Материалдар / «КОМПЬЮТЕРДІҢ БАЛА АҒЗАСЫНА ӘСЕРІ ЖӘНЕ ҒАЛАМТОРДЫҢ ЗИЯНЫ»
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

«КОМПЬЮТЕРДІҢ БАЛА АҒЗАСЫНА ӘСЕРІ ЖӘНЕ ҒАЛАМТОРДЫҢ ЗИЯНЫ»

Материал туралы қысқаша түсінік
Қазіргі кезде мемлекетіміз бәсекеге 50 елдің қатарына кіруді көздеп отыр. Ол үшін жастар және әр бір қазақ азаматы жаңа ақпараттық-комуникациялық технологияны жетік меңгеруіміз қажет. Қазірадамдарқызметорнында да, үйде де компьютерменжұмысістейбереді. Оныңөмірімізге, кеңінененгенісоншалықты, бала біткенойыншықпенемес, компьютерменойнап, өзініңөміртанымынғаламтордағыжеліішіндеқалыптастырады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
22 Желтоқсан 2017
651
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

«КОМПЬЮТЕРДІҢ БАЛА АҒЗАСЫНА ӘСЕРІ ЖӘНЕ ҒАЛАМТОРДЫҢ ЗИЯНЫ»

 

       Қазіргі кезде мемлекетіміз бәсекеге 50 елдің қатарына кіруді көздеп отыр. Ол үшін жастар және әр бір қазақ азаматы жаңа ақпараттық-комуникациялық технологияны жетік меңгеруіміз қажет. Қазірадамдарқызметорнында да, үйде де компьютерменжұмысістейбереді. Оныңөмірімізге, кеңінененгенісоншалықты, бала біткенойыншықпенемес, компьютерменойнап, өзініңөміртанымынғаламтордағыжеліішіндеқалыптастырады. Қазіргікүнкөрісқамы мен заманағымыныңкүрделілігі, көптегената-аналартәулікбойыбалаларыныңтыныс-тіршілігінебақылаужасайалмай, оларшектентысбейнемонитордыңалдындаотырғандықтанденсаулығыназорзияндыәсералады. Сондықтанда менің жұмысымның мақсаты компьютердің бала ағзасына әсерін және де ғаламтордың жақсылықтарымен бірге келеңсіз жақтарында  зерттеу.  Мен бұл тақырыпты алған себебім компьютер біздің өміріміздің бір бөлшегі болып еніп отырғаны соншалықты, біз тіпті оны пайдалану кезінде ол қандай  қауіп қатер әкелетінін ұмытып кеттік. Бірақ та, компьютермен жұмыс істеу барысында оқушылар техника қауіпсіздік ережелерін сақтаса,ол біздің ақылды, сүйкімді,қайырымды досымыз бола алады.  

Тақырыптың өзектілігі:

Біздің тәуелсіз ел болғанымызға 20 жылдай уақыт . Әрине бұл көп емес.    Бүгінгі таңда еліміздің орта және жоғары оқу орындарында сабақ үрдісіне жаңа ақпараттық технологияны пайдалану міндетке айналып отыр. Қазіргі біздің өмір сүріп жатқан кезіміздің  ақпараттандыру заманы деп айтуға болатының екенің бәрі біледі. Компьютерсіз осы кезде бірде-бір жұмыс орындалмайтын сияқты. Біздер технологияның өсуімен жетістіктеріне  ат салысып күресудеміз. Әрбір ел болсын, өзінің ақпараттандырырылған  жақтарынан мақтан  ұстап, әлемге жар салуда.

