО: Абдуваитоа К.С
«І.Жансүгіров атындағы орта мектебі» КММ
Жасөспірімдердің бір-бірін бопсалауы мен буллинг көрсетуінің
алдын алу бойынш кеңес беру
а н ы қ т а м а с ы
Мамыр айында бекітілген жоспар негізінде 5-11 сыныптар арасында кибербіллингтің алдын алу бойынша профилактикалық әңгімелесулер төмендегі тақырыптар бойынша өткізілді.
Педагог-психологтың кеңестері
(сұраныс бойынша):
• Мектепте агрессияның құрбаны болған балаға қалай көмектесуге
болады?
•
Буллинг пен кибербуллингтің
қарапайым қорқыту мен
немқұрайлылықтан айырмашылығы.
• Бала мектепте бопсалауға ұшыраса, ата-ана жағдайды қалай бақылай алады.
Қорытынды: Тұлғаны жан-жақты үйлесімді тәрбиелеу саласының бірі-құқықтық тәрбие. Ол қоғамның әрбір азаматының мемлекеттік заңдары аса жауапкершілікпен орындап отыруы талаптарымен тығыз байланысты. Әсіресе, оның елімізде жүріп жатқан жариялық, құқықтық және зайырлы қоғаморнату процесімен байланысының маңызы ерекше. Ол үшін адамзаттық сан ғасыр уақытта жасап шығарған жалпы адамзаттық негіздегі моральдық нормаларын қоғамның әрбір өскелең жастарының сана-сезімімен, күнделікті мінез-құлықтарына қалыптастыру қажет. Оқушыларға құқықтық тәрбие беруде олардың құқықтық сана сезімін бірінші кезекте қалыптастырудың маңызы зор дедік. Себебі, құқықтық қоғамдық сананың ерекше түрі. Сондықтан, құқықтық тәрбие беруде оқушылардың санасын тәрбиелеу, жауапкершілік сезімін көтеру, ұйымшылдық пен тәртіптікті нығайту-мектептегі оқу-тәрбие жұмыстарының негізгі бір бағыты.
Ұсыныс: Мектебімізде аудандық есепте тұрған және сынып жетекшілер тарапынан шағым түскен құқық бұзушылыққа бейім болған оқушы жоқ. Оқушыларды үнемі бақылауда ұстау, әрқашан кеңестер беріп «Буллинг баланың барлық қатыгездіктен қорғалу» жолдарын үйрету.
«І.Жансүгіров атындағы орта мектебі» КММ
Психологиялық қызметтің 2023 – 2024 оқу жылындағы
Балалардың құқығын қорғауды күшейту,кәмелетке толмағандар арасындағы зорлық -зомбылықты,буллинг,кибербуллингтің алдын- алу бойынша жүргізілген жұмыстардың анықтамасы
Қыркүйек айында 5-11 сыныптар арасында «Біргеміз.Бақытты баланы қалай тәрбиелеу керек» тақырыбында сенім телефон акциясы ұйымдастырылды.Бастауыш сынып оқушылар арасында «Біз бақытты баламыз» тақырыбында сурт салу ұйымдастырылды.Жүргізілген жұмыстар арасында 5-11 сынып оқушылары белсене қатысып кибербуллингке жол жоқ тақырыбында дебат ұйымдастырылып өз ойларын ашық ортаға салды.Кибеербуллингтің пайдасы мен зияны туралы айтып өз ұрандарымен таныстырды.Мектеп арасында өздері ұйымдастрған «Интернет» желісін қолдану ережесін құрды.Мектеп оқу барысында тек пайдалы ақпараттар ғана қолдану керектігін айтып үлrен ауқымды проблемма екенін айтып өтті. Мектеп тәрбие ісі жөніндегі орынбасыры Абдуваитов Қ.С «Интернет желісін қалай қолданамыз?тақырыбында 5-11 сыныптар арасында сынып сағатарын өткізуді сынып жетекшілерге тапсырды. 5-11 сыныптар арасында мектеп психологы Алмабек Э.Ж «Жас өспірімдер арасындағы буллингтің алдын алу» тақырыбында түсіндірме жұмыстары жүргізілді. 5-11 сыныптар арасында буллинг деген не ?Зорлық зомбылық деген не? Тақырыбында сұрақтар қойылып оқушылар арасында талқыланып ойлары тыңдалды.
Қазан айында сыныптар арасында ата-аналар арасында жиналыс өткізіліп «Ата аналар қорлау туралы» букеттерімен таныстырылды.«Баланың қорқытудың құрабаны екенін қалай түсінүге болады?» жаднама тартылды.Ата аналар арасында сыныптар сағаттарында сынып жетекшілер телефон мәселелеріде айтылды.Сынып ата аналар жиналысында мекетеп психологы Алмабек Э.Ж мен ТІЖО Абдуваитов Қ.С «Кибербуллинг» туралы түсіндірме жұмыстары жүргізілді.Ата аналар жиналысында жаднама таратылды.
Қазан айында қарттар күніне арналған «Өмір шындығы -мейірімділікте» атты сынып сағаттары өткізілді.Сыныптар арасында қарт кісілерді қалай сыйлау қалай құмет көрсету туралы айтылып қарттарды мектебімізге шақырылып сыныптар арасында сынып сағатарында оқушылар өз өнерлерін көрсетіп ардагер ұстаздамен кездесу ұйымдастырылып өз тілектерін айтып құтықтады.Өткізілген іс шараға мектеп психологы,әлеуметтік педагог,педагог ұйымдастырушы ТІЖО бірлесе іс шарға ат салысты.
Қараша айында сыныптар арасында ата-аналар арасында жиналыс өткізіліп «Ата аналарға «Кибербуллинг» туралы букеттерімен таныстырылып таратылды. «Баланың қорқытудың құрабаны екенін қалай түсінүге болады?» жаднама тартылды.Ата аналар арасында сыныптар сағаттарында сынып жетекшілер телефон мәселелеріде айтылды.Сынып ата аналар жиналысында мекетеп психологы Алмабек Э.Ж мен ТІЖО Абдуваитов Қ.С «Кибербуллинг» туралы түсіндірме жұмыстары жүргізілді.
Желтоқсан айында «Балалар ортасындағы бұзақылық,психикалық күйзелістерге әкелетін оқушылардың өміріндегі елеулі өзгерістер» тақырыбында 5-11 сынып ата аналарымен жиналыстар өткізілді.Жиналыс барысында мектеп ТІЖО Абдуваитов Қ.С сөз алып ата аналарға түсіндірме жұмыстар жүргізілді.Сонмен қтар бекітілген жоспар бойынша сынып жетекшілер өз сыныптарындағы телефон маселесін де айтып өтті.
Қорта келе бекітілген жоспар бойынша бірінші жарты жылдық өткізілген іс шаралар оқушылар арасында ата аналар арасында өз нәтижесін көрсетті.Оқушылар арасында интернет желісін тек пайдала жағын қодана алатындығын айтып өтті.Мектеп бойнынша кибербуллингке ұшыраған оқушылар жок екендігі байқалды.
Мектеп директоры: Р.С.Сагидуллаева
«І.Жансүгіров атындағы орта мектебі» КММ
Психологиялық қызметтің 2023 – 2024 оқу жылындағы
Балалардың құқығын қорғауды күшейту,кәмелетке толмағандар араасындағы зорлық -зомбылықты,буллинг,кибербуллингтің алдын- алу бойынша I- жарты жылдықта жүргізілген жұмыстардың анықтамасы

