Ұйымдастыру
Өзін-өзі
тексеру
Өткен білімді еске
түсіру
|
Бастапқы
стимул. Оқушыларды тақырыпқа қызықтыру
үшін уақыт сызығын көрсетіп, болжау
жасату.
Сабақтың тақырыбы және
мақсаттары, бағалау критерийлерімен
таныстыру.
Сабақтың кілт сөздерімен
жұмысдамыған орта ғасырлар, Ұлы
Жібек жолы, Қарахан, Қыпшақ, Дешті Қыпшақ, Жалайыр, Керейт, Найман,
Ислам діні, Сәулет өнері.
М Қысқаша
шолу.Оқушыларға дамыған орта
ғасырлардың саяси картасын көрсету. Картадан Қарахан мемлекеті,
Қыпшақ хандығы, наймандар, керейіттер, жалайырлардың аумақтарын,
Ұлы Жібек жолының тармақтарын көрсетіп, мемлекеттер тарихына
қысқаша шолу жасау.
|
Әр оқушыға бір кілт сөзден
таратылады, ол басқа оқушыларға көрсетпеуі
керек.. Кілт сөздерді жазып алуға
болмайды, есте сақтап отыру қажет, айтқан кезде ретімен әрі барынша
тез айту керек.
|
мадақтау
|
Слайдтар
Орта ғасырлардағы Қазақстан
картасы.
http://www.tarih-begalinka.kz/kk/history/medieval/maps/
|
Жаңа
білім
|
Сабақтың зерттеу
сұрақтары:
X – XIII ғғ. Қазақстанның
саяси картасында қандай өзгерістер
болды? Саяси картадағы
өзгерістердің себептері неде
болды?
Ортағасырлық мемлекеттердің
ыдырауының негізгі және қосалқы себептері
қандай?
Зерттеу мен
талдау
1-тапсырма.
Х-ХІІІ ғғ. саяси картада
қандай өзгерістер болды? Бұл өзгерістердің себептері неде болды?
Қай мемлекеттер ыдырап, қандай мемлекеттер құрылды? Қай мемлекеттер
сақталды?
2-тапсырма.
Әр оқушы мемлекеттердің ыдырау
себептері туралы мәтінді таратып, себептердің тізімін құрастыру
тапсырмасын беріңіз. Тапсырманы оқушылар флипчартқа
орындайды.
1.Қарахан
мемлекеті
2.Наймандар, керейіттер,
жалайырлар
3.
Қарақытайлар
4. Қыпшақ
хандығы
Орындап болған соң, топтар
шеңбер бойынша бір-бірінің жұмыстарымен танысып
шығады.
ЕББоқушыға тапсырма шығарылып
беріледі.
IDEA әдісі
бойынша X- XIII ғғ. Қазақстан
аумағындағы мемлекеттер ыдырауының ортақ себептерін
анықтайды
I-Identify) -
мәселенің себептерін анықтау
|
|
D (Describe) -
сәйкесінше дәлелдерді сипаттау
|
|
E (Explain) - осы
себептердің мәселеге қалай ықпал еткенін
түсіндіру
|
|
A (Analyze) - осы
себептердің маныздылығына талдау жасау
|
|
ЕБҚ оқушыға қолдау көрсету
мақсатында суреттің үлкен нұсқасын
ұсынамын.
|
Мәтінмен
жұмыс
Мәтіннен негізгі
идеяны анықтайды
Дескриптор
лар:
Х-ХІІІ ғғ. өмір
сүрген 4 мемлекетті атайды.
Дамыған орта
ғасырларда өмір сүрген 4 мемлекеттің
хронологиясынбіледі.
Картада дамыған орта
ғасырлық 4 мемлекеттің аумағын және астаналарын
белгілейді.
Дескрипторлар
Қарахан / Найман,
керейіт, жалайыр/ Қарақытай/ Қыпшақ мемлекеті ыдырауының негізгі
бір себебін анықтайды.
Қарахан / Найман,
керейіт, жалайыр/ Қарақытай/ Қыпшақ мемлекеті ыдырауының қосалқы үш
себебін анықтайды.
|
ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын
мұқият тыңдап кері байланыс беріп
отырады
«Ең үздік
жауап»
«Алақан-жұдырық»
«Жұлдызшалар»
|
Қазақстан тарихы
(көне заманнан бүгінге дейін). Бес томдық. I-ІІт. – Алматы:
«Атамұра», 2010 ж.
www.nci.kz Ақпараттық білім ресурстары
орталығы.
7 сынып. Қазақстан
тарихы. Электронды оқулығы.
2011ж.
Қыпшақтар туралы
бейнеролик
http://www.youtube.com/watch?v=0FPB_-4i7U4
Бимендиев А. Ш.
Қазақстан тарихы мен мәдениетінің үлкен атласы. – Алматы: Abdi
company, 2008.
|
Кері
байланыс
|
1. Мен сабақ қызықты
_____________ қызықсыз болды деп ойлаймын.
2. Мен сабақта: үйрендім көп
нәрсені _____________ үйренгенім аз болды.
3. Мен басқаларды мұқият
______________ зейінсіз тыңдадым.
4. Мен пікірсайыстарға жиі
______________ сирек қатыстым
5. Мен сабақтағы өз
жетістіктеріме ризамын ____________ риза
емеспін.
|
Тақырып бойынша не
білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін
жазады
|
Оқушылар бағалай
критерийлерімен өз деңгейлерін
бағалайды
|
А4,
конспект
|