Бұлардың барлығы  дерлік үлкен жетістіктер. Бірақ, біз адам балалары  өзіміздің денсаулығымызды естен шығарған сияқтымыз.  Өзімнің сыныптастарымды және мектеп оқушыларын бақлай отырып, оларды компьютерді пайдалану ережелерін сақтай бермейтіндігіне көзім жетті. Информатика сабағында мұғалім компьютерде жұмыс істеу ережелерін сақтауды талап етіп отырғанымен, ал үй жағдайында ешқандай ережелер сақталмайды. Сонымен қатар, қазіргі таңда интернет әлемдік қауымдастықтың негізгі ақпараттық-коммуникациялық құралына айналып отыр. Бұл тұрғыда қарапайым халықтың күнделікті өмірдегі байланысқа деген қажеттілігі туралы айтпасақ та болады. Дегенмен де интернеттің жақсылықтарымен бірге келеңсіз жақтары да барын естен шығармағанымыз жөн. Интернетке қосылу үшін әрине бізге компьютер керек. Ал, әр күнін компьютер алдында өткізу денсаулыққа зиян екенін білесіздер ме? Ол адам ағзасына қауіп төндірумен қатар, сананы улаумен шектесетіні белгілі. Компьютер алдында ұзақ отырса адамның көзі, жотасы ауырады және қимыл-қозғалысына, адам психологиясына да әсер етеді.

Сезімдік, нерв жүйесі ауруларына шалдығады.
Интернетке жүгініп, үйреніп кеткен бала, яғни интернет арқылы хат алысып, сөйлесу-баланың айналасындағы адамдармен бетпе-бет сөйлесуіне де әсер етеді, сөйлеу мәдениетінен айырылады. Компьютерден бөлінетін ультра-күлгін сәулесі көзге кері әсер етеді. Ал одан сорақысы- ұлттық, адами қасиеттерге нұқсан келтіретін материалдардың интернет бетінен орын алуы. Қазірде шығарма, эссе жаза алмайтын оқушылар бар. 
Сондықтанда мен компьютерді дұрыс пайдаланбау зиян әкелетінін айтуды жөн көрдім.

Мақсат:

1.     Компьютердің, ғаламтордың бала денсаулығына тигізетін әсерлерін зерттеп, айтып жеткізу.

2.     Оқушыларға жұмыс орнын дұрыс әзірлеуді үйрету.

3.     Ғаламтордың зиянынан сақтандыру шараларын айқындау

 

 

 

 Компьютерлік сырқат белгілері

Біздің №163 орта мектеп, Жаңақорған орталығындағы үлкен мектептердің бірі. Бұл мектепте 1200-дей бала білім алады. Информатика сабағы 7-ші сыныптан бастап өтіледі. 7-11 сынып аралығында 584 бала дәріс алады. Мен  өз сыныбымдағы, мектептегі информатика сабағын өтетін оқушыларының компьютерді қалай, қай мақсатта пайдаланатының, немен айналысатының, денсаулыққа қалай әсер ететінің зерттеу мақсатында  келесі сауалнаманы алуды жөн көрдім.

7-11 сынып оқушыларынан алынған сауалнама сұрақтары:

                                                                                                   кесте 1

р/с

сұрақтар

жауабы

1

Компьютерде жұмыс істеу мүмкіндіктерің бар ма?

 

2

Компьютерлік клубтарға жиі барасыз ба?

 

3

Бір күнде қанша сағат компьютердің алдында отырасыз?

 

4

Компьютерде немен айналысасыз?

 

5

Компьютерде жұмыс істеуді басқа жұмыстармен ұштастырасыңдар ма?

 

6

Компьютерде жұмыс жасауда қанша уақыт аралығында үзіліс жасайсыңдар?

 

7

Үйіңізде компьютер бар ма?

 

8

Арнаулы компьютер үстөліңіз бар ма?

 

9

Арнаулы компьютер орындығыңыз бар ма?

 

10

Жарық саулелері компьютерге қай жақтан түседі?

 

11

Компьютерде жұмыс істеген кезде көзіңіздің, басыңыздың ауырғаны байқала ма?

 

Бұл сауалнамаға қатысқан 100 оқушының жауаптарын зерттей келе нәтижиелерді келесі кестеге түсірдім:

                                                                                                   кесте 2

Сұрақтар

Жауап нұсқалары (%)

 

Компьютерде жұмыс істеу мүмкіндіктерің бар ма?

