Конус және қиық конус көлемдері

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Конус және қиық конус көлемдері

Материал туралы қысқаша түсінік
Конус және қиық конус көлемдері 11.3.15-конус және қиық конус көлемдерін табу формулаларын білу және оларды есептер шығаруда қолдану
Материалдың қысқаша нұсқасы

Білім беру ұйымының атауы

Ы.Алтынсарин атындағы №65 мектеп-гимназия

Пәні:

Геометрия

Бөлім:

11.4А. Денелердің көлемдері

Педагогтің аты-жөні:


Кулымбетова Анар Шаймаханбетовна

Күні:


Сынып: 11 «Б»

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:


Конус және қиық конус көлемдері

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:

11.3.15-конус және қиық конус көлемдерін табу формулаларын білу және оларды есептер шығаруда қолдану

Сабақтың мақсаты

Конус және қиық конус көлем табу формулаларын тұжырымдайды және оларды есептер шығаруда қолданады

Ойлау дағдылар деңгейі

қолдану

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі//уақыты

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар


Сабақ басы


Ұйымдастыру



3 минут













3 минут













































Сабақ ортасы


7 минут


Өткен білімді еске түсіру















Өтілген тақырыпты

нығайту












10 минут











































































ЕББҚЕ оқушымен жұмыс







Функцианалдық сауаттылықты

қалыптатыру



12 минут

































































































Сабақ соңы

Бекіту

6 минут






1 минут













Кері байланыс

3 минут




Сәлемдесу, сынып бөлмесінің тазалығын қадағалап және оқушыларды түгелдеу.





Үй тапсырмасын «Қатесін тап» әдісі бойынша тақтада тексеріледі







Топқа біріктіру: «Инсайт» әдісі арқылы таратылған кеспе қағаздарындағы мағлұматтар бойынша үш топқа біріктіріледі.

І топ: ЦИЛИНДР


«Осьтік қимасы тіктөртбұрыш болатын айналу денесі- ?»; Sб.б= Sт.б= +R); V= H;

«Тіктөртбұрышты бір қабырғасынан айналдырғанда шығатын айналу денесі-?»

« Осьтік қимасы шаршы болатын айналу денесі-?»

« Жазбасы тіктөртбұрыштан және екі дөңгелектен тұратын дене-?»


ІІ топ: КОНУС


Sб.б= Sт.б= +R); V= H;

« Осьтік қимасы теңбүйірлі үшбұрыш болатын айналу денесі-?»

«Кез келген тікбұрышты үшбұрышты бір катетінен айналдырғанда шығатын айналу денесі-?»

« Жазбасы сектор және дөгелек болатын дене-?»

ІІІ топ: СФЕРА және ШАР


S=4 ;

« Шеңберді өз диаметрінен айналдырғанда шығатын дене-?»

« Дөңгелекті өз диаметрінен айналдырғанда шығатын дене-?»

« Кеңістікте бір нүктеден бірдей қашықтықта орналасқан нүктелер жиынтығы-?»


Сабақ мақсатын айқындау үшін. «Лездеме сұрақтар» әдісі арқылы оқушыларға ауызша сұрақтар қоямын.

Сұрақтар:



  1. Осьтік қимасы катттері 6 см тең тікбұрышты үшбұрыш болатын конус көлемі-?

  2. Осьтік қимасы қабырғасы 4см болатын цилиндр табанының радиусы-?

  3. Радиусы 5 м сфера бетінің ауданы-?

  4. Табандары 6 және 10 , ал биіктігі 6-ке тең теңбүйірлі трапецияны өзнің орта осінен айналдырғанда шыққан дененің көлемі неге тең?

  5. Табан диаметрі 16, ал жасаушысы 10ға тең конус көлемі неге тең?

Сонымен балдар, осы сұрақтарда қай тақырыпқа біз көбірек тоқталдық? –дей келе оқушылармен сабақ мақсаты ашылады.



Тақтамен жұмыс: «Таза тақта» әдісі бойынша. Тақтаға

А-2 есеп,

В-1 есеп,

С-1 есеп

ілінеді. Есептер күрделігіне қарай деңгейлі болып беріледі.

А деңгей:

  1. Табан радиустары r=3см және R=5см, биіктігі h=4 см қиық конус көлемін табыңдар.

  2. Табан диаметрі 12 см, биіктігі 10см конус көлемін табыңдар.

Дескриптор

1

Дұрыс формуланы таңдайды

1

2

Есептеуді жүргізеді

1

3

Жауапты табады

1










В деңгей:

Конустың жасаушысы 15см, ал төбесіндегі жазыңқы бұрышы 1200 конус көлемін табыңдар.

Дескриптор

1

Конус көлем формуласын таңдайды

1

2

Конустың жазыңқы бұрыш формуласын қолданады

1

3

R табан радиусын есептейді

1

4

h-биіктікті есептейді

1

5

Жауапты табады

1


С деңгей:

Қиық конустың табандарының аудандарының қосындысы оның осьтік қима ауданына тең. Кіші табаны мен үлкен табан ұзындықтары сәйкесінше 12 см және 20 см-ға тең. Қиық конус көлемін табыңдар.