Үйде бар

Достарымның үйінде бар

Мүмкіндік жоқ

Компьютерде жұмыс істеуге  ықыласым жоқ

85%

9%

5%

1%

Бір күнде қанша сағат компьютердің алдында отырасыз?

6 сағат

4 сағат

2 сағат

1 сағат

6 сағаттан артық

5%

40%

40%

11%

4%

 

 

Компьютерде немен ойнайсыз?

Ойын ойнаймын

Агентте достарыммен сөйлесемін

Ғаламторда ақпарат іздеймін

Әр түрлі бағдарламалармен жұмыс жасаймын

Барлық нүсқаларды орындаймын

30%

23%

15%

7%

25%

Компьютерде жұмыс істеуді басқа жұмыстармен ұштастырасыңдар ма?

Тамақ жеумен

Теледидар көрумен

Телефонмен сөйлесу

Басқа жұмыстармен ұштастырамын

Басқа жұмыстармен ұштастырмаймын

8%

2%

30%

40%

20%

Компьютерде жұмыс жасауда қанша уақыт аралығында үзіліс жасайсыңдар?

Әр 20 мин сайын

Сағат сайын

Тамақ ішкенде

Бұлшық еттерімді демалдыру үшін

Жұмысты үзбеймін

8%

10%

2%

30%

5

Осы кестені талдай келе, компьютер көртеген оқушылардың үйінде бар екенін және олардың компьютерде жұмыс жасаудың қарапайым ережелерін сақтамайтынына көз жеткізуге болады. Сонымен қатар, оқушылар көп уақытын кітап оқумен емес, ғаламторға кіріп түрлі ойындар ойнап, агентке кіріп, уақытын тиімсіз өткізуде. Демек, Интернетті қажетіне қарай, шамамен пайдалана білу мәдениетін қалыптастыру да көп ойланатын дүние.

Осы сауалнамадан кейін, мен біздің мектеп медбикесіне келесі сұрақты қойдым: оқушылардың қаншасының көру қабілеттілігі нашарлады? Соңғы кезде оқушылар арасында қандай науқастар көбеюде?

 

                                                                                               кесте 3

Оқу жылы

Оқушы саны

2010-2011

47

2011-2012

74

 

Бұл кестеде жыл сайын көру қабілеті төмен балалардың саны көбеюде. Және де, 584 оқушының 16 – сы сколиоз (омыртқаның қисаюы), 35-і тыныс алу жолдарымен ауратыны белгілі болды.

Сонымен компьютермен жұмыс істегендегі көздің қызметі басқа жұмыстардан - оқу, теледидар көруден де ауыр болады. Оған организмге статистикалық күш түсіретін және қимылды азайтатын олардың тұрақты отырып істеуін қоссақ, өскелең балаға оның дамуын тежейтін біраз қиындық туындайтыны белгілі шығар.

Негізінен, компьютердің алдында отырып, жұмыс істейтіндердің шағымданатын сырқат белгілері екі топқа бөлінеді: 1. Көздің көру қабілетінің нәшарлауы. 2. Бастың желке тұсының (қарақұсының), мойын мен иық, жауырын, білектің ауыруы. Көру қабілетінің нәшарлауы оның бұлдырап, анық көрмеуі, өзіне түскен салмақтан күйген тәрізді ашып, қызаруы. Көздің барлық көру қабілеті белгілерін біріктіріп, мамандар оны компьютерлік көру қабілетінің синдромы деп атайды. Дәрігерлердің айтуынша, компьютерлік көру қабілетінің синдромдары уақытша рефракцияның нашарлауына немесе күшеюіне, қарама-қарсылық сезімталдығының, сезіну қабілетінің әлсіреуіне әкеліп соқтырады. Жалпы, бейне монитордың, жазу столының, отыратын орындықтың, тағы да басқаларының орналастырылуы дұрыс болуға тиісті. Орындықтың биіктігін, арқалығының дұрыс тұруын, клавиатураның тұрған орнын, дисплейдің көлемін, экранмен ара қашықтықта жұмыс істейтін адамның өзіне ыңғайластырып қойғаны абзал. Өмір тәжірибесі көрсеткеніндей, көп жағдайда дисплей өте жоғары тұрады, жүйелік блоктың үстіне қойылады. Соның салдарынан, басты үнемі көтеріп отыруға тура келеді де, мойын омыртқа тұсы ауыратын болады. Жарыққа да мән берген жөн. Мамандар бөлмеге жарықтың 300-500 люкс шамасында біркелкі түсуіне ақыл-кеңес береді. Негізінен, жарықтың қапталдан түскені қолайлы және бөлменің төбесі қабырғасына қарағанда ашық, ақ болуы шарт.

 Монитор мен клавиатураның зияны

      Компьютерден шығатын электромагниттік сәуленің адам ағзасына зиянды екендігі жөнінде көптен бері айтылып келеді. Алайда бұл барлық компьютерлерге тән емес. Қазіргі компьютерлерге қарағанда ертеректе шыққандары қауіпті. Олардың арасындағы айырмашылық өте үлкен. Кейінгі жылдары шығарылған компьютерлер өз құрылысына қарай үш түрге бөлініп келді: «ақ», «сары», «қызыл» болып. «Ақ» құрылысты компьютерлер АҚШ-та, Жапонияда және Батыс Еуропа елдерінде шығарылғаны. Олар сапалы да қауіпсіз. «Сары» құрылысты компьютерлер Азия елдерінде (Гонконг, Тайвань) жасалынғаны. Сапасы өте жоғары емес. «Қызыл» құрылысты компьютерлер өзіміздің шеберлердің құрастырғандары. Зиянды сәулені көбірек бөлетіні де осылар. Бұрындары көбінесе монитор өте зиянды дейтін. Мамандар клавиатураның одан да қауіптірек екенін айтады. Себебі, клавиатурадағы төмен диапозаннан тарайтын электромагниттік сәулелер саусақ арқылы ағзаға әсер ететін көрінеді. Нәтижесінде, компьютермен көп жұмыс істеген адам жүйке ауруына ұшырайды. Және де компьютердің алдында көп отырғандар саусақ ауруларына да шалдығады.

        Компьютер әсерінен қолданушылардың көру қабілеті төмендеуімен қатар, дәрігелер тағы бірнеше синдромдарды анықтайды. Яғни, ол синдромдар ЭЕМ (ЭВМ) қолданушыларда кездеседі. Олардың бірі ұзақ уақыт отыру синдромы, оның белгілері қол, мойын, белдегі ауру болып табылады. Ыңғайсыз жұмыс қалпы кезінде дененің барлық бұлшық еттерінің ұзақ жиырылуы жағдайы байқалады. Бұлшық ет ұлпасының дем алуға мүмкіндігі болмағандықтан, олардың қан айналымы төмендеп, зат алмасуы бұзылып, өнімнің түсуі көбейеді. Нәтижесінде бұлшық ет үнемі шаршау жағдайында болады және ақырында әлсірейді. Бұл белдің қисаюына және қаңқаның басқадай өзгеруіне, бұлшық ет ұлпасының өсуіне әкелуі мүмкін.

Басқа синдром бел тунелдің немесе бел каналының синдромы деп аталады. Бұның пайда болуы қол бұлшық ет сіңірлері орталық жүйке жүйесінің әсер етуімен саусақтардың ұзақ ыңғайсыз бүгілуі клавиатурамен жұмыс істеумен байланысты. Ыңғайсыз жағдайда алақан сүйектері көп қайталанантын іс әрекеттер кезінде сіңірлер білезік сүйектері мен байламдарға қажалады. Нәтижесінде жүйке мен сіңірдің қысылуы қатты жетіспеуі дамиды. Аурудың алғашқы белгілеріне: компьютерде жұмысты аяқтағаннан бірнеше сағаттан кейін ғана дірілдеу, қышыну, саусақтадың ұйюы пайда болады. Қолда ақырында ұйып, ауырсыну және ауырлау белгілері қосылады. Білезік тунельдік синдромы ауыр түрінде адамның еңбек қабілеттін ауруды хирургиялық жолмен емдеуді талап етеді.

Сондықтан келесі сұрақты қойдым: Қол мен көзге арналған жаттығуларды орындайсыз ба? Диаграмма бойынша келесі нәтижелер жақсы көрінеді.

 

 

 

 Ғаламтор және бала денсаулығы

      Халықаралық денсаулық сақтау ұйымының дәлелдеуінше, бүкіләлемдік ғаламтор желісі жеткіншектерге физикалық, психологиялық жағынан айрықша зиянды. Ең алдымен, баланың көру қабілеті төмендейді, себебі, бұлшық еттері қатаймаған жасөспірімнің көздері шаршайды. Сондай-ақ, компьютер алдында көп отыру жас балдырғанның омыртқа сүйегін зақымдайды. Қозғалыссыз отыру, қолмен ғана бірыңғай жұмыс істеу, содан ағзаға салмақ түсуі баланың жүйке қызметін бұзып, мойнына тұз бен суықтың жиналуына (остеохондроз) әсер етеді. Және де жамбас сүйектің үнемі қозғалыссыз қалуы қабынуы (простатит) мен тоқ ішектегі тамырдың кеңеюі (геморрой) ауруына ұшыратады. Британдық биологтар арнайы зерттеу жүргізе келіп, мынандай қорытынды жасап отыр: «Әлеуметтік желілерде үнемі отыру ми қызметіне де кері әсер етеді, гормональдық тепе-теңдікті бұзады, иммунитетті нашарлатады, мұның бәрі адамның жүйкесі мен ой-санасына белгілі бір мөлшерде ауыртпалық түсіреді». Өздеріңізге белгілі, жүйкеге салмақ түсуі дегеніңіз - ойлау қабілетінің төмендеуі, көңіл бөлу мен есте сақтаудың кемуі, бас ауруы мен ұйқысыздық, көңіл күйдің құлазуы. Ғаламтор жеткіншектер үшін реферат, музыка мен фильмдер, суреттер, ойындар көшіріп алу, бір-бірімен хат жазысу үшін қажет. Олар өздерін мазалаған сұраққа да ғаламтордан жауап іздейді. Алайда ғаламтордың қаупі де аз емес. Мысалы, ресейлік ғалымдардың айтуынша, бүкіләлемдік шырмауық-торда экстремистік және террористік сипаты бар, қырықтан астам сайт жұмыс істеп тұр. Ал оның жастарымыздың ой-санасы мен дүниетанымын теріс жолға бағыттап, оларды қылмысқа азғыратыны мәлім. Жазғы демалыста жеткіншектердің ғаламторды пайдалануын зерттегендер айтады: «Биыл жасөспірімдердің 4 пайызы жыныстық қатынасты көрсететін әлемдік желілерді көрген, 14,5 пайызы беймәлім адамдармен кездесуге келіскен, 19 пайызы парносайттарға енген, 38 пайызы зорлық-зомбылық туралы ақпараттарды тамашалаған, 16 пайызы нәсілшілдік мазмұндағы сайттарға кірген» - деп [6]. Мінеки, қазіргі таңда көптеген жеткіншектердің өзіне-өзінің қол жұмсауының бір сыры осында жатқан тәрізді. Жеткіншіктер үшін ғаламтордың бір зиянды жағы: мұнда әр түрлі құмар ойындары, зиянды бағдарламалар көп. Алаяқтар мен хакерлер жастарды ғаламторға тәуелді етіп, бұлыңғыр қарым-қатынас, жыныстық байланыс жасауға шақырып, виртуальды әлемге қызықтырып, ақыл-ойы әлі қалыптаспаған ұл-қыздарымызды еліктіріп, есінен айырады. Әрине, қазіргідей техникалық-ғылыми прогресс дамыған заманда компьютердің, ғаламтордың дұрыс пайдалана білген адамға пайдасы зор. Ол талас туғызбайтын ақиқат. Тек оған біздің көптеген жастарымыздың таным-түсінігі жетпей жататыны болмаса...

 Ғаламтордың зиянынан сақтандыру

Жастарды ғаламтордың зиянынан сақтандыру үшін кез келген ата-ана баласына оны пайдаланудың шарттарын айтып түсіндіруге, ондағы ақпараттардың үнемі шындыққа жанаспайтынын, оған сын көзімен қарау қажеттігін, ол ақпараттарды кітаптағы, энциклопедиядағы ресми газет-журналдардағы ақпараттармен салыстырып, қабылдау керектігін ескертуге тиіс. Және де ғаламтордағы зорлық-зомбылыққа, қылмысқа, жыныстық бұзылуға тәрбиелейтін бағдарламалардан, діншілдік, нәсілшілдік туралы ақпарттардан сақтандыру – ата-аналар мен ұстаздардың да негізгі міндеттерінің бірі. Осы орайда есте болатын бір жағдай, он жасқа дейінгі балалар ата-анасы рұхсат берген сайттарға ғана енуге тиіс. Бұл ақпараттық технологиялар мамандарының, дәрігерлердің талабы. Ең бастысы, кәмелетке жасы толмаған балалардың электронды поштасына енуге ата-анасының мүмкіндігі болуға тиіс. Ол ең бірінші, сол баланың қауіпсіздігі, бақытты болашағы үшін қажет. Әсіресе, балалар он төрт жасқа толғанында өз-өзімен болып, оқшаулана бастағанында, ата-анасы олардың беймәлім адамдармен ғаламтор арқылы танысуына жол бермеуге міндетті. Мамандардың ақыл-кеңесіне құлақ ассақ, ғаламтор балаларға қауіпсіз болсын десек, оны үнемі жаңа бағдарламалармен жабдықтап, спамфильтр орнатуымыз, қауіпсіздік туралы ақпараттарды біліп отыруымыз керек. Балаларының ғаламтордағы компьютерлік ойындарға тәуелділігін тексеріп, сол бойынша тиісті шаралар қолданып отыру – ата-аналар парызы.

 Компьютерде дұрыс жұмыс жасау ережелері

 

 Бөлмеде, компьютермен жұмыс істеу үшін арнайы табиғи, жасанды жарық болуы керек.  Үй жайда күнделікті дымқыл тазалық жүргізілуі керек.

Жұмыс орны міндетті түрде кем дегенде 6 м2, ал көлемі 20 мқұрау керек. Столды терезенің жанына қою керек, өйткені жарық сол жақтан түседі. Компьютермен жұмыс үшін жақсы жарық жайылған тікелей емес жарық, яғни экранға шағылыспауы керек.

Қолданушының көру кеңістігінде ашық өткір жарықтар түспеуі керек, сол үшін терезеге перде әлде жалюзимен жабылуы қажет. Жасанды жарықта жалпы және біркелкі болуы керек, бірақта жалғыз стол шамын қолдану жеткіліксіз.

Жұмыс орнын дұрыс ұйымдастыру-бұл тек болатын аурулардың алғашқы алдын алу. Компьютермен жұмыс істегенде денсаулыққа зиян келтірмеу үшін, оның үрдісінде үнемі дене қалпына қарау керек. Дене бітімін дұрыс ұстау бұлшық етті көбірек қимылдату және көп жұмыс істеуге болады. Аз шаршайды. Дұрыс дене бітімін ұстағанда құлақ тура иық жазықтығында орналасады, ал иық жамбас деп саналады. Басты тура  иық бойынша ұстау керек. Сіз төмен қараған кезде бас алдыға еңкеймеуі керек. Қисық (бүкіреюу) жағдайы, яғни иық сызығы дәл жамбаспен және құлақ сызығымен орналаспаса иық сіңірлері мен иық бұлшық еттеріне бірталай күш түседі. Бұндай жағдайдағы ұзақ уақытты жұмыс ауру себебі болуы мүмкін.