Дескриптор

1

Қиық конус көлем формуласын таңдайды

1

2

Шеңбер ұзындығы формуласын қолданады

1

3

R,r табан радиустарын есептейді

1

4

Есеп шартын қолданып h-биіктікті есептейді

1

5

Жауапты табады

1


ЕББҚЕ оқушы тапсырмасы: Кеспе қағазында беріледі.

  1. R=3см, H=6см конус суретін салу;

  2. Осьтік қимасын салу;

  3. Осьтік қима түрін анықтау;

  4. Осьтік қима ауданын табу.


Топтық жұмыс: «Постер» әдісі бойынша

І топ тапсырмасы:


Табан диаметрі 6м,ал биіктігі 3,8 м, есік биіктігі 2м, ені 1,2м киіз үйдің сыртын қаптауға қанша м2 киіз кетеді? 10% киіз қаптастырылу шығынына кетеді.

Дескриптор

1

Конус бүйір бетін формуласын таңдайды

1

2

Конус бүйір бетін есептейді

1

3

Цилиндр бүйір бетінің аудан формуласын таңдайды

1

4

Цилиндр бүйір бетінің ауданын есептейді

1

5

Шығынды есептейді


6

Жауапты табады

1



ІІ топ тапсырмасы:

Табан диаметрі 60см, биіктігі 1,5м бак суға толтырылған. Табаны мен биіктігі бак өлшеміне тең воронка тәріздес ыдысқа суды бактан құйды. Бакта қанша литр су қалды.

( )

Дескриптор

1

Цилиндр көлем форуласын таңдайды

1

2

Бак көлемін табады

1

3

Конус көлем формуласын таңдайды

1

4

Конус көлемін табады

1

5

Артылған су көлемін анықтайды


6

Жауапты табады

1


ІІІ топ тапсырмасы:

Ақмешіт-Сырдария мешітінің ең үлкен күмбезінің биіктігі 3,5м,ал белдемше биіктігі 1,5м, диаметрі 10м. Осы күмбезді қаптауға 20см х 15см өлшемді жабыңқыштың неше данасы кетеді? Жабыңқыштың қаптастырылу шығыны10%-ға тең.

Дескриптор

1

Жарты сфера бетінің формуласын анықтайды

1

2

Жарты сфера бетінің ауданын есептейді

1

3

Цилиндр бүйір бетінің аудан формуласын таңдайды

1

4

Цилиндр бүйір бетінің ауданын есептейді

1

5

Шығынды есептейді


6

Жауапты табады

1



Сабақты бекіту: «Ширинг» әдісі бойынша оқушылардың әрбірі бүгінгі сабақтан түсінгенін қысқа үш сөйлеммен жеткізеді.

Үйге тапсырма:3.47 оқулықтан

Қиық конустың табан радиустарын,жасаушысын,жазбасының ауданын және көлемін табыңдар.












К ерібайланыс кеспе қағаздарын оқушыларға таратамын.








Мұғаліммен сәлемдеседі, кезекші оқушы сынып оқушыларын түгелдейді.





Оқушылар дәптерге орындап келген жұмыстарымен тақтадағы есептерді салыстыру арқылы қателіктерді тауып,түзетеді








Оқушылар кеспе қағаздарында

ғы мағлұматтар бойынша

«ЦИЛИНДР»

«КОНУС»

«СФЕРА және

ШАР» сөздері жазылған үш топқа бірігеді.





























Оқушылар берілген сұрақтарға жылдам түрде ауызша жауап береді.





1.Жауабы: 18 см3


2.Жауабы: 2см



3.Жауабы: 100 м2

4.Жауабы: 98 уб.бірл




5.Жауабы: 128 уб.бірл


Оқушылар сұрақтардың конус және қиық конус көлемдері туралы болғандығын анықтап, бүгінгі сабақ мақсатын ашады.


«Таза тақта» әдісі бойынша оқушылар тақтадағы тапсырмалардан әркім өз деңгейі жететін есептерді шешеді.


А деңгей:

  1. Тапсырма шешуі:





V=

V= = =

=65 см3


Жауабы: 65 см3

  1. Т апсырма шешуі:



V= ; R= = =6 cм

V= =120 см3


Жауабы: 120 см3




В деңгей:

Т апсырма шешуі:







V= Осы жерден биіктік, табан радиусын табады. Ол үшін конустың жазыңқы бұрыш формуласын қолданып, h-биіктікті және R табан радиусын табады да, конус көлемін есептейді.

-жазыңқы бұрыш.

; ;

; R=5см ;h=10 см


V= = =83 см3


Жауабы: см3 немесе 83 см3

С деңгей:

Тапсырма шешуі:

V=

C1=12 =2 r=6см

C2=20 =2 R=10см

R2+ r2=(R+r)*h


36 +100 =(10+6)*h

h= см

V= =


=555 см3


Жауабы: см 3 немесе см3





ЕББҚ оқушы кеспе қағазындағы тапсырманы орындайды.

  1. R=3см, H=6см конус суретін салады.

  2. Осьтік қима суретін салады.