Өкінішті, мен келесі «Арнайы компьютерлік столыңыз бар ма?» деген сұрақ қойып мынадай нәтиже алдым: көпшілігінде арнайы  столдар мен орындықтары жоқ, яғни адамның бұлшық еті мен арқасының әр түрлі қисайуына әкелуі мүмкін.

Қанша уақыт оқушы, мұғалім және басқалар компьютерде өткізеді? Мамандармен белгіленген уақыты сақтала ма?  Келесі нәтиже мені көңілдендіреді, негізгі (57%) компьютермен бір сағаттан аз (тек қана сабақта) айналысады және компьтермен жұмыс нормасын жақсы біледі (65%).




 

 


        

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 


Сонымен қатар, балалар бір оқу жылы мерзімінде қанша уақыт компьютерде отыратындығын көруге тырыстым. Яғни қазіргі қоғамды дамыту маңызды роль, ақпараттандыру екені анық. Білімді ақпараттандыру  жүріп жатыр, мүнда әр мұғалім өзінің сабағында ақпарттық технологияларды қолданып, компьютерлерді қолданады.

Біздің мектепте оқу бөлмелерінің  компьютеризациясы жақсы жолға қойылған деп айтаалмаймын. Өйткені 1200 оқушысы бар мектепте: 1 мультимедиялық кабинет, бәрнеше интеративтік тақталар бар.

Сөзсіз, әр мұғалім сабақта ақпараттық технологияны, сабақты түрлендіріп компьютерді, экранды,  қолдануға тырысады. Бұл әрине, жақсы! Бірақ мен бір күнде оқушылардың 2-3 сабақ бірінен кейін бірі компьютерде отыруынан, яғни мектеп оқушыларының денсаулығына көп әсер ететінін таптым.

Келесі қарапайым ережелерді сақтау арқылы денсаулықты сақтап, ауруға шалдықпауға болады:

1. Монитор экраны көзден 50, тіпті 70 сантиметр қашықтықта тұруға тиіс.

2. Экранның жоғарғы бөлігі көздің тұсынан төмендеу тұрғаны жөн.

3. Жұмысжасайтынжердебірнеше компьютер болса, ара қашықтығы 1 метрдейболсын.

4. Мүмкіндігінше, компьютердіңартыныңқабырғағақараптұрғаныдұрыс.

5. Компьютер тұрғанбөлмедешаңболмауықажет. Шаң - өтезиянды.

6. Компьютер тұрғанбөлменіңауасынтазалаптұрады, компьютердіңжанына су құйылғаныдысқояды.

7. Компьютерде 1-2 сағаттанартықотырмайды. Жұмысбарысындамүмкіндігінше, 5-10 минут үзілісжасаптұрады.

8. Үзіліскезіндекөзгежаттығуларжасайды: көздіжоғары-төмен, оңға-солға, айналдырақозғалтады, алысқакөзжібереді, терезегеқарайды, сонансоңкөздіжақынмаңайғақарауғабағыттайды.

9. Компьютерліккөруқабілетініңсиндромдарынжоюүшін экран бетінетүсіптұратынсәулелішағылысудақтарынжояды. Мұндайсәулелішағылысудақтарыжоғарыда, арттаорналасқанлюстрадан, терезедентүскенжарықтан, үстелүстінеарналғаншамнантүсуімүмкін. Солсебепті, монитордысөндіріп, экран бетініңшағылыспай, қалыптыжағдайдатұрған-тұрмағанынтексеріпалады. Егерсәулелішағылысудақтарыбайқалса, экран алдынаайнақойып, оныңқайдантүсіптұрғандығынанықтайды.

10. Егердекомпьютердіңалдында бала отырса, әрбір 20 минут жұмысжасағансоң 15 минут демалуғатиіс. Ересекадамдар 2 сағаттансоң 10-15 минут демалады.

11. Компьютерменжұмысжасағансоңміндеттітүрдесалқынсуменжуынуқажет.

Менің зерттеулерімнен, бақылауымнан кейін келесі шешімге келдім:

1.Көптеген оқушылардың көру қабілеті төмендейді.

2.ЭЕМ-да жұмыс нормасын түгелдей дерлік қолданушылар біле бермейді.

3.Көзге және қол үшін арналған жаттығуларды ДК-де жұмыс жасағанда, үзіліс жасауды сирек орындайды.

4.Оқушылардың  көбінің үйінде арнайы компьютерлік үстел мен орындықтары жоқ

5.Сабақта компьютерді қолданудың, көбеюінде дәлелі (оқушылар қатарынан 2-3 сабақ жұмыс істей алмайды).

 

Мен оқушылардың денсаулығын сақтау үшін төмендегі ұсыныстар  қажет деп санаймын:

1.Шаршауды болдырмау үшін көзге арналған жаттығулар  жасау, жұмыс орны ыңғайлы, оқушы жасына сай реттелген сапалы бағдарламаларды қолдану қажет.

3.  Басқа пән мұғалімдері информатика  пәнінің  сабақ кестелерін есептей 

    келе  компьютерді қолдану керек.

4. Қамтамасыз ету бағдарламасында арнайы бағдарлама болуын, сергіту сәтін, динамикалық үзіліс жасау кестесін құру керек.

5. Компьютермен жұмыс нормасын міндетті түрде сақталуын оқушыларға қажеттендіру.

6. Ата-аналар ғаламтор балаларына қауіпсіз болсын десе, оны үнемі жаңа бағдарламалармен жабдықтап, спамфильтр орнатып, қауіпсіздік туралы ақпараттарды біліп отырулары керек.

7. Балаларының ғаламтордағы компьютерлік ойындарға тәуелділігін тексеріп, сол бойынша тиісті шаралар қолданып отыру.

8. Кәмелетке жасы толмаған балалардың электронды поштасына енуге ата-анасының мүмкіндігі болуға тиіс. Ол ең бірінші, сол баланың қауіпсіздігі, бақытты болашағы үшін қажет.

Қорытынды

 

ХХІ ғасырдың басы адамзаттың индустриялық  эрадан информациялық ерекшеленеді. Осыған байланысты информацияны ала білу, оны өңдеу және күнделекті істе пайдалану  өркениетті  дамудың қажетті шарты болып табылады.

         Қазіргі заман адамының денсаулығы тек сыртқы орта әсерлеріне ғана тәуелді емес, оның өз дене тәрбиесіне деген қатынасына да тығыз байланысты екені белгілі. Денсаулықты сақтау мен жақсартудағы мектептің ролі жоғары екені ешқашан да талас тудырмайды. Сондықтан да  кіші жастан балалардың ақпараттық мәдениетін қалыптастыру барысында олардың

денсаулықтарына зиян келтірмеу, тиісті ережелерді сақтау басты міндетіміз.

       Қорыта айтқанда, жоғарыда аталған мәселелерді дұрыс шешкенде ғана компьютер сияқты қуатты құрал көмегімен оқушылардың білімін жетілдіру мен оқу сапасын арттыруға болады. Қай халықтың, қай ұлттың  болсын толығып өсуіне, рухани әрі мәдени дамуына басты ықпал жасайтын тірегі де, түп қазығы да – мектеп. Қазақ мектептерінің білім деңгейін көтеру және онда ақпараттық технологияларды пайдалану арқылы оқу-тәрбие үрдісін тиісті деңгейге көтеру, мектеп ұстаздарының, басшыларының, педагогикалық ұжымның жүйелі жұмыстарының нәтижесінде ғана жүзеге аспақ.

 

                           

 

 

 

           

Пайдаланылған   әдебиеттер:

 

         1. WIKIPEDIA. Ашық энциклопедия. Компьютер зияны.

         2. «Ана тілі» газеті, 1 шілде 2011 жыл. Компьютер баланың қасы ма, досы      

              ма?

3.     «Алтын орда» газеті, 28 қазан 2001 жыл. Компьютерге таңылған

ұрпақтың денсаулығы құлдырап барады.

         4. «Қазақ үні» газеті, 6 сәуір 2011 жыл. Ғаламторға қамалған жастар.

        

 



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!