  3. Осьтік қиманың теңқабырғалы үшбұрыш екенін анықтайды

  4. Теңқабырғалы үшбұрыш ауданын

формуласы арқылы есептейді.

Топтық жұмыс: «Постер» әдісі бойынша

І топ тапсырмасының шешуі:

Е септі шешу үшін киіз үйді екі дене, конус және цилиндрге бөліп, бүйір беттерінің аудандарын тауып, оған 10% шығынды қосады









Sб.б= , R=3м, =3,24+9=12,24; l 3,5

Sб.б=3,14*3,5*3=32,97м2

Sб.б=2 =2*3,14*3*2=37,68м2

37,68-2*1,2=35,28 м2

32,97+35,28=68,25 м2

68,25*0,1=6,825

68,25+6,825=75,075 м2

Жауабы: 75,075 м2




ІІ топ тапсырмасының шешуі:









R=30 см ; H=150 см

Vбак = H=3*30*150=405000 см3

V= H= см3

- см3

1литр=1 дм3=1000 см3

270000 см3=270 дм3=270литр

Жауабы: Бакта 270литр су қалды.

ІІІ топ тапсырмасының шешуі:







Жарты сфера бетінің ауданы S=2 ;

S=2 2=157 м2

Sб.б= 2*,14*5*1,5=47,1 м2

157+47,1=204,1 м2


20*15=300 см2=0,03 м2

204,1*0,1=20,41

204,1+20,41=224,51 м2

224,51:0,03=7483,67


Жауабы: 7484 дана



























Оқушылар «Ширинг» әдісі бойынша әрбірі бүгінгі сабақтан алған білімдерін қысқа үш сөйлеммен айтып шығады.


Үй тапсырмасын оқушылар жазып алады.













Таратылған керібайланыс кеспе қағазына әрбір оқушы бүгінгі сабақ бойынша қандай сатыда екенін белгілеп, келесі бетіне сол баспалдақты не үшін белгілеген себептерін жазады.











«Жарайсың!»

«Жақсы!»

«Талпын!»

деген ауызша мақтау және мадақтау арқылы

бағалау.





































Әрбір дұрыс жауап 6 баллмен бағаланады

«Жарайсың!»

«Жақсы!»

«Талпын!»

деген ауызша мақтау және мадақтау арқылы

бағалау.






















А деңгейінің дұрыс есебі-5,6 баллмен бағаланады

«Жарайсың!»

«Жақсы!»

«Талпын!»

деген ауызша мақтау және мадақтау арқылы

бағалау.
























В деңгейінің дұрыс есебі-7,8 баллмен бағаланады

«Жарайсың!»

«Жақсы!»

«Талпын!»

деген ауызша мақтау және мадақтау арқылы

бағалау.






С деңгейінің дұрыс есебі-9,10 баллмен бағаланады

«Жарайсың!»

«Жақсы!»

«Талпын!»

деген ауызша мақтау және мадақтау арқылы

бағалау.









«Жарайсың!»

«Жақсы!»

«Талпын!»

деген ауызша мақтау және мадақтау арқылы

бағалау.





«Жарайсың!»

«Жақсы!»

«Талпын!»

деген ауызша мақтау және мадақтау арқылы

бағалау.

Дұрыс есеп-9,10 баллмен бағаланады және топ арасында өзара бағалау жүргізіледі












«Жарайсың!»

«Жақсы!»

«Талпын!»

деген ауызша мақтау және мадақтау арқылы

бағалау.

Дұрыс есеп-9,10 баллмен бағаланады және топ арасында өзара бағалау жүргізіледі



«Жарайсың!»

«Жақсы!»

«Талпын!»

деген ауызша мақтау және мадақтау арқылы

бағалау.

Дұрыс есеп-9,10 баллмен бағаланады және топ арасында өзара бағалау жүргізіледі


































«Жарайсың!»

«Жақсы!»

«Талпын!»

деген ауызша мақтау және мадақтау арқылы

бағалау.




























Айналу денелері туралы мағлұматтар жазылған

түрлі түсті кеспе қағаздары





























































А4 қағаздары, түрлі түсті кеспе қағаздары, плакаттар, түсті пламастерлер
























А4 қағаздары, түрлі түсті кеспе қағаздары, плакаттар, түсті пламастерлер
















А4 қағаздары, түрлі түсті кеспе қағаздары, плакаттар, түсті пламастерлер















А4 қағаздары, түрлі түсті кеспе қағаздары, плакаттар, түсті пламастерлер
































А4 қағаздары, түрлі түсті кеспе қағаздары, плакаттар, түсті пламастерлер























А4 қағаздары, түрлі түсті кеспе қағаздары, плакаттар, түсті пламастерлер














А4 қағаздары, түрлі түсті кеспе қағаздары, плакаттар, түсті пламастерлер
























А4 қағаздары, түрлі түсті кеспе қағаздары, плакаттар, түсті пламастерлер


























11 сынып Геометрия оқулығы

Ә.Н. Шыныбеков

Д.Ә. Шыныбеков
















Кеспе қағаздары





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
14.01.2025
254
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі